شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای 

امروزه صنعت شیشه سازی در حال رشد و گسترش است. همین موضوع سبب شده است که پارتیشن های جدیدی طراحی شوند که به مکان های مختلف طرح مدرن و جذابی میدهند. این موضوع سبب شده است که استفاده از پارتیشن ها بسیار افزایش یابد. زیرا پارتیشن ها علاوه بر جداسازی محیط سبب زیبا سازی نیز میشوند. همچنین محدودیت دید را از بین میبرند و به خانه، ساختمان، اداره و … سبکی جذاب می‌دهند. اهمیت پارتیشن شیشه ای سبب شده است که انواع مختلفی از آن پدید بیاید که هر کدام شیشه های مخصوص به خود را دارند. 

استفاده از شیشه های متنوع در پارتیشن شیشه ای

در طراحی پارتیشن شیشه ای، شیشه های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند. شیشه ها میتوانند رنگی یا بی رنگ، مات یا شفاف، تک جداره یا دوجه داره، لمینت یا معمولی، متن دار یا ساده و… باشند. بنابراین گزینه های متعددی از شیشه در ساخت پارتیشن ها وجود دارد. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

پارتیشن شیشه ای تک جداره 

شیشه تک جداره یکی از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است. این نوع شیشه در ضخامت و ابعاد مختلفی وجود دارد. شیشه تک جداره معمولا دید بهتری به سایر شیشه های استفاده شده دارد. لازم به ذکر است که شیشه های تک جداره در ساخت پارتیشن فریم دار و فریم است استفاده میشوند. استفاده از این شیشه ها سبب میشود که حداکثر نور طبیعی به محیط برسد و همچنین محیط کاملا عایق صوتی باشد. 

پارتیشن شیشه ای دو جداره

این نوع از شیشه ها عملکردی شبیه به پارتیشن شیشه ای تک جداره دارند. فرق آن ها را میتوان میزان کیفیتشان  در عایق صوتی دانست. در واقع میتوان گفت بهترین پارتیشن در محیط های پر سر و صدا پارتیشن شیشه ای دوجه داره است. شیشه دوجه داره میتواند در ساخت پارتیشن فریم دار و فریم‌لس مورد استفاده قرار گیرد. 

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنیم؟

شیشه رنگی در پارتیشن 

استفاده از شیشه رنگی در ساخت پارتیشن بسیار محبوب و جذاب به حساب می آید. در واقع شیشه های رنگی یکی از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای هستند که از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشند. ساخت پارتیشن با این نوع شیشه ها تحت اضافه کردن برخی ترکیبات شیمیایی صورت میگیرد. این ترکیبات سبب ایجاد رنگ های گوناگون در شیشه میشوند. شیشه رنگی محیط را تا حد زیادی جذاب و زیبا میکند. همچنین این شیشه داری دنیای متنوعی می‌باشد. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات شیشه سکوریت ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

شیشه رنگی لاکوبل

لاکوبل از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است که بسیار دیده میشود. نام دیگر این شیشه شیشه های پشت رنگی نیز می‌باشد. لاکوبل ظاهری براق دارد و از یک سمت با رنگ خاص پوشیده شده است. لازم به ذکر است که این شیشه از شیشه های تزیینی به حساب میآید. همچنین در برابر نور خورشید و اشعه یووی میتواند رنگ خود را حفظ کند

شیشه رنگی متلوکس

شیشه رنگی متلوکس از شیشه های مات رنگی است. این شیشه میتواند در هر غلظتی رنگ بگیرد. متلوکس از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است که تمام خصوصیات لاکوبل را نیز دارد. 

برای اطلاع از تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شیشه سکوریت و شیشه معمولی کلیک کنید.

شیشه مات در پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای میتوانند براق و یا مات باشند. شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای در این نوع روکشی مات دارند. به طوری که در یک تغییر شیمیایی این شیشه ها حکاکی میشوند و ظاهر مات به خود می‌گیرند. 

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای

شیشه سند بلاست در پارتیشن شیشه ای 

شیشه سند بلاست یکی از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است که با سبکی جدید به وجود آمده است. این شیشه مورد حکاکی قرار میگیرد و سبب ایجاد بافت هایی میشود. در شیشه سند بلاست با استفاده از حکاکی شفافیت شیشه کاهش میابد و طرح های جدیدی روی آن ایجاد میشود. 

تفاوت پارتیشن های اداری دوجداره و تک جداره چیست؟

شیشه لمینت در پارتیشن شیشه ای

شیشه لمینت از پراستفاده ترین شیشه ها است. در تولید این شیشه، شیشه ها تحت فشار قرار میگیرند و سبب ایجاد لمینت میشوند. این نوع شیشه ها میتوانند دارای ضخامت متفاوت باشند. در شیشه های لمینت لایه ای از جنس پلاستیک در بین شیشه ها قرار میگیرد که دارای خاصیت کششی است. از مزیت های این شیشه میتوان به مقاوم بودن آن در برابر ضربه اشاره کرد. البته در اثر ضربه شدید این شیشه می شوند اما به تکه های برنده تبدیل نمیشود. شیشه لمینت انتقال صدا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و همچنین مانع از نفوذ اشعه فرابنفش میشوند. شیشه لمینت نیز آغاز شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای است که امکان تعمیر خرابی در صورت ضربه های کوچک را دارد. 

شیشه سکوریت در پارتیشن شیشه ای

شیشه های سکوریت نوع معمولی از شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای هستند. این شیشه ها بسیار رایج هستند. در شیشه های سکوریت بر اثر فرایند های سرما و گرما سازی مقاومت شیشه ها تا حد زیادی افزایش میابد. در واقع گرم شدن و یا سرد شدن سریع سبب میشود که سکوریت مقاوم شود. تفاوت شیشه سکوریت با لمینت است است که تعداد لایه ها در هر کدام فرق دارد. شیشه سکوریت از یک لایه تشکیل شده است اما شیشه لمینت از دو یا چند لایه تشکیل شده است. 

شیشه صاف در پارتیشن شیشه ای

شیشه صاف در پارتیشن هفت برابر دیگر شیشه ها قوی است. این شیشه میتواند ضربات زیادی را بدون شکستگی و یا انحراف تحمل کند. پارتیشن هایی که از این شیشه ساخته شده تند در برابر شوک دینامیکی و نوسانات دما شدیداً مقاوم می‌باشند و برای مکان های خصوصی شدیداً مناسب اند.

تأثیرات پارتیشن‌ های اداری بر راندمان کاری کارمندان چیست؟

شیشه تریپلکس در پارتیشن شیشه‌ای

این نوع شیشه چند لایه است از دو یا چند لایه تشکیل شده  .لایه های آن توسط یک پلیمر به هم چسبانده شده‌اند. ضخامت تریپلکس بین هشت تا چهل میلیمتر است که بسیار با دوام و ایمن می‌باشد. 

همانطور که در این متن گفته شد شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای بسیار متفاوت و متنوع هستند که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. این شیشه ها میتوانند قابلیت هایی همچون مقاوت بالا، مقاوت در برابر اشعه های متفاوت، رنگی بودن شیشه ها، عایق صدا، ضد ضربه، ضد حرارت و… دارند. ممنون از همراهی شما. منتظر نظرات شما هستیم. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا