طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی

نرده شیشه‌ای دفنی یا توکار یکی از مدل‌های کاربردی هندریل شیشه‌ای است. همان‌گونه که از آن مشخص است، پروفیل‌های این نوع نرده در زمان نصب و اجرا به صورت دفنی یا فرورفته در کف قرار می‌گیرند. به همین دلیل تنها شیشه‌های آن قابل مشاهده است. استفاده از این مدل هندریل شیشه‌ای در تراس، روف گاردن و بالکن‌ها به دلیل افزایش وسعت دید ساکنین، نقش موثری در محبوبیت آن در میان مشتریان دارد. از این سازه‌ی شیشه‌ای می توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و ویلا‌ها بهره برد و علاوه بر جلوه‌ی زیبا و مدرن از نور طبیعی بهره‌مند شد. اگر قصد طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی را دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب آن و هم‌چنین روش اجرا، کاربرد و عوامل موثر بر تعیین قیمت آن آشنا کنیم.

هندریل شیشه‌ای دفنی چیست؟

شاید کاربرد شیشه به عنوان نرده و جان‌پناه برای برخی به عنوان امری فاقد امنیت و خطرناک به نظر برسد، ولی اگر بدانند که در نرده‌های شیشه‌ای از شیشه‌های مقاوم و با کیفیت استفاده می‌شود و ضخامت‌ شیشه‌ها پس از بررسی میزان تردد و کاربری فضا انتخاب و اجرا می‌گردد، از قابلیت بالای تحمل وزن و فشار توسط آن اطمینان حاصل می‌کنند. پیش از اقدام برای طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی لازم است با این مدل هندریل آشنا شویم. در این مدل نرده شیشه ای کلیه‌ی قطعات، یراق آلات و پروفیل‌ها به صورت مخفی در کف فضای مورد نظر قرار می‌گیرند. بنابراین تنها بخشی که از بیرون قابل مشاهده است، پنل‌های شیشه‌ای می‌باشد. به روز ترین قیمت نرده شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

مزایای نرده شیشه‌ای توکار

همان‌گونه که اشاره شد، طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی به علت مزایایی که دارد، بسیار محبوب است. برخی از مهم‌ترین مزایای نرده شیشه‌ای دفنی شامل موارد زیر است.

– اجرای اتصالات، پروفیل‌ها و یراق آلات به صورت پنهان
– تنوع رنگی برای استفاده از رنگ متناسب با شرایط اقلیمی و طراحی فضای مورد نظر
– استحکام بالا به دلیل تعبیه‌ی پروفیل‌ها در کف ساختمان
– قابلیت اجرا در کلیه‌ی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان
– قابلیت اجرا در ابعاد متفاوت متناسب با فضای مورد نظر
– قابلیت شستشوی راحت
– کمک به صرفه‌جویی در مصرف انرژی
– سرعت نصب و اجرای بالا
– قابلیت شستشوی آسان

نرده شیشه‌ای توکار برای چه فضاهایی مناسب است؟

طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی به عنوان محافظ برای استخر، جان پناه برای کناره‌ی پله‌ها و جلوی بالکن‌ها و تراس‌ها و فضاهای مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه این نوع هندریل شیشه‌ ای به دلیل جذابیت در ظاهر و افزایش میزان ورود نور طبیعی برای نصب در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی، ویلاها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و هم‌چنین فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی مناسب است.

بیشتر بخوانید : نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران

برای طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی در تراس یا بالکن و سطوح صاف در ساختمان لازم است اندازه‌ی استاندارد شیشه‌ها رعایت شود. این اندازه توسط آتش نشانی مشخص می‌شود و با در نظر گرفتن منطقه جغرافیایی، سال اخذ جواز، میزان عبور و مرور، تعداد طبقات و سایر عوامل مهم معین می‌گردد. البته به طور کلی ارتفاع استاندارد برای نرده شیشه ای بالکن برابر با ۱۱۰ سانتی‌متر می‌باشد. طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی پله نیز در فضاهایی مانند راه پله، پله گرد، پله اسپیرال و کلیه‌ی سطوح شیبدار ساختمان صورت می‌گیرد. نصب و اجرای این نوع نرده شیشه ای به گونه‌ای انجام می‌شود که به نظر می‌رسد شیشه بدون هیچ پایه یا پروفیلی مستقیما از کف زمین خارج شده است.

طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی چگونه انجام می‌شود؟

برای طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی لازم است ابتدا، پروفیل U شکل را در داخل کف قرار داده و سپس قطعات و پروفیل‌های نگهدارنده شیشه را با فواصل مشخص در داخل ناودانی U شکل تعبیه کنیم. در نهایت شیشه‌ها در داخل پروفیل‌ها گذاشته می‌شوند تا با ابزار مناسب به دیوار، کنار بالکن، راه پله و غیره فیکس شوند. البته برای این کار لازم است در پایین هر پنل چهار عدد سوراخ ایجاد شود تا با کمک آن‌ها اتصال به سطح مورد نظر صورت گیرد. مهم ترین نکته در نصب این نوع نرده شیشه ای، زیرسازی اصولی به منظور نصب این قطعات به صورت تراز می‌باشد. در غیر این صورت در زمان نصب فاصله‌ی بین شیشه‌ ها با هم متفاوت می‌شود و نظم نهایی شیشه‌ها به هم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید : فضاسازی دفتر اداری

با توجه به این‌که طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی بیش‌تر در محیط‌های تجاری انجام می‌شود، استفاده از شیشه لمینت سکوریت دارای امنیت و دوام بالا در آن ضروری است. شیشه لمینت سکوریت از اتصال دو لایه شیشه و یک یا چند طلق به هم در شرایط خاص و دمای بالا تولید می‌شود. در مورد اتصالات این نوع نرده شیشه ای نیز باید به نصب بیس توکار بر روی زمین و سپس کاور کردن آن اشاره کرد.

جنس این بیس و کاور معمولا آلومینیومی است. به عنوان پایه برای طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی نیز از دو مدل پایه شامل پایه آلومینیومی توکار و پایه یوچنل دفنی استفاده می‌شود. پایه آلومینیومی توکار از جنس آلومینیوم است و در داخل زمین با فواصل استاندارد به صورت پنهانی در داخل ریل تعبیه شده در زمین فیکس می‌شود. فراموش نکنید که این کار باید قبل از نازک کاری و اجرای کامل سنگ کف انجام شود.

بیشتر بخوانید‌ : اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

در روش نصب با پایه یو چنل دفنی نیز لازم است نرده شیشه ای به کمک بست مخصوص آن در داخل یک یو چنل فولادی تعبیه شده در زمین نصب شود. در نهایت می‌توان برای هر دو روش نصب از یک کاور پایه آلومینیومی یا استیل به منظور افزایش دقت و ظرافت نصب نرده شیشه ای دفنی استفاده کرد.

در نهایت در طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی به مواردی مانند در نظر گرفتن عمق 16 سانتی‌متری برای محل قرارگیری نرده‌های شیشه‌ای، در نظر گرفتن عرض 10 سانتی‌متری برای عرض پروفیل‌های آلومینیومی، استفاده از پروفیل‌های دارای استحکام و مقاومت بالا، توجه به آب بندی، استفاده شیشه با جنس سکوریت یا لمینت و عدم استفاده از شیشه های بی‌کیفیت، استفاده از شیشه دارای ضخامت حداقل ۱۲ میلی‌متر و سایر موارد ایمنی و اعلام شده به صورت استاندارد ضروری است.

قیمت نرده شیشه ای دفنی چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت نرده شیشه ای با توجه به عواملی مانند نوع، جنس و کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت آن شامل شیشه، نوع آن از بین گزینه‌های سکوریت و لمینت، فریم‌ها، اتصالات و یراق آلات و هم‌چنین پروفیل‌ها مشخص می‌شود. به علاوه مواردی مانند متراژ و طول هر کدام از پنل‌های شیشه ای و ضخامت شیشه‌ها در محاسبه و تعیین آن موثر هستند.

بیشتر بخوانید : 10 مزیت استفاده از شیشه در ساختمان های مدرن

در این مطلب در مورد طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ای دفنی، مزایا و کاربردهای این نوع نرده شیشه ای در طراحی داخلی و خارجی ساختمان و مواردی صحبت کردیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید قیمت اجرای این مدل نرده شیشه ای را تخمین بزنید. در نهایت لازم است به این نکته توجه کنید که انتخاب نوع نرده مناسب برای ساختمان باید پس از بررسی مواردی مانند کاربری فضا، متراژ آن، ارتفاع نصب، میزان تردد، قدمت ساختمان و غیره صورت گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا