پارتیشن شیشه ای حمام

در خانه‌های کوچک‌ امروزی تلفیق سرویس بهداشتی با حمام به امری متداول تبدیل شده است. البته بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی مانند خیس شدن کل فضای سرویس بهداشتی پس از هر بار استحمام و نفوذ رطوبت، آلودگی‎ها و غیره این مدل را نمی‌پسندند. ولی یک راهکار کاربردی برای حل این مشکل وجود دارد و آن استفاده از پارتيشن شيشه اي حمام است. این سازه شامل یک پنل شیشه‌ای از جنس سکوریت است که در فضای حمام نصب می‌شود تا به عنوان جداسازی و ایجاد حریم برای دوش یا وان و جکوزی از سایر قسمت‌های حمام مورد استفاده قرار گیرد. هدف از نگارش مطلبی که در حال مطالعه‌ی آن هستید، آشنایی شما با انواع پارتیشن‌های شیشه ای حمام شامل مدل‌های ریلی، فریم دار و فریم لس می‌باشد.

کابین دوش ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که یکی از انواع کابین دوش ها، کابین دوش های شیشه ای ثابت هستند که معمولاً با نام «پارتیشن دوش»، «پارتیشن حمام»، «پارتیشن دوش حمام» و مواردی از این قبیل شناخته می‌شوند. این نوع از کابین دوش ها معمولاً به صورت فریم لس با شیشه سکوریت 10 میل تولید و در منازل اجرا می‌شوند. اگر در منزل شما هم حمام و سرویس بهداشتی در یک فضای مشترک قرار دارند یا به هر دلیل دیگری تصمیم دارید فضای دوش گرفتن حمامتان را از سایر قسمت‌های حمام جدا کنید، باید بگوییم بهترین، مدرن‌ترین و زیباترین راهکار موجود، استفاده از پارتیشن دوش است. البته استفاده از دوردشی نیز می‌تواند مفید باشد؛ ولی نسبت به پارتیشن دوش هزینه بیشتری خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای رنگی کلیک کنید.

پارتیشین دوش شیه ای

پارتیشن حمام

پارتیشن شیشه ای حمام یا پارتیشن دوش نوعی پنل شیشه ای ثابت است که بر روی زمین و یا وان و جکوزی نصب می‌شود تا مانع از نفوذ آب و رطوبت به سایر قسمت‌های حمام شود. شیشه مورد استفاده در پارتیشن حمام می‌تواند شیشه سکوریت در رنگ‌های ساده، دودی و برنزی باشد که بنا به تمایل یا عدم تمایل مشتریان برای ایجاد حریم خصوصی به صورت شفاف، ساتینا یا سندبلاست شده نصب می‌گردد. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

پارتیشن شیشه ای حمام به صورت فریم لس عموما با شیشه سکوریت 10 میل تولید می‌شود. ولی در مدل‌های فریم دار و نیم فریم از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می‌گردد. از نظر مدل شیشه نیز این پارتیشن‌ها قابل اجرا با استفاده از انواع مختلف شیشه سکوریت در رنگ‌های متنوع و به صورت شفاف، ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) و سندبلاست شده (مات طرح‌دار غیر کارخانه‌ای) قابل اجرا هستند.

در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای باغ بدانید، کلیک کنید.

کابین دوش شیشه ای ثابت همان طور که از نامش مشخص است، یک پانل ثابت شیشه سکوریت است که در کنار دوش یا بر روی وان و جکوزی نصب می‌گردد تا مانع از پاشیدن آب به قسمت‌های دیگر حمام ـ مثلاً روشویی و توالت فرنگی و … شود. می‌توان برای جلوگیری از دیده شدن فضای پشت پارتیشن دوش، پانل‌های شیشه‌ای آن را به وسیله سندبلاست، با طرح‌های مختلف و زیبا مات نمود و یا از شیشه سکوریت ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) استفاده نمود.

انواع پارتیشن دوش شیشه ای

1 ـ پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس

2 ـ پارتیشن دوش شیشه ای نیم فریم

3 ـ پارتیشن دوش شیشه ای فریم دار

در مدل‌های مختلف پارتیشن شیشه ای حمام می‌توان از انواع مختلف شیشه سکوریت در رنگ‌های مختلف ساده، دودی، برنزی و … به صورت شفاف، ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) یا سندبلاست شده (طرح‌های مختلف مات کننده رنگی و ساده غیر کارخانه‌ای) استفاده کرد. در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای اداری بدانید، کلیک کنید.

پارتیشن دوش شیشه ای

پارتیشن شیشه ای حمام یا پارتیشن دوش شیشه ای یک پنل شیشه ای معمولا از جنس شیشه سکوریت است که برای جلوگیری از مرطوب شدن قسمت‌های دیگر در حمام در کنار دوش یا بر روی وان و جکوزی نصب می‌شود. این نوع شیشه را می‌توان به منظور حفظ حریم خصوصی به صورت ساتینا یا سندبلاست استفاده کرد. نوع ساتینا به صورت کامل مات است ولی در مدل سندبلاست، مات شدن شیشه بر اساس طرح انتخابی مشتری انجام می‌شود. قیمت خرید پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن دوش حمام

امروزه استفاده از پارتیشن دوش حمام یا دوردوشی در فضای اطراف دوش بسیار متداول است. استفاده از این نوع پارتیشن به استفاده بهینه از فضای حمام منجر شده و از خیس شدن کف حمام یا نفوذ و پاشیدن آب به سایر قسمت‌ها جلوگیری می‌کند. به علاوه در زیبایی دکوراسیون داخلی حمام نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

خرید پارتیشن شیشه ای کرکره ای مدرن و شیک از iranhandrile.com

به علاوه به جای نصب کابین حمام جکوزی دار که علاوه بر اشغال فضای اضافی، منجر به صرف هزینه بالا می‌شود، می‌توان از پارتیشن حمام یا دور دوشی استفاده کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. استفاده از پارتیشن شیشه ای حمام مزایای دیگری مانند تمیز کردن راحت‌تر حمام نیز به دنبال دارد. به دلیل این‌که از نفوذ رطوبت به سایر بخش‌های حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند. این سازه در طراحی‌های مدرن معماری امروزی منازل بسیار متناسب و پرکاربرد است.

قیمت پارتیشن دوش شیشه ای

قیمت پارتیشن دوش شیشه ای بر اساس رنگ شیشه، طرح سندبلاست شیشه، مدل کابین دوش، کیفیت و رنگ فریم و یراق آلات و … بر حسب متر مربع کابین دوش تعیین می‌شود و متفاوت است. در صورتی که عرض پارتیشن شیشه ای حمام بیشتر از 80 سانتیمتر باشد، باید از جک‌های نگهدارنده استفاده کرد که تأثیر زیادی بر روی قیمت این محصول خواهند داشت. پارتیشن شیشه ای مات چیست؟

درب شیشه ای حمام

درب شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای حمام نوعی شیشه نشکن است که در اطراف فضای حمام قرار می‌گیرد تا به جداسازی آن از سایر بخش‌های سرویس بهداشتی منجر شود. استفاده از شیشه به منظور جداسازی حمام و دوش علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا به افزایش نفوذ نور طبیعی در محیط کمک می‌کند. به علاوه این محصول به دلیل هماهنگی با سبک‌های طراحی داحلی مدرن، جذابیت خاصی به محیط می‌بخشد. مهم‌ترین بخش این سازه همان‌گونه که از نامش مشخص است، شیشه است که بهتر است به منظور افزایش ایمنی و مقاومت از نوع نشکن یا سکوریت باشد. ولی شیشه سکوریت می‌تواند با توجه به نیاز سلیقه‌ی مشتری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع اجرا شود.

درب شیشه ای حمام برای فضاهای دیگر ساختمان مانند سرویس بهداشتی، سونا و غیره نیز کاربرد دارد و حتی در اماکن عمومی مانند استخرها می‌توان از آن استفاده کرد که در این صورت معمولا انواع مات کامل (ساتینا) یا مات طرح دار (سندبلاست) کاربرد بیشتری خواهد داشت. به علاوه پارتیشن شیشه ‌ای حمام با توجه به ویژگی‌های فضای نصب و خواست مشتریان یا نظر طراحان می‌تواند به صورت فریم دار یا فریم لس طراحی و اجرا شود. مهم این است که جنس و ضخامت شیشه با توجه به ویژگی‌های هر نوع شیشه انتخاب شود و در انتخاب یراق آلات و اتصالات مصرفی مانند بست‌ها و پایه‌ها از جنس‌های باکیفیت استیل و آلومینیوم ضد آب و ضد زنگ استفاده گردد.

قیمت شیشه حمامی

شیشه حمامی در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل تولید و اجرا است و به دلیل همین تنوع فراوانی که دارد، امروزه مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر این قطعات مورد استفاده در شیشه حمامی دارای کیفیت‌ها متفاوتی هستند. انتخاب هر یک از این مدل‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و قطعات بر روی قیمت شیشه حمامی می تواند مؤثر باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت این محصول، ابعاد آن است. بنابراین، شیشه حمامی قیمت مشخصی ندارد و بر اساس خواست شما تعیین می‌شود.

ویژگی های شیشه حمام

  • شيشه حمام های بكار رفته در پارتیشن حمام ها از نوع سكوريت می باشد. 
  • شیشه حمام در منازل جهت جداسازی حمام از سایر قسمت های منزل استفاده می شود. 
  • شیشه حمام در واقع مانند دیوار کاربرد داشته با این تفاوت که مانعی برای ورود نور و هوا نیستند. 
  • شیشه حمام علاوه بر جداسازی فضا نقش مهمی در جلوگیری از ورود رطوبت، باکتری و… به سایر نقاط منزل داشته و از تأثیر هوای مرطوب حمام بر دیگر فضاها خودداری می‌کند.
  • از مزیت‌ و ویژگی های شیشه حمام، می‌توان به سبک بودن درب‌ها و پارتیشن اشاره کرد که درب‌ها به‌راحتی حرکت کرده و به دلیل قاب‌دار بودن درب‌ها و نوار خور بودن فریم ها, شیشه حمام دارای استحکام و مقاومت خوبی می‌باشد.
  • شیشه حمام ریلی نيز در سه طرح قابل‌ مشاهده می‌باشد كه بيشترين تفاوت آن‌ها در فريم به كار برده شده در آن‌ها می‌باشد. مانند شیشه ریلی اسپایدر که جلوه مدرن و زیبایی را برای فضای شما به ارمغان خواهد آورد.
  • فریم بکار برده شده در شیشه حمام عموماً از نوع آلومینیوم آکسترود شده و یا استیل ضد زنگ می باشد.
  • کابین‌های حمام ریلی فریم لس(بدون فریم) ساخته‌ شده از یراق‌آلات تمام استیل است.
شیشه حمام ریلی

شیشه حمام ریلی

پارتیشن‌ شیشه ای حمام در مدل فریم دار به صورت ریلی یا کشویی طراحی و تولید می‌شود. به همین دلیل در اجرای شیشه حمام ریلی نیازی به نصب لبه یا سکو بر روی زمین وجود ندارد. به این صورت که شیشه از چهار طرف با فریم احاطه شده و از دو طرف از طریق همین فریم‌ها به زمین یا دیوار متصل می‌شود. فریم‌ها در این مدل از درب شیشه ای حمام در رنگ‌های کوره‌ای متنوع شامل سفید، زیتونی، مشکی، نقره‌ای مات و براق، طلایی مات و براق و غیره در بازار موجود هستند و قابلیت ست کردن آسان با سایر المان‌های موجود در حمام مانند شیر آلات را دارند.

به طور کلی شیشه‌های حمام دارای انواع و کاربردهای متفاوتی است و در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع در بازار موجود می‌باشد. استفاده از شیشه سکوریت موجب مقاومت بالا در برابر ضربه، تغییرات دمایی، رطوبت و خط و خش شده و بنابراین در این محصول از شیشه سکوریت با رنگ‌های ساده، دودی، برنزی و مشکی در ضخامت‌های 6 میل یا 10 میل استفاده می‌شود. از نظر طرح نیز قابل اجرا به صورت شفاف، ساتینا یا سندبلاست می‌باشد که انتخاب هر کدام از موارد زیر به کاربری فضای مورد استفاده، نوع پارتیشن شامل فریم لس یا فریم دار، نظر طراح و معمار، سلیقه مشتری و ساکنین، سبک کلی طراحی فضای داخلی ساختمان و سایر المان‌های موجود در فضا بستگی دارد.

پارتیشن شیشه ای حمام فریم لس

این مدل از پارتیشن شیشه ای برای نصب در حمام بسیار پرکاربرد است. شیشه مورد استفاده در پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس از نوع سکوریت 10 میل است و از طریق بست‌های استیل ضد زنگ به دیوار و زمین یا سکو یا لبه وان یا جکوزی اتصال می‌یابد.
پارتیشن شیشه ای حمام فریم لس در مقایسه با دیگر مدل‌های پارتیشن شیشه ای حمام دارای مزایایی مانند قابلیت شستشوی آسان به دلیل نداشتن فریم، استفاده از شیشه دارای ضخامت بالاتر برای ایجاد مقاومت بیشتر، زیبایی و مدرن بودن به دلیل نبود فریم، قابلیت تولید و اجرا به صورت زاویه دار یا 135 درجه و غیره می‌باشد. از معایب آن هم می‌توان به آب‌بندی ضعیف‌تر به دلیل نداشتن فریم، قیمت بالاتر به دلیل لزوم استفاده از بست‌های بیشتر و جک‌های نگهدارنده اشاره کرد.

شیشه حمام فریم دار

پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس

این مدل از پارتیشن دوش شیشه ای، رایج‌ترین نوع پارتیشن حمام موجود در بازاراست. معمولاً در پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌گردد که با تعدادی بست استیل 304 به دیوار و و زمین، سکو، لبه سنگی، وان یا جکوزی متصل می‌شوند. در این مدل از پارتیشن دوش شیشه ای حمام می‌توان از شیشه سکوریت با برش‌های مختلف استفاده کرد که رایج‌ترین آن‌ها برش گرد گوشه است. بست‌های مورد استفاده در پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس شرکت آبشار کابین از جنس استیل 304 و کاملاً ضد آب و ضد زنگ بوده و در رنگ‌های نقره‌ای براق (کروم)، نقره‌ای مات و طلایی براق موجود می‌باشند.

از جمله مزایای پارتیشن حمام شیشه ای فریم لس نسبت به دیگر مدل‌های پارتیشن دوش شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ـ تمیز کردن راحت‌تر به دلیل عدم وجود فریم در ساختار آن

2 ـ استفاده از شیشه 10 میل که نسبت به شیشه ۶ میل مقاومت بیشتری دارد

3 ـ زیبایی و جذابیت بیشتر به دلیل عدم وجود فریم در ساختار آن

از جمله معایب این مدل از پارتیشن دوش شیشه ای حمام نسبت به دیگر مدل‌های پارتیشن دوش شیشه ای نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ـ آب‌بندی ضعیف‌تر به دلیل عدم وجود فریم در ساختار آن

2 ـ قیمت بیشتر به این دلیل که قیمت پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس بر اساس تعداد بست‌های شیشه محاسبه می‌شود و نیز ممکن است در این مدل از پارتیشن دوش نیاز به جک‌های نگهدارنده باشد که بسیار گران هستند

پارتیشن دوش شیشه ای نیم فریم

این مدل از پارتیشن دوش شیشه ای حمام، جدیدترین نوع پارتیشن حمام موجود در بازار است. در پارتیشن دوش شیشه ای نیم فریم از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می‌گردد که از یک سمت در داخل یک فریم آلومینیومی ضخیم محکم شده و به دیوار متصل می‌گردد و سپس، به وسیله بست‌های استیل 304 به زمین، سکو، لبه سنگی، وان یا جکوزی متصل می‌شود. در این مدل از پارتیشن دوش حمام نیز می‌توان از شیشه سکوریت با برش‌های مختلف استفاده کرد که رایج‌ترین آن‌ها برش گرد گوشه است. فریم آلومینیومی مورد استفاده در این مدل از پارتیشن حمام از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص و دارای رنگ کوره‌ای یا آنادایز الکترو استاتیک بوده و در رنگ‌های سفید، نقره‌ای براق (کروم)، نقره‌ای مات، طلایی براق، طلایی مات، زیتونی براق و مشکی مات موجود می‌باشد. بست‌های مورد استفاده در پارتیشن دوش شیشه ای نیم فریم نیز از جنس استیل 304 و کاملاً ضد آب و ضد زنگ بوده و در رنگ‌های نقره‌ای براق ( یا کروم)، نقره‌ای مات و طلایی براق موجود می‌باشند.

از جمله مزایای پارتیشن حمام شیشه ای نیم فریم نسبت به پارتیشن دوش شیشه ای فریم لس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ـ استفاده از شیشه سکوریت ۶ میل (استاندارد اروپا)

2 ـ قابلیت اجرا در رنگ‌های گوناگون

3 ـ استحکام و مقاومت بیشتر به دلیل فریم دار بودن

4 ـ قیمت کمتر به این دلیل که به جای بست استیل، به وسیله فریم آلومینیومی به دیوار متصل می شود

پارتیشن دوش شیشه ای فریم دار

این مدل از پارتیشن دوش شیشه ای حمام، استانداردترین نوع پارتیشن حمام است که در بازار موجود است؛ ولی نسبت به سایر مدل‌ها زیبایی کمتری دارد. در پارتیشن دوش شیشه ای فریم دار نیز از شیشه سکوریت ۶ میل استفاده می‌گردد که از هر 4 سمت در داخل فریم آلومینیومی با ضخامت 2/2 میلیمتر محکم شده و از دو سمت به دیوار و زمین، سکو، لبه سنگی، وان یا جکوزی متصل خواهد شد. در این مدل از پارتیشن دوش حمام، شیشه باید به صورت کاملاً صاف برش داده شود. فریم آلومینیومی مورد استفاده در این مدل از پارتیشن حمام مانند مدل نیم فریم از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص و دارای رنگ کوره‌ای یا آنادایز الکترو استاتیک بوده و در رنگ‌های سفید، نقره‌ای براق (کروم)، نقره‌ای مات، طلایی براق، طلایی مات، زیتونی براق و مشکی مات موجود می‌باشد.

از جمله مزایای پارتیشن حمام شیشه ای فریم دار نسبت به سایر مدل‌های پارتیشن دوش شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ـ استفاده از شیشه سکوریت 6 میل (استاندارد اروپا)

2 ـ قابلیت اجرا در رنگ‌های گوناگون و طرح های مختلف

3 ـ استحکام و مقاومت بیشتر به دلیل فریم دار بودن کامل

4 ـ قیمت کمتر آن به این دلیل که به جای بست‌های استیل از فریم آلومینیومی استفاده می‌گردد

شیشه حمام یا شیشه حمامی

طراحی یک خانه مدرن نه تنها برای افرادی که سررشته‌ای از معماری ندارند؛ بلکه برای کسانی که در حیطه طراحی و دکوراسیون فعالیت می‌کنند، نیز کاری بسیار دشوار می‌باشد. توجه ما در ساخت خانه بیشتر به اتاق نشیمن و خواب معطوف می‌شود و این در حالی است که حمام نیز تأثیر بسزایی در شیک جلوه دادن خانه دارد.

انسان‌ها با هر فرهنگی و در هر جای کره زمین که زندگی کنند، باز هم همگی به دنبال زیبایی محیط زندگی و اطراف خودشان هستند و در این موضوع هیچ شکی نداریم. امروزه زیباسازی خانه‌ها از سالن پذیرایی و نشیمن فراتر رفته و حتی به آشپزخانه، اتاق‌های خواب، راهروها، بالکن، حمام و سرویس بهداشتی و … هم رسیده است.

در زمان‌های مختلف انسان‌ها از متریال‌ها و المان‌های متفاوتی برای زیباسازی محیط زندگیشان استفاده کرده‌اند؛ از سنگ و سفال گرفته تا شیشه و … . همه ما استفاده از کاشی‌های سرامیکی یا سنگی را در حمام‌ها دیده‌ایم. 

با به وجود آمدن شیشه حمامی می‌توانیم با کمترین فضای ممکن یک دکوراسیون شیک، مدرن و جذاب را با استفاده از این محصول داشته باشیم. شیشه حمامی را می‌توان به شکل‌های مختلفی در منزل، محل کار یا هر فضای دیگری به کار برد و محیط را شیک و زیبا ساخت.

شیشه حمامی با طرح‌ها و قیمت‌های متنوعی که دارد، دست شم ا را در انتخاب باز می گذارد.

جنس این محصول از شیشه نشکن (معمولاً سکوریت) می‌باشد که از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است. برای زیبایی بیشتر شیشه حمامی و نیز برای جلوگیری از دیده شدن محوطه داخل، می‌توان طرحی را با سندبلاست بر روی شیشه ایجاد کرد.

شیشه حمام فریم دار

این مدل از پارتیشن شیشه ای حمام از استانداردهای لازم برخوردار است ولی زیبایی مدل فریم لس را ندارد. شیشه مورد استفاده در این نوع پارتیشن سکوریت ۶ میل استفاده می‌گردد که از هر چهار طرف در داخل فریم آلومینیومی ضد زنگ قرار دارد و اتصال آن از طریق فریم‌های متصل به دیوار و زمین یا سکو یا لبه وان یا جکوزی برقرار می‌شود. پارتیشن حمام شیشه ای فریم دار در مقایسه با سایر مدل‌ها دارای مزایایی مانند قابلیت تولید و اجرا در رنگ‌های متنوع، استحکام بیشتر وجود فریم‌ها در چهار طرف، قیمت پایین‌تر به این دلیل استفاده فریم آلومینیومی به جای بست‌های استیل و عدم نیاز به جک‌های نگهدارنده، قابلیت آب‌بندی بهتر به دلیل وجود فریم، قابلیت تولید و اجرا به صورت قوس دار، عدم اشغال فضای حمام در زمان باز و بسته شدن به دلیل قابلیت ریلی بودن، افزایش دوام چرخ‌ها به دلیل وزن کمتر شیشه، عدم نیاز به ایجاد سنگ لبه یا سکو برای اتصال شیشه به زمین و غیره اشاره کرد.

در این مطلب با انواع پارتیشن شیشه ای حمام، کابین شیشه ای دوش و حمام و درب شیشه ای برای حمام و سرویس بهداشتی آشنا شدیم. در زمان خرید، نصب و اجرای این سازه لازم است به هماهنگی آن با طراحی کلی فضای داخلی، زیبایی بصری، حفظ حریم شخصی، کاربری و متراژ فضای مورد نیاز، قیمت تمام شده کل محصول، دوام و ایمنی سازه و سایر موارد مهم توجه کنید. برای این منظور می‌توانید در زمان انتخاب نوع و ویژگی پارتیشن شیشه ای حمام از کارشناسان و طراحان فضای داخلی کمک گرفته و برای نصب سازه از متخصصین حرفه ای و آموزش دیده استفاده نمایید. هم‌چنین توجه به مواردی مانند گارانتی متریال مانند شیشه و یراق آلات نصب و هم‌چنین گارانتی نصب و غیره می‌تواند از ایجاد هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری نماید.

کابین دوش شیشه ای

امروزه کابین دوش با توجه به مزایایی که دارد راحت ساختن ما، مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. کابین دوش یکی از بهترین طرح‌ها برای بازسازی منازل قدیمی به شمار می‌رود. در ابتدا تمامی کابین دوش ها وارداتی بودند و توسط شرکت‌های بزرگ به داخل کشور وارد می‌شدند. اما پس از یکی دو سال اولین کارگاه‌های تولید کابین دوش در ایران شروع به کار کردند. کابین دوش های تولیدی در ایران در ابتدا طلقی بودند و در آن‌ها از طلق پلکسی گلاس شفاف یا مشجر استفاده می‌شد.

در هنگام انتخاب کابین دوش باید به این نکته توجه کرد که فریم‌ها و یراق آلات مورد استفاده در کابین دوش باید کاملاً ضد آب و ضد زنگ (از جنس آلومینیوم، استیل 304، برنج، پلاستیک فشرده و مانند این‌ها) باشند تا در آینده دچار مشکل نشویم. همچنین، شیشه استفاده شده در کابین دوش شیشه ای حتماً باید از نوع سکوریت یا سایر شیشه‌های نشکن باشد تا علاوه بر ایمنی، در برابر تغییرات دمایی نیز بسیار مقاوم بوده و آسیبی به آن وارد نشود.

کابین دوش می‌تواند انتخاب خوبی برای طیف گسترده‌ای از حمام‌ها داشته باشد. عامل اصلی در انتخاب هر یک فضا است. بنابراین شما باید اندازه کابین دوش را با حمام خود مطابقت دهید. شما همچنین باید سبک حمام خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که کابین دوش با آن تناسب دارد و سایر لوازم و دکوراسیون شما را تکمیل می‌کند و حمتم را زیبا می سازد.

کاربردهای کابین دوش شیشه ای ثابت

کابین دوش شیشه ای ثابت معمولاً در مکان‌هایی استفاده می‌شود که به جدا نمودن فضای دوش از سایر قسمت‌های حمام بدون بسته شدن کامل فضا نیاز است. همچنین، در صورتی که حمام و سرویس بهداشتی در یک فضای مشترک قرار گرفته باشند، می‌توان به جای پرده‌های پلاستیکی قدیمی که زیبایی ندارند از پارتیشن شیشه ای حمام استفاده نمود که زیبا و مدرن بوده و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت‌تر است. همان طور که گفته شد، کابین دوش شیشه ای ثابت یا همان پارتیشن دوش را می‌توان را بر روی وان و جکوزی هم اجرا کرد تا مانع از پاشیدن آب به بیرون از وان و جکوزی شد. این نوع از پارتیشن دوش با نام «پارتیشن دوش وان» و «پارتیشن دوش جکوزی» هم شناخته می‌شود.

پیمایش به بالا