اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

یکی از راهکارهای به روز و مدرن به منظور جداسازی و تفکیک فضاهای بزرگ‌تر ساختمان، اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون است. اجرای این روش در صورتی که توسط متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی انجام شود، موجب ایجاد فضایی بسیار شیک و جذاب در بخش‌های مورد نظر ساختمان خواهد شد. به دلیل این‌که به طور کلی پارتیشن‌های شیشه ای هم در ایجاد یک فضای جداگانه و مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم قابلیت دکوراتیو و تزئینی متناسب با سبک رکوراسیون و رنگ‌بندی فضای مورد نظر را دارند. این مطلب به اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون، جدیدترین سبک‌ها و رنگ‌بندی این فرایند اختصاص دارد. برای اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای کلیک کنید.

اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون و شوروم فضا

امروزه به دلیل افزایش اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون به منظور تفکیک فضاهای مختلف، میزان تولید و عرضه‌ی انواع پارتیشن شیشه ای دارای طرح‌ها، مدل‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متنوع در حال افزایش است. هر کدام از انواع پارتیشن شیشه ای موجود در بازار دارای جنس‌های متفاوت و ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاصی هستند. از جمله متداول‌ترین این پارتیشن‌ها می‎توان به انواع فریم لس و دارای فریم، تک جداره و دو جداره، متحرک و ثابت و هم‌چنین ساخته شده از شیشه‌های لمینت، سکوریت، لاکوبل، مات و غیره اشاره کرد. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

به همین دلیل در انتخاب نوع پارتیشن مناسب لازم است به کاربری فضای مورد نظر توجه کنید. به عنوان مثال معمولا در شرکت‌ها برای جلوگیری از ورود صداهای مزاحم از انواع پارتیشن دو جداره که عایق صدا هستند، استفاده می‌شود. هم‌چنین پارتیشن‌های دارای شیشه رنگی کاربرد زیادی در مهدکودک‌ها دارند یا پارتیشن‌های فریم لس به دلیل یکدستی و زیبایی در منازل دارای طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جدیدترین سبک پارتیشن بندی فریم لس و فریم دار

دو مدل محبوب در اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون شامل پارتیشن فریم لس و فریم دار هستند که در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها به خصوص مکان‌های اداری برای جداسازی فضاهای مختلف به کار می‌روند. پارتیشن‌های فریم لس بدون قاب هستند، در واقع در ساخت آن‌ها از فریم‌های بسیار نازک استفاده می‌شود. به همین دلیل مقاومت آن‌ها در مقایسه با پارتیشن‌های فریم دار کمتر است و برای بهبود این مقاومت از دست رفته برای نگه داشتن شیشه‌های سکوریت، استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی و به طور کلی فلزی در روند ساختشان ضروری می‌باشد. این پروفیل‌ها از فلزات ضد زنگ ساخته می‌شوند تا در برابر برابر ضربه و خوردگی از خود مقاومت نشان دهند.

بیشتر بخوانید : نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران

از مزایای پارتیشن شیشه‌ای فریم لس که ناشی از عدم وجود ستون‌های عمودی است، می‌توان به زیبایی، شفافیت، اشغال فضای کمتر و ارائه‌ی دید وسیع‌تر از پارتیشن‌های فریم دار اشاره کرد. در مقابل پارتیشن‌های فریم دار از چهار طرف توسط پروفیل آلومینیومی پوشش داده می‌شوند. این نوع از پارتیشن‌ به دلیل محدود شدن و حفاظت حاصل از قاب‌های ضخیم از مقاومت بالاتری در مقایسه با مدل‌های بدون فریم برخوردار است. به علاوه به خصوص در مدل‌های دوجداره عایق‌های بهتری نیز در مقابل صدا هستند و بنابراین برای اتاق‌های کنفرانس و جلسات اداری کاربرد بالایی دارند. البته هزینه‌ی ساخت و اجرای این مدل در مقایسه با هزینه‌ی اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون بالاتر است که علت آن استفاده از فریم به عنوان چهارچوب و نیاز به متریال بیشتر و زمان بیشتر برای تولید و نصب می‌باشد.

انواع رنگ بندی فریم در پارتیشن شیشه ای

برای اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون لازم است با انواع رنگ بندی فریم در پارتیشن‌های شیشه ای آشنا باشیم. به طور کلی رنگ‌بندی موجود در فریم‌ها به نوع آن‌ها بستگی زیادی دارد. به عنوان مثال فریم‌هاي آلومینیومی ایرانی پارتيشن شيشه اي به علت تولید با آلومینیوم بازیافتی و نداشتن کیفیت بالا، به رنگ‌هاي سفيد و مشكي رنگ آمیزی و عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید : فضاسازی دفتر اداری

پروفيل‌هاي طرح آلمانی که در واقع پس از ورود به کشور از يك سيستم آلمانی در داخل توليد می‌شوند، معمولاً به رنگ نقره‌اي الكترواستاتيك عرضه شده و البته قیمت بالایی هم دارند.

پروفيل‌ها یا فریم‌های سري بي ام در رنگ‌هاي نقره‌اي، سفيد، خاكستري و مشكي الكترواستاتيك ضد خش یافت می‌شوند و کیفیت بالایی دارند.
پروفيل‌هاي سري مينسكو نیز کاملا باكيفيت و ظريف هستند و رنگ‌بندي متنوعی دارند که چندین رنگ را پوشش می‌دهد.

چرا پارتیشن از نوع شیشه ای توصیه می شود؟

در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و غیره به منظور استفاده‌ی بهینه از فضا از پارتیشن‌های شیشه‌ای به جای دیوارهای آجری، سنگی و چوبی و سایر مصالح متداول در زمان گذشته استفاده می‌شود. دلیل این امر مزایا و ویژگی‌های خاص این نوع پارتیشن است. برای مثال ایجاد نظم‌ در محیط، به خصوص سالن‌های بزرگ شرکت‌ها به اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون نیاز دارد. به خصوص برای ایجاد فضای جداگانه برای کارمندان یا دپارتمان‌های مختلف که به افزایش کارآیی و بهره‌وری پرسنل کمک می‌کند، ایجاد پارتیشن ضروری است.

بیشتر بخوانید : طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی

در مورد پارتیشن‌های شیشه‌ای باید گفت که این نوع پارتیشن‌ها به دلیل هزینه‌ی کمتر در مقایسه با استفاده از مصالح پرهزینه‌تر مانند آجر و چوب بسیار مناسب هستند. به خصوص در زمانی که فضای مورد استفاده توسط شرکت در اجاره باشد، اجرای پارتیشن‌های متحرک از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود. هم‌چنین سرعت ایجاد تغییرات و بازسازی در محیط کار با اجرای پارتیشن شیشه ای در مقایسه با سایر متریال بسیار بالاتر می‌باشد.

یکی دیگر از جذابیت‌های پارتیشن‌های ساخته شده از شیشه، قابلیت تغییر فضای مورد نظر به صورت مدرن و زیبا با رنگ‌های متنوع است که در مقایسه با سایر انواع پارتیشن جذابیت و تنوع بیشتری دارد. ویژگی عایق صدا و جلوگیری از ورود سر و صدا نیز با استفاده از نوع دو جداره‌ی این پارتیشن‌ها امکان‎پذیر است و در نهایت باید به امکان استفاده از نور طبیعی در محیط به منظور حفظ انرژی و روحیه‌ی کارکنان و صرفه‌جویی در هزینه‌های برق و انرژی اشاره کرد که تنها با استفاده از این پارتیشن‌ها محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید : 10 مزیت استفاده از شیشه در ساختمان های مدرن

اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون برای تفکیک فضا کاربرد زیادی دارد. به خصوص در صورتی که ساختمان شما فلت باشد، بهترین راهکار اجرای پارتیشن شیشه ای است که امکان بازگرداندن به حالت اول در صورت تغییر ساکنین شرکت به راحتی امکان‌پذیر است. در این مطلب با کاربرد و مزایای اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون، به خصوص پارتیشن‌های شیشه ای آشنا شدیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا