تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شیشه سکوریت و شیشه معمولی

امروزه میتوان از شیشه به عنوان یکی از اقلام پرکاربرد مصرفی  نام برد. استفاده از شیشه  در انواع مختلف آن در بین مردم بسیار عام شده است. علاوه بر شیشه‌های معمولی که در زندگی روزمره و ساخت و سازها کاربرد زیادی دارند نوع دیگری از شیشه موجود است که تحت عنوان شیشه سکوریت از آن یاد می‌شود. قبل از اینکه تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی را بیان کنیم بهتر است ابتدا تعریفی از شیشه سکوریت ارائه دهیم. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه نشکن یا همان شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه‌های بسیار مستحکم و مقاوم است. این نوع شیشه در برابر ضربات و حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. ایمنی و استحکام بالایی که شیشه سکوریت دارد باعث شده تا در کالاهایی مانند آکواریوم، آسانسور، مانیتور، تلویزیون و غیره استفاده شود. از ویژگی‌های مهم شیشه سکوریت می‌توان طریقه شکستن ون را نام برد‌. این نوع شیشه بعد از شکستن تبدیل به اجزای بسیار ریز و کوچکی می‌شود که لبه‌ی آن صیقل شده است و باعث بریدگی نمی‌شود.

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای چیست؟

جهت ساخت و تولید شیشه سکوریت، اولا این شیشه وارد کوره‌هایی با دمای بسیار زیاد می‌شود . بعد از این مرحله دمای کوره به طور ناگهانی کاهش می‌دهند و شیشه سکوریت در برابر وزش باد خنک قرار میگیرد. دلیل این امر آن است که این دو دمای مختلف باعث می‌شود که قسمت‌های خارجی شیشه نسبت به قسمت‌های داخلی با سرعت زیادی سرد شوند و در نتیجه استحکام و مقاومت این شیشه افزایش بیابد.

در ادامه با بیان تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی را بیان می کنیم.

تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی

به طور کلی می‌توان گفت که شیشه‌های معمولی بیشتر در ساخت موارد متنوعی مانند تابلوها، وسایل تزئینی، وسایل آزمایشگاه و غیره کاربرد دارد. با توجه به طرز تولید و ساخت شیشه سکوریت می‌توان گفت اصلی‌ترین علت تفاوت‌های موجود بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی نحوه‌ی تولید و ساخت آن می‌باشد. در ادامه‌ مهمترین و بارزترین تفاوتهای شیشه سکوریت و شیشه معمولی را بیان میکنیم.

تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی

تفاوت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی

  • مقاومت و استحکام شیشه سکوریت

در واقع می‌توان گفت بارزترین و اصلی‌ترین تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی کیفیت مقاومت و استحکام آنها است. فرآیند تولید و ساخت شیشه سکوریت که قبلا به آن اشاره کردیم باعث شده که استحکام شیشه سکوریت بسیار زیاد باشد. این نوع شیشه به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد در برابر فشار، ضربه، حرارت، رطوبت و غیره بسیار مقاوم است.

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنیم؟

در واقع ضخامتی که شیشه سکوریت نسبت به شیشه معمولی دارد و این دلیل طرز تولید وساخت آن است باعث شده تا مقاومت آن حدودا چهار برابر نسبت به شیشه معمولی در برلبر شکسته شدن بیشتر باشد.

  • ویژگی شیشه بری مکرر

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم شیشه سکوریت و شیشه معمولی قابلیت برش مجدد آن است. در واقع شیشه‌های معمولی را در اندازه‌های مختلف و به تعداد دفعات دلخواه می‌توان برس داد اما برعکس شیشه معمولی، شیشه سکوریت را فقط قبل از عملیات سکوریت شدن می‌توان برش زد. در واقع عملیات‌های تراش زدن، سوراخ زنی و غیره را فقط قبل از سکوریت کردن می‌توان روی شیشه سکوریت انجام داد.

  • قیمت

با توجه به اینکه برای ساخت‌و تولید شیشه سکوریت مراحل طولانی و سختی طی میشود، قیمت آن به نسبت قیمت شیشه‌ معمولی بیشتر است. در واقع به تناسب ویژگی‌ها و فواید شیشه سکوریت به نسبت شیشه معمولی مسلما باید قیمت آن نیز بیشتر باشد. اختلاف قیمت شیشه سکوریت بسته به نوع و ضخامت آن متفاوت خواهد بود.

تفاوت پارتیشن های اداری دوجداره و تک جداره چیست؟

  • ایمنی شیشه سکوریت

یکی از نتایج استحکام و مقاومت بالای شیشه سکوریت ایمنی آن می‌باشد. ایمنی شیشه سکوریت در صورت شکست آن نیز از بین نمی‌رود و تبدیل به اجزای ریز و بسیار کوچکی که قابلیت  برندگی ندارند می‌شود. برخلاف شیشه سکوریت، شیشه‌های معمولی در صورت شکسته شدن به اجزای بزرگ و با قابلیت برش زیاد تبدیل می‌شود. این ویژگی باعث شده تا ایمنی شیشه سکوریت بسیار بالا باشد و در وسایلی که نیاز به یک ایمنی دارند مانند شیشه‌های آزمایشگاه کاربرد زیادی داشته باشد.

شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی

با توجه به مطالب گفته شده شیشه سکوریت و شیشه معمولی علاوه بر تفاوت‌ها دارای شباهت های زیادی نیز هستند که ذیلا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • ضخامت

شیشه‌ها چه در جنس سکوریت چه در جنس  معمولی اصولا پس از عملیاتهای انجام شده دارای ضخامت یکسانی هستند.

  • وزن

با توجه به اینکه شیشه سکوریت و شیشه معمولی دارای ضخامت یکسانی هستند خیلی از افراد فکر می‌کنند که وزن یکسانی نیز دارند اما بر خلاف این اشتباه شیشه سکوریت و شیشه معمولی وزن متفاوتی ندارند و دلیل اصلی مقاومت شیشه سکوریت عملیاتی است که بر روی آن انجام می‌شود.

  • شفافیت و رنگ

شیشه سکوریت و شیشه معمولی در هر اندازه   کیفیتی دارای شفافیت و یک رنگ یکسانی هستند برخلاف این عقیده که خیلی از افراد فکر می‌کنند شیشه‌های معمولی شفافتر به نظر می‌رسند.

تأثیرات پارتیشن‌ های اداری بر راندمان کاری کارمندان چیست؟

با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی می‌توان گفت تشخیص این دو از هم کار بسیار سختی نیست اما بهتر است برای تشخیص شیشه سکوریت و شیشه معمولی موارد زیر را در نظر گرفت:

  • در بیشتر موارد در روی شیشه سکوریت بر خلاف شیشه معمولی اطلاعات و آرم کارخانه‌ی تولید کننده‌ی آن موجود میباشد.
  • شیشه سکوریت در اکثر مواقع بدون موج است و اگر شیشه‌ ای موج غیرعادی داشته باشد اصولا از نوع شیشه معمولی می‌باشد.
  • شیشه‌های سکوریت بیشتر از نوع ساده و تخت هستند.
  • شیشه‌های سکوریت برخلاف شیشه‌های معمولی پس از شکسته شدن به قطعات بسیار ریز و کوچکی تبدیل می‌شوند.

به طور کلی با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌ها و شباهت‌های شیشه سکوریت و شیشه معمولی می‌توان از هر نوع آن در موارد خاص و کاربردی استفاده کرد. به طور مثال شیشه سکوریت با توجه به ایمنی بالا و استحکام می‌توان در مواردی مانند شیشه‌های آزمایشگاه، شیشه درب‌های  از آن استفاده کرد وشیشه معمولی را در آینه‌ها، وسایل تزئینی، پنجره‌ها و غیره به کار گرفت. پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از هر نوع شیشه کاربردها، مزیت‌ها و ضررهای استفاده از آن را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا