شیشه سکوریت بالکنی

بسیاری از افراد در زمان اجاره یا خرید آپارتمان در کنار سایر ویژگی‌های مورد نظرشان، به داشتن تراس و بالکن هم توجه می‌کنند. به دلیل کوچک بودن فضای آپارتمان‌های امروزی و نداشتن امکاناتی مانند محوطه باز یا حیاط، بالکن‌ها به فضایی جذاب برای ساکنین تبدیل شده‌اند که می‌توانند از زیبایی‌های فضای بیرون استفاده کنند. در چنین شرایطی برخی معضلات زندگی امروزی مانند سر و صدای زیاد و آلودگی و هم‌چنین سرمای پاییز و زمستان موجب بروز مشکلاتی حتی برای استفاده از همین فضای کوچک نیز می‌شود. 

در این شرایط استفاده از شیشه سکوریت بالکنی یا بالکن شیشه ای راهکار مناسبی برای در امان ماندن از آلودگی‌ها، سر و صدا و دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بیرون است. به علاوه نصب چنین سازه‌های شیشه ای در زیبایی نمای خارجی ساختمان‌ها نیز تاثیر زیادی دارد. بنابراین اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام و دلپذیر در بالکن یا تراس خود هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و در مورد شیشه سکوریت بالکنی، انواع آن، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، موارد مصرف و هم‌چنین قیمت نصب و اجرای این سازه اطلاعات جامعی کسب کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه مشکی ، شیشه لمینت و شیشه کابینت کلیک کنید.

شیشه سکوریت بالکنی چیست؟

شیشه مورد استفاده برای بالکن باید با شیشه‌های معمولی که در پنجره‌ها نصب می‌شود، تفاوت داشته باشد. در واقع داشتن برخی ویژگی‌ها برای شیشه‌های مورد استفاده در فضای باز ضروری است که موجب استفاده از شیشه سکوریت بالکنی می‌شود. از جمله این ویژگی‎ها می‌توان به داشتن مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مانند باد و طوفان اشاره کرد. به علاوه این شیشه‌ها باید در برابر فشار و وزن افراد در صورتی که به آن تکیه دهند، مقاومت داشته باشد و دچار آسیب و شکست نشود. به خصوص این‌که در بسیاری از بالکن‌های شیشه ای از نوع بدون فریم یا بدون قاب هستند و لازم است در برابر فشارهای احتمالی مقاومت بالایی داشته باشند. 

در واقع شیشه سکوریت به دلیل برخی تفاوت‌ها در فرایند ساخت دارای چنین مقاومتی شده است که آن را حدود پنج برابر بیش از شیشه معمولی تخمین زده‌اند. به این صورت که شیشه سکوریت در فرایند تولید در  کوره‌های مخصوص و تحت حرارت بسیار بالا قرار داده می‌شود. در نهایت شیشه سکوریت بلافاصله پس از قرار گرفتن در این حرارت بالا خنک می‌شود که این عمل در افزایش مقاومت آن تاثیر زیادی دارد.  

شیشه میرال چیست ؟

ویژگی‌ دیگری که شیشه سکوریت بالکنی از آن برخوردار است و آن را برای استفاده در بالکن و تراس مناسب می‌سازد، قابلیت عایق در برابر صدا است که موجب آسایش ساکنین و راحتی از تحمل سر و صدای آزاردهنده‌ی محیط شهری می‌شود. به علاوه این نوع شیشه با وجودی که دوجداره نیست، ولی بیش از شیشه‌های معمولی قابلیت عایق حرارتی دارد و می‌تواند تا میزان زیادی گرمای محیط داخل بالکن را در فصل زمستان و سرمای آن را در فصل تابستان حفظ کند. 

در نهایت شیشه‌ بالکنی یا بالکن شیشه ای شامل سازه‌ای از جنس شیشه به منظور پوشاندن فضای باز موجود در جلوی بالکن یا تراس ساختمان است که می‌تواند کاربردها و مزایای بسیاری برای کاربران داشته باشد. به این صورت که در عین حضور در فضای بیرون و بهره‌مندی از زیبایی‌های آن، می‌توانند در تمام طول سال از این فضا استفاده کنند و از سرما و گرما و باد، هم‌چنین آلودگی و سر و صد در امان باشند. 

انواع شیشه سکوریت بالکنی

شیشه سکوریت بالکنی دارای انواع مختلفی است که ویژگی‌های متفاوتی دارند و بر اساس سلیقه و نظر ساکنین می‌توان مناسب‌ترین مدل را برای بالکن یا تراس انتخاب و اجرا نمود. متداول‌ترین انواع شیشه بالکنی شامل موارد زیر است.

شیشه بالکن بدون قاب

شیشه بالکن بدون قاب که به آن فریم لس هم گفته می‌شود، صرفا یک پنل شیشه ای یکپارچه دارد که دیدی کامل و یکدست از فضای بیرون را برای ساکنین فراهم می‌کند. در اجرای شیشه بالکن بدون فریم از هیچ پروفیل متصل کننده یا هیچ اتصالاتی استفاده نمی‌شود و تنها دو پروفیل برای نگهداشتن شیشه در دو طرف بالکن می‌گردد.

شیشه بالکن ریلی

این نوع شیشه بالکن از چندین پنل شیشه‌ای با اندازه‌های مساوی تشکیل می‌شود که از طریق پروفیل‌های عمودی تعبیه شده در دو طرف بالکن به دیوار متصل می‌شوند. در بالا و پایین این پنل‌ها نیز چرخ‌هایی نصب شده که با چرخیدن روی پروفیل‌های آلومینیومی موجود در کف و سقف بالکن، موجب باز و بسته شدن پنل‌های شیشه‌ای می‌شوند. چند پنله بودن و قابلیت باز و بسته شدن شیشه بالکن ریلی موجب قابلیت شستشوی آسان دو طرف شیشه می‌شود. خرید شیشه دود بند از iranhandrile.com

شیشه بالکن پنجره ای

این نوع شیشه بالکن که با نام پنجره بالکن هم شناخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده که باز و بسته شدن آن در قالب پنجره انجام می‌شود. البته این مدل از شیشه بالکن همه‌ی مزایا و ویژگی‌های سایر مدل‎ها را دارد ولی صرفا در ظاهر با سایر انواع شیشه بالکن متفاوت است. 

نرده شیشه ای بالکن

نرده شیشه ای بالکن در واقع نوعی نرده ساخته شده با متریال شیشه است که در بالکن‌ها نصب و اجرا می‌شود. شیشه مورد استفاده شده در نرده شیشه ای بالکن باید از نوع سکوریت ولی با ضخامت بالاتری در مقایسه با سایر انواع شیشه بالکن باشد که دلیل آن نیاز به امنیت بیشتر در این سازه است. 

شیشه بالکن تاشو

شیشه بالکن تاشو نیز مانند شیشه بالکن ریلی دارای پنل‌های هم اندازه است. ولی پنل‌های شیشه در این مدل در زمان باز شدن به صورت یک به یک بر روی هم قرار می‌گیرند و در اصطلاح روی هم تا می‌شوند. به همین دلیل شستشو و نظافت این مدل از شیشه بالکن بسیار راحت است. 

قیمت شیشه سکوریت بالکنی

قیمت شیشه سکوریت بالکنی متغیر است و با توجه به ویژگی‌ها و شرایط لازم برای اجرای آن مشخص می‌شود. اولین عامل موثر در قیمت نوع و مدل مورد نظر برای اجرای بالکن شیشه ای است. اجرای بالکن به صورت کشویی یا لولایی هم در ساخت، هم در میزان و نوع متریال و هم در نصب موجب تفاوت در هزینه‌ها خواهد شد. موارد مهم بعدی که بر قیمت این سازه تاثیر می‌گذارد شامل مساحت پروژه، ضخامت شیشه سکوریت و هم‌چنین رنگ انتخابی برای آن می‌باشد. هرچه مساحت فضای جلوی بالکن بیشتر باشد، به شیشه سکوریت بیشتری هم نیاز خواهد بود و قیمت اجرای کار افزایش خواهد داشت. هم‌چنین شیشه سکوریت دارای ضخامت بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارد. برخی رنگ‌های این نوع شیشه هم در مقایسه با سایر رنگ‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. 

برای کسب اطلاعات در رابطه با شیشه رومیزی ، شیشه رنگی و شیشه سفید کلیک کنید.

به علاوه مواردی مانند فریم دار بودن یا فریم لس بودن شیشه‌ها و نوع فریم نیز بر تعیین قیمت شیشه‌های سکوریت بالکنی موثر هستند. عامل دیگری که پس از این موارد موثر است، پروفیل‌ها و یراق آلات مصرفی می‌باشد که در واقع باید تعداد و کیفیت آن‌ها در نظر گرفته شود. سایر هزینه‌ها شامل شاسی کشی، حمل و نقل و نصب شیشه‌ها می‌باشد. در نهایت قیمت شیشه بالکن بر حسب متر مربع مشخص و به مشتری اعلام می‌شود. 

نمایندگی شیشه سکوریت بالکنی ایران هندریل

شیشه بالکن به منظور تفکیک بالکن یا تراس به عنوان فضای داخلی ساختمان با فضای بیرون کاربرد دارد. اجرای این سازه اگر توسط یک شرکت معتبر و متخصص در زمینه‌ی تولید سازه‌های شیشه ای مانند پارتیشن و نرده شیشه ای صورت گیرد، موجب کارایی موثر در استفاده از نور و دید بصری فضای بیرون و هم‌چنین در امان ماندن از سرما و گرما و آلودگی‌های صوتی و آلودگی هوا خواهد شد و رفاه و آرامش را برای ساکنین فراهم خواهد کرد. 

به طور کلی نمایندگی شیشه سکوریت بالکنی ایران هندیل عرضه کننده‌ی انواع بالکن شیشه ای برای اجرا در تراس‌ها و بالکن‌های ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری مانند منازل، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، سالن‌های ورزشی و غیره می‌باشد. هم‌چنین آمادگی اجرای این سازه را در مکان‌های مشابه مانند حیاط خلوط، استخرها، پنت هاوس، گلخانه و آلاچیق و هم‌چنین ویترین فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها دارد. در صورت سفارش و خرید شیشه‌های سکوریت بالکنی می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند امکان طراحی و اجرای آن به صورت دلخواه، استفاده از یراق‌آلات سبک، با دوام و مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی، اشغال حداقل فضای ممکن در بالکن، زیبایی و یکپارچگی با نمای خارجی ساختمان و غیره برخوردار شوید. 

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی رنگی کلیک کنید.

فروش شیشه سکوریت بالکنی

بهترین روش برای اجرای بالکن شیشه ای در فضای مورد نظرتان، اقدام برای سفارش به شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر فروش شیشه سکوریت بالکنی است. برای انجام این کار به راحت‌ترین روش می‌توانید ابتدا مساحت قسمت جلوی بالکن شامل طول و ارتفاع آن را اندازه‌گیری کنید. سپس این اندازه را به کارشناسان این شرکت‌ها اعلام و با آنان در مورد شرایط بالکن و انتظاراتی که از اجرای شیشه‌های بالکنی دارید، صحبت کنید. در نهایت کارشناسان این شرکت‌ها مناسب‌ترین مدل شیشه و هزینه‌های اجرا و نصب آن را به شما اعلام می‌کنند و در صورت توافق کار با کیفیت و سرعت بالا در محل مورد نظر شما اجرا خواهد شد. 

نکته‌ی مهم در این زمینه اجرای سازه به صورت مقاوم و در عین حال زیبا است. به گونه‌ای که برای سال‌های متوالی بتوان از زیبایی و کارایی آن بهره‌مند گردید. برای رسیدن به این هدف همان‌گونه که گفتیم، لازم است نسبت به سفارش پروژه به شرکت‌های شناخته شده در زمینه‌ی فروش شیشه سکوریت بالکنی اقدام نمایید. 

ویژگی های شیشه سکوریت بالکنی

شیشه سکوریت بالکنی دارای ویژگی‌هایی است که اجرای آن را برای بسیاری از ساختمان‌ها مناسب و کاربردی می‌کند. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها که موجب اقبال به سمت استفاده از این سازه در میان مشتریان شده است می‌توان به بزرگتر کردن فضای داخلی در کنار طراحی زیبا، استفاده از نور طبیعی در داخل و روشن‌تر شدن فضا، امکان تمیز کردن آسان شیشه‌ها، امنیت کامل و امکان قفل کردن، جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش هزینه‌ها به دلیل عایق حرارت، کاهش صدای بیرون به دلیل عایق صدا، جلوگیری از ورود گرد و غبار به فضای داخلی و غیره می‌باشد. 

در واقع با نصب شیشه سکوریت بالکنی، علاوه بر آسایش در برابر سر و صدای بیرون به خصوص در مناطق مرکزی شهرها، ساکنین می‌توانند در محیطی بسیار آرام از نور طبیعی خورشید بهره‌مند شوند. 

یکی ‌دیگر ‌از ویژگی‌های این سازه‌ها، مقاوم بودن در برابر ضربه ضربه است. به گونه‌ای که به راحتی با ضربه و فشار شکسته نمی‌شود و مانع از سقوط افراد  و اشیا می‌شود. حتی در صورت شکستن نیز خرده‌های شیشه به اطراف پخش نشده و آسیبی برای دیگران به دنبال ندارد. 

فواید شیشه سکوریت بالکنی

شیشه سکوریت بالکنی به دلیل امکان بهره‌مندی از مزایای ذاتی شیشه یکی از متریال جذاب برای تفکیک بالکن از فضای بیرون است که در زیبایی نمای ساختمان نیز تاثیر زیادی دارد. به علاوه به دلیل شفافیت شیشه، امکان عبور نور و بهره‌مندی از حداکثر نور طبیعی در داخل ساختمان در کنار امکان پوشاندن بالکن فراهم می‌شود. 

به علاوه طراحی و اجرای بالکن شیشه ای می‌تواند در دو مدل ثابت و متحرک انجام شد و به همین دلیل می‌توان با انتخاب مدل متحرک در صورت تمایل مانند شرایط آب و هوایی مناسب کل پنل‎ها را باز کرد و در صوت نیاز به بستن آن‌ها اقدام نمود. 

از دیگر فواید شیشه سکوریت بالکنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل ساختمان

– جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل ساختمان

– عایق صوتی در مناطق پر سر و صدا

– عایق حرارتی در برابر سرما و گرما

– قابلیت شستشوی آسان به دلیل متریال شیشه و دسترسی راحت به پنل‌ها

– جلوگیری از ورود اشعه ماورا بنفش

– امکان نصب آسان و سریع

– امنیت در برابر سقوط افراد و به خصوص کودکان

– امنیت در برابر باد و باران و برف

– دوام و ماندگاری بالا

– نصب روکار و عدم نیاز به تخریب 

معایب شیشه سکوریت بالکنی

شیشه سکوریت بالکنی هم مانند هر محصول دیگری در کنار تمام مزایایی که به کاربرانش ارائه می‌دهد، معایبی نیز به دنبال دارد. برخی از این معایب عبارتند از:

– عدم وجود فضای خصوصی: یکی از معایب شیشه ای بودن بالکن، این است که فضای داخل به راحتی از بیرون قابل مشاهده است و در واقع فضای شخصی یا خصوصی برای ساکنین ایجاد نمی‌کند. 

– قیمت بالای اجرا: قیمت نصب و اجرای بالکن شیشه ای نسبتا بالا است. البته می‌توان با استفاده از متریال دارای کیفیت کمتر هزینه تمام شده سازه را کاهش داد ولی در این صورت لازم است مشتری ریسک‌های ناشی از آسیب یا شکستن سازه در کوتاه مدت را بپذیرد که در مواردی منجر به تحمل هزینه‌ی بیشتر برای تعمیر یا تعویض خواهد بود. 

– ریسک شکستن شیشه: در صورت استفاده از شیشه‌های بی‌کیفیت و معمولی یا شیشه‌های دارای ضخامت بسیار کم، امکان شکستن شیشه و خرابی ایجاد می‌شود که البته این مشکل با سفارش بالکن شیشه ای از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده رفع می‌شود. به دلیل این‌که این فروشگاه‌ها از بهترین شیشه‌های سکوریت و لمینت با ضخامت مناسب در ساخت سازه استفاده می‌کنند که استحکام و طول عمر بالای آن تضمین می‌شود. 

موارد مصرف شیشه سکوریت بالکنی

شیشه‌ سکوریت بالکنی در موارد بسیاری در ساختمان‌ها کاربرد دارد. اولین کاربرد آن اجرای بالکن شیشه‌ای در مدل‌های متنوع است. با توجه به کاربری که برای بالکن پوشیده شده خود در نظر دارید، می‌توانید از مدل مناسب شیشه استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از بالکن به عنوان یک بخش از فضای داخلی منزل استفاده کنید و به صرف صبحانه و عصرانه در کنار بهره‌مندی از مناظر زیبای اطراف یا منظره‌ی بارش برف و باران بپردازید. 

هم‌چنین می‌توانید بالکن را به یک گلخانه برای پرورش گیاهان مورد علاقه‌تان تبدیل کنید و خیالتان از بابت تاثیرات منفی ناشی از تغییرات دمایی فضای بیرون راحت باشد. البته در صورتی که قصد  استفاده از بالکن به عنوان فضای صرف چای یا استراحت نیز داشته باشید، وجود گل و گیاه در این مکان می‌تواند در زیبایی طراحی و آرامش‌بخش بودن فضا تاثیر زیادی داشته باشد. 

به علاوه می‌توان از این سازه به منظور جداسازی فضاهایی از ساختمان مانند پوشش اطراف استخر، پارکینگ، باربکیو، سونا و جکوزی و نیز برای ایجاد نرده شیشه‌ای بالکن، نرده‌های شیشه‌ای در پلکان و هم‌چنین پارتیشن شیشه ای با هدف تفکیک محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی و حتی هتل‌ها استفاده کرد. 

به عنوان مثال با پوشش تراس یا بالکن در هتل‌ها می‌توان فضای جذابی برای بهره‌مندی مشتریان از مناظر زیبای اطراف فراهم کرد که این کاربرد برای پنت هاوس برج‌های مسکونی نیز کاملا مناسب و پرطرفدار خواهد بود. 

یکی دیگر از کاربردهای شیشه بالکن استفاده از آن در تراس یا بالکن کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها به منظور حداکثر استفاده از فضای بیرونی می‌باشد که کاربرد زیادی به خصوص در فصل‌های سرد دارد و امروزه با محبوبیت زیادی مواجه شده است. 

در این مطلب با شیشه سکوریت بالکنی و بالکن شیشه ای به عنوان یکی از کاربردی‌ترین و مفیدترین سازه‌های شیشه ای امروزی برای ساختمان‌ها آشنا شدیم. برای اجرای مناسب‌ترین مدل این سازه در ساختمان خود لازم است ابتدا در مورد ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر کدام از مدل‌های این محصول آشنا شوید، سپس با در نظر گرفتن کاربری مورد نظر از بالکن یا تراس خود و میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، مدل مناسب را انتخاب و سفارش دهید.

به علاوه لازم است در زمان نصب شیشه بالکن به رنگ، ضخامت پنل‌های شیشه‌ای به منظور استحکام و قابلیت عایق مناسب، نوع، جنس و کیفیت یراق آلات و فریم‌های پنل‌های شیشه‌ای نیز توجه کنید.

اسکرول به بالا