هندریل شیشه ای

هندریل شیشه ای یا همان نرده شیشه ای، یکی از سازه‌های مدرن و زیبا برای ساختمان های امروزی است که استفاده از آن در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها موجب ایجاد تمایز و نمایی لوکس در فضای مورد نظر خواهد شد. این سازه علاوه بر زیبایی، ایمنی و استحکام بالایی نیز دارد و استفاده از آن در تراس، بالکن و پله‌ها موجب اطمینان از سلامت و امنیت کاربران می‌شود. در این مطلب قصد داریم انواع هندریل شیشه‌ ای موجود در بازار و عوامل موثر بر قیمت این سازه را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

هندریل شیشه ای

انواع هندریل شیشه ای

نرده شیشه ای یا هندریل شیشه ای نوعی سازه‌ی مورد استفاده در طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان است که از ترکیب فلز و شیشه‌های سکوریت مقاوم ساخته می‌شود. بیش‌ترین کاربرد این سازه در راه پله، بالکن و تراس، فضای اطراف استخر و روف گاردن ساختمان است. نصب و اجرای آن در هر فضایی علاوه بر اطمینان از ایمنی و استحکام برای مدت طولانی، به دلیل نبود مانع فیزیکی در جلوی دید بینندگان و امکان عبور نور طبیعی در فضا، موجب ایجاد جلوه‌ی جذاب و مدرنی در آن می‌شود.

برای اطلاع از قیمت نرده شیشه ای کلیک کنید.

به دلیل همین مزایا است که نرده شیشه ای در ساختمان‌های خصوصی و عمومی مانند منازل، ویلاها، ادارات، مراکز تجاری، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و غیره جایگزین نرده‌های فلزی، چوبی، سنگی و سایر انواع قدیمی‌تر شده است. در ادامه این مطلب به توضیح انواع هندریل شیشه ای، نحوه محاسبه قیمت نرده شیشه ای و نکات فنی آن می‌پردازیم. در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر و مفید به معرفی هندریل شیشه ای فیکس پوینت که یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع نرده‌های شیشه‌ ای می‌باشد، بپردازیم.

هندریل شیشه ای دفنی

یکی از زیباترین و مدرن‌ترین انواع هندریل شیشه ای، مدل دفنی آن است که از نظر ظاهری و روش نصب مشابه با نرده شیشه ای اکسپوز می‌باشد. البته در نصب نرده شیشه ای توکار یا دفنی بر خلاف اکسپوز، کلیه‌ی اتصالات نصب و پروفیل‌ها پیش از پایان کف سازی در درون زمین کار گذاشته شده و در دید نیستند. به همین دلیل بر روی سطح زمین صرفا کاورهای نازک آلومینیومی قابل مشاهده می‌باشد.

این نوع هندریل در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل از این نظر در میان سایر نرده‌های شیشه‌ای رتبه بهتری را به خود اختصاص داده است. از مزایای مدل دفنی می‌توان به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متغیر، قابلیت شستشوی آسان به خصوص در صورت استفاده از پوشش نانو، عدم تغییر رنگ و فرم در اثر مرور زمان، دوام بالا، نصب آسان، عدم نیاز به تعمیر و نگهداری، بزرگ‌تر نشان دادن فضا و عدم وجود مانع در زاویه دید آن اشاره کرد.

هندریل شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت که به آن دکمه‌ای هم گفته می‌شود، یکی از مدل‌های مینیمال نرده شیشه ای است که به دلیل قابلیت مشاهده‌ی سطح بیشتری از شیشه در مقایسه با مدل‌های دیگر نرده شیشه ای اکسپوز و روکار، از جذابیت و زیبایی بیشتر برخوردار است. به همین دلیل لازم است از کناره‌ها به دیوار متصل شود تا بتوان شیشه را در راستای پله‌ها ثابت نگه داشت.

نرده شیشه ای فیکس پوینت دارای دو بخش اصلی شامل شیشه و بست نگهدارنده است که همین بست نگهدارنده به فیکس پوینت یا پوینت گلس معروف می‌باشد. وجود فیکس پوینت‌ها به دلیل قابلیت رگلاژ و تنظیم برای این مدل نرده شیشه ای بسیار مناسب است، به دلیل این‎که نقش مهمی در تراز کردن شیشه‌ها در زمان اجرا و نصب آن ایفا می‌کند. این بست‌ها معمولا از جنس آلومینیوم و استیل و در سایز و ابعاد متنوع ارائه می‌شوند. در صورت تمایل به استفاده از این نوع نرده شیشه ای لازم است از نصاب متخصص که بتواند راستا و تنظیمات مناسب را به درستی اجرا نماید کمک بگیرید.

هندریل شیشه ای نما

هندریل شیشه ‌ای نما یا نرده شیشه‌ای یکی از سازه‌ها پرطرفدار است که به دلیل استفاده از شیشه سکوریت یا لمینت مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی فضای بیرون ساختمان مانند طوفان و باد، برف و باران و حرارت بالای نور خورشید دارد. به همین جهت از انواع مختلف این محصول در نمای ساختمان‌های امروزی و به عنوان نرده شیشه ای بالکن، تراس، روف گاردن و غیره استفاده می‌شود. به علاوه این سازه به دلیل ایجاد یک فضای لوکس و زیبا در طراحی داخلی ساختمان مانند منزل و محیط کار نیز به عنوان نرده شیشه ای راه پله طرفداران بسیاری دارد. قرار دادن نرده شیشه ای با جنس و ضخامت مناسب در چنین فضاهایی که امکان سقوط در آن وجود دارد، به عنوان جان پناه اهمیت زیادی دارد و به حفظ ایمنی و سلامت ساکنین کمک می‌کند.

- نرده شیشه ای روکار3

هندریل شیشه ای تراس

هندریل شیشه ای در تراس ساختمان‌ها نیز نصب و اجرا می‌گردد و در ایجاد نمایی شفاف و دارای دید بالا برای فضای مورد نظر تاثیرگذار است. به طور کلی تراس ساختمان به فضای غیر مسقف گفته می‌شود که به بیرون و یا حیاط مشرف باشد. به همین دلیل برای حفظ امنیت افراد در این نوع مکان‌ها به نرده و حفاظ نیاز است که البته دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه باشد و از پرت شدن افراد و اجسام جلوگیری به عمل آورد. در گذشته برای چنین کاربردهایی از نرده‌های فلزی و یا دیوارهای کوتاه استفاده می‌شد. ولی امروزه برای زیبایی بیشتر نمای داخلی و خارجی ساختمان و حل مشکلات نرده‌های قدیمی مانند امکان بالا رفتن کودکان یا عدم امکان دید کامل، از نرده شیشه ای تراس استفاده می‌شود که مزایایی مانند امکان عبور نور را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

جهت خرید فیکس پوینت یا نرده شیشه ای فیکس پوینت از iranhandrile.com کلیک کنید.

هندریل شیشه ای پله

برای ایمنی و زیبایی راه پله‌ها نیز می‌توان از نرده شیشه ای به جای نرده های قدیمی فلزی و چوبی استفاده کرد. از مزایای نرده شیشه ای در مقایسه با سایر متریال‌ها می‌توان به زیبایی، امکان دید کامل، لوکس بودن، قابلیت عبور نور، هماهنگی بیشتر با طراحی‌های مدرن امروزی و ایمنی مناسب اشاره کرد. به دلیل این‌که شیشه مورد استفاده در این سازه از نوع سکوریت و لمینت دو لایه با ضخامت 10 ، 16 ، 20 میلیمتر بسته به شرایط فضای نصب می‌باشد. هم‌چنین برای افزایش ایمنی و استحکام می‌توان در صورت لزوم از شیشه با کیفیت و ضخامت بیش‌تر و تعداد لایه‌های بیشتر استفاده کرد. یکی از دیگر از موارد ایمنی که باید پیش از نصب هندریل‌های شیشه ای به آن توجه شود، مقاومت سازه مورد نظر برای نصب است. پایه‌های هندریل شیشه‌ای قابل نصب در سطوح مختلف مانند بتن، چوب سخت، کامپوزیت و سایر متریال مستحکم می‌باشد. بنابراین سبک‌های مختلف نصب و پیچ کردن نیز با توجه به ضخامت کف، انتخاب می‌شود.

هندریل شیشه ای اکسپوز

این نوع هندریل شیشه ای به دلیل نوع نصب یکی از ایمن ترین نرده های شیشه ای است که شیشه‌های سکوریت و لمینت مورد استفاده در آن به صورت مجموعه‌ای منظم از پنل‌های شیشه ای یکپارچه بدون پایه و صرفا با یک نوار باریک آلومینیومی در پایین نصب و اجرا می‌شوند. نرده شیشه ای اکسپوز که به روکار نیز شناخته می‌شود، دارای اتصالات و پایه‌های آلومینیومی با دوام برای نگهداری شیشه‌ها است که ضمن کاهش وزن نهایی سازه، در افزایش ایمنی آن تاثیر زیادی دارد.

کاربرد این نوع نرده شیشه ای به دلیل ایمنی بالا و عدم وجود ستون عمودی و داشتن ظاهر یکپارچه و تمام شیشه ای بیشتر در مکان‌های عمومی مانند مجتمع‌های تجاری و اداری، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و غیره است و مزایای آن شامل ایمنی بالا در اجرا، امکان تعویض سریع شیشه‌ها در صورت آسیب، امکان کاربرد هندریل های متنوع گرد و مربع روی شیشه‌ها و امنیت و استحکام بالا می‌باشد.

روش نصب سازه به این صورت است که شیشه سکوریت یا لمینت توسط کامپونت آلومینیوم یو چنل به زمین متصل شده و پروفیل هندریل روی شیشه به صورت روکار ساخته می‌شود. برای زیبایی بیشتر نیز یک کاور آلومینیومی بر روی پروفیل‌های نگهدارنده شیشه تعبیه می‌شود. به گونه‌ای که در پایین کار تنها یک نوار آلومینیومی 15 سانتی متری به صورت سرتاسری قابل مشاهده است.

- هندریل شیشه ای 2

قیمت هندریل شیشه ای

وجود تنوع در مدل‌های هندریل شیشه ای موجود در بازار، موجب قیمت‌گذاری متفاوت برای این محصول شده است. ولی به صورت کلی مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین قیمت این محصول به ترتیب اهمیت شامل سیستم اجرایی و نصب هندریل، نوع پنل شیشه ای (سکوریت، لمینت)، جنس و کیفیت اتصالات و قطعات و کشور تولیدکننده آن، متراژ کلی سفارش و غیره می‌باشد.
به علاوه قیمت هندریل‌های شیشه ای بر اساس مکان نصب و اجرای آن نیز با مقیاس متفاوت تعیین و اعلام می‌گردد. به این صورت که برای نصب در راه پله طول روی پنل‌ها بر حسب متر مورد محاسبه قرار می‌گیرد و و به منظور اجرا در بالکن و تراس یا روف گاردن بر اساس متر مربع در نظر گرفته می‌شود.

جان پناه شیشه ای

جان‌پناه به طور کلی یک محافظ مانند دیوار است که ساختاری يكپارچه و استوار دارد و برای جلوگیری از سقوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این سازه می‌تواند آجر، سنگ، بتن، چوب يا فلز و شیشه باشد. در این میان جان پناه شیشه ای به دلیل مزایایی مانند زیباسازی محیط، هماهنگی با سبک‌های معماری مدرن امروزی، شفافیت و امکان عبور نور از آن، افزایش فضای دید، قابلیت نصب آسان و سریع بدون نیاز به تخریب، مقاومت و دوام بالا در برابر ضربه، فشار، سرما و گرما طرفداران بسیاری در میان مشتریان و طراحان معماری امروزی دارد. جان‌پناه شیشه‌ای می‌تواند در دو نوع ثابت و متحرک اجرا شود و در ساخت آن معمولا از دو شیشه سکوریت لمینت شده با ضخامت 8 میلی‌متر و یا ضخیم‌تر استفاده می‌شود.

قیمت جان پناه شیشه ای

قیمت جان پناه شیشه ای به طور کلی بر اساس متراژ شیشه محاسبه می‌شود. دیگر عوامل موثر بر قیمت جان پناه شیشه ای شامل نوع فریم و جنس آن است که می‌تواند از استیل و یا آلومینیوم ‌باشد. نوع شیشه که می‌تواند سکوریت یا لمینت باشد و یراق‌آلات و بست مربوط به نصب و مدل و طرح شیشه که کلیه این موارد بر قیمت جان پناه شیشه ای تاثیرگذار است.

به علاوه این هندریل‌ها دارای طرح‌های بسیار متنوعی بوده و درعین‌حال امکان استفاده از یراق‌آلات و شیشه‌های متنوع حتی شیشه خم در آن وجود دارد. این نوع هندریل به دلیل استفاده از شیشه سکوریت از استحکام بالایی نیز برخوردار است و مقاومت زیادی در برابر فشار و ضربه دارد. در صورت تمایل به اجرای این سازه در ساختمان خود لازم است به این نکته توجه کنید که طراحی و اجرای این محصول به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد و در زمان ساخت و نصب آن رعایت اصول امنیتی ضروری می‌باشد.

در این مطلب با برخی انواع هندریل شیشه ای از نظر کاربرد شامل تراس، پله و نما و هم‌چنین دو مورد از محبوب‌ترین روش‌های نصب این سازه یعنی مدل دفنی و اکسپوز آشنا شدیم. به طور کلی این سازه به دلیل شفافیت با بیشتر فضاها و سبک‌های معماری امروزی هماهنگ است و به دلیل دارا بودن ساختار یکپارچه و زیبا محبوبیت زیادی دارد.

پیمایش به بالا