نرده شیشه ای اینفلور

نرده ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. اما در این بین نرده های شیشه ای ظاهر بسیار جذاب تری دارند. از آنجایی که میدان دید را برای ساکنین افزایش می دهند و نور طبیعی بیشتری را به فضاهای داخلی هدایت می کنند، بنابراین طرفداران زیادی در بین کارفرمایان و طراحان دارد. در گذشته این تصور وجود داشت که شیشه از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است، در حالی که امروزه زیباترین نماهای دنیا از شیشه ساخته شده است. یکی از کاربردهای شیشه در نرده (نرده شیشه ای) است که باید بر اساس نوع و کاربری پروژه نوع نرده یا حفاظ شیشه ای را انتخاب کنیم.

نرده شیشه ای توکار یا نرده شیشه ای اینفلور یا هندریل شیشه ای دفنی یکی از زیباترین و مدرن ترین مدل های نرده های شیشه ای موجود در بازار است. به دلیل این‎که این مدل نرده شیشه ای به صورت فریم لس اجرا می‌شود و پروفیل‌های آلومینیومی آن به صورت مخفی یا توکار بر روی کف نصب می‌شوند. در این مطلب قرار است در مورد این نوع نرده شیشه ای و عوامل موثر بر قیمت آن آشنا شویم. به روز ترین قیمت نرده شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

نرده شیشه ای اینفلور

نرده شیشه ای اینفلور چیست؟

همان‌گونه که اشاره شد، اکسسوری‌های مورد استفاده در نصب این نوع نرده شیشه ای به صورت مخفی و در داخل کف انجام می‌شود. مزیت اصلی این مدل مخفی بودن قطعات نگهدارنده‌ی شیشه‌ها است که موجب اجرای یک طرح دکوراسیون داخلی یا خارجی ساده و مینیمال در فضای مورد نظر می‌شود. به منظور نصب این نوع نرده شیشه ای لازم است ابتدا یک پروفیل ناودانی شکل یکپارچه به عنوان پروفیل راهنما پیش از کف سازی در داخل کف تعبیه شود. به علاوه از این پروفیل به عنوان گاتر نیز استفاده می‌شود.

نرده شیشه ای پله گرد چیست؟

به منظور افزایش مقاومت و دوام نرده شیشه ای اینفلور مانند سایر انواع شیشه‌ها بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود. به علاوه لمینت کردن شیشه سکوریت با استفاده از دولایه شیشه سکوریت موجب مقاومت بیشتر شیشه‌ها در برابر ضربه و آسیب احتمالی و حفظ امنیت بیشتر برای کاربران می‌شود.

نرده شیشه ای اینفلور

قیمت نرده شیشه ای اینفلور

قیمت نرده شیشه ای توکار نیز مانند سایر نرده‌های شیشه‌ای به نوع پروفیل نگهدارنده، جنس شیشه شامل سکوریت یا لمینت، ضخامت شیشه سکوریت یا ضخامت شیشه‌های سکوریت در نوع لمینت، هزینه نصب، هزینه حمل، کیفیت و نوع یراق آلات و اتصالات مورد استفاده در نصب، طول پنل‌های شیشه ای و غیره بستگی دارد. به گونه‌ای که هرچه متریال مورد استفاده در ساخت آن یعنی شیشه‌ها دارای کیفیت بهتری باشد یا ضخامت بیشتری داشته باشد، قیمت نهایی کار بالاتر خواهد بود. هم‌چنین هرچه متریال مورد استفاده در نصب شامل یراق آلات و اتصالات لازم دارای کیفیت بالاتری باشد نیز در افزایش هزینه نهایی موثر است.

برای اطلاع از قیمت نرده شیشه ای تراس کلیک کنید.

نرده شیشه ای اینفلور

در این مطلب با نرده شیشه ای توکار، روش نصب و عوامل موثر بر افزایش یا کاهش قیمت آن آشنا شدیم. در صورت تمایل به استفاده از این نوع شیشه‌ی مینیمال و مدرن در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی یا نمای خارجی ساختمان خود بهتر است ضمن بررسی محصولات تولیدکنندگان مختلف موجود در بازار، با در نظر گرفتن بودجه‌ی مورد نظر خود نسبت به انتخاب محصول مناسب اقدام نمایید.

نرده شیشه ای دفنی یکی از نرده های شیشه سکوریت مدرن و زیبا است که محبوبیت و کاربرد آن در حال افزایش می‌باشد. جذابیت نرده شیشه ای توکار به دلیل این است که در آن تنها شیشه سکوریت قابل مشاهده است و هیچ اثری از اتصالات و پایه‌ها و حتی دستگیره‌ها در اطراف شیشه دیده نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم در مورد این نوع نرده شیشه ای، انواع، مزایا و موارد استفاده و هم‌چنین نکات قابل تامل در خرید و نصب آن توضیحاتی به شما ارائه دهیم.

نرده شیشه ای توکار یا دفنی

همان‌گونه که اشاره شد، نرده شیشه ای دفنی یا توکار یکی از زیباترین حاظ‌های شیشه‌ای و مشابه با نرده شیشه ای اکسپوز یا یو چنل است. به دلیل این‌که در هر دو این نرده‌ها پنل های شیشه به وسیله یو چنل به کف سطح مورد نظر متصل شده و سپس کاور می‌شود. در واقع نصب نرده شیشه ای مدل دفنی در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول و پیش از کف سازی اتصالات بیس در زمین قرار می‌گیرد و در مرحله دوم یعنی پس از اتمام کف سازی شیشه بر روی آن نصب می‌گردد.

به روزترین قیمت نرده شیشه ای روکار را از ایران هندریل بخواهید.

نرده شیشه ای توکار یا دفنی فریم لس

از این مدل می توان برای ساخت نرده شیشه ای محکم و مقاوم استفاده کرد. با توجه به ساخت این نرده ها با شیشه سکوریت لمینت و همچنین استفاده از پروفیل های آلومینیومی توکار، این مدل از نرده های شیشه ای از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. شیشه سکوریت استفاده شده در این نرده ها در دو مدل 8*8 یا 6*6 می باشد که بصورت تکه ای نصب و اجرا می شوند

بدلیل افزایش استحکام نرده شیشه ای معمولا قطر و ضخامت شیشه سکوریت بالاتر ( بین 16 تا 20 میلی متر) از سایر مدل ها بوده و می توان از آن در فضاهایی همچون محیط کار یا فضاهای تجاری و پاساژ ها که رفت و آمد و احتمال آسیب زیاد است استفاده نمود.پایه های نگهدارنده نرده شیشه ای یوچنل توکار یا دفنی را می توان تا عمق 25 سانتی در داخل کار نصب نمود تا از استحکام بالاتری برخوردار شود.

سیستم نرده شیشه ای اینفلور 

این روش از نظر شکل ظاهری مشابه نرده شیشه ای اکسپوز است اما تمامی پروفیل ها در داخل زمین قرار می گیرند. در واقع در سیستم نرده شیشه ای اینفلور (توکار یا دفنی) تنها روکش های ظریف آلومینیومی در سطح زمین دیده می شود و تمامی لوازم داخل زمین کار شده است. شایان ذکر است که نکته مهم در استفاده از این ترکیب نرده شیشه ای این است که قبل از اتمام کف سازی، پروفیل ها را در داخل زمین قرار داده و سپس کار کف سازی را به پایان برسانید 

کاربردهای نرده های شیشه ای

نرده های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند و می‌توان از آن‌ها هم در طراحی فضای داخلی و هم خارجی ساختمان‌ها استفاده کرد. از کاربردهای نرده های شیشه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفاظ پلکان یا راه پله
  • استفاده از نرده شیشه‌ای به عنوان نرده بالکن
  • استفاده از نرده شیشه ای به عنوان حفاظ بالکن
  • استفاده از نرده شیشه ای به عنوان جداکننده فضا یا پارتیشن
  • استفاده از نرده شیشه ای به عنوان حفاظ تراس
  • استفاده از نرده شیشه ای به عنوان حفاظ و جلوگیری از سقوط در ارتفاعات
  •   استفاده از نرده های شیشه ای در محوطه های سرسبز

نرده شیشه ای توکار یا دفنی در تهران

همانطور که میدانید نرده شیشه ای دفنی یا توکار یک مدل از نرده های شیشه ای است که از قدیم در پروژه های تجاری محبوب بوده است. امروزه جدیدترین طرح های نرده شیشه ای توسط شرکت های مختلف در سراسر مناطق کشور تولید و نصب میگردد . بکارگیری از اتصالات و یراق نرده استیل در نرده های شیشه ای  و شیشه های سکوریت و نشکن به شرکت ها این امکان را میدهد که روز به روز متنوع تر عمل کنند و از ایده پردازی های خود روزانه یک طرح نوین را ارائه کنند .اما لازم به ذکر است بهترین شرکت های تولید نرده های توکار یا دفنی در تهران هستند واین شرکت ها از کارشناسی در محل  و اندازه برداری تا تولید و حمل و نقل نرده شیشه ای و نصب در محل پروژه های شما را میپذیرند . در کلیه مناطق تهران خدمات تولید نرده شیشه ای با تضمین کیفیت و تایید متریال استیل  و پنل شیشه ای ارائه میگردد.

چه عواملی بر قیمت نرده های اینفلور یا دفنی تاثیر میگذارد؟

 عوامل مختلفی بر قیمت نرده شیشه ای دفنی یا اینفلور تاثیر گذار است که از جمله آن ها میتوان به نوع و ضخامت و کارخانه تولید کننده شیشه لمینت، متراژ نرده شیشه ای و ارتفاع شیشه ( تاپریل یا هندریل استفاده شده) اشاره کرد.

نصب نرده های شیشه ای دفنی به چه صورتی انجام میشود؟

این نوع از نرده های شیشه ای بیشتر در اماکن خانگی و مسکونی و تجاری مورد استفاده است و در فضاهای داخلی استفاده می شود. شباهت زیاد آن با مدل اکسپور قابل رویت است و تفاوت آن فقط در محل و نقطه نگهدارنده تالی ای شیشه است. تفاوت نرده های شیشه ای توکار  در نقطه اتصال آن ها به پایه است. وظیفه نگهداری شیشه به صورت عمودی ، به عهده یک پروفیل است که از جنس یوچنل و یا فولاد است. همچنین باید قبل از مرحله کف سازی ساختمان ، تمام اتصالات مربوطه در زمین کاشته شود و سپس اقدام به پر کردن کف با پارکت ، سرامیک و … کنند. حال نکته حائز اهمیت اینجاست که نصب نرده شیشه ای اینفلور، کمی وقت گیر تر و از طرفی پروسه ای تمیز تر را در پیش دارد و هیچ چیزی  در نرده و پروفیل آن دیده نخواهد شد. این نوع از نصب نرده شیشه ای  بسیار پر طرفدار است.

قبل از انتخاب نرده ی شیشه ای چه مواردی را در نظر بگیریم؟

یکی از نکات مهم در انتخاب نرده شیشه ای این است که ابتدا نوع کاربری سازه و پروژه ای که قصد نصب نرده شیشه ای را دارید مشخص کنید. نوع کاربری، میزان تردد و اهمیت ایمنی هر سازه بر اساس مقررات ملی ساختمان ها تعیین می شود.

مورد بعدی و حائز اهمیت در انتخاب نرده شیشه ای، نوع سازه و کف سازی موجود در محل نصب نرده ها می باشد.

از دیگر نکات مهم در انتخاب نرده شیشه ای، توجه به محل نصب این نوع از نرده ها می باشد.

یکی دیگر از موضوعات مهم که در انتخاب نرده شیشه ای برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است، قیمت تمام شده نصب و اجرای نرده شیشه ای می باشد

آخرین نکته در انتخاب نرده شیشه ای، توجه به طراحی و دیزاین پروژه است

نصب نرده شیشه ای توکار

در فرایند نصب نرده شیشه ای دفنی لازم است پنل های شیشه با بیس توکار بر روی زمین نصب و سپس کاور شود. به این منظور از دو پایه آلومینیومی و پو چنل استفاده می‌شود.
در روش پایه آلومینیومی توکار، پایه آلومینیومی به صورت پنهانی و در فواصل مشخص در داخل زمین کار شده و در واقع در داخل ریلی که داخل زمین تعبیه شده است، فیکس می‌گردد.
در روش نصب با پایه یو چنل، نرده شیشه ای با استفاده از بست مخصوص در داخل یک یو چنل فولادی که در داخل زمین تعبیه شده نصب می‌شود.
برای هر دو حالت می‌توان به منظور ظرافت بخشیدن فرایند از از یک کاور پایه استفاده کرد که می‌تواند از جنس آلومینیوم با رنگ دلخواه و یا از جنس استیل باشد.
نرده شیشه ای دفنی به دلیل لزوم نصب و اجرا در دو مرحله زمان نصب طولانی‌تری دارد. به علاوه به دلیل ساختار این نوع نرده شیشه ای، امکان جمع شدن آب و یا سایر مواد در محل نصب وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مزایای استفاده از نرده شیشه ای توکار

مهم‌ترین مزیت نرده شیشه ای دفنی همان عدم مشاهده‌ی پروفیل‌ها و اکسسوری‌ها در کنار شیشه است که در واقع در این مدل تنها نرده به صورت یکپارچه بر روی سطح قابل مشاهده است. به همین دلیل این سازه در ایجاد فضایی مدرن و لوکس در طراحی فضای داخلی و خارجی ساختمان نقش مهمی ایفا می‌کند. از مزایای دیگر آن می‌توان به ویژگی فریم لس بودن اشاره کرد که برای نصب و اجرا در فضاهای مینیمال بسیار مناسب است.

انواع نرده شیشه ای دفنی

انواع نرده شیشه ای توکار می‌تواند با توجه به نوع شیشه شامل شیشه سکوریت یا لمینت باشد. هم‌چنین از نظر نوع نصب نیز دو مدل دارای پایه آلومینیومی و دارای یو چنل را شامل می‌شود.

موارد استفاده از نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای توکار در ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی و ویلایی به عنوان نرده شیشه ای استخر، بالکن، روف گاردن، پشت بام و تراس کاربرد دارد. به دلیل احتمال سر خوردن شیشه در روش یو چنل، استفاده از این نوع نرده شیشه ای به عنوان نرده پله توصیه نمی‌شود. صرفا در صورت در نظر گرفتن اتصالات نقطه ای در داخل شاسی پله، امکان اجرای نرده شیشه ای دفنی وجود خواهد داشت تا امنیت مورد نظر تامین گردد.

خرید نرده شیشه ای دفنی

نکات مهمی در خرید نرده شیشه ای مدل دفنی وجود دارد که در صورت توجه به آن‌ها می‌توانید انتخاب مناسب و به صرفه‌تری داشته باشید.
نکته اول نوع کاربری سازه و مقدار تردد در مکان نصب سازه است که باید در نظر بگیرید. به دلیل این‌که این دو عامل در میزان اهمیت ایمنی سازه مورد نظر موثر است. هرچه تردد در ساختمان بیشتر باشد و ارتفاع نصب آن بالاتر باشد، لازم است به منظور حفظ ایمنی از شیشه دارای ضخامت بالاتری استفاده شود.
مورد دوم نوع سازه و کف سازی موجود در محل نصب نرده است که باید به آن توجه کنید. به دلیل این‌که برای نصب نرده شیشه ای توکار، به حداقل 15 سانتی‌متر ارتفاع کف سازی نیاز است. بنابراین باید به وجود این میزان کف سازی در فضای مورد نظر توجه کرد. در صورت عدم وجود کف سازی مناسب باید از انواع دیگر نرده های شیشه ای شامل اسپیکات، اکسپوز، فیکس پوینت و غیره استفاده شود که نصب آن‌ها با استفاده از پایه ‎های نگهدارنده قابل انجام است.
نکته دیگری که باید در خرید نرده شیشه ای در نظر گرفته شود، قیمت خرید، نصب و اجرای آن است که به نوع شیشه مورد استفاده، ضخامت و ابعاد آن و هم‌چنین جنس قطعات و اتصالات مورد استفاده بستگی دارد.

در صورت انتخاب هر کدام از این موارد برای مثال شیشه سکوریت یا لمینت، قیمت نهایی پروژه با افزایش یا کاهش مواجه خواهد شد. محل نصب حفاظ شیشه ای نیز از نکاتی است که باید برای خرید آن در نظر گرفته شود. به عنوان مثال نصب نرده های شیشه ای در اطراف استخر، باید به منظور جلوگیری از عبور آب با استفاده از نرده هایی انجام شود که در آن‌ها ارتفاع حفاظ از کف بالاتر باشد. هم‌چنین برای فضاهایی مانند راه پله به دلیل حفظ امنیت و جلوگیری از سرخوردن شیشه‌ها در یو چنل، مدل‌هایی مانند اسپیکات و فیکس پوینت مناسب‌ تر هستند.

از طرف دیگر شیشه سکوریت و لمینت به دلیل حفظ امنیت بالا مناسب‌ترین نوع شیشه برای استفاده در تراس و بالکن خواهند بود. همان‌گونه که در این مطلب بیان شد، نرده های شیشه ای در واقع حفاظ‌ هایی از جنس شیشه مقاوم و بادوام هستند که در لبه‌ی بالکن، تراس، نرده راه پله، اطراف استخر و غیره قابل نصب می‌باشند. برای استفاده از نرده شیشه ای دفنی مانند سایر انواع نرده شیشه ای باید ضمن در نظر گرفتن کاربری و مشخصات فضای مورد نظر برای نصب آن، به مواردی مانند بودجه و انتظارات خود توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسب و به صرفه‌ای داشته باشید.

پیمایش به بالا