پارتیشن شیشه ای مات

امروزه بیشتر شرکت‌ها به طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری خود توجه می‌کنند. به همین دلیل استفاده از سازه‌های مدرن و کاربردی جدید مانند پارتیشن‌های شیشه‌ ای به دلیل مزایایی مانند تفکیک فضا، قابلیت عبور نور طبیعی، نصب و جابجایی آسان، عایق صوت و گرما و غیره بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این میان پارتیشن شیشه ای مات به دلیل داشتن مزیت حریم خصوصی در کنار سایر مزایای ذکر شده، به گزینه ای مناسب برای محیط‌های اداری تبدیل گردیده است.

هم‌چنین در منازل نیز به دلیل متراژ پایین نیاز به تفکیک محیط برای بهینه‌سازی و حداکثر استفاده از فضای موجود ضروری است که این مشکل با استفاده از انواع پارتيشن شيشه اي مات به راحتی حل می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع شیشه‌های مات، کاربرد این نوع شیشه‌ها در پارتیشن و عوامل موثر بر قیمت آن توضیحاتی به شما ارائه دهیم. هم‌چنین نکات قابل توجه در خرید این محصول به صورت اینترنتی را با هم مرور خواهیم کرد.

انواع شیشه مات

انواع شیشه مات موجود در بازار شامل شیشه برفی، شیشه مشجر، شیشه ساتینا، شیشه هوشمند و شیشه سندبلاست می‌باشد که در ادامه ویژگی‌های هرکدام را بررسی می‌کنیم. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

1. شیشه سند بلاست

در ابتدا به معرفی مورد آخر یعنی شیشه سند بلاست می‌پردازیم که یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن‌ شیشه ای مات است. در مدل سندبلاست مات کردن شیشه با استفاده از ماسه پاشی با فشار روی آن انجام می‌گیرد. به این صورت که در اثر این فرایند لایه نازکی از شیشه برداشته شده و شیشه به حالت مات تبدیل می‌گردد. شیشه سندبلاست به صورت تمام مات و یا نیمه مات قابل طراحی و تولید است.

در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای باغ بدانید، کلیک کنید.

2. شیشه برفی

مورد بعدی شیشه‌ مات برفی است که قدیمی‌ترین روش تولید این نوع شیشه می‌باشد. به این صورت که شیشه‌ مورد نظر از ابتدا به صورت مات برفی تولید می‌شود.

3. شیشه مشجر

مورد بعدی شیشه مشجر است که از یک سطح غیر منظم و متخلخل برخوردار می‌باشد. این شیشه مات نیز جزو مدل‌های قدیمی است که در گذشته برای حمام و سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی داشت. ولی امروزه با توجه به بهبود تکنولوژی طراحی و ساخت این نوع شیشه، کاربرد آن به سایر فضاها نیز گسترش یافته است.

4. شیشه مات به روش ساتینا

در روش ساتینا که یکی از تکنولوژی‌های جدید است، برای مات شدن شیشه از ترکیب اسید فلوئوریک استفاده می‌شود که موجب خوردگی شیشه و در نتیجه مات شدن آن خواهد شد.

5. شیشه هوشمند مات شونده

این روش جدیدترین جدیدترین تکنولوژی برای مات کردن شیشه است که با استفاده از جریان برق امکان تبدیل شیشه شفاف به مات و برعکس را در عرض یک ثانیه برای کاربر فراهم می‌کند.

در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای اداری بدانید، کلیک کنید.

قیمت پارتیشن شیشه ای مات

قیمت پارتیشن شیشه ای مات مانند سایر انواع با در نظر گرفتن نوع پارتیشن و متریال مورد استفاده در تولید و نصب آن محاسبه و اعلام می‌شود. برای مثال اگر نوع فریم لس را انتخاب کنید، برای تخمین قیمت آن باید نوع شیشه سکوریت یا لمینت و هم‌چنین روش مات شدن شیشه، ضخامت مورد نیاز، ابعاد حدودی شیشه، تعداد و جنس یراق آلات و بست‌های مورد نیاز در نصب آن را در نظر بگیرید. در نوع فریم دار علاوه بر این موارد جنس و مدل فریم شامل لولایی یا کشویی نیز در تعیین قیمت موثر خواهد بود. یا در مدل دوجداره به دلیل تعداد بیشتر پنل شیشه‌ای و نیاز به قاب‌های آلومینیومی بیشتر، قیمت بالاتر خواهد رفت.

خرید پارتیشن شیشه ای حمام از ایران هندریل

خرید اینترنتی پارتیشن شیشه ای مات

همان‌گونه که در بخش قیمت پارتیشن شیشه ای مات توضیح دادیم مواردی وجود دارد که هم بر قیمت و هم بر کیفیت این سازه تاثیر بالایی دارد و لازم است در فرایند خرید، به خصوص در صورت خرید اینترنتی در نظر گرفته شوند. برای مثال در مورد انتخاب میان تک جداره یا دوجداره بودن پارتیشن باید به کاربری و ویژگی‌های فضای مورد نظر توجه کرد. در صورت کوچک بودن فضا نوع تک جداره مناسب‌تر است ولی در صورت نیاز به عایق صوت و حرارت بهتر است از نوع دوجداره استفاده گردد. برای اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای رنگی کلیک کنید.

مورد دیگر ثابت یا متحرک بودن پارتیشن است. نوع ثابت در شرایطی مناسب است که از عدم نیاز به تغییر در آینده مطمئن باشید. در غیر این صورت بهتر است از مدل‌های متحرک استفاده کنید که به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند و امکان بروز تغییرات در صورت نیاز را فراهم می‌کنند. موارد قابل توجه دیگر شامل رنگ پارتیشن یعنی رنگ پنل شیشه‌ای و رنگ فریم‌ها، نوع شیشه و ضخامت مورد نیاز، ارتفاع شیشه که به صورت کامل می‌تواند از سقف تا کف را بپوشاند یا به اندازه لازم برای ورود و خروج هوا فضا در نظر گرفته شود و غیره ‌باشد. بنابراین در صورت تمایل با استفاده از پارتیشن شیشه ای مات لازم است کلیه‌ی موارد ذکر شده در این مطلب را در نظر بگیرید تا انتخاب منطقی و مناسبی داشته باشید. قیمت خرید پارتیشن شیشه ای ریلی

فضاسازی با پارتیشن شیشه ای مات

امروزه به دلیل افزایش هزینه‌ها، سکونت در آپارتمان‌ها و محیط‌های دارای متراژ پایین در حال افزایش است. به همین دلیل فضای در دسترس ساکنین منازل، شرکت‌ها و سایر فضاها با محدودیت‌هایی مواجه است. این امر نیاز به طراحی‌های استاندارد و سازه‌های جدید به منظور استفاده بهینه‌تر و مطلوب‌تر از فضا را بیشتر نشان می‌دهد. یکی از این سازه‌ها پارتیشن‌های شیشه ای مانند پارتیشن شیشه ای مات است که امکان بهره‌مندی از حداکثر فضای مفید را برای ساکنین فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر این مدل پارتیشن شیشه ای می‌توان به ایجاد ظاهری شیک و مدرن برای فضای مورد استفاده و هم‌چنین قابلیت جداسازی در محیط و فراهم کردن فضایی خصوصی و آرام برای افراد اشاره کرد. شیشه مات با عبور مناسب نور طبیعی و روشن کردن فضای مورد نظر، در پارتیشن‌های قابل نصب در منازل و ادارات کاربرد زیادی دارد و به ایجاد نظم و اجرای چیدمان مورد نظر کمک شایانی می‌کند. این مطلب به توضیح پارتیشن شیشه ای نوع مات، کاربرد و مزایای آن و هم‌چنین معرفی پارتیشن شیشه ای مات شونده اختصاص دارد.

کاربرد پارتیشن شیشه ای مات

همان‌گونه که اشاره شد، فراهم آوردن فضایی امن و در عین حال بهره‌مند از نور از مزایای پارتیشن شیشه ای دارای شیشه مات است. به علاوه این نوع پارتیشن دارای مزیت سهولت نصب و قابلیت جابجایی آسان می‌باشد و به دلیل قابلیت‌هایی مانند عایق حرارت، صدا و به خصوص رطوبت در جداسازی محیط‌های اداری و مسکونی به خصوص برای سرویس بهداشتی و حمام گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.

قیمت خرید پارتیشن شیشه ای کرکره ای مدرن و شیک از iranhandrile.com

به طور ویژه در صورت استفاده از شیشه‌‌های دوجداره در این مدل پارتیشن می‌توان از قابلیت‌های عایق آن به منظور رفاه بیشتر و هم‌چنین صرفه‌جویی در هزینه‌های گاز و برق استفاده کرد. هم‌چنین این پارتیشن به دلیل استفاده از شیشه‌های سکوریت مقاوم برای نصب و استفاده در محیط‌های در معرض فشار و ضربه کاربرد زیادی دارد.

مزایای پارتیشن شیشه ای مات

استفاده از پارتیشن شیشه ای دارای شیشه مات مزایای زیادی برای کاربران و ساکنین محیط به دنبال دارد. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– قابلیت نصب آسان و حمل و نقل راحت به دلیل وزن کم به خصوص در مدل‌های متحرک
– عایق صدا، حرارت و گرما، رطوبت به خصوص در صورت دو جداره بودن
– مقاوم در برابر فشار، ضربه و تغییرات دمایی
– قابلیت انعکاس و عبور نور در محیط
– قابلیت شستشوی آسان
– ایجاد ظاهری مدرن و به روز در فضای مورد نظر
– تنوع طرح و رنگ متناسب با سلیقه‌های مختلف

پارتیشن شیشه ای مات شونده

پارتیشن شیشه‌ای مات شونده یکی از مدل‌های جدید پارتیشن‌های شیشه‌ای است که از یک تکنولوژی جدید در ساخت آن استفاده شده است. به گونه‌ای که می‌توان با فشار دادن یک دکمه، استفاده از یک اپلیکیشن موبایل و یا حتی با تکان دادن دست، شیشه را از شفاف به مات تغییر حالت داد. مزیت اصلی این نوع شیشه‌ها امکان تغییر لحظه‌ای محیط مورد نظر به صورت خصوصی و عمومی مطابق با نیاز افراد است.

روش کار این نوع پارتیشن به این صورت است که در میان دو لایه شیشه‌ی آن، یک لایه از کریستال مایع به صورت لمینت تعبیه شده است. لایه کریستال و لایه پلیمر به دلیل پوشش با اکسید قلع ایندیم دارای خاصیت رسانای الکتریکی بوده و از طریق سیم‌کشی به یک نوار مسی رسانا متصل می‌باشد. در نهایت این سیم‌کشی از طریق یک ترانسفورماتور کاهنده، قابلیت تعیین ولتاژ مورد نیاز را دارد. در حالت عادی که جریان الکتریکی اعمال نشود، به دلیل عدم تطابق ضریب شکست نوری کریستال مایع با پلیمر به پراکندگی نور عبوری و ایجاد تصویر مات پشت شیشه منجر می‌شود. 

در مقابل با برقراری ولتاژ الکتریکی و ایجاد میدان الکتریکی در غشاء، ذرات موجود در آن منظم شده و با مطابقت ضریب شکست کریستال با پلیمر، نور محیط امکان عبور مستقیم و بدون پراکندگی را پیدا می‌کند که به ایجاد تصویری شفاف در پشت شیشه منجر می‌شود. در این مطلب با پارتیشن شیشه ای نوع مات، مزایا و کاربردهای آن آشنا شدیم و روش کار جالب پارتیشن شیشه ای مات شونده را نیز با هم مرور کردیم. بیش‌ترین کاربرد این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای در ادارات و پس از آن در منازل به خصوص در سرویس‌های بهداشتی و حمام می‌باشد.

اسکرول به بالا