شیشه بین کابینت

امروزه آشپزخانه‌ها در طراحی مدرن ساختمان‌های امروزی کاملا در دید قرار دارند و طراحی دکوراسیون آن‌ها تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون کلی ساختمان دارد. یکی از بخش‌هایی که جلوه‌ی زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌ها دارد، فضای میان کابینت‌ها است. در گذشته برای پوشش این فضا از کاشی و سرامیک استفاده می‌شد. ولی امروزه از دیوارپوش‌های شیشه ای برای این بخش استفاده می‌شود که به آن شیشه بین کابینت یا دکوراتیو بین کابینتی گفته می‌شود.

به طور کلی شیشه های بین کابینتی از دیوار آشپزخانه محافظت می‌کنند و در صورت داشتن طرح و رنگ خلاقانه و متناسب، تاثیر زیادی در جذابیت و هماهنگی طراحی این بخش دارد. به طور ویژه لازم است شیشه‌های بین کابینت با مدل، طرح و رنگ کابینت‌ها هماهنگی کاملی داشته باشند. اگر قصد بررسی متریال مختلف برای استفاده به عنوان دیوارپوش فضای میان کابینت‌ها را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع، ویژگی‌ها و مزایا و معایب یکی از جدیدترین متریال مورد استفاده برای این فضا آشنا کنیم.

شیشه بین کابینت چیست؟

فضای بین کابینتی به فضای میان کابینت‌های بالایی و پایینی، بالای سینک و اجاق گاز گفته می‌شود. این فضا با یک متریال که در گذشته کاشی و سرامیک بود و امروزه مصالح جدیدی مانند سنگ، ام دی دف، پی وی سی و شیشه به آن اضافه شده است، پوشش داده می‌شود. کارکرد این پوشش محافظت از دیوار آشپزخانه در برابر رطوبت، پاشیدن مواد غذایی، روغن و هرگونه آلودگی است که در زمان شستشو یا تهیه غذا در آشپزخانه وجود دارد. همان‌گونه که اشاره شد، یکی از مدرن‌ترین متریال مورد استفاده برای دیوارپوش فضای میان کابینت‌ها، شیشه بین کابینت است. متداول‌ترین نوع شیشه برای اجرا در این سازه شیشه لاکوبل سکوریت است که در واقع در حرارت بالای کوره از مقاومت بالایی برخوردار می‌شود.

به طور کلی متریال شیشه در معماری مدرن امروز علاوه بر زیبایی، به دلیل مقاومت و تنوع رنگی بسیار بالا کاربرد زیادی دارد. به خصوص شیشه های لاکوبل رنگی با تنوع رنگی بالا و ضخامت‌های متفاوت متداول‌ترین نوع شیشه برای اجرای شیشه بین کابینت هستند. این شیشه‌ها به دلیل مقاومت خوبی که در برابر شکستن ناشی از ضربه و حرارت بالای موجود در محیط آشپزخانه به خصوص در اطراف اجاق گاز دارند، مناسب‌ترین و ماندگارترین متریال برای این فضا هستند.

انواع شیشه بین کابینتی

همان‌گونه که گفتیم، پرکاربردترین نوع شیشه برای استفاده به عنوان شیشه بین کابینت، شیشه لاکوبل است. ولی به طور کلی شیشه‌های بین کابینتی با استفاده از شیشه‌های متنوعی قابل اجرا هستند که به عنوان رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شیشه رنگی بین کابینت

شیشه رنگی در واقع نوعی شیشه یک رو رنگی است که معمولا در کوره‌ها و تحت حرارت بالا سکوریت می‌شود. از دیوارپوش‌های شیشه ای رنگی علاوه بر فضای بین کابینت، در سرویس بهداشتی و حمام، آسانسورها، لابی‌ها و دیوارهای فروشگاه و منازل استفاده می‌شود. به طور کلی این نوع شیشه به دلیل دوام بالا برای اجرا در مکان‌های پر رفت و آمد بسیار مناسب است. سه نوع پرکاربرد شیشه های رنگی شامل شیشه رنگی براق یا لاکوبل، شیشه رنگی مات یا متلوکس (متروکس) و شیشه رنگی متالیک یا متلاک می‌باشد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. ولی همگی قابلیت اجرا به صورت سکوریت و لمینت را دارا می‌باشند.

شیشه چاپی بین کابینت

این نوع شیشه قابلیت چاپ هر طرحی بر روی سطح شیشه را متناسب با خواست مشتری دارند.

شیشه سکوریت بین کابینتی

شیشه‌های سکوریت متریال مناسبی برای شیشه‌های بین کابینتی هستند. این شیشه‌ها با تحمل دمای بالا برای استفاده در پشت وسایل حرارتی و گاز‌ها مناسب هستند. به گونه‌ای که در برابر ضربه به راحتی نمی‌شکند و حتی اگر بشکند، دچار فروریختن نمی‌شود و بنابراین امنیت بالایی برای کاربران فراهم می‌کند. از نظر بصری نیز به دلیل تنوع رنگی بالا با انواع طراحی داخلی ساختمان متناسب می‌باشد.

شیشه لمینت بین کابینتی

شیشه لمینت نوعی شیشه چند لایه است که از لایه‌های شیشه سکوریت و نوعی طلق در وسط لایه‌ها ساخته می‌شود که در فرایند تولید فشرده و یکپارچه شده‌اند. به همین دلیل در مقایسه با شیشه های سکوریت مقاومت بالاتری دارد.

قیمت شیشه بین کابینت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که مشتریان در زمان خرید و سفارش شیشه بین کابینت به آن توجه می‌کنند، قیمت این محصول است. نکته‌ی مهم در این زمینه ثابت نبودن قیمت می‌باشد. به گونه‌ای که قیمت شیشه‌های بین کابینتی با توجه به نوع شیشه مورد استفاده در اجرای کار و ضخامت و کیفیت آن مشخص می‌شود. در صورت انتخاب شیشه رنگی، رنگ شیشه نیز در تغییر قیمت موثر خواهد بود. با انواع شیشه مناسب برای پوشش فضای میان کابینت‌ها در بخش قبل آشنا شدیم. بر مبنای نوع شیشه قیمت واحد هر کدام متفاوت خواهد بود. شیشه های سکوریت یا لمینت شده قیمت بالاتری دارند و قیمت شیشه‌های ساتینا یا سند بلاست مات شده با توجه به فرایند انجام شده برای مات کردن شیشه و به خصوص در صورت اجرای طرح بر روی سطح شیشه ها افزایش خواهد داشت.

هم‌چنین شیشه‌های دارای ضخامت بیشتر، گران‌تر هستند و برخی رنگ‌های شیشه نیز به دلیل دشواری بیشتر در فرایند رنگ کردن، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در نهایت مرغوب بودن شیشه به خصوص وارداتی بودن آن موجب نیاز به پرداخت بهای بیشتری برای خرید خواهد شد.

پس از تعیین قیمت واحد شیشه لازم است تا متراژ دقیق آشپزخانه یعنی فضای مورد نظر برای نصب شیشه اندازه‌گیری شود تا بتوان با ضرب کردن در قیمت واحد شیشه، تخمین حدودی از قیمت کلی کار به دست آورد. در مرحله‌ی بعد لازم است عواملی مانند تعداد برش‌های لازم بر روی شیشه برای تعبیه کلید و پریز و یا هر برش دیگری که لازم است هم، در نظر گرفته شود. چون در قیمت نهایی کار موثر هستند. دیگر عواملی که باید در نظر گرفته شوند شامل هزینه حمل، چگونگی نصب و هزینه‌ی دستمزد نصابان است. در صورت سختی فرایند نصب به دلیل استاندارد نبودن فضای مورد نظر هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

نمایندگی شیشه بین کابینت ایران هندریل

نمایندگی شیشه بین کابینت ایران هندریل با سابقه‌ی موفق در امر ساخت و اجرای انواع شیشه های بین کابینتی آماده‌ی پذیرش سفارشات شما می‌باشد. ما به شما در مورد کیفیت رنگ استفاده شده در شیشه و استفاده از شیشه‌های سکوریت یا لمینت با کیفیت، با دوام، مستحکم، صاف و شفاف در پروژه‌هایمان اطمینان می‌دهیم.

هم‌چنین در فرایند انجام کار ضمن اندازه‌گیری دقیق متراژ و اندازه‌های فضای مورد نظر، شیشه را در اندازه‌ی لازم تولید می‌کنیم. برش‌های مربوط به کلید و پریز را با دقت و ظرافت اجرا می‌کنیم و پس از تراش دادن لبه‌های شیشه با ابزار دیاموند، عملیات نصب شیشه را با چسب مخصوص به گونه‌ای انجام می‌دهیم که از چسبندگی، ظرافت و پوشش دهی کامل در سازه محقق شود.

ایران هندریل با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و تجهیزات به روز و پیشرفته بهترین خدمات اجرای شیشه‌های بین کابینتی را متناسب با بودجه‌ی مشتریان ارائه می‌دهد. ضمنا کلیه‌ی گام‌های اجرای کار شامل طراحی، ساخت، حمل و نصب سازه دارای گارانتی معتبر به منظور اطمینان از کیفیت و ماندگاری کار می‌باشد تا رضایت مشتریان عزیز در کلیه‌ی مراحل به صورت کامل تامین گردد.

فروش شیشه بین کابینتی

اگر به دنبال استفاده از خدمات فروش شیشه بین کابینت هستید، لازم است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. به دلیل این‌که در این فروشگاه‌ها صرفا خدمات فروش شیشه‌های بین کابینتی اجرا نمی‌شود. بلکه مراکز معتبر دارای سیستم حمل و نقل مناسبی نیز هستند و خدمات حمل شیشه ها را با دقت و ایمنی به شما ارائه می‌دهند. بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن شیشه ها در زمان حمل و نقل باشید.

هم‌چنین فروشگاه‌های معتبر پیش از سفارش، ضمن بررسی محل مورد نظر، ویژگی‌های مهمی مانند استاندارد بودن فضا، نود درجه بودن آن و میزان صاف بودن سطح زیر کار را در نظر می‌گیرند. در صورت وجود ناهمواری‌های زیاد در سطح مورد نظر، اقدام به برطرف کردن ناصافی‌ها کرده و سپس با اندازه‌گیری دقیق محل نصب، تولید سفارش را انجام می‌دهند.

قبل از نصب شیشه بین کابینتی سطح دیوار را تمیز کرده و سپس با استفاده از چسب مخصوص شیشه ها را به دیوار فیکس می‌کنند. به دلیل انجام کلیه‌ی مراحل توسط افراد آموزش دیده، سازه‌ی نصب شده با دوام و ماندگار باقی می‌ماند.

ویژگی های شیشه بین کابینت

به طور کلی استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی به دلیل شفافیت ذاتی و توانایی انعکاس بالا به روشنایی و افزایش نور محیط به خصوص در آشپزخانه کمک زیادی می‌کند. به خصوص شیشه رنگی که به دلیل زیبایی در کاربرد رنگ‌ها جذابیت خاصی در کنار سایر رنگ‌های مورد استفاده در ساختمان دارد. علاوه بر زیبایی بصری استفاده از شیشه بین کابینتی در آشپزخانه ویژگی‌های دیگری را هم دارا می‌باشد.

شیشه های امروزی بر خلاف گذشته بسیار مقاوم و مستحکم هستند و در شرایط آشپزخانه که ممکن است ضربه یا فشاری به سطح شیشه وارد شود یا به دلیل خاموش و روشن شدن گاز، دمای محیط با افزایش و کاهش مواجه شود، دچار ترک و شکستگی نمی‌شوند. هم‌چنین سطح شیشه با خط و شیار مواجه نمی‌شود و مدت‌ها با حفظ شفافیت و صیقلی بودن کار می‌کند. به طور کلی شیشه به عنوان یک المان مدرن، ظاهری شیک و لوکس به فضای مورد استفاده می‌بخشد، چه منزل مسکونی و چه شرکت اداری با استفاده از شیشه در طراحی فضای داخلی جلوه‌ای لاکچری پیدا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شیشه که برای نصب به عنوان شیشه‌های بین کابینتی بسیار کاربردی و مفید است، مقاومت شیشه در برابر نفوذ رطوبت به دیوار است که در زمان شستشوی مواد غذایی و تمیز کردن سطوح بسیار مفید است. هم‌چنین به دلیل نصب به صورت یکدست و عدم وجود هیچ گونه اتصال میان شیشه‌ها، کاربر با مشکل جمع شدن آلودگی در شیارها و درزها مواجه نمی‌شود و به علاوه در عین سادگی و ظرافت بسیار زیبا به چشم می‌آید.

از دیگر ویژگی‌های استفاده از شیشه در فضای بین کابینت‌ها در مقایسه با دیگر متریال مانند کاشی، سرامیک و چوب، قابلیت نصب آسان است که با استفاده از چسب به سرعت اجرا می‌شود و نیازی به استفاده از مصالح خاصی ندارد.
در نهایت قابلیت شست و شوی آسان در محیطی مانند آشپزخانه که هم در معرض آلودگی زیادی است و هم نیاز به حفظ نظافت در آن زیاد است، بسیار حیاتی می‌باشد که شیشه به خوبی از این ویژگی برخوردار است.

فواید شیشه بین کابینت

کاربرد بالای انواع شیشه بین کابینت و افزایش محبوبیت آن به دلیل فواید و مزایای زیادی است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. مهم‌ترین این مزایا عبارتند از

ضد ضربه و نشکن بودن

شیشه‌های بین کابینتی اگر در فرایند تولید به صورت سکوریت یا لمینت ساخته شوند، دارای مقاومت بالایی می‌باشند. به طور کلی به دلیل نصب شیشه های بین کابینتی در قسمت‌هایی از آشپزخانه که در معرض حرارت بالا هستند، مانند پشت گاز و یا شیشه های روی کانتر، نیاز به استفاده از شیشه‌های مقاوم و با دوام است تا در برابر چنین شرایطی دچار شکست نشود. به همین دلیل معمولا در اجرای این سازه از شیشه سکوریت شده استفاده می‌کنند که توانایی تحمل دمای بالا حتی تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد را نیز دارد.

مقاومت در برابر خط و خش

شیشه‌های مورد استفاده در ساخت شیشه بین کابینت در برابر خط و خط نیز مقاوم هستند. به همین دلیل می‌توان از حفظ کیفیت و درخشندگی آن‌ها اطمینان حاصل کرد. البته لازم است در زمان استفاده از آن‌ها به خصوص در زمان تمیز کردن از کشیدن لوازمی مانند سیم یا اسکاچ زبر بر روی آن‌ها خودداری کنید. با وجود ضد خش بودن شیشه سکوریت، برخورد اجسام تیز به سطح شیشه ممکن است به ایجاد شیار منجر شود. بنابراین برای تمیز کردن شیشه صرفا از شیشه شور و یک دستمال نرم استفاده کنید.

قابلیت آنتی باکتریال

شیشه‌ها به طور کلی دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند. به این معنی که هیچ گونه آلودگی به سطح آن‌ها یا در بافت متریال نفوذ نمی‌کند. به علاوه نظافت شیشه راحت است و توسط یک شوینده معمولی مانند شیشه شور کاملا تمیز و عاری از میکروب و آلودگی می‌شود.

تنوع در رنگ و طرح

شیشه بیش از سایر متریال حتی بیش از کاشی و سرامیک دارای تنوع در طرح و رنگ است. به دلیل این‌که قابلیت رنگ آمیزی با رنگ‌های مختلف در فرایند تولید و چاپ طرح مورد نظر بر روی آن به سادگی فراهم است. به علاوه در انواع شیشه‌های مات می‌توان طرح‌های متنوعی را با دستگاه سندبلاست اجرا نمود.

بزرگتر نشان دادن فضا

قابلیت عبور نور از شیشه موجب می‌شود آشپزخانه یا هر فضایی که شیشه در آن به کار برده شود، نورانی‌تر و بزرگتر به چشم بیاید. به همین دلیل در دلباز نشان دادن فضا هم مفید واقع می‌شود.

شستشوی آسان

کاربردی‌ترین مزیت شیشه بین کابینتی تمیز شدن آسان آن است. به گونه‌ای که می‌توان هر روز با صرف زمان بسیار کمی در حد چند دقیقه شیشه‌ها را مانند روز اول تمیز کرد و از تمیزی آشپزخانه لذت برد.

عدم نیاز به نگهداری

به طور کلی شیشه های بین کابینتی نیاز به نگهداری خاصی ندارند. چون آسیب زننده هایی مانند رطوبت و حشرات یا مواد شیمیایی معمولی به سطح آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

معایب شیشه بین کابینت

مهم‌ترین عیب شیشه بین کابینت دشواری جدا کردن شیشه از دیوار پس از نصب و چسباندن آن است. به گونه‌ای که در صورت تمایل به تعویض شیشه یا تغییر رنگ و طرح آن، به صرف انرژی و زمان زیادی برای جدا کردن شیشه‌ی فیکس شده به دیوار نیاز است. بنابراین در زمان انتخاب طرح و رنگ شیشه‌های بین کابینتی سعی کنید از طرح‌ها و رنگ‌هایی استفاده کنید که نیاز به تعویض در آینده‌ی نزدیک نداشته باشند.

موارد مصرف شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی به جز کاربرد در فضای بین کابینت‌ها در آشپزخانه، در سایر قسمت‌ها مانند دیوارهای کل آشپزخانه، روی کابینت ها به جای سنگ یا ام دی اف و هم‌چنین طبقات داخل کابینت نیز کاربرد دارد. هم‌چنین به عنوان دیوارپوش در سایر بخش‌های ساختمان مانند سرویس بهداشتی و حمام، سالن پذیرایی و حتی اتاق‌های خواب و اتاق کودک می‌توان از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع آن استفاده کرد.

به جز محیط مسکونی، این نوع شیشه در شرکت‌ها و ادارات و هم‌چنین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها بسیار کاربردی است. به طور ویژه در فروشگاه‌ها می‌توان از مقاومت بالا و تنوع رنگی شیشه به عنوان دیوارپوش بهره گرفت. حتی در مکان‌هایی مانند کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی که به یک متریال ضد آلودگی و دارای شستشوی آسان نیاز است، بهترین گزینه برای پوشش سطوحی مانند دیوارها و میزها، شیشه بین کابینتی می‌باشد. این نوع شیشه کاربرد زیادی نیز در آرایشگاه‌ها و مهدکودک‌ها دارد که به دلیل تنوع رنگ و دوام شیشه انتخاب مناسبی شناخته شده است.

در این مطلب با انواع شیشه بین کابینتی، ویژگی‎های آن و هم‌چنین نکات موثر در خرید آن با قیمت مناسب و کیفیت بالا آشنا شدیم. بنابراین در زمان انتخاب و خرید این متریال زیبا و کاربردی برای آشپزخانه خود یا حتی سایر محیط‌ها لازم است به برخی نکات توجه کنید. به عنوان مثال پیش از سفارش در مورد جنس شیشه و وارداتی یا داخلی بودن آن از مشاوران فروشگاه مورد نظر پرس و جو کنید. هم‌چنین از مقاوم بودن شیشه در برابر حرارت و فشار و دوام و ماندگاری رنگ آن اطمینان حاصل نماید. پس از سفارش و پیش از نصب نیز دقت کنید که لبه‌های شیشه ها نرم و پولیش خورده باشد تا از بروز آسیب به ساکنین به خصوص کودکان جلوگیری به عمل آید.

اسکرول به بالا