شیشه رنگی فروشگاهی

مهم‌ترین هدف فروشگاه‌ها جذب مشتریان بیشتر و تشویق آنان به خرید محصولات است و در این میان عوامل بسیاری در تحقق این هدف موثر هستند. یکی از این فاکتورها که در واقع نوعی ویژگی بصری محسوب می‌شود، طراحی و دیزاین فضای داخلی فروشگاه است. به طور کلی طراحی داخلی فروشگاه‌ها بسیار جذاب و متنوع است و در صورت طراحی توسط یک طراح حرفه‌ای نقش موثری در جذب مشتریان خواهد داشت. اجرای دکور فروشگاه نیز با متریال متنوعی شامل چوب، فلز، سنگ، پی وی سی و غیره انجام می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

یکی از متریال نسبتا جدید که در طراحی دکور فروشگاه‌های شیک به چشم می‌خورد، استفاده از شیشه رنگی فروشگاهی در ویترین یا فضای داخلی مراکز تجاری، بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها است که به جذابیت فضا کمک زیادی می‌کند. شیشه به دلیل قابلیت بازتاب نور برای نمایش زیبای محصولات بهترین متریال است.

به خصوص فروشگاه‌هایی که محصولات شیک و لوکس ارائه می‌دهند، در صورت استفاده از دکور شیشه ای به و ترکیب آن با یک نورپردازی حرفه‌ای و رنگ بندی زیبا می‌توانند جلوه‌ی محصولاتشان را به میزان چشمگیری افزایش دهند. به علاوه متریال شیشه علاوه بر زیبایی و مدرن بودن در برابر رطوبت، حرارت و انواع مایعات شیمیایی مقاومت دارد و در حفاظت از محصولات موجود در فروشگاه در برابر عوامل آسیب زننده مانند رطوبت، دمای بالا یا پایین محیط، ضربه و کثیف شدن به عنوان یک عایق موثر عمل می‌کند.

در صورتی که در حال برنامه‌ریزی برای طراحی دکور فروشگاه خود هستید یا قصد تعویض و مدرن سازی آن را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع شیشه رنگی فروشگاهی و هر چه که لازم است در مورد سفارش و اجرای آن بدانید آشنا کنیم.

شیشه رنگی فروشگاهی چیست؟

شیشه رنگی فروشگاهی نوعی شیشه رنگی و مقاوم است که در ویترین و دکور داخلی بوتیک ها، فروشگاه ها و مغازه ها به کار می‌رود. یکی دیگر از کاربردهای این نوع شیشه برای فروشگاه‌ها به عنوان دیوار پوش یا پارتیشن جداکننده است. پرکاربردترین شیشه رنگی برای اجرا در فروشگاه‌ها شیشه رنگی براق یا لاکوبل است که به دلیل قابلیت بازتاب نور در ایجاد جلوه‌ی جذاب و زیبا برای محصولات موجود در فروشگاه‌ها بسیار کاربردی خواهد بود.

هم‌چنین شیشه‌های رنگی قابل هماهنگی و ست شدن با برند فروشگاه یا رنگ‌های مورد استفاده در طراحی فضا یا تم رنگی محصولات هستند و از این نظر نیز برای چنین فضاهایی بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

متریال شیشه در ساخت و برش بسیار انعطاف پذیر است و با توجه به کاربری فضا یا نظر طراح می‎توان شیشه رنگی فروشگاهی را به صورت قفسه‌های یا ویترین های ثابت و متحرک اجرا کرد. تنوع رنگی بالای این نوع شیشه ها می‌تواند محیط فروشگاه را در چشم مشتریان بسیار جذاب و چشم ​گیر جلوه دهد. هم‌چنین انواع شیشه های رنگی قابل تولید و اجرا در جنس و ضخامت مناسب با توجه به کاربری و مشخصات فضا را دارند.

به عنوان مثال ممکن است برخی فروشگاه‌ ها به دلیل نیاز به ایجاد امنیت بیشتر در مقابل سرقت محصولات، مایل به استفاده از شیشه های مقاوم و ضد ضربه و حتی ضد گلوله باشند ولی برخی کارفرمایان صرفا به دنبال استفاده از زیبایی و جذابیت این نوع شیشه ها باشند.

انواع شیشه رنگی فروشگاهی

شیشه رنگی فروشگاهی نیز مانند سایر سازه‌های شیشه ای قابل ساخت و اجرا در مدل‌های متنوع است که ممکن است هر کدام از نظر جنس شیشه، رنگ شیشه یا طرح آن و هم‌چنین ضخامت این محصول با هم تفاوت داشته باشند. ولی اصلی ترین طبقه‌بندی انواع شیشه‌های رنگی فروشگاهی بر اساس نوع و جنس شیشه است که می‌تواند بیش ترین تفاوت را در سازه‌ی نهایی از نظر ویژگی‌ها و مزایا و معایب کار اجرا شده ایجاد کند. به دلیل این‌که جنس شیشه می‌تواند تعیین کننده‌ی خصوصیاتی مانند جلوه‌ی بصری، مقاومت شیشه در برابر ضربه، میزان تحمل وزن آن و به طور کلی طول عمر سازه باشد. بنابراین در ادامه انواع شیشه‌های رنگی را از نظر نوع شیشه با هم بررسی می‌کنیم و خصوصیات هر نوع شیشه را توضیح می‌دهیم.

شیشه رنگی لاکوبل فروشگاهی

شیشه لاکوبل رنگی در واقع نوعی شیشه است که یک قسمت آن در فرایند تولید رنگ آمیزی می‌شود. در واقع لاکوبل نام تجاری تولید کننده‌ی اصلی این شیشه بوده که در نهایت نیز به این نام معروف شده است. بنابراین امروزه به شیشه های رنگی براق لاکوبل گفته می‌شود و همان‌گونه که گفتیم متداول‌ترین نوع شیشه مورد استفاده در فروشگاه‌ها به عنوان شیشه ویترین، دیوار پوش شیشه ای، پارتیشن شیشه ای و دکور شیشه ای رنگی همین شیشه لاکوبل است.

دلیل این محبوبیت یکی براق بودن و شفافیت شیشه لاکوبل است که با داشتن قابلیت رفلکس نور در نمایش محصولات موجود در فروشگاه و ارائه‌ی آن‌ها به صورت جذاب و حرفه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کند. به علاوه شیشه های لاکوبل معمولا به صورت سکوریت تولید می‌شوند و در مقابل فشار و ضربه استحکام خود را حفظ می‌کنند. هم‌چنین این نوع شیشه در مقابل رطوبت و حرارت مقاوم است و از نفوذ رطوبت به دیوار و سایر بخش‌ها جلوگیری می‌کند. هم‌چنین در تولید شیشه رنگی فروشگاهی از هیچ نوع رنگ شیمیایی استفاده نمی‌شود و به آلودگی محیطی یا زیان به سلامت افراد یا محصولات منجر نمی‌شود.

شیشه رنگی مات فروشگاهی

شیشه رنگی مات که به متلوکس معروف است، نوعی شیشه رنگی بدون براقیت و شفافیت است که قابلیت مشاهده طرف دیگر شیشه را ندارد و البته امکان عبور نور از دو طرف شیشه فراهم است. این نوع شیشه به دو روش سند بلاست یا شن پاشی و یا با استفاده از برچسب دارای ویژگی مات می‌شود و حتی سطح شیشه نیز به جای صاف بودن حالت مخمل به خود می‌گیرد. شیشه رنگی مات را نیز می‌توان به صورت سکوریت یا لمینت تولید کرد که در این صورت قابلیت استفاده در فروشگاه‌ها به عنوان دیوار پوش شیشه ای، شیشه رنگی دکوراتیو، پارتیشن شیشه ای رنگی و قفسه‌ های رنگی شیشه ای را دارد.

شیشه رنگی متالیک فروشگاهی

یکی دیگر از انواع شیشه های رنگی فروشگاهی شیشه متالیک یا متلاک می‌باشد. این شیشه به دلیل براق بودن زیاد و به خصوص حالت خاص درخشش نقطه‌های رنگی در زیر نور از جذابیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل بیشتر در فروشگاه‌های خاص یا لوکس یا فروشگاه‌هایی که طراحی داخلی شان به سبک های کلاسیک یا لاکچری نزدیک است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این‌که امکان تولید شیشه متالیک هم به صورت سکوریت و لمینت وجود دارد و این شیشه ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند، استفاده از این نوع شیشه نیز در فروشگاه ها کاربرد زیادی دارد که بیشترین کاربرد آن به عنوان شیشه دکوراتیو است.

قیمت شیشه رنگی فروشگاهی

اگر قصد اجرای انواع شیشه رنگی فروشگاهی را دارید و به دنبال استعلام قیمت به منظور تامین بودجه‌ی لازم برای این کار هستید، لازم است به این نکته توجه کنید که قیمت این سازه بستگی زیادی به نوع کاربرد مورد نظر شما از شیشه های رنگی در فروشگاهتان دارد. همان‌گونه که اشاره شده شیشه های رنگی به دلیل دوام و زیبایی کاربردهای متنوعی در اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه‌ها دارند که مهم‌ترین این کاربردها استفاده به عنوان شیشه دکوراتیو، شیشه ویترین، شیشه دیوار پوش، پارتیشن شیشه ای و شلف ها یا قفسه های شیشه ای می‌باشد.

بنابراین هر کدام از این سازه ها قیمت متفاوتی از نظر میزان شیشه به کار رفته و سایر متریال لازم برای نصب و اجرا دارند. به عنوان مثال پارتیشن شیشه ای رنگی علاوه بر پنل های شیشه ای برای نصب به یراق آلات و فریم هم نیاز دارد که قیمت این موارد با توجه به متراژ سازه و جنس اتصالات متفاوت است. حتی در مورد خود شیشه نیز قیمت بسته به نوع شیشه از میان گزینه‌های کریستال، فلوت و سوپر کلییر دارد که شما به عنوان مشتری با توجه به شرایط و بودجه تان تصمیم به اجرای سازه مورد نظر با چه نوع شیشه ای می‌گیرید.

هم‌چنین در صورت نیاز به اجرای شیشه سکوریت یا لمینت، هزینه فرایند سکوریت کردن یا لمینت کردن شیشه هم به کار اضافه می‌شود. سایر عوامل موثر در تعیین قیمت شیشه رنگی فروشگاهی که به شیشه مرتبط است، شامل ضخامت شیشه، مات یا براق یا متالیک بودن آن، طرح مورد نظر که باید بر روی شیشه قرار گیرد و هم‌چنین رنگ شیشه انتخابی می‌باشد.

در همه‌ی این موارد معمولا انتخاب گزینه‌ی مورد نظر مشتری یا طراح داخلی ساختمان موجب تغییر قیمت می‎شود. یکی دیگر از عوامل موثر، متراژ فضای مورد نظر برای استفاده از شیشه در آن است که به دلیل تعیین سایز شیشه مورد نیاز و ضرب کردن آن در قیمت واحد شیشه در تعیین قیمت نهایی کار تاثیر زیادی دارد. هزینه‌های جنبی مانند هزینه حمل شیشه به محل مورد نظر و نصب ان توسط متخصصین هم می‌تواند در محاسبه‌ی قیمت نهایی در نظر گرفته شود.

نمایندگی شیشه رنگی فروشگاهی ایران هندریل

امروزه شیشه رنگی در فروشگاه‌ها با کاربردهای جدیدی مواجه شده است. به خصوص در دکوراسیون داخلی که به دلیل تنوع اجرای سازه و ویژگی‌هایی که هر کدام از سازه‌های شیشه ای رنگی قابل نصب در فروشگاه دارند، استفاده از آنان بسیار متداول است. بنابراین مشتریان عزیز می‌توانند برای استفاده از انواع شیشه رنگی در فروشگاه خود به منظور نصب دکور، قفسه و شلف، ویترین شیشه ای، پارتیشن یا دیوارپوش شیشه ای و حتی کانتر و میز شیشه ای فروشنده به نمایندگی شیشه رنگی فروشگاهی ایران هندریل مراجعه کنند.

متخصصین ایران هندریل با در نظر گرفتن محصولات موجود در فروشگاه شما، ویژگی‌های مطلوب بصری برای مشتریان بالقوه ی شما و بهترین روش اجرای طراحی فروشگاه به منظور جذب مشتریان، سازه های مورد نظر برای اجرا در فروشگاه را طراحی و تولید می‌کنند. در تولید این سازه‌های رنگی شیشه ای از بهترین متریال استفاده می‌شود و در نهایت در فرایند نصب سازه از متخصصین مجرب به منظور جلب رضایت مشتریان استفاده می‌شود. هر گونه بروز مشکل یا خرابی در سازه که ناشی از مشکلات فنی تولید و نصب باشد، توسط ایران هندریل گارانتی و پس از گزارش مشتریان به سرعت برای تعویض اقدام می‌شود.

فروش شیشه رنگی فروشگاهی

فروش شیشه رنگی فروشگاهی به صورت حضوری و اینترنتی در بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی و مجازی ارائه می‌شود. بسیاری از این فروشگاه ها تنها خدمات فروش را انجام می‌دهند و در نتیجه شما محبور خواهید بود برای حمل و نصب سازه از خدمات مراکز دیگر در این زمینه استفاده کنید که به صرف انرژی و هزینه‌ی بیشتر منجر می‌گردد. به علاوه بسیاری از ارائه دهندگان این نوع شیشه ها به دلیل کیفیت پایین شیشه های تولیدی هیچ گونه گارانتی یا ضمانتی هم به مشتریان ارائه نمی‌دهند و به دلیل بالا بودن احتمال بروز آسیب در سازه، مشتری پس از مدتی ناچار به تحمل هزینه‌های مجدد برای تعمیر و تعویض خواهد بود.

بنابراین و به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است نسبت به بررسی و شناسایی مراکز معتبر فروش شیشه‌های رنگی فروشگاهی اقدام کنید. در بیشتر موارد مراکز بزرگ و معتبر کلیه‌ی خدمات صفر تا صد اجرای سازه های شیشه ای در فروشگاه ها را بر عهده می‌گیرند و متخصصین این مراکز با ارائه ی خدمات مشاوره و حتی طراحی داخلی، بهترین و با کیفیت ترین سازه های مناسب برای هر فروشگاه با توجه به کاربری فضا و شرایط محیط را تولید و نصب می‌کنند.

ویژگی های شیشه رنگی فروشگاهی

شیشه رنگی فروشگاهی به دلیل قابلیت سکوریت شدن در انواع شیشه به خصوص شیشه های رنگی می‌تواند اطمینان ما را از داشتن دوام و استحکام فوق العاده بالا و سفارش سازه ی مورد نظر با رنگ دلخواه جلب کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه های فروشگاهی که مشتریان و سازندگان در مورد آن عنوان کرده اند، می‌توان به قابلیت سکوریت و لمینت کردن شیشه های رنگی اشاره کرد که مقاومت و امنیت بالایی در برابر شکستن شیشه و خطرات و عوارض جانی و مالی آن برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
استفاده از شیشه های رنگی به دلیل رنگ بندی جذاب و متنوعی که دارند قابلیت اجرا مطابق با انواع سلیقه های متفاوت و کاربری های مختلف فروشگاه با توجه به نوع محصولات ارائه شده در آن را دارد. به علاوه به دلیل بازتاب نور، در صورت به کار بردن یک نورپردازی حرفه ای می‌تواند بهترین و جذاب ترین دکور را برای فروشگاه شما ایجاد کند. به خصوص در مورد فروشگاه‌های کوچک بازتاب نور به بزرگ‌تر نشان دادن فضا هم کمک می‌کند.

یکی دیگری از ویژگی‌های شیشه رنگی فروشگاهی امکان جابه‌جایی آسان سازه های اجرا شده است. به گونه ای که بیشتر دیوارها، شلف ها، ویترین ها و دکورهای شیشه ای را می‌توان بدون آسیب زدن به شیشه از هم باز و جدا کرد و در سایر مکان های مورد نظر نصب نمود.

از دیگر ویژگی‌های شیشه قابلیت نصب آسان آن است. به گونه ای که بر روی کلیه متریال حتی سیمان و گچ قابل نصب با استفاده از چسب های مخصوص می‌باشد. هم‌چنین تمیز کردن شیشه بسیار راحت است و برای فروشگاه ها که نیاز به رعایت دائم نظافت دارند مزیت مهمی محسوب می‌شود. حتی این قابلیت برای شیشه های رنگی وجود دارد که در صورت تمایل مشتری به صورت آنتی باکتریال تولید شوند که در این صورت نیازی به نظافت خاصی نیز وجود ندارد.

فواید شیشه رنگی فروشگاهی

اجرای شیشه رنگی فروشگاهی با مزایای زیادی برای صاحبین فروشگاه ها، فروشندگان و حتی مشتریان همراه است. از جمله مهم‌ترین و کاربردی ترین این ویژگی‌ها می‌توان به بزرگتر نشان داده فضا، جلوه‌ی بصری مدرن و شیک، درخشندگی و شفافیت، طول عمر بالا و استحکام زیاد، مقاومت در برابر خش و شیار بر روی سطح شیشه، قابلیت شستشوی راحت، مقاومت در برابر شکنندگی، عایق رطوبت و عدم فرسایش، عایق صدا و آلودگی صوتی، تنوع جنس، مدل، طرح و رنگ، مقاومت در برابر تغییرات دمایی و اختلاف دمای بیرون و داخل فروشگاه و بسیاری مزایای دیگر اشاره کرد که هر کدام در محبوبیت این متریال به نوعی نقش دارند.

معایب شیشه رنگی فروشگاهی

معایب شیشه رنگی فروشگاهی زیاد نیستند. تنها می‌توان در این بخش به امکان شکنندگی و طول عمر کم سازه اشاره کرد که آن هم در صورت استفاده از متریال نامرغوب ایجاد می‌شود. مورد دیگر عدم تمایل به استفاده از شیشه های رنگی در طراحی دکوراسیون به دلیل سلیقه ی شخصی کارفرما یا تمایل به سبک مینیمال است که البته در این صورت نیز می‌توان از رنگ‌های خنثی و هماهنگ با سبک مینیمال بهره گرفت.

موارد مصرف شیشه رنگی فروشگاهی

شیشه رنگی فروشگاهی کاربردهای زیادی در انواع فروشگاه ها، بوتیک‌ها و مغازه ها و کلیه‌ی مراکز تجاری دارد. می‌توان از شیشه های رنگی به عنوان شیشه دکوراتیو در طراحی فضای داخلی فروشگاه و دیزاین آن استفاده کرد که در این صورت شامل اجرای سازه های شیشه ای در قفسه بندی و شلف‌ها، چیدمان، دیوار پوش، ویترین های داخلی و خارجی فروشگاه، پارتیشن های شیشه ای جداکننده، کانتر و میز فروشندگان یا قسمت صندوق فروشگاه استفاده می شود. حتی می‌توان در دکور فروشگاه از ترکیب شیشه های رنگی با دیگر متریال پرکاربرد مانند ام دی اف، چوب، آلومینیوم، پی وی سی، سنگ، گچ و رنگ و کاغذدیواری و غیره استفاده کرد که در این صورت جلوه ی متمایزی به فروشگاه شما خواهد بخشید و می‌تواند در برندینگ موفق محصولات هم نقش موثری ایفا کند.

در این مطلب با انواع و کاربردهای شیشه رنگی فروشگاهی در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری آشنا شدیم. به علاوه این شیشه های رنگی در سایر مراکز تجاری مانند کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، فست فودها و فودکورت ها هم کاربرد زیاد و مشابه با بوتیک ها و فروشگاه ها دارد. به خصوص به دلیل تاثیر زیاد رنگ در چنین مراکزی، استفاده از شیشه های رنگی بسیار مفید خواهد بود.

اسکرول به بالا