10 مزیت استفاده از شیشه در ساختمان های مدرن

امروزه استفاده از شیشه های سکوریت و سکوریت لمینت به دلیل مقاومت بالا در صنعت ساختمان سازی رواج بیشتری یافته است و تنها به نمای خارجی ساختمان ها محدود نمی‌شود و امکان استفاده از شیشه در تمامی قسمت های داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید : آینه‌ها چگونه تولید می‌شوند؟

ما در این مقاله به بررسی مزایای مختلف استفاده از شیشه در ساختمان های مدرن می‌پردازیم:

- %D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87 %D8%A7%D8%B2 %D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87 %D8%AF%D8%B1 %D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86 %D9%87%D8%A7

زیبایی

شیشه نقش مهمی در زیبا شدن فضای ساختمان های مسکونی یا اداری دارد زیرا شیشه ها با هر نوع دکوراسیون و طراحی خانه و محل کار همخوانی دارند و به علت منعکس کردن نور به هر ساختمانی زیبایی و جذابیتی خاص می بخشند. استفاده از هر یک از کاربرد های شیشه باعث شده تا جذابیت و زیبایی را در دکوراسیون داخلی و بیرونی محیط مشاهده نمایید.

انتقال نور

 شیشه ها به علت شفافیت ذاتی، نور را از خود عبور می‌دهند و باعث می‌شود نور در تمام سختمان پخش شود. به عنوان مثال استفاده از شیشه در نمای ساختمان باعث می‌شود نور طبیعی بیرون به تمام طبقات ساختمان وارد شده و نیازی به اضافه کردن نور های مصنوعی زیاد در داخل ساختمان نمی‌باشد. جهت کنترل و محدود کردن نور ورودی در داخل ساختمان می‌توان از شیشه های رفلکس، رنگی، مات، طرح دار، هوشمند و… استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : نصب و اجرای مدل های نرده شیشه ای در تهران

نگه داری و تمیز کردن آسان

تمیز کردن و نگه داری سازه های شیشه ای بسیار راحت می‌باشد و با یک دستمال ساده امکان پذیر است و مانند سازه های چوبی و یا فلزی هر سال به رنگ زدن نیاز ندارند. حتی امکان استفاده از شیشه در محیط های مرطوب مانند درب سرویس بهداشتی ، درب سونا ، کابین دوش شیشه ای ، نرده شیشه ای دور استخر و… نیز وجود دارد و جهت تمیز کردن راحت تر شیشه در این محیط ها امکان نانو کردن شیشه ها نیز وجود دارد.

بزرگ تر نشان دادن محیط

استفاده از شیشه در فضای داخلی ساختمان اداری و مسکونی توهم بزرگ تر بودن فضا را در ذهن بیننده القا می کند و این مزیت استفاده از شیشه باعث می‌شود به تمامی نقاط دید داشته باشیم و هیچ چیزی مانع دیدمان نمی‌شود به همین دلیل شیشه باعث بزرگ تر شدن محیط می‌شود.

بیشتر بخوانید : فضاسازی دفتر اداری

به عنوان مثال استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط های اداری باعث ایجاد تعامل بین کارکنان شده و محیط اداره های کوچک را دلباز تر نشان می‌دهد.

قابلیت انعطاف پذیری در طراحی

یکی دیگر از مزیت های استفاده از شیشه در ساختمان ها قابلیت انعطاف در طراحی است. ترکیب شیشه با بسیاری از چیزهای دیگر آسان است و قابلیت انعطاف پذیری آن سبب می شود که در بسیاری از رنگ ها، بافت ها و قاب های متفاوت موجود باشد. مهم نیست سبک دکوراسیون ساختمان شما چیست، به هر حال شیشه می تواند برای شما گزینه ای ایده آل باشد زیرا با هر سبکی از دکوراسیون زیبا به نظر می رسد.

دوام و ماندگاری بالا

شیشه نسبت به مصالح ساختمانی دیگر دوام و ماندگاری بالاتری دارد. بسیاری از افراد فکر می کنند که شیشه ظریف است؛ اما شیشه در واقع یک ماده بسیار با دوام در ساخت و طراحی می باشد. در حقیقت شیشه از مواد دیگری مانند چوب که بعد از چند سال معمولا مستعد آفت زدگی و یا خوردگی می شود، مقاوم تر است و این ماده با گذشت زمان، همچنان دوام و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد. شیشه به آرامی دچار کهنگی و فرسایش می شود؛ به همین دلیل تغییراتی که با گذشت زمان به وجود می آیند به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. بنابراین می توان گفت که ارزش هزینه کردن را دارند. زیرا دوام شیشه ده ها سال می باشد.

به عنوان مثال نرده شیشه ای نصب شده برروی تراس هایی که در معرض بارندگی و یا تابش مستقیم نور خورشید هستند امنیت، مقاوت و دوام بیشتری نسبت به نرده های دیگر مانند نرده های چوبی دارد زیرا نرده های چوبی نصب شده برروی تراس امکان تغییر رنگ و و پوسیدگی در گذر زمان بر اثر تابش نور خورشید و بارندگی دارند.

بیشتر بخوانید : طراحی و اجرای صفر تا 100 نرده شیشه ‌ای دفنی

نصب سریع و آسان

نصب سازه های شیشه ای نسبت به مصالح دیگر سریع تر می‌باشد به عنوان مثال زمان مورد نیاز جهت ایجاد دیوارهای آجری، گجی یا بتنی در یک ساختمان ممکن است چندین روز باشد اما زمان نصب پارتیشن یا دیواره های شیشه ای در صورت اماده بودن شیشه یک روزه می‌باشد. الیته این زمان به متراژ کلی پارتیشن ها نیز بستگی دارد.

کاربرد های متنوع

شیشه کاربرد های متنوعی در معماری مدرن دارد و از آن در طراحی داخلی و خارجی ساختمان می‌توان استفاده کرد. از انواع کاربرد های شیشه در بیرون ساختمان ها می‌توان به نمای شیشه ای، نرده شیشه ای تراس و بالکن و حفاظ شیشه ای پنجره اشاره کرد. و در داخل ساختمان کاربرد هایی مانند نرده شیشه ای راه پله بین طبقات، پله شیشه ای، درب شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای، کابین دوش شیشه ای و… اشاره کرد. استفاده از هر یک از کاربرد ها باعث افزایش جذابیت و زیبایی را در دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان های مسکونی و اداری می‌شود.

بیشتر بخوانید : شیشه سکوریت چیست؟ علت شکستن شیشه سکوریت

مقاومت و ایمن بودن

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از شیشه مقاوم بودن آن می‌باشد. به علت استفاده از شیشه های سکوریت و با سکوریت لمینت، سازه های شیشه ای بسیار ایمن بوده و حتی بعد از شکستن نیز آسیبی نمیرسانند. شیشه های معمولی و ساده مقاومت بسیار پایینی دارند و به راحتی شکسته می‌شوند و پس از شکستن نیز به قطعات بزرگ و بران تبدیل می‌شوند اما شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی از مقاومت بالاتری(مقاومت 5 برابری) برخوردار است و بعد از شکست نیز به قطعات ریز با لبه های گرد تبدیل شده و هیچ آسیبی نمیرساند.

شیشه های سکوریت لمینت از مقاوم ترین شیشه های هستند که از آنها در مکان هایی که به ایمنی بالاتری نیاز است مانند جانپناه ها، نمای شیشه ای، نرده شیشه ای مکان های پرتردد و… استفاده می‌شود. این شیشه ها از دو یا چند لایه شیشه سکوریت که توسط طلق های pvb برروی یکدیگر پرس می‌شوند.به همین دلیل بسیار مقاوم می‌باشند. به علت وجود طلق های pvb شیشه های لمینت پس از شکست فرو نمیریزد و به طلق میانی میچسبد.

بیشتر بخوانید‌ : اجرای انواع پارتیشن بندی در دکوراسیون

- image 3

ظاهر مدرن

شیشه ها به علت شفافیت و زیبایی ذاتی خود فضای داخلی منزل و محل کار را بسیار مدرن میکنند و همچنین یه علت قابلیت رنگ پذیری آن ها با تمامی دکوراسیون های داخلی همخوانی پیدا کرده و مناسب تمامی فضاها می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا