نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای روکار یا نرده شیشه ای اکسپوز یکی از انواع نرده شیشه ای است که در آن اکسسوری‌های مورد استفاده شامل دستک و پایه نگهدارنده شیشه به صورت روکار نصب شده و قابل مشاهده باشد. به این مدل از نرده، نرده شیشه ای با پایه روکار آلومینیومی نیز گفته می‌شود. در این مطلب با این نوع از نرده شیشه ای ، مراحل نصب و نکاتی که لازم است در زمان نصب به آن توجه کنید و هم‌چنین عوامل موثر بر قیمت این سازه‌ی جذاب آشنا خواهید شد.

نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای اکسپوز

همان‌گونه که اشاره شد ، در نرده شیشه‌ ای اکسپوز شیشه‌ها بر خلاف نوع دفنی بر روی سطح مورد نظر نصب می‌شوند. نحوه اتصال آن‌ها به صورت یکپارچه است و نصب آن‌ها با استفاده از پایه های u شکل آلومینیومی تعبیه شده در کف سازه صورت می‌گیرد. به روز ترین قیمت نرده شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

نرده شیشه ای ، هندریل شیشه ای و یا جان پناه شیشه ای با سیستم ها و روش های متنوع و مهندسی شده ای اجرا می شود که براساس مکان اجرا و مدل آن، ویژگی های زیبایی و ایمنی متفاوتی دارد. نرده شیشه از نظر شیوه اجرایی به انواع سیستم های زیر تقسیم می شود.

o سیستم نرده شیشه ای فیکس پوینت

o سیستم نرده شیشه ای اسپیگات

o سیستم نرده شیشه ای اکسپوز

o سیستم نرده شیشه ای دفنی

o سیستم نرده شیشه ای فریم لس

o سیستم نرده شیشه ای هیربند

o سیستم نرده شیشه ای دی لاین

o سیستم نرده شیشه ای دو لاین

o سیستم نرده شیشه ای اسکوئر لاین

o سیستم نرده شیشه ای هنزا

o سیستم نرده شیشه ای جلو پنجره

نرده شیشه ای اکسپوز به مدلی از نرده شیشه ای گفته می‌شود که پروفیل ها به صورت روکار بوده و قابل رویت می‌باشد. از نرده ی شیشه ای اکسپوز (روکار) به منظور ایجاد حفاظت در تراس، بالکن، روف گاردن و… استفاده می شود. شیشه به دلیل شفافیت، نور محیط را افزایش می دهد و ظاهری مدرن و زیبا به دکور داخلی و خارجی خانه می دهد. به همین دلیل استفاده از انواع نرده شیشه ای افزایش یافته و در صنعت ساختمان سازی پیشرفته امروزی بسیار کاربرد دارد. حفاظ های شیشه ای بر خلاف تصورات اشتباه عده ای دارای مقاومت و استحکام بسیار بالا می باشند. نرده شیشه ای پله گرد چیست؟

شیشه های مناسب نرده شیشه ای روکار

ضخامت و نوع شیشه های مناسب برای پروفیل حفاظ شیشه ای روکار بر اساس نوع کاربری آن ها انتخاب و از آنها استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد نرده شیشه ای در پروژه امکان نصب شیشه سکوریت تک لایه با حداقل ضخامت 10یا 12 میلی متر برای محل های کم تردد و کم خطر، و یا از شیشه های لمینت که از دولایه شیشه سکوریت 6 یا 8 میلی متر و 1.5 میلی متر طلق PVB بین دو لایه شیشه تشکیل شده برای مکان هایی که به ایمنی بیشتری نیاز دارند(مثل تراس ها و یا مکان های پرتردد)، استفاده می‌شود. همچنین می توان از شیشه های مختلف مانند شیشه های رنگی و یا ال ای دی دار استفاده نمود.

انواع پروفیل نرده شیشه ای روکار

پروفیل های نرده شیشه ای روکار به دو صورت کلی وجود دارند:

1- پروفیل های آکپا متشکل از قطعاتی که به صورت منقطع و با فواصل معین نصب می‌شوند. که اصطلاحا کامپوننت نامیده می‌شوند.

2- پروفیل هایی که به صورت سرتاسری و یکپارچه نصب می‌شوند. مانند سیستم نرده شیشه ای اختصاصی شرکت اکسیدال به نام ایزی گلس اسلیم طراحی شرکت QRAILING آلمان

برای اطلاع از قیمت نرده شیشه ای تراس کلیک کنید.

اجزای سیستم حفاظ شیشه ای روکار

  1. پروفیل آلومینیومی نگهدارنده شیشه
  2. اتصالات داخلی جهت فیکس نمودن شیشه
  3. پیچ ها و رول بولت ها جهت اتصال به سازه اصلی
  4. کاورهای آلومینیومی پروفیل
  5. درپوش های آلومینیومی جهت ابتدا و انتهای کار
  6. پروفیل هندریل

شیشه ها در نرده شیشه ای روکار توسط یک سری از اجزاء، اصطلاحا فیکس و یا مهار می شوند. این قطعات از جنس پلی آمید (نوعی پلاستیک فشرده) می‌باشند. که شامل قطعه نشیمن شیشه، قطعه گوه و قطعه نگه دارنده گوه می‌باشند. قطعه نشیمن شیشه قبل از نصب شیشه داخل پروفیل ها قرار گرفته و شیشه بر روی آن قرار می‌گیرد. سپس قطعات مثلثی شکل یا گوه ها توسط ابزار مخصوص شیشه ها تحت فشار قرار می‌گیرند و شیشه را در محل خود فیکس می‌کنند.

مراحل اجرای نرده شیشه ای اکسپوز

1- قرار دادن پروفیل ها با فاصله ی مشخص بر روی کف

2- سوراخکاری و نصب انکر ها

3- بستن پیچ ها و رگلاژ قطعات

4- نصب قطعات نشیمن شیشه

5- قرار دادن شیشه در محل خود و فیکس نمودن شیشه ها توسط گوه ها

6- نصب کاور های دو طرف پروفیل و درپوش ها

7- نصب پروفیل هندریل یا دست انداز بر روی شیشه

مزایای هندریل آلومینیومی

  1. سبک بودن
  2. ضد زنگ بودن
  3. تنوع شکل و رنگ
  4. ماندگاری بالا مخصوصا در مناطق مرطوب (پنج برابر آهن و استیل)
  5. قابل تعویض و بازیافت
  6. ممانعت از سقوط
  7. استحکام و مقاومت
  8. صرفه جویی در مصرف انرژی
  9. رسانای نور طبیعی
  10. ایجاد منظره ای شفاف
  11. زیبایی و ظرافت
  12. زیبایی
  13. امنیت بالا
  14. نمای نامحدود
  15. بدون نیاز به تعمیر
  16. نمای نا محدود
  17. امنیت بالا
  18. عدم نمایش هرگونه فریم
  19. طراحی مدولار و پیوستگی اعضا
  20. قابلیت اجرا در حالت های مختلف
  21. ترکیب بسیار خاص شیشه و استیل
  22. فرم ایده آل پایه ها جهت کاربری در فضای داخلی و خارجی
  23. تنوع قطعات و اتصالات شیشه‌
  24. تنوع سیستم های نصب
  25. نصب دستگیری روی شیشه
  26. عدم نمایش هر گونه فریم
  27. استحکام با کمترین اتصالات
  28. امکان تولید در رنگ های الکترواستاتیک
  29. امکان نصب در حالت های مختلف
  30. ترکیب بسیار زیبا شیشه و فلز
  31. ایستایی بسیار بالا

کاربرد های نرده شیشه ای اکسپوز

  • نرده شیشه ای اکسپوز پله
  • نرده شیشه ای اکسپوز تراس

مراحل و جزئیات اجرای نرده شیشه ای اکسپوز

همانطور که از اسم این مدل پیداست بعد از اتمام کف سازی و نصب سنگ، سرامیک و… نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته ی قابل توجه در نصب این سیستم صاف و تراز بودن کف می باشد. ضخامت مناسب شیشه برای پروفیل نرده شیشه ای روکار بر اساس نوع کاربری انتخاب می شوند. امکان نصب شیشه سکوریت تک لایه با حداقل ضخامت 10 میلی متر برای محل های کم تردد و کم خطر، تا ضخامت 22 میلی متر مشکل از دولایه شیشه سکوریت 10 میلی متر و 1.5 میلی متر طلق PVB  بین دو لایه شیشه را فرآهم آورده است. 

در صورتی که تمایل دارید اطلاعاتی را در رابطه با نرده شیشه ای اینفلور بدانید، کلیک کنید.

طبق جداول فنی و تاییدیه های این محصول ، قطعات نگهدارنده 15 سانتی (پروفیل ها) به صورت منقطع با حداکثر فاصله داخل به داخل 30 سانتی نسبت به یکدیگر بر روی زیر سازی نصب می‌شوند. قطعات نگهدارنده 30 سانتی نیز در محل حد فاصل دو جام شیشه نصب می‌شوند. به صورتی که هرکدام از شیشه ها توسط این قطعه مشترک به صورت مساوی تحت فشار قرار بگیرد. سپس شیشه ها توسط برخی اتصالات در پروفیل ها فیکس و ثابت می‌شوند و در نهایت کاور و درپوش پروفیل ها با پیچ های مخصوص نصب می‌شوند.

خرید نرده شیشه ای روکار

قیمت این مدل نرده هم به عواملی بسیاری همچون جنس پروفیل نگهدارنده، نوع شیشه، ضخامت شیشه، ابعاد، محل اجرای نرده، هزینه نصب و … بستگی دارد.با توجه به جنس پروفیل نگهدارنده، نوع شیشه، ضخامت شیشه، ابعاد، محل اجرای نرده، هزینه نصب می توانید نرده شیشه ای اکسپوز را انتخاب کنید.

تعیین قیمت نرده شیشه ای اکسپوز براساس مدل یراق آلات و اتصالات نگهدارنده جام های شیشه ای و کیفیت شیشه هایی است که به برای دیواره محافظ استفاده می شود. به صورت کلی اگر در اجرای نرده از شیشه های سکوریت با ضخامت پایین تر استفاده شود هزینه مونتاژ و نصب نرده شیشه ای ارزان تر خواهد بود البته این کاهش قیمت با افت ایمنی نهایی کار نیز همراه خواهد بود. قیمت نرده شیشه ای برای مدل هایی که با شیشه لمینت اجرا می شوند به مراتب گرانتر و در نهایت نرده ایمن تر خواهد بود.

به صورت کلی عواملی که در تعیین قیمت نرده شیشه ای موثر هستند عبارتند از:

  1. ارتفاع قیمت تمام شده نرده شیشه ای
  2. ابعاد و ضخامت جام های شیشه ای
  3. کیفیت شیشه های استفاده شده در دو نوع سکوریت یا لمینت

قیمت نرده شیشه ای اکسپوز

قیمت نرده شیشه ای روکار به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به متراژ فضای مورد نظر اشاره کرد. ابعاد فضا به این دلیل اهمیت دارد که در تعیین میزان شیشه شیشه سکوریت یا لمینت لازم موثر است و در تعیین هزینه نهایی تاثیر مستقیم خواهد داشت. به همین ترتیب، جنس مورد استفاده در ساخت نرده شیشه ای اکسپوز شامل جنس‌های سکوریت و لمینت نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار است و البته به منظور نصب حفاظ شیشه ای در بالکن یا تراس مرتفع ساختمان بهتر است برای حفظ ایمنی بیشتر از شیشه لمینت استفاده کنید.

عامل دیگر در تعیین قیمت این نوع نرده شیشه ای ضخامت شیشه مورد نیاز است. به گونه‌ای که هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است. به علاوه بیشتر بودن ضخامت و ارتفاع شیشه نیز به افزایش قیمت نهایی کار منجر می‌شود. به دلیل این‌که هرچه ضخامت شیشه و ارتفاع فضای نصب آن بالاتر باشد، به تعداد قطعات u شکل بیشتری نیاز است تا بتوان استحکام و مقاومت لازم برای نگهداری شیشه را تامین کرد.

نرده شیشه ای روکار

معرفی جان پناه شیشه ای رو کار یا اکسپوز

جان پناه شیشه ای روکار یا اکسپوز به نوعی از نرده شیشه ای گفته می‌شود که در آن پروفیل‌ها به صورت روکار بر روی سطح نصب شده و قابل مشاهده هستند. کاربرد نرده شیشه ای اکسپوز بیشتر در تراس، بالکن، روف گاردن و فضاهای مشابه می‌باشد.

نصب نرده شیشه ای اکسپوز

برای نصب نرده شیشه ای روکار لازم است پس از اتمام کف‌سازی و اطمینان از صاف و تراز بودن کف به نصب این سازه اقدام کرد. ضخامت مناسب شیشه نیز بر اساس نوع کاربری انتخاب می‌شود. برای نصب آن حتما از افراد متخصص و مجرب استفاده کنید و از نصب خودسرانه توسط افراد غیر آموزش‌دیده به خصوص در مکان‌های پرتردد و پرخطر پرهیز نمایید.

مراحل نصب نرده شیشه ای روکار

برای نصب نرده شیشه ای روکار لازم است مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم به صورت اصولی توسط افراد اموزش دیده اجرا شود. اولین مرحله شامل قرار دادن پروفیل‌ها با فاصله‌ی معین بر روی سطح مورد نظر است. سپس لازم است سوراخکاری و نصب انکرها انجام شود. در مرحله‌ی بعد نوبت به بستن پیچ‌ها و رگلاژ قطعات، نصب قطعات مورد استفاده در نشیمن شیشه، قرار دادن شیشه‌ها در محل لازم و فیکس کردن آن‌ها با استفاده از گوه‌ها می‎رسد. در نهایت باید نصب کاورهای دو طرف پروفیل و درپوش‌ها و نصب پروفیل هندریل یا دست انداز بر روی شیشه انجام شود.

به علاوه نصب نرده شیشه ای اکسپوز نیاز به رعایت نکاتی دارد که مهم‌ترین این نکات را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.
برای نصب نرده شیشه ای روکار عموما باید در زیر سازه آن پیش نیازهایی را رعایت کنید که به منظور جلوگیری از اجرای کار با ایرادات فنی و اطمینان از داشتن استحکام و ایستایی لازم ضروری هستند. از جمله این پیش نیازها می‌توان به استفاده از یک پروفیل فولادی اشاره کرد. این کار به نصب آسان قطعات نگهدارنده بر روی پروفیل کار شده کمک می‌کند و بر دوام و ایستایی شیشه بر روی کف تا حد زیادی تاثیرگذار است.

نکته‌ی دوم در صورت نصب پروفیل ها بر روی کف از جنس سنگ است. لازم است تا در این موارد به دلیل جلوگیری از احتمال تخریب سنگ یا عدم وجود ملات مناسب در زیر سنگ کار شده در لبه‌ها، سازه را در لبه بیرونی نصب نمود تا از ایستایی مناسب نرده شیشه ای اطمینان حاصل شود. به دلیل این‌که این سازه کل نیروی وارده به لبه بالایی شیشه‌ها را به کف انتقال می‌دهد و مقاومت کف اهمیت زیادی دارد. به طور کلی بررسی و انتخاب یک سیستم نصب مناسب و نصاب دارای تجربه و تخصص فنی کافی به منظور نصب این نوع نرده شیشه ای، اهمیت بسیاری دارد. هرگونه بی‌توجهی در این امر می‌تواند به نارضایتی و هدررفت سرمایه و زمان و مهم‌تر از آن وارد شدن صدمات جبران‌ ناپذیر به سلامت افراد منجر گردد.

نرده شیشه ای روکار

قیمت نرده شیشه ای روکار

قیمت نرده شیشه ای روکار مانند سایر انواع نرده شیشه ای به عواملی شامل جنس شیشه، نوع پروفیل نگهدارنده، ضخامت شیشه مورد استفاده، متراژ شیشه لازم، محل اجرای کار، هزینه‌های حمل و نصب و غیره بستگی دارد. به همین دلیل لازم است برای اطلاع از قیمت نرده شیشه ای روکار ابتدا شرایط و هزینه‌ی عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی را بررسی نموده و با توجه به این موارد قیمت نهایی تمام شده‌ی پروژه را تا میزان قابل اتکایی تخمین بزنید.

شیشه به دلیل شفافیت، سادگی، زیبایی و افزایش نور محیط، در طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن امروزی محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از انواع نرده شیشه ای شامل نرده شیشه ای روکار و نرده شیشه ای دفنی در بالکن، تراس و راه پله‌ها افزایش یافته است. نرده های شیشه ای بر خلاف ظاهرشان دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و ایمنی لازم را برای ساکنین فراهم می‌آورند. هم‌چنین این نوع نرده‌ها علاوه بر کاربرد فراوان در طراحی فضای داخلی ساختمان، به علت استفاده از متریال آلومینیومی ضد زنگ برای اجرا در نماهای خارجی و تحت شرایط آب و هوایی مختلف نیز مناسب هستند. برای اجرای این نوع نرده‌ها در ساختمان خود کافی است با توجه به شرایط مورد نیاز، به سفارش و نصب نوع مناسب آن برای فضای مورد نظرتان اقدام نمایید.

اسکرول به بالا