شیشه رنگی اداری

طراحی فضای ادارات و شرکت‌ها نقش مهمی در برندینگ شرکت و نمایش جلوه‌ای لوکس و جذاب از آن در میان شرکت‌های همکار ایفا می‌کند. هم‌چنین به میزان زیادی در روحیه و انرژی کارکنان و افزایش بهره‌وری آنان نقش دارد. امروزه به منظور افزایش زیبایی و مدرن سازی فضای کاری، از انواع شیشه رنگی اداری در طراحی دکوراسیون داخلی اداره‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این نوع شیشه‌ها به دلیل رنگی بودن جذابیت و انرژی خاصی به فضاهای خشک اداری می‌بخشند. شیشه های رنگی در انواع و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود هستند و در ساخت بسیاری از سازه‌های اداری از پارتیشن شیشه ای رنگی تا برد شیشه ای رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های ایده آل این شیشه‌ها از نظر بصری و کارکرد موجب کاربرد بیش از پیش آن‌ها در دکوراسیون شرکت‌ها توسط طراحان و مدیران این ادارات شده است. به گونه‌ای که هر روز بیشتر به عنوان جایگزین سایر متریال مانند سرامیک، پی وی سی، سنگ و چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم در مورد شیشه رنگی اداری و انواع آن، موارد کاربرد این نوع شیشه ها برای محیط‌های اداری و هم‌چنین مزایا و معایب آن‌ها توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

شیشه رنگی اداری چیست؟

شیشه رنگی اداری شامل استفاده از انواع شیشه های رنگی با ویژگی‌های مورد نظر در فضاهای اداری به منطور اجرای سازه‌های کاربردی و مناسب این محیط است. پرکاربردترین این سازه‌ها شامل پارتیشن شیشه ای رنگی، دیوارپوش شیشه ای رنگی، شیشه رنگی دکوراتیو، شیشه رنگی رومیزی، قفسه و برد شیشه ای رنگی می‌باشد.
به طور کلی پارتیشن‌های اداری نقش مهمی در تفکیک فضاهای بزرگ اداری و تبدیل آن به فضاهای کاربردی و کوچک دارند. به گونه‌ای که کارکنان می‌توانند با استفاده از چنین فضایی با تمرکز بیشتر به انجام وظایف خود بپردازند و بهره‌وری بالاتری داشته باشند. در این میان استفاده از متریال شیشه و به خصوص شیشه های رنگی موجب زیبایی محیط و بهبود روحیه افراد می‌شود.

انواع شیشه رنگی اداری

انواع شیشه رنگی اداری که در ساخت سازه‌های شیشه ای به خصوص پارتیشن های شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. شامل شیشه رنگی براق یا لاکوبل، شیشه رنگی مات یا سندبلاست، شیشه رنگی متالیک، شیشه سکوریت رنگی و شیشه رنگی لمینت می‌باشد.

شیشه رنگی اداری براق یا لاکوبل

شیشه لاکوبل نوعی شیشه رنگی شفاف و براق است. برای تولید این نوع شیشه معمولا از شیشه سکوریت شده بدون رنگ استفاده می‌شود. این شیشه از یک طرف با یک لایه رنگ پوشانده شده و داخل کوره قرار داده می‌شود تا رنگ کاملا خشک و پخته شود. در نهایت هم یک لایه محافظ بر روی رنگ تعبیه می‌شود. شیشه لاکوبل به دلیل سکوریت بودن در برابر شکستن و سقوط ایمنی بالایی دارد. به گونه‌ای که حتی در لحظه‌ی شکستن نیز خطری ایجاد نمی‌کند. شیشه رنگی لاکوبل در برابر خراش و شوک حرارتی هم مقاومت بالایی دارد. هم‌چنین نگهداری، شستشو و تعمیر شیشه لاکوبل آسان است. به همین دلیل پرکاربردترین نوع شیشه برای اجرای انواع شیشه رنگی اداری و پارتیشن شیشه ای می‌باشد.

شیشه رنگی اداری مات یا متلوکس

شیشه رنگی مات معمولا یک شیشه سکوریت شفاف است که از یک طرف با رنگ پوشانده می‌شود و از طرف دیگر به کمک اسید یا سند بلاست مات می‌شود. این نوع شیشه نیز از مقاومت بالا در برابر ضربات و قابلیت نشکن بودن برخودار است و به دلیل ایمنی بالایی که دارد، در ساخت پارتیشن شیشه ای رنگی بسیار پرکاربرد می‌باشد. به طور ویژه مات بودن آن به دلیل قابلیت ایجاد فضای خصوصی در داخل پارتیشن در حین امکان عبور نور طرفداران زیادی دارد. به علاوه این نوع شیشه رنگی اداری قابلیت ایجاد لوگو یا هر طرح دلخواه را بر روی شیشه رنگی دارد.

شیشه رنگی اداری متالیک

شیشه رنگی متالیک در میان انواع شیشه رنگی اداری، به دلیل سطح درخشان و زیبایی دکوراتیو و قابلیت تبلور در زیر نور، بیشتر به عنوان شیشه دکوراتیو یا دیوارپوش شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اجرای پارتیشن شیشه ای کاربرد زیادی ندارد.

شیشه لمینت رنگی

شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه و یک یا چند لایه پلیمر آلی یا pvb در میان آن‌ها ساخته می‌شود که با استفاده از اجرای پرس در دما و فشار بالا به صورت یک شیشه فشرده در می‌آید. شیشه لیمینت رنگی ایمنی بسیار بالایی دارد و در مقابل بسیاری از عوامل آسیب زننده به شیشه مانند فشار، ضربه، خراش، شوک حرارتی و دمای بسیار بالا و غیره مقاومت خود را حفظ می‌کند.

شیشه سکوریت رنگی

شیشه سکوریت رنگی به دلیل استحکام و دوام، به طور گسترده در سازه‌های قابل اجرا با شیشه رنگی اداری شامل پارتیشن شیشه ای رنگی، دیوار پوش شیشه ای رنگی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت شیشه رنگی اداری

قیمت شیشه‌های رنگی اداری به صورت ثابت و دقیق قابل تعیین نیست. البته می‌توانید با تعیین برخی ویژگی‌های موثر در تعیین قیمت با تقریب خوبی هزینه‌ی نهایی کار را تخمین بزنید. از ویژگی‌های موثر در قیمت شیشه رنگی اداری می‌توان به نوع شیشه از بین شیشه های سوپر کلییر، کریستال و فلوت اشاره کرد که در میان آن‌ها شیشه کریستال به دلیل کیفیت بالا و وارداتی بودن بیشترین قیمت را دارد و شیشه فلوت به دلیل کیفیت پایین ارزان‌ترین است. هم‌چنین فرایندهای انجام شده بر روی شیشه مانند سکوریت یا لمینت با حتی مات کردن یا متالیک کردن شیشه موجب تغییر قیمت می‌شود. به عنوان مثال قیمت شیشه لمینت به دلیل وجود لایه‌های فشرده شده در مقایسه با شیشه سکوریت بالاتر است.

به علاوه میزان ضخامت شیشه در قیمت آن تاثیر دارد و طبیعتا شیشه‌های دارای ضخامت بیشتر از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. موارد دیگر موثر در افزایش یا کاهش قیمت طرح انتخابی که روی شیشه حک می‌شود و حتی رنگ شیشه انتخاب شده هستند. به دلیل این‌که قیمت برخی رنگ‌های شیشه با سایرین تفاوت دارند.

یکی دیگر از عوامل مهم میزان و متراژ شیشه لازم برای اجرای سازه مورد نظر است که می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. در نهایت هزینه حمل شیشه و نصب آن و اجرای در ساختمان به قیمت نهایی افزوده می‌شود. برای مثال پارتیشن شیشه ای رنگی برای اجرا به یراق‌الات نصب و فریم‌های الومینیومی هم نیاز دارد یا دیوار پوش شیشه ای رنگی شامل هزینه‌های چسباندن و خالی کردن جای محفظه‌ی کلید و پریز و سایر موارد مشابه است که این هزینه‌ها هم به هزینه اجرای سازه اضافه می‌شوند.

نمایندگی شیشه رنگی اداری ایران هندریل

نمایندگی شیشه رنگی ایران هندریل بهترین انتخاب برای اجرای کلیه‌ی سازه‌های اداری مورد نظر شما با شیشه رنگی می‌باشد. متخصصان و مهندسان حرفه‌ای ایران هندریل با در نظر گرفتن نوع فعالیت شرکت شما و دکوراسیون مناسب برای انجام فرایندهای کاری به بهترین نحو، طراحی و اجرای انواع پارتیشن شیشه ای رنگی فریم دار و فریم لس، پارتیشن‌های شیشه ای رنگی دوجداره و تک جداره، پارتیشن های شیشه ای ثابت و متحرک، پارتیشن های شیشه ای دارای شیشه شفاف، مات، هوشمند یا کرکره ای، دیوارپوش‌های شیشه ای رنگی، شیشه های رنگی رومیزی، برد شیشه ای رنگی و تنوع بالایی از محصولات قابل اجرا با شیشه رنگی اداری را به صورت زیبا و کاربردی و با بالاترین کیفیت و ماندگاری ارائه می‌دهند.

به علاوه در این مسیر نظرات و خواسته‌های مشتریان را هم در نظر می‌گیرند و در نهایت کلیه‌ی مراحل از طراحی سازه گرفته تا برش و تولید شیشه با ویژگی‌های مناسب، حمل تخصصی و نصب سریع به صورت شخصی سازی شده برای هر مشتری ارائه می‌گردد. بنابراین کلیه‌ی مشتریان ما از دوام طولانی محصولات، تناسب و هماهنگی با دکوراسیون داخلی و ایمنی مطمئن سازه‌ها رضایت کامل داشته و دارند.

فروش شیشه رنگی اداری

یکی از موثرترین روش‌ها برای تغییر و نوسازی دکوراسیون اداری، استفاده از انواع شیشه رنگی است که می‎تواند به عنوان پارتیشن جداکننده و تفکیک کننده‌ی فضاهای اداری، انواع شیشه دکوراتیو و دیوار پوش و هم‌چنین به عنوان شیشه روی میزهای اداری یا تخته شیشه ای شرکت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اجرای این سازه‌ها می‌توانید به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر فروش شیشه رنگی مراجعه نمایید. البته لازم است به این نکته توجه کنید که صرفا فروشگاه‌هایی می‌توانند خدمات مناسب و رضایت‌بخشی به شما ارائه دهند که قادر به انجام کلیه‌ی خدمات طراحی و اجرای سازه مورد نظر باشند و صرفا به فروش شیشه رنگی اکتفا نکنند. هم‌چنین در انتخاب این شرکت‌ها به بررسی نمونه کارهای اجرا شده از نظر زیبایی و کیفیت توجه کنید و آن را با سایر رقبای موجود در بازار مقایسه نمایید. در نهایت می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های شیشه رنگی اداری

شاید مهم‌ترین ویژگی شیشه رنگی اداری پس از قابلیت هماهنگی با دکوراسیون داخلی شرکت و رنگ‌های به کار رفته در برند و لوگوی آن، زیبایی دفتر و بهبود روحیه کارکنان باشد.
رنگ‌ها همیشه انرژی بخش هستند و اگر قرار است فضای کاری با پارتیشن‌های جداکننده تفکیک شود، چه چیزی می‌تواند بهتر از استفاده از شیشه و رنگ در این پارتیشن‌ها باشد؟

به علاوه استفاده از شیشه رنگی در فضای کاری یک ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن امکان بهره‌مندی از نور طبیعی در کنار حفظ حریم شخصی افراد یا کمک به افزایش تمرکز آنان به دلیل کاهش نسبی دید بیرونی است. بنابراین نیازی به استفاده از شیشه های مات برای رسیدن به این هدف نیست و جذابیت محیط بیشتر خواهد شد. البته که در صورت تمایل مشتریان امکان استفاده از شیشه های براق مات و حتی کنده کاری طرح‌های مورد نظر مانند لوگوی شرکت نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های انواع شیشه رنگی اداری می‌توان به استحکام و ماندگاری بالای این شیشه‌ها اشاره کرد. با توجه این‌که شیشه مورد نظر چه از نوع براق باشد یا مات، قابلیت سکوریت کردن یا لمینت کردن را دارد، می‌توانید از مقاومت سازه‌ی اجرا شده به خصوص پارتیشن‌های شیشه ای رنگی مطمئن باشید. این شیشه‌ها به راحتی نمی‌شکنند و در صورت شکست هم فرو نمی‌ریزند و به همین دلیل برای فضاهای پرتردد و شلوغی مانند محیط‌های اداری بسیار مناسب هستند.

به علاوه به دلیل قابلیت عایق صدا به خصوص در صورت استفاده از شیشه رنگی دوجداره، می‌توانید از رهایی از مزاحمت‌ها و سر و صدای خارج از پارتیشن مطمئن شوید و از محرمانه ماندن صدای جلسات مدیریت اطمینان حاصل کنید.

فواید شیشه رنگی اداری

شیشه رنگی اداری فواید زیادی دارد. از اضافه کردن جذابیت به یک فضای خشک اداری گرفته تا تاثیرات ناشی از روانشناسی رنگ‌ها و حتی ایمنی و دوام. بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شیشه‌های رنگی در فضای کاری را با هم مرور می‌کنیم.

نمای مدرن و جذاب

شیشه های رنگی تقریبا با همه سبک‌های طراحی داخلی مدرن هماهنگ است. می‌توان شیشه را با چوب، سنگ، چرم و سایر المان‌های مرتبط با فضاهای اداری ترکیب کرد و به هماهنگی مورد نظر رسید. به طور کلی شیشه های رنگی موجب افزایش جذابیت بصری در هر محیطی می‌شوند. این رنگ و طرح شیشه‌ها حتی موجب افزایش جذابیت فلز یا چوب هم می‌شود.

افزایش نور و فضا

به طور کلی شیشه به خصوص اگر براق باشد، به دلیل قابلیت انعکاس نور مزایای زیادی به همراه دارد. در یک فضای برخوردار از نور طبیعی می‌تواند با عبور نور، آن را در همه‌ی قسمت‌های محیط پخش کند و در یک فضای دارای نور کم هم، همین ویژگی بازتاب نور می‌تواند میزان نور محیطی را افزایش دهد. به علاوه شیشه به خصوص در صورت داشتن رنگ‌های روشن، فضا را گسترده‌تر و بزرگتر نشان می‌دهد.

تنوع و تطبیق‌پذیری

شیشه رنگی اداری با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها تولید و ارائه می‌شوند که از سایر متریال مانند چوب، فلز و حتی سرامیک متنوع‌تر است. به علاوه شیشه را می‌توان در اشکال، اندازه‌ها و ضخامت‌های بسیار متفاوت از خیلی کوچک تا خیلی بزرگ برش داد. بنابراین، همیشه می‌توانید از اجرای سازه‌های شیشه‌ای متناسب با ترجیحات و نیازهایتان مطمئن باشید.

ماندگاری و دوام

اگر به دنبال متریالی با دوام طولانی و ماندگار برای سال‌ها هستید، شیشه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شیشه‌های مقاوم و نشکن در دمای بالا در کوره ذوب می‌شوند و تحت شرایط خاصی در سرما قرار می‌گیرند. به همین دلیل در برابر شکستگی و خراش مقاومت دارند. به علاوه شیشه در برابر رطوبت و فرسایش هم مقاوم است و ایمنی لازم برای اطرافیان را هم حفظ می‌کند.

نصب و نگهداری آسان

شیشه به دلیل سبک بودن و قابلیت استفاده از چسب و یراق‌آلات در اجرا، نصب آسانی دارد. به علاوه نگهداری و تمیز کردن شیشه بسیار آسان است. درخشش و تمیزی خود را به دلیل قابلیت عدم نفوذ آلودگی‌ها حفظ می‌کند و در صورت کثیف شدن به راحتی با یک پارچه و شیشه پاک کن درخشان و تمیز می‌شود.

معایب شیشه رنگی اداری

بسیاری از مدیران شرکت‌ها علاقه‌ای به استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای به خصوص نوع رنگی آن را ندارند. این دسته از افراد بیشتر محیط‌های قدیمی و استفاده از چوب یا دیوار را ترجیح می‌دهند. ولی چنین افرادی از تاثیر نور طبیعی بر افزایش سلامت و راندمان کاری کارکنان غافل هستند.

به علاوه اگر کارکردن در محیط‌های شلوغ را دوست ندارید، می‌توانید به عنوان راهکار از شیشه‌های رنگی دارای رنگ‌های ملایم و هماهنگ مانند طوسی و سفید یا کرم استفاده کنید. این شیشه‌ها قابلیت اجرای سبک مینیمال را در فضای اداری دارند و به راحتی مزایای دیگر شیشه‌های رنگی را برای شما فراهم می‌کنند. به علاوه اگر به داشتن حریم خصوصی میان خود و کارکنانتان اهمیت می‌دهید، می‌توانید از شیشه های رنگی مات استفاده کنید.

موارد مصرف شیشه رنگی اداری

شیشه رنگی اداری پرکاربردترین متریال در دکوراسیون داخلی شرکت‌ها است. مهم‌ترین کاربردهای این متریال شامل موارد زیر می‌باشد.

شیشه رنگی به عنوان پارتیشن

شیشه‌های رنگی بیشترین کاربرد را در فضاهای اداری به عنوان یک دیوار یا پارتیشن با هدف جداسازی بخش‌های مختلف دارند. استفاده از این نوع شیشه‌ها می‌تواند به انتقال و عبور نور کمک کند و امکان بهره‌مندی از نور طبیعی را برای بیشتر افراد فراهم نماید. به علاوه می‌توان از شیشه‌های دوجداره استفاده کرد که عایق صدا و آلودگی صوتی نیز هستند.

شیشه رنگی به عنوان دیوارپوش

شیشه رنگی می‌تواند در فضاهای اداری جایگزین کاغذ دیواری یا دیوارهای پوشیده شده از چوب و آجر شود. شیشه‌های رنگی با تم‌های جذاب برای طراحی فضا به صورت هماهنگ با رنگ‌های مورد استفاده در هویت بصری برند شرکت مناسب هستند. به علاوه می‌توان فضاهای خالی را با شیشه رنگی به عنوان دیوارپوش پر کرد و جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون شرکت بخشید.

شیشه رنگی اداری رومیزی

شیشه رنگی امروزه به عنوان شیشه روی میز کارمندان در ادارات کاربرد زیادی دارد که می‌تواند متناسب با رنگ‌های تیمی و دپارتمان‌های مختلف انتخاب و اجرا شود. این کار در بهبود احساس تعلق اعضا به تیم و شرکت تاثیر زیادی دارد.

برد شیشه ای رنگی

بردهای شیشه ای بیشترین کاربرد را در فضاهای اداری دارند. این بردها علاوه بر ایفای وظایفی مانند افزایش اشتراک اطلاعاتی و همکاری میان کارکنان شرکت، نقش مهمی در زیباسازی محیط ایفا می‌کنند.

قفسه شیشه ای رنگی

قفسه‌ها، شلف‌ها و کمدها مهم‌ترین المان‌های تکمیلی فضاهای کاری هستند. این سازه ها که نقش مهمی در مرتب کردن فضا و سازماندهی وسایل اداری بر عهده دارند، می‌توانند به صورت ترکیب شیشه رنگی یا چوب یا به صورت کامل با استفاده از شیشه های رنگی اجرا شوند تا با دکوراسیون داخلی هماهنگی بیشتری داشته باشند. در این مطلب با انواع شیشه رنگی اداری و کاربردها و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. مهم‌ترین نکته در استفاده از این نوع متریال در فضاهای اداری توجه به هماهنگی با هویت بصری شرکت و استفاده از تولید کنندگان معتبر است.

اسکرول به بالا