تأثیرات پارتیشن‌ های اداری بر راندمان کاری کارمندان

یکی از اصلی ترین مباحث مدیریت منابع انسانی در بهره‌وری و راندمان کاری کارمندان می‌باشند. به طرزی که همه‌ی مدیران و سرپرستان اصلی ترین هدف‌های خودشان را بالا بردن بهره‌وری کارمندان و در نهایت افزایش بهره‌وری سازمان موجود قرار داده‌اند. از مواردی که تاثیر فوق‌العاده ای در روحیه‌ی کارمندان دارد؛ محیط کاری و طراحی محیط اداری می‌باشد. امروزه خیلی از متخصصان به این باور رسیده‌اند که بهتر می‌باشد محیطی که کارمندان در آن ساعت‌ها مشغول کار هستند، هر چند وقت تغییر دکوراسیون بدهند و همچنین در محیط کاری از آیتم هایی طبیعی و زیبا الهام بگیرند. از راه‌کارهای پیشنهادی طراحان حرفه‌ای که امروزه بسیار در ادارجات به کار رفته است، پارتیشن اداری بوده است. برای اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای کلیک کنید.

پارتیشن های اداری چیست؟

پارتیشن وسیله ای جهت تفکیک فضا و همچنین جداسازی آن‌ از همدیگر می‌باشد. پارتیشن‌ها کاربرد زیادی دارند و از آنها در ساختمان های تجاری و منازل مسکونی و ادارات و غیره استفاده می‌شود. درحقیقت یکی از مهم‌ترین کاربرد پارتیشن در ادارات می‌باشد و منحصر به فردترین راهکار برای محیط های کاری شیک به شمار رفته است. همان‌گونه که مستحضرید در اداره و سازمان‌های گوناگون محیطی که کارمندان درآن کار می‌کنند بایست اتاق های زیادی داشته باشد تا کارمندان در اتاق‌های مدنظر جابه جا شوند. ولی این موضوع رابطه میان افراد را کم کرده است؛ به طوری که خیلی از مدیران در دنیای امروزی وجود اتاق های جداگانه از هم را یک مانع برای تبادل اطلاعات می‌دانند که سبب کاهش بهره وری کارمندان هم می‌شود. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

پارتیشن های اداری چند نوع دارند؟

پارتیشن های اداری در دو نوع ثابت و متحرک سفارش داده می‌شوند. انواع ثابت این پارتیشن‌ها قابل حرکت نمی‌باشند و جابه جا هم نمی شوند. می‌توانند روی این پارتیشن‌ها قفسه‌هایی هم قرار دهید تا کارمندان وسایل خودشان را روی آن‌ها بگذارند. از منظر دیگر پارتیشن های اداری متحرک را می‌توانند حرکت دهند و جا به جا کنند. این کار سبب می‌شود تا شما قادر باشید چند وقت یک مرتبه، محیط و فضای خودتان را تغییر بدهید و تنوع ایجاد نمایید.

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای چیست؟

  • پارتیشن لولایی

از محبوب ترین نوع پارتیشن های اداری متحرک، پارتیشن لولایی قلمداد می‌شود که با تولید پانل های پارتیشن به صورت در جدا از هم و در صورت نیاز قابلیت جابجایی نیز خواهد داشت.

  • پارتیشن چرخ دار

این نوع هم از انواع پارتیشن های اداری متحرک است، سیستم پارتیشن چرخ‌دار که همان‌طور که از نامش می‌توان فهمید، در زیر آن چرخ‌هایی تعبیه شده قرار دارد و می‌توانند آن را خیلی راحت جابجا نمایند و در طول اتاق حرکت دهند. پارتیشن‌ چرخ دار را می توانند به صورت کامل جا به جا کنند و در محور مدنظر تنظیم کنند.

تأثیرات پارتیشن‌ های اداری بر راندمان کاری کارمندان

مزایای استفاده‌ از پارتیشن‌ در فضاهای اداری چیست؟

پارتیشن اداری تأثیر فوق‌العاده زیادی در بهبود راندمان و عملکرد کارمندان ایجاد می‌کند. درحقیقت این افزایش راندمان و عملکرد در نتیجه‌ی سلسله علت هایی است. امروزه پارتیشن های اداری توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مبلمان اداری کسب نماید. در حقیقت گفتنی است که پارتیشن های اداری جایگزین خوبی برای دیوار کشی های قدیمی محسوب می‌شوند که خیلی پر هزینه و زمان بر بود. از همین رو با گذشت زمان خیلی از طراحان استفاده از پارتیشن را پیشنهاد کرده‌اند . از دلایل دیگر این کار می‌توانیم به زیبایی ظاهری همراه با خلاقیت این مدل و راحتی استفاده آن، به صرفه بودن و اصولی بودن طراحی و تولید آن‌ اشاره کنیم.

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنیم؟

در ادامه این مقاله مزایای ویژه استفاده از پارتیشن‌‌های اداری برای بهبود راندمان کاری کارمندان را شرح خواهیم داد:

  • جریان نور طبیعی

پارتیشن های شیشه ای شفافیت زیادی دارند و همین سبب می‌شود تا با تابش نور خورشید به آن‌ها شاهد بازتاب نور باشید. در نتیجه این کار مصرف انرژی پایین می‌آید و دیگر هیچ احتیاجی به استفاده از نورهای مصنوعی نخواهد بود؛ زیرا که این نوع پارتیشن به سادگی نورهای طبیعی را از خود عبور می‌دهد و همچنین با کاهش مصرف انرژی، سبب پایین آمدن هزینه ها هم می‌شود. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات شیشه سکوریت ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

  • حفظ حریم خصوصی

از کاربردهای دیگر پارتیشن های اداری، تقسیم منابع و ایجاد حریم خصوصی می‌باشد. در واقع پارتیشن ها با به وجود آوردن یک فضای خالی به چندین اتاق، فضای خصوصی بسیاری ایجاد می‌نمایند. مهم‌ترین نکته برای کار کردن عدم حواس پرتی در محیطی می‌باشد که هیچ گونه صدایی مزاحمت ایجاد نکند. 

  • افزایش زیبایی محیط کاری

شاید بتوانیم راحت بگوییم که اصلی‌ترین علت استفاده از پارتیشن های اداری؛ ایجاد محل کاری زیبا و مدرن می‌باشد. پارتیشن های اداری را در طرح و اندازه های متفاوت تولید و عرضه می‌کنند. در حقیقت بیش‌تر پارتیشن ها ظاهر زیبایی داشته‌اند و اکثر به نحوی طراحی می شوند تا بتوانند با هر محیطی و یا دکوراسیونی هماهنگ بشوند.

برای اطلاع از تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شیشه سکوریت و شیشه معمولی کلیک کنید.

  • افزایش جریان دما

از موضوعی که به آن کمتر اشاره شده، توانایی برقراری جریان هوا توسط پارتیشن‌ها است. به این معنا که بدن انسان برای اینکه بتواند دمای مناسب به خودش را حفظ نماید بایستی در محیطی با وجود جریان هوا باشد. با استفاده از پارتیشن های اداری در ساخت اتاق ها می‌توانید تا جریان هوای لازم را فراهم آورید. جهت این کار تنها کافیست تا برای خنک شدن هوا درها را باز گذاشته و جهت گرم شدن درها را ببندید. 

  • تغییر محیط کار بدون صرف وقت و یا هزینه

از مزایای عمده پارتیشن اداری، تغییر دکوراسیون راحت و بدون اتلاف هزینه‌ زیاد می‌باشد. این مورد که بیش‌تر در پارتیشن‌های اداری متحرک ممکن است، انعطاف پذیری پارتیشن را افزایش داده است و به شما این امکان را خواهد داد تا به راحت‌ترین شکل ممکن با جابجایی پارتیشن‌ها محیط کاری را تغییر  دهید.

  • تمرکز و افزایش راندمان

فضای یک محیط کار، درواقع از اصلی ترین معیارها در افزایش و یا کم کردن راندمان کاری کارمندان در یک شرکت به خصوص در شرکت‌های بزرگ می‌باشد. از همین جهت استفاده از پارتیشن‌های اداری باعث می‌شود تا آسایش را در فضای کاری برقرار نمایند و کارمندان با حضور طولانی در محل کارشان دچار هیچ تنشی نشوند و وظایف‌شان را به پایان برسانند.

تفاوت پارتیشن های اداری دوجداره و تک جداره چیست؟

فراهم آوردن فضای کاری استاندارد برای تمامی کارکنان خواهد توانست تا روی افزایش راندمان کاری کارکنان تاثیرگذار باشد. این موضوع را نباید دست کم گرفت! هنگامی که حجم و کیفیت کار زیاد شود، احتمال موفقیت آن مجموعه هم به مراتب زیاد می‌ شود. در نتیجه استفاده از پارتیشن‌ها در دفاتر کاری و یا اداره سبب موفقیت مجموعه خواهد شد و باعث کسب درآمد بیش‌تر می‌شود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا