درب شیشه ای رنگی 

حتما در منازل قدیمی و یا موزه ها و یا حتی مکان های دیدنی مختلف با درب شیشه ای رنگی تزئین شده رو به رو شده اید. به کار بردن درب های شیشه ای رنگی ریشه در فرهنگ دارد و در گذشته به قدری در معماری دارای طرفداران و محبوبیت بین مردم بوده است که جزوی جدایی نامذیر از هنر سنتی ایرانی به حساب می آمد. در واقع ایرانی ها از دیرباز به رنگ ها علاقمند بوده اند و حتی در مکان های کویر که نور آفتاب بسیار شدید بوده است نیز از این این شیشه های رنگی استفاده می کردند تا تابش شدید اشعه خورشید جلوگیری می کردند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه مشکی ، شیشه لمینت و شیشه کابینت کلیک کنید.

از جمله مکان هایی که از شیشه ها و یا به عبارتی درب های شیشه ای رنگی استفاده شده است می توان به مسجد نصیرالملک در شیراز اشاره کرد که فضای آن را چندین برابر زیباتر کرده است و همان طور که می دانید این بنای تاریخی به دلیل رنگ های زیبایی که دارد به شهرت رسیده است و حتی از کشورهای دیگر نیز بازدید کننده دارد. اما جالب است بدانید که درب های شیشه ای رنگی نه تنها در گذشته بلکه حتی هم اکنون نیز بسیار محبوبیت دارد و افراد زیادی به دنبال به کار بردن این درب ها در مکان ها و محیط های مختلفی هستند. بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید این درب ها را خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها این مقاله را مطالعه فرمایید چرا که به خوبی با درب شیشه ای رنگی آشنا خواهید شد. 

درب شیشه ای رنگی چیست؟ 

همان طور که از نام آن نیز مشخص است این درب ها از شیشه های رنگی ساخته می شوند که ممکن است از متریال مختلفی ساخته شده باشند. در واقع درب های شیشه ای رنگی امروزه می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای درب های فلزی و چوبی باشند. در اصل در گذشته از درب های چوبی و یا فلزی بیشتر به عنوان نقش حفاظتی استفاده میشد و ظاهر آن ها چندان اهمیتی نداشت. اما زمانی که صنعت ساختمان سازی دچار پیشرفت های زیادی شد معماران نیز جایگزین بهتری که همان درب های شیشه ای رنگی هستند را برای ساختمان ها انتخاب کرده اند. در واقع درب شیشه ای فلزی نه تنها می تواند ایمنی لازم را برای شما فراهم کند بلکه حتی دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند. شیشه میرال چیست ؟

این درب ها از متریال های مختلفی همانند سکوریت و یا لمینت و یا موارد دیگری ساخته می شوند که دارای مقاومت بسیار مناسبی هستند و همچنین طول عمر بالایی دارند و شما می توانید به راحتی و با خیالی آسوده این درب شیشه ای رنگی را در هر مکانی که تمایل دارید نصب کنید این در حالی است که درب های فلزی و یا چوبی دارای محدودیت کاربردی هستند و برای مثال در محیط های مرطوب همانند حمام و یا سرویس بهداشتی نمی توان از آن ها استفاده کرد چرا که پس از مدتی ممکن است دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی شوند. 

انواع درب شیشه ای رنگی 

اکنون که با درب شیشه ای رنگی آشنا شدید لازم است ‌که از انواع آن ها نیز مطلع شوید تا بتوانید در هنگام خرید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه انواع این درب های شیشه ای را که دارای دسته بندی های مختلفی هستند برای شما معرفی می کنیم. 

¤ انواع درب شیشه ای رنگی با توجه به نوع باز و بسته شدن دسته بندی می شوند که نوع کشویی و لولایی از جمله ی این دسته بندی ها هستند. 

  • درب های شیشه ای رنگی کشویی : یکی از انواع درب های شیشه ای رنگی می توان به نوع کشویی اشاره کرد که در دو نوع اتوماتیک و یا همان برقی و دستی تولید و به بازار عرضه می شوند. از مهم ترین ویژگی های این نوع درب ها می توان به این امر اشاره کرد که برخلاف درب های معمولی و یا حتی درب های لولایی نمی توان آن ها را به صورت ۹۰ درجه باز کنید و فقط در راستای افقی می توانید آن را حرکت دهید. همچنین این درب شیشه ای رنگی که به صورت کشویی تولید می شود فضای زیادی را نمی گیرد و به طور همزمان جلوه ی بسیار مدرن و زیبایی را به محیط مورد استفاده می دهد. 

قیمت خرید شیشه سکوریت بالکنی ، شیشه ضد گلوله و شیشه سکوریت مغازه را از ایران هندریل بخواهید.

  • نوع دستی این درب ها به گونه ای است که شما خود باید برای باز و بسته کردن این درب های اقدام کنید در حالیکه در نوع اتوماتیک و یا همان برقی خود درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. درب های شیشه ای رنگی که در این نوع ساخته می شود می تواند در یک دهنه متحرک باشد و یا اینکه در هر دو دهنه فقط یک قسمت آن متحرک باشد و همچنین همان طور که به آن اشاره کردیم حرکت این نوع درب ها در یک مسیر افقی و یا به عبارتی بهتر به چپ و راست انجام می شود. 
  • درب شیشه ای رنگی لولایی : نوع دیگری از انواع درب های شیشه ای رنگی به صورت لولایی ساخته می شوند و همانند تمامی درب های موجود در منازل هستند که به کمک یک لولا به دیوار متصل می شوند و شما می توانید در زاویه ی ۹۰ درجه اقدام به باز و بسته کردن آن کنید. این نوع درب ها در مکان مسکونی بیشتر به کار می روند که برای ساخت آن ها از شیشه های گوناگونی همانند لاکوبل، متلاک و یا متلوکس استفاده می شود تا هم بتواند زیبایی لازم را داشته باشد و هم اینکه نقص محافظتی خود را از دست ندهد. 

¤ نوعی دیگر از دسته بندی درب های شیشه ای رنگی با توجه به نوع شیشه های به کار رفته در آن ها انجام می شود که در ادامه به انواع شیشه های مناسب و غیر مناسبی که در ساخت و تولید درب شیشه ای رنگی مورد استفاده قرار می گیرند اشاره می کنیم تا بتوانید با کیفیت ترین نوع را خریداری کنید. 

  • شیشه های فلوت : به طور کلی این نوع شیشه ها برای درب های شیشه ای رنگی اصلا مناسب نیستند به این دلیل که مقاومت بسیار پایینی دارند و با کوچیک ترین ضربات می توانند دچار شکستگی شوند و بنابراین از آن جایی که درب ها به طور مداوم در حال باز و بسته شدن قرار می گیرند پس گزینه ی خوبی برای درب های شیشه ای رنگی نیستند. 
  • شیشه های کریستالی : همان طور که از اسم آن ها نیز مشخص است شیشه های کریستالی از انواع شیشه های شفاف هستند ‌که معمولا از خارج کشور به کشور ایران وارد می شوند. البته در کشور ایران نیز مشابه این شیشه ها به نام های سوپر کلیر و شفاف تولید و به بازار عرضه می شوند. البته این شیشه ها بهتر است که برای دکوراتیو و یا به عبارتی بهتر شیشه هایی ‌که در معرض دید قرار می گیرند به کار برده شوند چرا که این شیشه ها عمدتا به گونه ای هستند که تصویر پشت خود را بسیار واضح و شفاف نشان می دهند. 
  • شیشه های سوپر کلیر : این نوع شیشه ها که دارای شفافیت بالایی هستند هیچگونه تفاوتی با شیشه های کریستالی ندارند و تنها وجه تفاوت این دو در این است که نوع کریستالی وارداتی است در حالیکه نوع سوپر کلیر ایرانی است و همین موجب می شود ‌که درب شیشه ای رنگی که از این نوع شیشه ها ساخته می شود قیمت بسیار مناسب تری داشته باشد و یا به عبارتی برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. 
  • شیشه های رفلکس : از شیشه هایی ‌که در قسمت های مختلف صنایع ساختمانی استفاده می شوند می توان به شیشه رفلکس اشاره کرد که دارای حالتی آیینه مانندی دارد و فضا را بسیار زیبا می کند. همچنین جالب است بدانید ‌که استفاده از این نوع شیشه های برای درب شیشه ای رنگی می تواند حدود ۶۰ _ ۷۰ درصد نور را از خود عبور دهد و به همین دلیل به کار بردن این شیشه ها در درب های ورودی بسیار جالب و مفید خواهد بود. لازم است بدانید ‌‌که این شیشه ها همچنین به خوب یاز حریم شخصی محافظت می کند چرا که در صورت نگاه وردن به این شیشه ها از بیرون فقط تصویر خود را خواهید دید. 

برای کسب اطلاعات در رابطه با شیشه رومیزی ، شیشه رنگی و شیشه سفید کلیک کنید.

¤ دسته بندی دیگر بر اساس انواع شیشه رنگی که برای ساخت درب شیشه ای رنگی به کار می رود، انجام می شود که در ادامه آن ها را برای شما معرفی می کنیم. 

  • شیشه لاکوبل : در اصل لاکوبل یک برند تولید شیشه رنگی است و به دلیل اینکه از همان ابتدا با نام این برند وارد ایران شده است به همین نام نیز معروفیت دارد. در واقع این نوع شیشه ها به گونه ای هستند که یک طرف آن ها شیشه ی شفافی است در حالی که طرف دیگر آن با کمک دستگاهی پیشرفته رنگ کاری می شود. 
  • شیشه ترنسپرنت : این نوع همان هایی اسوند که نور از آن ها عبور می کند و شما احتمالا آن ها را در درب شیشه ای رنگی مختلفی در خانه های قدیمی دیده اید و اکنون نیز در بسیاری از کاربردهای مدرن از آن ها استفاده می‌کنند. 
  • شیشه متلوکس : این شیشه ها نیز یکی از تولیدات برند لاکوبل هستند که نام معروف آن ها متلوکس است. در واقع این شیشه ها همان هایی هستند که دارای ظاهری ‌مات هستند و چیزی از پشت آن ها مشخص نیست. از این نوع شیشه ها به دلیل اینکه می توانند به خوبی حریم خصوصی را محافظت کنند حتی به عنوان دیوارهای حائل نیز استفاده می کنند. دقت کنید که شیشه های رنگی متلوکس برای محیط های اداری به ویژه اتاق های مدیریت و کارمندی بسیار کاربردی هستند. 
  • شیشه های متلاک : این شیشه ها دارای ظاهری بسیار مشابه به لاکوبل براق هستند و تنها تفاوت آن ها در این است که هنگام برخورد نور با شیشه های متلاک به دلیل اینکه دارای ساختار تبلور مانندی است حالت براقی به خود می گیرد که شیشه های لاکوبل این مورد را ندارد. 
  • شیشه محافظ درب : در برخی کشورها همانند کشورهای اروپایی برخی از خانواده ها برای درب های ورودی خانه های خود از شیشه محافظ درب استفاده می کنند که شما نیز می توانید از درب شیشه ای رنگی به عنوان یک محافظ برای درب ساختمان خود استفاده کنید. این نوع درب های در اصل جلوتر از درب های اصلی قرار می گیرند و باعث افزایش محافظت درب های اصلی می شوند. 

قیمت درب شیشه ای رنگی 

برای اینکه بتوانید از قیمت درب شیشه ای رنگی مطلع شوید در ابتدا باید این را بدانید که این نوع از درب ها بر چه اساسی قیمت گذاری می شوند. ذکر این نکته ضروری است که هر یک از ابعاد، کیفیت، ضخامت، برند، نوع شیشه، سایز شیشه و نوع درب به طور مستقیم بر روی قیمت درب شیشه ای رنگی اثر می گذارند. علاوه بر این موارد گفته شده، عواملی همانند نصب، نحوه حمل و نقل آن ها، شاسی کشی شیشه ها و فریم آن نیز بی شک باعث تغییر در قیمت این درب ها می شوند. بنابراین در صورتی که تمایل دارید قیمت درب شیشه ای رنگی را بدانید باید در ابتدا عوامل موثر بر قیمت درب ها را بررسی کنید. برای مثال درب شیشه ای رنگی اتوماتیک به دلیل اینکه تکنولوژی پیشرفته ای دارد نسبت به دیگر نمونه های درب شیشه ای قیمت بالاتری دارند. 

نمایندگی درب شیشه ای رنگی ایران هندریل 

برای خرید درب شیشه ای رنگی حتما باید به کیفیت و متریالی که این درب ها از آن ها ساخته شده اند نیز دقت کنید چرا که این عوامل علاوه بر اینکه می توانند بر قیمت موثر باشند در دوام و ماندگاری نیز تاثیر به سزایی دارند. به همین دلیل توصیه می شود از یک مرکز معتبر این نوع درب ها را خریداری کنید تا علاوه بر اینکه این محصول دارای گارانتی باشد، کیفیت لازم را داشته باشد و به همین دلیل ما به شما نمایندگی درب های شیشه ای رنگی ایران هندریل را توصیه می کنیم تا بتوانید خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. 

فروش درب شیشه ای رنگی 

در حقیقت امروزه به دلیل اینکه درب شیشه ای رنگی بسیار پرطرفدار شده است مراکز مختلفی وجود دارند که اقدام به تولید و فروش درب شیشه ای رنگی می کنند و همین امر باید باعث شود که میزان دقت و توجه شما بیش از حد شود چرا که ممکن است برخی مراکز اقدام به فروش این درب ها با کیفیت پایین کنند به همین دلیل اگر که شما به دنبال خرید این نوع درب ها با خیالی مطمئن باشید بهتر است که به نمایندگی درب شیشه ای رنگی ایران هندریل کنید. به روزترین قیمت خرید میز شیشه ای را از کارشناس فروش ایران هندریل بخواهید.

ویژگی های درب شیشه ای رنگی 

به طور کلی شیشه ها جزو بافت های بسیار سبک موجود در طبیعت هستند که با کمک آهن و اکسیدهای آهن به شیشه های رنگی تبدیل می شوند. این مواد در دمای بسیار بالایی حرارت می بینند تا به شیشه تبدیل شوند. با گذشت زمان شیشه های متنوعی وارد بازر شدند و حتی شیشه های رنگی توانستند یک رویه جدیدی در صنعت شیشه ها ایجاد کنند. جالب است بدانید که درب شیشه ای رنگی را اکنون در انواع طرح ها و اشکال هندسی همانند اشکال هندسی و اسلیمی طراحی می کنند. در واقع این درب ها علاوه بر اینکه جذابیت ظاهری زیادی را ایجاد می کنند باعث حفظ حریم خصوصی نیز می شوند. 

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی رنگی کلیک کنید.

فواید درب شیشه ای رنگی  

درب های شیشه ای رنگی زمانی که در فضای مورد نظر شما نصب می شود قطعا رنگ و نور را که در طراحی و دکوراسیون تاثیر بسیار زیادی دارند باعث می شوند ساختمان جلوه های بسیار زیبایی داشته باشد. از جمله فواید درب های شیشه ای رنگی به موارد زیر اشاره می کنیم : 

  • دارای مقاومت در مقابل عوامل محیطی و تغییرات دمایی 
  • جابجایی سهل و راحت 
  • به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی 
  • زیبایی و جذابیت خیره کننده 
  • دارای تنوع بسیار زیاد 

معایب درب شیشه ای رنگی 

علی رغم مزایای زیادی که درب های شیشه ای رنگی دارند اما همانند دیگر وسایل و تجهیزات ساختمان دارای معایبی هم هستند ‌که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. 

  • برای مثال از جمله معایب درب های شیشه ای رنگی از نوع لولایی این است که فضای زیادی را اشغال می کنند چرا که برای حرکت کردن نیاز به لولا دارند. 
  • معمولا تمیز کردن آن ها کار بسیار سختی است به ویژه اگر که درب شیشه ای از نوع کشویی باشد. 
  • همچنین از جمله معایب دیگر این درب ها این است که اگر از نوع کشویی باشند احتمال خرابی آن ها بالا می رود چرا که ممکن است در ریل خود گیر کنند و خراب شوند. 

موارد مصرف درب شیشه ای رنگی 

دقت کنید که معماری داخلی بسیار مهم است و نمی توان دکوراسیون مناسب محیط داخلی را نادیده بگیرید و به عبارتی بهتر اگر که تمام تلاش خود را برای معماری داخلی انجام دادید اما دکوراسیون لازم را به درستی انتخاب نکنید به طور قطع تمامی زیبایی را از دست خواهید داد. درب شیشه ای رنگی برای محیط های مختلفی طراحی و تولید می شوند که از جمله این موارد می توان به خانه، شرکت، پارتیشن اداری، بیمارستان، بنای تاریخی، کافه ها اشاره کرد. این درب ها را همچننی می توانید با توجه به دکوراسیون و علاقمندی خود در هر طرح، رنگ و جنسی سفارش دهید. خرید شیشه دود بند از iranhandrile.com

در این مقاله سعی کردیم درب شیشه ای رنگی را برای شما معرفی کنیم. این درب ها زیبایی بسیار زیادی دارند و علی رغم اینکه از شیشه ساخته شده اند اما مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. شما می توانید با توجه به نوع کاربردی که تمایل دارید یکی از انواع درب ها را که در این مقاله برای شما معرفی کنیم، انتخاب کنید.

پیمایش به بالا