محل های مناسب جهت نصب درب شیشه ای

امروزه درب شیشه‌ ای جایگزین بسیار خوبی برای درب‌های قدیمی مانند دربهای فلزی و چوبی شده‌ است. کارایی و ویژگی‌های این درب‌ها از جمله مقاومت و استحکام بالا، مدرن بودن و زیبایی باعث‌شده توجه بسیاری از افراد به این کالا جلب شود. درب‌های شیشه‌ای دارای انواع مختلفی از جمله ریلی، لولایی، اتوماتیک و کشویی می‌باشد که هر کدام کاربرد و کارایی خاص خود را دارند. این درب‌ها به صورت تمام شیشه و همراه با یراق آلات مینیمال نیز در حالت دستی و معمولی قابل نصب و راه‌اندازی هستند. متناسب با نوع و کاربرد این کالا محل‌های مناسب جهت نصب درب شیشه‌ای متفاوت می‌باشد. در ادامه‌ به توضیح در مورد انواع، کاربردها و همچنین محل‌های مناسب جهت نصب درب شیشه‌ ای می‌پردازیم.

نصب درب‌ شیشه‌ ای ریلی

این دربها از متداول‌ترین و پرکاربردتربن دربهای موجود در بازار هستند و به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند و از پرکاربردترین و مهم‌ترین درب‌های شیشه‌ای می‌باشند. محل‌های مناسب جهت نصب درب‌های شیشه‌ای ریلی بیشتر در محیط‌های کوچک می‌باشد. این‌نوع دربها به فضای کمی نیاز دارند و جهت قرارگرفتن پنل‌های شیشه‌ای به فضای کنار درب احتیاج است.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط کار چیست؟

- نصب درب شیشه ای1

 درب‌های شیشه‌ای ریلی شامل اجزای زیر میشوند : 

  • شیشه سکوریت ساده یا طرحدار
  • اپراتور
  • باتری
  • منبه تغذیه
  • مرکز کنترل
  • قفل برقی
  • موتور
  • سنسور
  • استیل و کاور ضد خش

علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات شیشه سکوریت ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

محل‌های مناسب جهت نصب درب شیشه‌ای ریلی : 

این نوع دربها بیشتر در مکان‌هایی مانند مغازه‌ها، راه پله‌، بیمارستان‌ها، بانکها، سرویس بهداشتی و به طور کلی مکان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های مهم این دربها سرعت عمل در باز و بسته شدن است به همین دلیل در مکان‌های پرتردد از این نوع درب‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. علاوه بر این قابلیت شست و شو و شفافیت درب شیشه‌ای ریلی یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود این دربها در مکان‌های فوق‌الذکر به کار بروند.

نصب درب‌ شیشه‌ کشویی 

درب‌های شیشه‌ای کشویی روی یک ریل متمرکز حرکت می‌کنند و به صورت دستی و غیر اتوماتیک باز و بسته میشوند. به منظور زیباتر شدن این دربها در ساخت آنها از شیشه‌های رنگی مات و سکوریت در  انواع مدلها و طرحهای مختلف استفاده می‌شود. این دربها نیز مانند  درب‌های ریلی فضای کمی را احتیاج دارند. 

کاربرد محصولات شیشه ای در دکوراسیون چیست؟

محل‌های مناسب جهت نصب درب‌های شیشه‌ای کشویی: این دربها به دلیل راحتی در باز و بسته شدن و همچنین دستی بودن آنها در مکان‌هایی قابلیت نصب دارند که تردد زیاد نباشد و افراد امکان باز و بسته کردن آن را داشته باشند. از این مکان‌ها می‌توان فروشگاه‌ها و مغازه‌ها را مثال زد. زیبایی طرحها و مدل‌های این نوع درب به جذابیت مکان‌های عمومی می‌افزاید.

نصب درب شیشه‌ لولایی 

این نوع دربها بیشتر در مکان‌هایی که امکان استفاده از درب‌های کشویی نیست کاربرد دارند. درب‌های شیشه‌ای کشویی به دو نوع اتوماتیک و دستی تقسیم می‌شوند که مناسب با محل مد نظ  کارایی دارند. فضای مورد استفاده این محل‌ها زاویه ۹۰ درجه از مکان می‌باشد.

محل‌های مناسب جهت نصب درب‌های شیشه‌ای لولایی: این نوع دربها بیشتر در مکان‌هایی مثل حمام، دودبند راه‌پله، اتاقها، ادارات و به طور کلی مکان‌هایی که قبلیت نصب درب‌های کشویی را ندارند استفاده می‌شود.

نصب درب‌ شیشه‌ اسپایدری 

درب شیشه‌ای اسپایدری نوعی از درب‌های شیشه‌ای ریلی است. با توجه به اینکه این دربها نیز مانند درب‌های ریلی باز و بسته میشوند و درون یک ریل متمرکز حرکت می‌کنند می‌توان این نوع درب را یکی از انواع درب‌های ریلی دانست. 

برعکس درب‌های ریلی، درب‌های شیشه‌ای اسپایدری به دلیل ظاهر شیک و به روز در بین افراد از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. نصب و راه‌اندازی سریع و بدون نیاز به زیر ساخت از دیگر ویژگی این دربها است.

محل‌های مناسب جهت نصب درب‌های شیشه‌ای اسپایدری: یکی از ویژگی‌های مهم این دربها ضد زنگ بودن و مقاوم در برابر بخار می‌باشد به همین جهت از این نوع دربها در حمام و استخرهای همگانی استفاده می‌شود.

نصب درب شیشه‌ ای اتوماتیک

  • درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک از متداول‌ترین و محبوب‌ترین درب‌های شیشه‌ای در بین مردم می‌باشد. این دربها بدون نیاز به نیروی دستی و به طور برقی و اتومات باز و بسته میشوند که این کارایی باعث شده تا درب‌های اتوماتیک توجه بسیاری از افراد را به خود اختصاص دهد. 

محل‌های مناسب جهت‌ نصب درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک: یکی از ویژگی‌های این دربها حفظ امنیت مکان‌هایی است که از نظر حفاظتی مهم می‌باشند. در واقع مکان‌هایی مانند پاساژهای طلافروشی می‌توانند از این نوع دربها برای ورود و خروج از طریق ریموت استفاده کنند. علاوه بر این، این دربها در مکان های پر تردد و پر رفت و امد نیز استفاده می‌شود. اتوماتیک بودن و راحت باز و بسته شدن این دربها ویژگی مهمی است که در مکان‌های پر رفت و آمد مورد توجه صاحبان کار قرار گرفته است. برای مثال هتل‌ها، پاساژها، مراکز تجاری، بانک‌ها و مراکز لوکس می‌توانند از این نوع درب استفاده کنند.

به طور کلی امروزه استفاده از درب شیشه‌ای رنگی در انواع مختلف بسیار کاربردی و ضروری می‌باشد. با افزایش جمعیت و تردد بیشتر افراد در سطح جامعه استفاده از درب‌های قدیمی میتواند وقت و زمان بیشتری از روزمرگی افراد را هدر بدهد در نتیجه استفاده از درب‌های شیشه‌ای نه تنها به مدرن بودن و زیبایی محیط می‌افزاید بلکه باعث صرفه‌جویی در وقت نیز می‌شود. این دربها در مکان‌هایی مانند‌ ساختمان‌های تجاری، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، تالارها،هتل‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، ساختمان‌های دولتی و غیره کاربرد زیادی دارد.

با در نظر گرفتن پیشرفت جهان استفاده از این درب ها نسبت به قبل بسیار متداول‌ شده و جنس، نوع و کیفیت این دربها مورد توجه بسیاری از افرادی که مکان‌های خود را نیازمند به نصب و اجرای این دربها می‌دانند قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود اگر میخواد یک محیط به روز، مدرن و شیک و علاوه بر این یک محیط منظم در رفت و آمد را داشته باشید حتما از درب‌های شیشه‌ای استفاده کنید. این دربها علاوه بر اینکه به تردد در مکان شما نظم می‌بخشد باعث می‌شود در نتیجه یک محیط لوکس و جذاب عمومی داشته باشید. محل‌های مناسب جهت نصب درب‌های شیشه‌ای با توجه به قابلیت آنها و استفاده از کاربرد و مزایای دربهای شیشه‌ای می‌تواند یک محل مناسب با سلیقه‌ی افراد و‌همچنین مد نظر مصرف کنندگان نیز باشد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا