نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران

طراحی و اجرای نرده شیشه ای از جدیدترین متد کاربرد شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان به خصوص در بخش راه‌پله است. البته نرده شیشه ای در دکوراسیون خارجی ساختمان و به عنوان نرده تراس، بالکن و غیره نیز کاربرد زیادی دارد. به خصوص این‌که استفاده از شیشه‌های مقاوم در آن خیال کاربران را از بابت امنیت مورد انتظار از هندریل‌های شیشه‌ای راحت می‌کند. سبک‌های متنوع و مدرن نرده‌ شیشه ای موجود در بازار نیز به جذابیت طراحی فضای مورد نظر کمک می‌کند و به همین دلیل محبوبیت زیادی در میان مشتریان دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مرتبط با نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران بپردازیم.

مزایا و معایب اجرای نرده شیشه ای در طراحی ساختمان

این نوع نرده مانند سایر مدل‌های قدیمی دارای مزایا و معایب خاص خود است. مهم‌ترین دغدغه‌ای که پیش از انتخاب و نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران برای مشتریان پیش می‌آید، در مورد امنیت و استحکام آن است. به خصوص مشتریانی که نگران کودکان یا حیوانات خانگی خود هستند، در مورد عدم تحمل وزن و فشار و احتمال سقوط در زمان تکیه دادن به این نوع نرده‌ها دغدغه‌هایی دارند. ولی باید گفت که این مدل نرده در برخی موارد و در صورت طراحی و نصب اصولی حتی از بسیاری از مدل‌های قدیمی نرده نیز ایمن‌تر است. به روز ترین قیمت نرده شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران و سایر شهرها شامل موارد زیر است.

– کاهش خطر گیر کردن دست یا سایر اعضای بدن در میان نرده‌ها به دلیل یک دست بودن پنل‌های شیشه‌ای و عدم وجود شکاف در آن‌ها
– کاهش احتمال سقوط کودکان از روی نرده شیشه ای به دلیل نداشتن ارتفاع استاندارد و عدم وجود جای دست برای بالا رفتن از آن
– کاهش امکان پوسیدگی، زنگ زدگی و خش افتادن بر روی شیشه به دلیل ویژگی‌های مقاومت و عایق در مقایسه با مدل‌های چوبی و فلزی
– تحمل وزن و فشار زیاد در صورت تکیه دادن در مقایسه با سایر انواع نرده به دلیل نصب ایمن و مستحکم در داخل زمین
– مقاومت بالای شیشه‌های سکوریت و لمینت در برابر رطوبت، ضربه و تغییرات دمایی موجود در فضای خارجی

نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران با توجه به انواع آن

اگر قصد نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران را دارید، لازم است در ابتدا با انواع متنوع این نرده شیشه ای و تفاوت‌های موجود در روش‌های نصب آن‌ها آشنا شوید. به طور کلی نرده یا جان پناه شیشه ای در کناره‌ی راه پله ساختمان، جلوی تراس، بالکن و روف گاردن و اطراف استخرها به کار می‌رود. پرکاربردترین انواع نرده شیشه ای در ساختمان را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : فضاسازی دفتر اداری

ویژگی‌ها و روش نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت

مهم‌ترین ویژ‌گی نرده شیشه ای فیکس پوینت اهمیت تراز بودن نرده زیرکار در نصب آن است. این مدل نرده شیشه ای به صورتی طراحی شده که باید با یراق آلات فولادی ضد زنگ به صورت گرد یعنی با استفاده از بولت یا پیچ و بست میلگرد از کناره‌ها به دیوار متصل شود. همان‌گونه که گفتیم، در نهایت باید شیشه‌ها و پله‌‌ها در یک راستا قرار گیرند.

ویژگی‌ها و روش نصب نرده شیشه ای اسپیگوت

اگر قصد نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران را دارید، بهتر است به این نکته توجه کنید که سرعت نصب نرده شیشه ای اسپیگوت در مقایسه با سایر مدل‌ها بالاتر است. این نوع نرده از پنل‌های شیشه‌ای تک لایه یا دو لایه لمینت و یراق آلات استیل u شکل افقی تشکیل می‌شود. به منظور نصب آن نیز باید شیشه از بالا به وسیله‌ی فریم مهار شود و از پایین توسط بولت یا پیچ به زمین متصل گردد. به منظور افزایش استحکام آن می‌توان در کنار پیچ‌های متصل به زمین از چسب نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی

ویژگی‌ها و روش نصب نرده شیشه ای اکسپوز

نصب و اجرای نرده شیشه ای اکسپوز یا روکار به عنوان حفاظ در اطراف تراس، بالکن، روف گاردن و فضاهای مشابه در منازل کاربرد زیادی دارد. این مدل نرده شیشه ای را باید پس از اتمام کار کفپوش شامل سنگ، سرامیک و… در محل مورد نظر نصب نمود. در نرده شیشه ای اکسپوز از آلومینیوم و پروفیل‌های خاص دارای چگالی بالا به منظور نصب مناسب و تراز بر روی کف استفاده می‌شود. به همین دلیل است که این نوع نرده شیشه ای به تراز بودن و یک دست بودن کف نهایی معروف است.

پنل‌های شیشه ای مورد استفاده در این مدل نرده می‌تواند سکوریت یا لمینت باشد ولی حداقل ضخامت آن شانزده تا بیست میلی‌متر است. هندریل یا دستگیره‌‌ی به کار رفته در این نوع نرده هم می‌تواند از میان طرح‌های متنوع ارائه شده در بازار شامل دایره‌ای، مربع و غیره انتخاب شود.

بیشتر بخوانید‌ : اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

ویژگی‌ها و روش نصب نرده شیشه ای دفنی یا توکار

اگر به دنبال نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران هستید، بهتر است بدانید که این مدل نرده شیشه ای از نظر ظاهری مشابه با نرده شیشه ای اکسپوز است. تنها در زمان اجرا و از نظر قرار گرفتن پروفیل‌ها در داخل زمین با هم تفاوت دارند. به این معنی که در زمان نصب نرده شیشه ای دفنی، کلیه‌ی پروفیل‌ها و تجهیزات در داخل زمین تعبیه می‌شود و تنها کاورهای آلومینیومی ظریف از بیرون قابل مشاهده است.

به همین دلیل باید برای نصب این نوع نرده شیشه ای پیش از اتمام کف سازی کلیه‌ی تجهیزات در داخل زمین کار گذاشته شوند. این فرایند نصب موجب ایجاد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرده شیشه ای دفنی یعنی استقامت و مقاومت بالا در مقابل هر نوع فشار و ضربه می‌شود.

ویژگی و روش نصب نرده شیشه ای فریم لس

اگر با بودجه‌ی کم قصد نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران را دارید، مناسب‌ترین گزینه برای شما نرده شیشه ای فریم لس است. به دلیل این‌که این مدل نرده شیشه ای در مقایسه با سایر مدل‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد که دلیل آن هم نداشتن چارچوب و قاب در اجرای آن است. البته از نظر معیار زیبایی و طراحی برخی این مدل را پایین‌تر از سایر مدل‌ها می‌دانند. در این مدل نرده شیشه ای معمولا از شیشه سکوریت شفاف یا شیشه سکوریت ساتینا و با ضخامت ده میلی‌متر استفاده می‌شود و به منظور اتصال به سطح مورد نظر به حداقل میزان یراق نیاز است. تنوع رنگی این مدل نرده شامل رنگ‌های طلایی و نقره‌ای می‌باشد.

بیشتر بخوانید : 10 مزیت استفاده از شیشه در ساختمان های مدرن

در این مقاله روش‌های متفاوت نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران را با هم بررسی کردیم. در سال‌های گذشته استفاده از شیشه در سازه‌های ساختمانی به دلیل شکنندگی و آسیب‌ها و خطراتی که در صورت ضربه و فشار و به خصوص حوادثی مانند زلزله به دنبال داشت، مرسوم نبود. ولی در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت‌های بسیاری که در صنعت تولید شیشه‌های مقاوم رخ داده و با توجه به زیبایی و جذابیت سازه‌های شیشه‌ای، کاربرد آن‌ها در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها به خصوص در تراس، بالکن، راه‌پله‌های داخلی مشرف به پذیرایی و سالن و هم‌چنین فضاهایی مانند روف گاردن و استخرهای ساخته شده در منازل و ویلاها با محبوبیت زیادی مواجه شده است. کافی است کاربری فضای مورد نظر را بررسی کرده و با توجه به نیاز و بودجه‌ای که برای این کار اختصاص داده‌اید، به نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا