شیشه سکوریت مغازه

شیشه از سازه‌های پرکاربرد است که در بیشتر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص شیشه‌های سکوریت به علت ویژگی‌های خاصی که در مقایسه با شیشه‌های معمولی دارند، از سازه‌های پرکاربرد امروزی محسوب می‌شوند. شیشه سکوریت که به دلیل فرایند شوک حرارتی در زمان تولید از استحکام و دوام بالایی برخوردار می‌شود، علاوه بر نشکن بودن، در برابر تغییرات دمایی و خط و خش نیز مقاومت بالایی دارد. به طور کلی مقاومت شیشه‌های سکوریت را چهار تا ده برابر شیشه‌های معمولی تخمین زده‌اند. مهم‌ترین مزیت این نوع شیشه را این دانسته‌اند که حتی در صورت شکستن نیز به تکه‌هایی فاقد لبه‌های تیز و قابلیت برندگی تبدیل می‌شود.

به همین دلیل این نوع شیشه در اتومبیل‌ها, لوازم آشپزخانه، سازه‌های ساختمانی، گوشی موبایل و هر مکانی که به حفظ ایمنی افراد نیاز دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای شیشه سکوریت استفاده از آن به عنوان شیشه سکوریت مغازه و فروشگاه‌ها است. بنابراین در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های این نوع شیشه و متداول‌ترین انواع آن و هم‌چنین موارد مصرف و قیمت این شیشه سکوریت‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها توضیحاتی به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه مشکی ، شیشه لمینت و شیشه کابینت کلیک کنید.

شیشه سکوریت مغازه چیست؟

همان‌گونه که بیان شد، شیشه‌های سکوریت به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، برای اجرا و استفاده در هر مکانی که نیاز به مقاومت و دوام سازه در عین زیبایی و استفاده از قابلیت دید را داشته باشد، مناسب‌ترین متریال هستند. به طور کلی استفاده از این نوع شیشه برای درب‌های ورودی متداول است. به دلیل این‌که در صورت نصب این شیشه‌ها در درب ورودی هم می‎توان از زیبایی و جلوه‌ی مدرن و مینیمال متریال شیشه برخوردار شد، هم‌ این‌که درب‌های شیشه ای سکوریت به دلیل برخورداری از استحکام و دوام بالا برای سال‌های طولانی قابل استفاده است. به علاوه دچار زنگ زدگی، پوسیدگی و فرسودگی نمی‌شود و به فرایند خاصی برای نگهداری، شستشو و تعمیر نیاز ندارد.

شیشه میرال چیست ؟

بنابراین در صورت اجرا به عنوان درب شیشه سکوریت مغازه، کاربران و استفده کنندگان آن یعنی صاحبان یا فروشندگان مغازه‌ها، بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری می‌توانند به راحتی از مزایای آن بهره‌مند شوند. درب‌های شیشه سکوریت مغازه در انواع مختلف قابل اجرا هستند. برای انتخاب و نصب بهترین نوع این نوع درب‌ها لازم است به کاربری مغازه یا فروشگاه و میزان مورد نیاز بازشویی یا جای بازشوی مناسب در درب و هم‌چنین نوع فریم مورد نظر توجه نموده از بین مدل‌های موجود، بهترین نوع را انتخاب کنیم.

انواع شیشه سکوریت مغازه

انواع شیشه سکوریت مغازه باتوجه به نوع بازشو شامل چهار مدل اصلی درب لولایی، درب کشویی یا ریلی، درب اتوماتیک و درب ثابت است. که هر کدام علاوه بر نوع باز شدن درب، در میزان فضای اشغال شده و تعداد لنگه‌ها هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

1. شیشه سکوریت مغازه با درب لولایی به صورت دو لنگه و تک لنگه
این نوع شیشه مغازه در واقع شیشه‌هایی است که برای باز شدن داری درب‌های لولایی می‌باشد. بعنی درب با اعمل فشار بر روی لولا می‌چرخد و باز و بسته می‌ود. این نوع درب معمولا به صورت تک لنگه اجرا می‌شود ولی قابلیت اجرا به صورت دو لنگه و در انواع بدون فریم یا فریم دار را دارد.

2. شیشه سکوریت مغازه با درب کشویی به صورت دو لنگه و تک لنگه
این مدل از شیشه مغازه که به آن شیشه سکوریت درب کشویی یا ریلی گفته می‌شود، دارای یک ریل افقی و قرقره‌هایی در داخل آن است که موجب باز شدن درب به صورت کشویی به یک طرف می‌شود. مزیت این مدل نسبت به مدل درب لولایی این است که درب در زمان باز و بسته شدن فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فروشگاه‌های دارای مساحت کوچکتر بسیار مناسب است و البته به دلیل نیاز به اعمال فشار کمتر برای باز شدن درب، کاربری راحت‌تری هم دارد. این نوع درب شیشه‌ای نیز قابل اجرا به صورت تک لنگه و دولنگه و هم‌چنین به صورت فریم دار و بدون فریم را دارد.

3. شیشه سکوریت مغازه با درب اتوماتیک به صورت دو لنگه و تک لنگه
این سبک از شیشه مغازه نیز با استفاده از شیشه‌های سکوریت اجرا می‌شود. ولی قابلیت باز شدن آن بسیار راحت و با استفاده از سیستم اتوماتیک است. یعنی مانند مدل ریلی دارای ریل افقی و قرقره‌هایی برای راحتی در باز شدن و بسته شدن درب است. ولی به فشار فیزیکی احتیاجی ندارد و به وسیله‌ی چشمی حضور یا عدم حضور افراد را در جلوی درب در یک فاصله‌ی مشخص تشخیص داده و به صورت خودکار باز و بسته می‌شود. تفاوت دیگر این سبک درب شیشه‌ای، لزوم استفاده از فریم آلومینیومی یا یا فریم آلومینیومی رنگ کوره ای و هم‌چنین فریم استیل یا استیل طلایی است که موجب افزایش قیمت آن خواهد شد.

4. شیشه سکوریت مغازه بدون درب
این نوع شیشه مغازه که به صورت ثابت و بدون قابلیت بازشو اجرا می‌شود. در واقع برای فضاهای ویترینی مناسب است. به دلیل این‌که این فضاها در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیاز به قابلیت بازشو ندارند. البته در برخی موارد نیز بازشو این مغازه‌ها به صورت چوبی یا فلزی در نظر گرفته شده و حتی از قبل نصب و اجرا شده است. خرید شیشه دود بند از iranhandrile.com

قیمت شیشه سکوریت مغازه

برای تعیین قیمت شیشه سکوریت مغازه لازم است ابتدا نوع شیشه سکوریت مورد نظر از نظر قابلیت بازشو درب مشخص شود. هم‌چنین لازم است ویژگی‌های مورد نظر مشتری شامل تک لنگه یا دو لنگه بودن درب و فریم لس یا فریم دار بودن آن مشخص گردد. به دلیل این‌که به طور کلی قیمت هر کدام از انواع لولایی، کشویی، اتوماتیک و درب ثابت با هم متفاوت است. در گام بعدی هر کدام از این مدل‌ها با توجه به تک لنگه یا دو لنگه بودن یا فریم دار و بدون فریم بودن به میزان متریال متفاوتی هم در میزان شیشه مورد نیاز و هم در یراق‌آلات مصرفی لازم برای اجرای سازه نیاز دارند.

به عنوان مثال شیشه سکوریت مغاه دارای درب لولایی تک لنگه در مقایسه با نوع دو لنگه و کشویی و اتوماتیک قیمت کمتری دارد.
سایر مواردی که در قیمت نهایی اجرای این نوع درب‌ها موثر هستند و لازم است در زمان سفارش یا برآورد قیمت و بودجه در نظر گرفته شود، متراژ فضای مورد نظر است که هر چه بزرگ‌تر باشد، به شیشه بیشتری نیاز است و بالتبع هزینه‌ها افزایش خواهد یافت. هم‌چنین ضخامت شیشه که هر چه بالاتر باشد قیمت بیشتری دارد.

یکی دیگر از موارد بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت شیشه‌های سکوریت مغازه، یراق آلات و فریم‌ها هستند. در واقع هم جنس و کیفیت یراق‌آلات و هم میزان استفاده آن‌ها در اجرای سازه در قیمت نهایی آن تاثیر دارد. در این بخش ذکر این نکته ضروری است که استفاده از یراق‌آلات بی کیفیت مانند لولا، ریل، دستگیره، پیچ، قرقره و مشابه آن با وجود مزیت کاهش قیمت، در بلندمدت به دلیل صرف هزینه‌های تعمیر یا حتی تعویض قطعات به افزایش هزینه و خسارات مالی منجر می‌شود.

نمایندگی شیشه سکوریت مغازه ایران هندریل

نمایندگی شیشه سکوریت مغازه ایران هندریل آماده‌ی اجرای سفارشات مشتریان است. تولید و نصب انواع شیشه و درب برای فروشگاه‌ها و مغازه‌ها توسط تیم تخصصی ایران هندریل انجام می‌شود. در صورت تمایل برای نصب این سازه مشاوران این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده‌ی ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت تلفنی و حضوری هستند. پس از طی مراحل کارشناسی و بررسی ویژگی‌های فضای مورد نظر شما و انتظاراتی که از قابلیت‌های درب سکوریت مغازه یا فروشگاهتان دارید، ابتدا اعلام قیمت در مورد سازه‌ی نهایی به شما ارائه می‌شود و پس از تایید طرح و قیمت نهایی، فرایند ساخت انجام می‌گردد.

پس از ساخت، شیشه‌ها توسط متخصصین حمل و نقل شرکت بسته‌بندی و به مکان مورد نظر حمل می‌گردد. سپس فرایند نصب توسط نصابان مجرب و به کمک بهترین و باکیفیت‌ترین یراق‌آلات انجام می‌گردد.
به دلیل انجام مراحل توسط یک تیم حرفه‌ای در نهایت سازه‌ی مورد نظر شما متنایب با سلیقه و نوع کاربری فضای مورد نظرتان با کیفیت بالا اجرا می‌شود. به گونه‌ای که برای مشتریان مغازه از نظر کاربری بسیار راحت است و چندین سال می‌توانید از دوام و استحکام درب شیشه ای نصب شده و نمای زیبایی که به فروشگاهتان می‌بخشد، استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با شیشه رومیزی ، شیشه رنگی و شیشه سفید کلیک کنید.

فروش شیشه سکوریت مغازه

اگر قصد خرید و اجرای انواع شیشه سکوریت مغازه را برای بوتیک یا فروشگاه خود دارید، لازم است برخی نکات را رعایت کنید تا در نهایت رضایت شما از سازه‌ی نصب شده در مکان مورد نظرتان جلب شود. اولین نکته انتخاب نوع و مدل درب شیشه سکوریت است. فروش شیشه‌های سکوریت مغازه در انواع مختلفی در بازار موجود است. ولی برخی کاربری‌ها به نوع خاصی از این درب‌ها نیاز دارند. به عنوان مثال درب‌های لولایی نیاز به اعمال فشار کاربر بر دستگیره برای باز شدن دارد و برای مکان‌های پر رفت و آمد راحت نیست.

هم‌چنین این نوع درب مقداری از فضای داخل مغازه را در زمان باز شدن اشغال می‌کند. بنابراین صرفا برای مغازه‌های بزرگ و کم تردد مناسب است. ولی درب‌های ریلی و اتوماتیک بهترین و راحت‌ترین نوع درب برای فروشگاه‌های شلوغ و پرتردد است.
البته کلیه‌ی نمایندگی‌های معتبر فروش شیشه سکوریت مغازه دارای خدمات مشاوره رایگان هستند تا به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مدل با توجه به کاربری و شرایط فضای مورد نظرتان کمک کنند. بنابراین با مراجعه به این مراکز ضمن بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ی تخصصی، از کیفیت ساخت و نصب متخصصین این فروشگاه‌ها نیز برخوردار خواهید شد.

ویژگی های شیشه سکوریت مغازه

شیشه سکوریت مغازه ها معمولا از بهترین جنس و ضخامت بالا استفاده می‌شود. تا جایی‌که معمولا از شیشه ۱۰ میلیمتر برای اجرای درب شیشه‌ای فروشگاه‌ها استفاده می‌شود که هم از استحکام بالاتری برخوردار است و هم به دلیل وجود موج کمتر بر روی شیشه در فرایند سکوریت کردن ظاهر زیبا و یکپارچه‌ای دارد. به علاوه مشکلات شیشه‌های سکوریت دارای ضخامت بالاتر مانند وزن سنگین و ناهمگونی با یراق آلات ضروری در نصب را نخواهد داشت.

در نهایت ابعاد شیشه با توجه به متراژ مکانی که باید در آن نصب شود مشخص می‌گردد. حداکثر ابعاد شیشه که قابل اجرا به صورت یکپارچه است برابر با ۶۰۰ در۳۰۰ سانتی‌متر می‌باشد که با وجود افزایش هزینه، نمای زیبایی به فروشگاه خواهد داد.
به طور کلی شیشه‌های سکوریت به دلیل بالا بردن دمای شیشه تا 700 درجه سانتی‌گراد و سرد کردن فوری استحکام و امنیت بالایی دارد. البته یکی از ویژگی‌های این نوع شیشه نداشتن قابلیت برش مجدد است. به همین دلیل لازم است پیش از سفارش به ‌صورت دقیق اندازه‌گیری و ساخته شود.

فواید شیشه سکوریت مغازه

شیشه سکوریت مغازه مزایای بسیاری دارد که به برخی از آن‌ها قبلا اشاره کردیم و در این بخش هم این  فواید را با هم مرور می‌کنیم.

– شیشه سکوریت مقاومت بالایی در برابر شوک‌های حرارتی دارد. به این معنی که در مقایسه با شیشه معمولی تا حدود سه برابر در برابر گرم و سرد شدن، قرار گرفتن در معرض تابش نور، حرارت بالا و سرمای محیط بدون آسیب باقی می‌ماند. همین قدرت تحمل آن را به شیشه‌ای مناسب برای نصب در فضاهای خارجی و شرایط آفتاب تابستان و برف و باران زمستان تبدیل کرده است.

– این نوع شیشه به راحتی نمی‌شکند و حتی پس از شکسته شدن هم به تکه‌های ریز و برنده‌ی شیشه تبدیل نمی‌شود. بلکه با تبدیل به بخش‌های کوچک مانند شن ریزه آسیبی برای اطرافیان ایجاد نمی‌کند.

– شیشه‌های سکوریت دارای تنوع مدل، طرح و رنگ هستند و همه‌ی سلیقه‌ها و سبک‌های طراحی ساختمان را پوشش می‌دهند. به علاوه به فضای مورد نظر جلوه‌ی زیبا و درخشش می‌بخشند.

معایب شیشه سکوریت مغازه

شیشه‌های سکوریت هم از معایبی برخوردار هستند که البته مانند سایر ویژگی‌ها به صورت نسبی و برای برخی مشتریان از مطلوبیت برخوردار نیست.

به عنوان یکی از معایب شیشه سکوریت مغازه باید به آسیب‌پذیر بودن شیشه‌های سکوریت در قسمت لبه‌ها اشاره کرد. با وجودی که شیشه سکوریت از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است، ولی این مقاومت در قسمت لبه‌ها و کناره‌ها کمتر بوده و مقداری آسیب‌پذیری در این مناطق وجود دارد. به گونه‌ای که احتمال ترک خوردن از کنار شیشه در صورت فشار و ضربه وجود دارد که ممکن است به خرد شدن و فرو ریختن کل سازه بی‌انجامد. به همین دلیل رعایت برخی مراقبت‌ها و نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز ضربه یا فشار به لبه‌های کار اهمیت زیادی دارد.

یکی دیگر از معایب شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه‌های معمولی، بالاتر بودن قیمت آن تا میزان 1.5 تا 4 برابر است. با وجودی که صرف این قیمت بالاتر با در نظر گرفتن کیفیت و دوام سازه نهایی مقرون به صرفه و منطقی می‌باشد، ولی برخی افراد به دلیل بودجه‌ی کم توان پرداخت چنین هزینه‌های را ندارند.

از دیگر معایب شیشه‌های سکوریت باید به عدم امکان برش مجدد پس از ساخت اشاره کرد. در واقع برای ساخت درب شیشه‌ای سکوریت مغازه لازم است ابتدا اندازه‌های لازم گرفته می شود تا شیشه‌ها با توجه به این اندازه‌ها طی فرایند خاصی به صورت سکوریت تولید شوند. پس از ساخت شیشه امکان برش یا تغییر اندازه و اصلاح متراژ نخواهد بود. به همین دلیل است که باید در اندازه‌گیری شیشه‌های مورد نیاز دقت بسیاری صرف شود تا از هزینه‌های مجدد و اضافی جلوگیری به عمل آید.

بنابراین برای انتخاب متریال مناسب برای درب مغازه یا فروشگاه خود لازم است کلیه‌ی مزایا و معایب متریال‌های مختلف مانند شیشه معمولی و شیشه سکوریت را در نظر گرفته و ضمن اولویت قرار دادن موارد ایمنی و هزینه‌ها در بلندمدت، نسبت به انتخاب بهتریت متریال و تامین بودجه برای آن اقدام کنید. به طور ویژه برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی از نصب این سازه توسط افراد غیرمتخصص خودداری کنید و این کار را به افراد آموزش دیده بسپارید.

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی رنگی کلیک کنید.

موارد مصرف شیشه سکوریت مغازه

انواع درب‌ شیشه‌ سکوریت مغازه به طور کلی برای فروشگاه‌ها و مراکز اداری و تجاری پرتردد مناسب است. به دلیل این‌که این سازه‌ها کاربری راحتی دارند. نگهداری و تمیز نگهداشتن آن‌ها به دلیل قابلیت شستشوی بالا راحت است. هم‌چنین به آسانی نصب می‌شوند و عایق خوبی در برابر رطوبت و حرارت هستند. ویژگی ضدخش و هم‌چنین قابلیت جابه‌جایی و اجرا در مکان جدید نیز از جمله ویژگی‌هایی که آن را برای اجرا در هر فروشگاه و مغازه‌ای مناسب می‌سازد. تنها کافی است نوع درب شیشه ای مناسب برای فروشگاه مورد نظر مشخص شود که آن هم به ویژگی‌های درب و کاربری فضا بستگی دارد.

به‌عنوان ‌مثال، درب شیشه‌ای سکوریت اتوماتیک و ریلی برای مکان‌های پرتردد که نیاز به امنیت بیشتر دارند مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپرمارکت‌های بزرگ و هم‌چنین بوتیک‌های پررفت و آمد مناسب است. به علاوه برای مغازه‌های طلافروشی و اشیاء لوکس که باید از آن‌ها در برابر سارقین محافظت شود نیز، باید از این نوع درب استفاده کرد. درب شیشه‌ای سکوریت کشویی برای مغازه‌های کوچک که از فضای محدودی برخوردار هستند، کاربرد دارد. مدل لولایی را می‌توان در مغازه‌های بزرگ ولی کم رفت و آمد مانند مغازه‌های محلی نصب کرد.

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های شیشه‌های سکوریت و مزایا و معایب اجرای شیشه سکوریت مغازه پرداختیم. به علاوه با انواع مدل‌های این سازه آشنا شدیم و عوامل موثر بر قیمت آن را با هم بررسی کردیم. در نهایت برای اجرای این نوع درب‌ها در مغازه یا فروشگاه خود، بهترین کار مراجعه به مراکز معتبر ساخت و اجرای آن و مشاوره با متخصصین این مراکز است. به دلیل این‌که چنین افرادی تجربه و تخصص بالایی در زمینه‌ی نصب و اجرای این سازه دارند و در نهایت بهترین پیشنهاد را به شما ارائه و آن را با بهترین کیفیت اجرا می‌کنند.

پیمایش به بالا