بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه

امروزه ساختمان‌ها در متراژهای کوچک‌تر ساخته می‌شوند و به همین دلیل فضای خانه تنگ و دلگیر به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد از این شرایط ناراضی هستند و البته در شرایط فعلی امکان نقل مکان به ساختمان بزرگ‌تر برای همه فراهم نیست. یکی از راهکارهای موثر برای حل این مشکل و بزرگ شدن نشان دادن فضای خانه استفاده از شیشه و آینه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل است. بنابراین در این مطلب پرکاربردترین ترفندها و روش‌های بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه را معرفی می‌کنیم. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره پارتیشن اداری شیشه ای و نرده شیشه ای تراس مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند.

چگونه با استفاده از شیشه و آینه فضای منزل را بزرگ جلوه دهیم؟

روش‌ها و ایده‌های مختلفی برای بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه وجود دارد. در ادامه برخی از این روش‌های را به شما معرفی می‌کنیم.

دیوارهای شیشه ای

یکی از ایده‌های موثر و عالی در بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه اجرای دیوار شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون منزل است. در واقع دیوار‌های شیشه‌ای نقش پارتیشن را ایفا می‌کنند. این سازه در بخش‌های مختلف منزل مانند اتاق نشیمن، اتاق کودک، آشپزخانه و سرویس بهداشتی قابل اجرا است. البته در مکان‌هایی مانند سرویس بهداشتی می‌توان برای حفظ حریم شخصی از شیشه‌های مات استفاده کرد. این نوع پارتیشن‌ها به دلیل امکان عبور نور طبیعی موجب افزایش روشنایی فضا هم می‌شوند. به طور کلی پارتیشن های شیشه ای از پرکاربردترین سازه‌ها در فضاهای کوچک برای ایجاد محیط‌های بزرگتر هستند. به خصوص برخی قابلیت‌های این نوع پارتیشن‌ها مانند دوجداره بودن و عایق صدا موجب افزایش محبوبیت آن‌ها شده است.

کابینت‌های شیشه ای

یکی از بهترین ایده‌ها برای بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه اجرای کابینت‌های شیشه ای در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. به علاوه استفاده از کابینت‌های دارای درهای شیشه ای و آینه‌ای در آشپزخانه‌های کوچک به دلیل شفافیت و انعکاس نور موجب دلبازتر شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

آینه کنسول

آینه کنسول از عناصر دکوراتیو مدرن و جدید در دکوراسیون داخلی است. این المان علاوه بر بزرگ نشان دادن فضا، کاربردی هم هست و می تواند به عنوان نگهدارنده‌ی وسایل هم مورد استفاده قرار بگیرد.

شیشه‌ها و آینه‌های دیوارپوش

شیشه‌ها و آینه‌های دیوارپوش به جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری تبدیل شده‌اند. این دیوارپوش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع قابل اجرا هستند و علاوه بر زیبایی با انعکاس نور، موجب افزایش نور در هر فضایی می‌شوند. به همین دلیل در بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه ایده‌ای عالی محسوب می‌شوند.

بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه

وسایل کاربردی از جنس آینه

یکی از ایده های مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی کساخت برخی وسایل کاربردی در دکوراسیون با استفاده از شیشه و آینه است. این وسایل در واقع سه کارکرد زیبایی و دکوراتیو، کاربرد اصلی و هم‌چنین بزرگ‌تر نشان دادن فضا را با هم ارائه می‌دهند. یکی از پرکاربردترین این وسایل ساعت‌های ساخته شده از آینه است.

شیشه حکاکی شده

یکی از تکنولوژی‌های جدید کار با شیشه حکاکی بر روی شیشه و آینه است که طرح‌های متنوعی را شامل می‌شود. طرح‌های قابل اجرا بر روی شیشه را می‌توانید متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون خود، انتخاب و اجرا کنید. این نوع شیشه ها علاوه بر دکوراتیو بودن و جذابیت، به دلیل قابلیت انعکاس نور موجب افزایش روشنایی و دلباز نشان دادن فضای خانه‌های کوچک می‌شود.

آینه قدی

نصب آینه‌های بزرگ قدی به خصوص در نشیمن یا سالن پذیرایی می‌تواند نقش موثری در بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه ایفا کند. وجود آینه در هر فضایی به افزایش عمق، روشنایی و بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند. با توجه به این‌که بزرگتر بودن آینه تاثیر بیشتری در بزرگتر نشان دادن فضا دارد، سعی کنید بزرگ‌ترین آینه قدی ممکن را متناسب با فضای مورد نظر خود انتخاب کنید. به علاوه آینه‌های قدی و بزرگ در زیبایی دکوراسیون و جذابیت طراحی فضای داخلی نیز تاثیر زیادی دارد.

شیشه رنگی

یکی دیگر از روش‌های بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه استفاده از شیشه‌های رنگی است. این شیشه‌ها به دلیل تنوع رنگی بالا و قابلیت هماهنگی با دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی دارند. به علاوه به دلیل امکان دید از پشت شیشه و عبور نور فضای مورد نظر را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

درهای کشویی شیشه ای

درهای کشویی شیشه ای سازه‌هایی هستند که به صورت کامل از شیشه ساخته شده‌اند. به همین دلیل در عین حال که موجب جداسازی و تفکیک بین دو فضای مورد نظر می‌شوند. به دلیل قابلیت شیشه در عبور نور موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهند شد. به علاوه می‌توانید در انتخاب مدل و نوع این درب‌ها به هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون داخلی توجه کنید.

کابین شیشه ای حمام

در بسیاری از منازل فضای کمی برای حمام اختصاص داده شده یا این‌که به دلیل کمبود جا، فضای سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک در نظر گرفته شده است. در چنین شرایطی بهترین روش برای این‌که هم تفکیک مورد نظر میان حمام و سایر بخش‌های سرویس بهداشتی صورت گیرد و هم کشیدن دیوار موجب کوچک شدن محیط نشود، استفاده از کابین شیشه ای برای تفکیک حمام است. شیشه به دلیل این‌که از نظر بصری حجمی را اشغال نمی‌کند، موجب بزرگ نشان دادن فضا می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این سازه می‌توان به امکان عبور نور و صرفه جویی در مصرف انرژی و هم‌چنین جلوگیری از نفوذ آب حمام به سایر بخش‌های سرویس بهداشتی اشاره کرد.

استفاده از میزهای شیشه ای

میزهای شیشه‌ای سازه‌هایی شفاف از جنس شیشه هستند که با دلیل ایجاد خطای دید مانع از احساس اشغال حجم در فضا شده و یکی از جدیدترین ایده‌های بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه محسوب می‌شوند. از جمله متداول‌ترین این میزها می‌توان به میز کنسول شیشه‌ای و میز ناهار خوری شیشه‌ای اشاره کرد.

در این مطلب با موثرترین روش‌ های بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از شیشه و آینه آشنا شدیم. این ایده‌ها در واقع کم‌ هزینه‌ترین روش ‌های بزرگ نشان دادن فضا هستند که به دلیل زیبایی استفاده از شیشه و آینه، موجب جذابیت دکوراسیون داخلی فضای منزل شما هم می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا