تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت

امروزه شیشه یک متریال کاربردی محسوب می شود، که موارد استفاده فراوانی دارد. می توان گفت شیشه یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا در صنعت ساختمان سازی برای حفظ انرژی محیط و به وجود آوردن زیبایی در آن به شمار می رود. پیشرفت روزافزون علم و فن آوری، باعث شده تا شیشه سازی همواره یک صنعت در حال تحول باشد؛ به طوری که پیوسته شاهد تولید و عرضه انواع شیشه ها به بازار هستیم. در این مطلب، به تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با شیشه سکوریت و تفاوت آن با شیشه دو جداره، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بررسی شیشه دو جداره و شیشه سکوریت

برای اینکه بهتر بتوانیم تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت را درک کنیم، در ابتدا باید بدانیم هر کدام از این شیشه ها چه هستند و با ویژگی های آن ها آشنا شویم.

شیشه دوجداره

شیشه دوجداره یک محصول مدرن محسوب می شود و در گذشته وجود نداشت. امروزه این نوع شیشه دارای کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی می باشد. یکی از مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ و پر جمعیت آلودگی صوتی است. بدون شک تا به حال متوجه شده اید که صدای محیط در زمان استراحت، می تواند برای شما آزار دهنده باشد. یکی از راه های کاهش این آلودگی صوتی، استفاده از شیشه دو جداره است. همچنین این شیشه در حفظ دمای محیط ، بسیار تاثیر گذار است.

نحوه تولید شیشه سکوریت چگونه است؟

این نوع شیشه نسبت به سایر شیشه ها، می تواند انرژی را حفظ کرده و آن را به بیرون منتقل نکند. شیشه دو جداره در انواع رنگ ها، تولید شده و به بازار عرضه می شود. همان طور که از نام شیشه دو جداره مشخص است، از دو شیشه تشکیل شده است که این دو شیشه را یک چهارچوب از جنس مواد پلیمری در بر گرفته است. فاصله بین دو شیشه نیز با چند گاز نجیب مانند آرگون و دی اکسید کربن پر شده و این امر محیطی ایزوله را به وجود می آورد. 

چنان چه قصد استفاده از این شیشه ها را دارید، باید شرایط محیط را در نظر گرفته و اگر محیطی که در آن شیشه دو جداره به کار می برید، در معرض تابش مستقیم خورشید است؛ از نوع تیره آن استفاده کنید. این امر باعث می شود میزان عبور گرما و نور خورشید به حداقل برسد.

شیشه سکوریت

نام شیشه سکوریت از فرایند سکوریت کردن گرفته شده، نحوه ساخت شیشه سکوریت به این شکل است که مواد خاصی روی شیشه قرار می گیرد و پس از آن با استفاده از حرارت، دمای شیشه به حدود 700 درجه سانتی گراد می رسد، سپس با هوای سرد به شیشه شوک داده می شود. سکوریت کردن موجب افزایش استحکام شیشه می شود. شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی چندین برابر مستحکم تراست.

این امر باعث می شود در صورتی که به شیشه ضربه شدید وارد شود و بشکند؛ ذراتی که ایجاد می شود، غیر برنده بوده و به افراد آسیب نرسد. این ویژگی ها موجب شده شیشه سکوریت در صنایعی که نیاز به ایمن بیشتری وجود دارد، به کار گرفته شود. از مهم ترین کاربردهای شیشه سکوریت، صنعت خودروسازی است. همچنین به دلیل مقاومت بالا نسبت به دما در ساخت یک سری لوازم خانگی نظیراجاق گاز، هود و… به کار می رود. از این نوع شیشه برای نرده ها، پله های شیشه ای، تراس و… نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط کار چیست؟

تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت

تفاوت میان شیشه دو جداره و سکوریت

اولین تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت در مقاومت آن هاست. همان طور که گفته شد، شیشه سکوریت در اثر عمل حرارتی سکوریت کردن بر روی شیشه معمولی ایجاد می شود. همین امر موجب افزایش مقاومت و استحکام این شیشه نسبت به سایر شیشه ها شده است. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای چیست ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

نوع شکستن این شیشه ها، دیگر تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت است. شیشه سکوریت در اثر شکسته شدن به ذرات ریز که قابلیت برندگی کمی دارند، تبدیل می شود؛ این ذرات قابلیت پخش بالایی دارند. شیشه دو جداره در صورت شکستن به ذراتی با قابلیت برش بیشتری نسبت به شیشه سکوریت تبدیل می شود؛ این ذرات در محدوده کوچکی پخش می شوند.

تفاوت بعدی این شیشه ها به قابلیت عبور صدا بر می گردد. شیشه دو جداره به دلیل ایزوله بودن در برابر صدا تا حد زیادی عایق است و اجازه عبور صدا را نمی دهد؛ اما صدا به راحتی از شیشه سکوریت عبور می کند.

کاربرد محصولات شیشه ای در دکوراسیون چیست؟

چهارمین تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت، عایق بودن شیشه دو جداره است. شیشه دو جداره می تواند انرژی محیط را حفظ کرده و آن را با محیط خارجی مبادله نکند؛ اما شیشه سکوریت از این قابلیت برخوردار نیست.

یکی از ویژگی هایی که در شیشه ها، مهم به نظر می رسد؛ قابلیت جذب پرتو UV خورشید است. شیشه دو جداره به میزان بالایی این قابلیت را داشته و به این پرتو اجازه عبور نمی دهد اما شیشه سکوریت در این مورد ناتوان است.

اختلاف وزنی، یکی دیگر از عواملی است که موجب تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت شده است. شیشه دو جداره به دلیل ساختار خود، وزن بیشتری نسبت به شیشه سکوریت دارد.

و در پایان باید گفت هر دو این نوع شیشه ها نسبت به سایر شیشه ها، از قیمت بالاتری برخوردارند.

محل های مناسب جهت نصب درب شیشه ای را بدانید.

با توجه به آن چه گفته شد، حال متوجه تفاوت شیشه دو جداره با شیشه سکوریت و ویژگی های خاص هرکدام شده اید. البته در نظر داشته باشید که هر کدام از این نوع شیشه ها دارای کاربرد خاص خود هستند و تفاوت های بین آن ها موجب برتری یک نوع شیشه نمی شود. برای انتخاب بین شیشه سکوریت و شیشه دو جداره باید به محیطی که می خواهید در آن، شیشه را به کار ببرید، توجه نمایید. شیشه دو جداره برای در مکان هایی که نیاز به عایق شدن صدا و دما وجود دارد، گزینه مناسبی است. شیشه سکوریت نیز به دلیل ایمنی بالا در بخش هایی که نیاز به ایمنی بیشتر وجود دارد یا مکان هایی که در معرض شوک حرارتی قرار دارند، کاربرد بیشتری دارد. با توجه به کاربرد هر شیشه، می توانید انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا