دیوار پوش شیشه ای

دیوارها از موثرترین المان‌های طراحی فضای داخلی ساختمان هستند. تقریبا می‌توان گفت طرح و رنگ پوشش دیوار بیش‌ترین تاثیر را در زیبایی فضا هم برای ساکنین و هم در چشم میهمانان دارد. به طوری‌ که هم در روحیه و انرژی ساکنین بسیار موثر است و هم بر دیدگاه و احساس بینندگان در مورد فضای کلی تاثیر می‌گذارد. دیوارها در معماری امروزی با متریال جدیدی پوشش داده می‌شوند که البته با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی طراحان و نظر مشتریان مورد انتخاب و اجرا قرار می‌گیرد.

یکی از جدیدترین متریال مورد استفاده برای پوشش دیوارها، شیشه است. این سازه که به آن دیوار پوش شیشه‌ ای گفته می‌شود، از نظر تنوع طرح و رنگ می‌تواند همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دهد. دیوار پوش‌های شیشه ای که در دو مدل اصلی شفاف و مات تولید و اجرا می‌شوند، در واقع برای پوشاندن دیوارهای موجود در فضا‌های داخلی ساختمان کاربرد دارند. به گونه‌ای که جایگزین کاغذ دیواری می‌شود و به دلیل مزایایی مانند مقاومت و دوام بالا و نگهداری و شستشوی راحت در مقایسه با کاغذ دیواری بیشتر مورد استقبال مشتریان واقع شده است.

به علاوه شفافیت و ظاهر بسیار شیک این سازه آن را به محصولی بسیار پرطرفدار تبدیل کرده که جلوه‌ی خاصی به فضای اجرا شده می‌بخشد. بسیاری از مشتریان پس از آشنایی با دیوار پوش‌ شیشه ای بلافاصله آن را انتخاب می‌کنند و از رنگ آمیزی دیوار و یا اجرای کاغذ دیواری منصرف می‌شوند. اگر شما نیز به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود از طریق نوسازی دیوارها هستید، با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد دیوار پوش‌های شیشه ای و انواع آن، هم‌چنین مزایا و معایب این سازه و عوامل موثر بر قیمت و نکات مهم خرید انواع دیوار پوش‌های با کیفیت دریافت کنید.

دیوار پوش شیشه ای چیست؟

دیوار پوش شیشه‌ ای نوعی پوشش دیوار با استفاده از متریال شیشه به خصوص شیشه سکوریت رنگی است. این نوع دیوار پوش در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت تناسب زیادی دارد. به طور کلی شیشه از گذشته در معماری پر استفاده بوده و امروزه نیز به عنوان یک عنصر دکوراتیو در نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این محبوبیت هم زیبایی و جذابیت شیشه به خصوص شیشه‌ های رنگی و هم برخورداری از ویژگی‌هایی مانند ضد زنگ بودن، اکسید نشدن و ضد ‌خش بودن این متریال است. به طوری که در مواجهه با رطوبت دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود، زنگ نمی‌زند و دچار پوسته نمی‌شود. به خصوص این‌که امروزه انواع شیشه‌های دیوار پوش با کمک تکنولوژی جدید از ویژگی استحکام نیز برخوردار شده‌اند.

شیشه‌های مورد استفاده در ساخت انواع دیوار پوش معمولا از نوع لاکوبل هستند که نوعی شیشه پشت رنگی از جنس سکوریت و در واقع از انواع شیشه براق به شمار می‎رود. از نظر طراحی این شیشه قابلیت تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع را دارد و می‌تواند متناسب با سلیقه و نظر کارفرما در متراژ مورد نظر و با ضخامت مناسب تولید شود. حتی می‌توان شیشه ها را به صورت مات یا متالیک هم ساخت که در این صورت ویژگی‌های بصری متفاوتی خواهند داشت. ولی استحکام و ضخامت انواع شیشه با توجه به کاربری فضای مورد نظر و میزان تردد و موارد موثر دیگر قابل افزایش می‌باشد.

انواع دیوار پوش شیشه ای

همان‌گونه که بیان شد، دیوار پوش‌های شیشه ای قابلیت تولید و اجرا با ویژگی‌های بصری و فنی متنوع را دارند. به گونه‌ای که انواع دیوار پوش شیشه ای توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌گردد. رایج‌ترین این نوع شیشه‌ها عبارتند از:

شیشه دیوار پوش رنگی ساده

این نوع دیوار پوش شیشه ای از نوع رنگی ساده و بدون طرح است. در واقع رنگ‌های متنوعی از این شیشه در بازار وجود دارد که می‌تواند به فراخور سلیقه مشتریان یا تناسب با طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر آنان تولید و اجرا شود. هم‌چنین این نوع شیشه می‌تواند با استفاده از انواع جنس شیشه شامل معمولی، سکوریت و لمینت و انواع مدل شیشه شامل مات، براق و متالیک و در ضخامت متنوع قابل اجرا تولید شود. ولی دارای طرح چاپی یا حکاکی نیست.

شیشه دیوار پوش رنگی چاپی و طرح دار

این نوع شیشه رنگی دارای طرح‌هایی است که یا به صورت چاپی بر روی سطح شیشه ایجاد می‌شود یا طرح مورد نظر مشتری با استفاده از دستگاه‌های سندبلاست بر روی شیشه حکاکی می‌شود. یکی از طرح‌های پرطرفدار در این نوع شیشه چاپ تصاویر سه بعدی بر روی شیشه رنگی است که نمای سه بعدی جذابی در فضای مورد نظر به وجود می‌آورد. این طرح‌‌ها نیز قابل اجرا بر روی انواع شیشه از نظر جنس و انواع مدل شیشه می‌باشد.

شیشه دیوار پوش رنگی سکوریت

در برخی شرایط مانند بزرگ بودن ابعاد دیوار پوش‌ شیشه ای یا نیاز به نصب در فضاهای شلوغ یا فضاهای نیاز به حفظ امنیت افراد، اجرای دیوار پوش با استفاده از شیشه‌های رنگی به حالت سکوریت انجام می‌شود. در واقع برای تولید شیشه سکوریت، شیشه را در فرایند تولید در دمای 700 درجه ذوب می‌کنند و سپس به سرعت آن را در معرض سرما قرار می‌دهند. این کار موجب افزایش مقاومت شیشه در برابر شکستن به دلیل ورود ضربه یا فشار می‌شود. به گونه ای که مقاومت شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه معمولی چندین برابر است و در برابر تغییرات دمایی هم دچار ترک و آسیب نمی‌شود.

شیشه دیوار پوش رنگی لمینت

اجرای دیوار پوش شیشه ای با شیشه لمینت نیز مانند شیشه سکوریت برای شرایط خاصی مانند ابعاد بزرگ سازه بیش از حالت استاندارد و محیط‌های حساس از نظر تامین امنیت کاربرد دارد. با این تفاوت که شیشه لمینت به دلیل برخورداری از دو لایه سکوریت و یک لایه طلق pvb دارای مقاومت بیشتر و قادر به تامین امنیت بالاتری در مقایسه با شیشه سکوریت است. این دو نوع شیشه در برابر شکستن مقاومت بالایی دارند و در صورت شکستن هم به صورت تکه‌های برنده فرو نمی‌ریزند و خطری برای اطرافیان ایجاد نمی‌کنند. به خصوص شیشه لمینت که پس از شکستن چسبندگی شیشه به طلق هم حفظ می‌شود.
سایر انواع دیوار پوش شیشه ای شامل شیشه براق یا لاکوبل و هم‌چنین شیشه مات و متالیک هستند. دیوارپوش‌های مات هم دو گروه ساتینا و سندبلاست را شامل می‌شوند کاملا مشابه هم هستند و تفاوت آن‌ها در طرح دار بودن شیشه‌های سندبلاست است.

هم‌چنین شیشه های مورد استفاده برای ساخت دیوارپوش می‌تواند سه نوع شیشه یعنی شیشه کریستال، سوپرکلییر و فلوت را شامل شود. شیشه کریستال به دلیل داشتن بالاترین کیفیت و وارداتی بودن قیمت بالایی دارد که البته به همین دلیل میزان سفارش و فروش آن کمتر است. شیشه سوپر کلییر در مقایسه با شیشه کریستال از کیفیت کمتری برخوردار است. ولی به دلیل کیفیت متوسط و تولید در داخل با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد. در نهایت شیشه های فلوت کیفیت پایینی دارند و به دلیل رنگ سبزی در مغز شیشه برای تولید شیشه‌های رنگی روشن مناسب نیستند. هم‌چنین به دلیل سکوریت نبودن پس از شکستن به خرده شیشه‌های برنده تبدیل شده و فرو می‌ریزد. به همین دلیل برای استفاده در شیشه دیوار پوش توصیه نمی‌شود.

قیمت دیوار پوش شیشه ای

قیمت دیوار پوش شیشه ای در مقایسه با سایر متریال مورد استفاده در پوشش دیوار مانند سرامیک بالاتر است که البته به دلیل مزایای آن است. البته قیمت دیوار پوش‌های شیشه ای به طور کلی به عواملی وابسته است که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

اولین و مشخص‌ترین عامل موثر در قیمت این دیوار پوش‌ها اندازه شیشه مورد نیاز برای پوشش دیوار است که به متراژ دیوار یا دیوارهای مورد نظر بستگی دارد. دومین عامل به جنس شیشه بر می‌گردد. کاملا مشخص است که جنس‌ها مختلف شیشه از شیشه معمولی گرفته تا شیشه سکوریت شده یا لمینت شده قیمت متفاوتی به ازای هر متر مربع دارند و هر چه مقاومت شیشه بیشتر باشد که در اینجا به ترتیب شامل شیشه لمینت، شیشه سکوریت و در آخر شیشه معمولی می‌باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. دومین عامل که اتفاقا این مورد هم در استحکام شیشه نقش دارد، میزان ضخامت آن است که در اینجا نیز روشن است شیشه‌های دارای ضخامت بیشتر، با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند. مورد بعدی نوع شیشه شامل مات یا براق یا متالیک بودن آن است که هر کدام از این شیشه‌ها نیز با قیمت متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند.

یکی دیگر از عواملی که لازم است به عنوان تعیین کننده‌ی قیمت دیوار پوش شیشه ای در نظر گرفته شود، طرح دار بودن شیشه است که در صورت وجود این ویژگی در سفارش مشتری، قیمت کار بالاتر خواهد رفت به خصوص اجرای طرح‌های سفارشی مانند طراحی لوگو روی شیشه با قیمت بالاتری نیز همراه خواهد بود. در کنار همه‌ی این فاکتورها برند شیشه تولیدی و به خصوص ایرانی یا وارداتی بودن آن تاثیر زیادی بر افزایش یا کاهش قیمت اجرای کار خواهد داشت.

در نهایت حتی رنگ شیشه انتخابی برای اجرا در دیوار پوش نیز می‌تواند در افزایش یا کاهش قیمت موثر باشد. به دلیل این‌که برخی رنگ‌های شیشه‌ های رنگی به خصوص رنگ‌های نقره ای، طلایی و مسی با قیمت بالاتری تولید و به تبع آن با قیمت بالاتری نیز به فروش می‌رسند. هم‌چنین می‌توانید برای داشتن تخمین دقیق‌تری در مورد قیمت اجرای شیشه‌های دیوار پوش، هزینه‌های حمل، میزان سوراخکاری لازم روی شیشه و هزینه‌های نصب را هم در نظر بگیرید.

نمایندگی دیوار پوش شیشه ای ایران هندریل

برای نصب انواع دیوار پوش‌های شیشه ای می‌توانید به نمایندگی دیوار پوش شیشه ای ایران هندریل مراجعه کنید و پس از مشاوره با کارشناسان و بازدید از فضای مورد نظر شما، مناسب‌ترین نوع دیوار پوش از نظر جنس، طرح و رنگ را سفارش دهید. سپس دیوار پوش مورد نظر شما با اندازه‌های دقیق و کیفیت بالا تولید و به مکان مورد نظر حمل می‌شود. در نهایت ما در ایران هندریل اجرا و نصب دیوار پوش‌های شیشه ای را با روش‌های تخصصی و اصولی انجام می‌دهیم.

به این صورت که در اجرای درست کار از تراز لیزری استفاده می‌کنیم. برای زیرسازی به تمیز بودن و صاف بودن سطح زیر کار اهمیت می‌دهیم و برای چسباندن شیشه به دیوار از چسب سیلیکون و پلی یورتان مرغوب استفاده می‌کنیم.

فروش دیوار پوش شیشه ای

در صورتی که قصد اجرای دیوار پوش‌های شیشه ای برای منزل مسکونی خود یا شرکت و فروشگاه خود را داشته باشید، بهترین روش برای اجرای این سازه با کیفیت بالا و بودجه پایین، سفارش دیوار پوش به نمایندگی‌های معتبر فروش دیوار پوش شیشه ای است. در این مراکز می‌توانید از خدمات مشاوره و بازدید حضوری فضای مورد نظرتان بهره مند شوید.
متخصصین این مراکز با بررسی ویژگی‌ها و شرایط محیط مورد نظر شما، دیوار پوش مناسب برای نصب را از نظر جنس شیشه، ضخامت لازم، طرح و رنگ متناسب به شما پیشنهاد می‌دهند و در نهایت بر اساس سلیقه و نظر شما دیوار پوش مناسب انتخاب و توسط فرایندهای استاندارد به صورت سکوریت یا لمینت تولید می‌شود. سایر فرایندها شامل حمل و نصب نیز توسط افراد متخصص و آموزش دیده در این مراکز به شما ارائه می‌شود و به همین دلیل سازه‌ی اجرا شده مدت طولانی ماندگار و زیبا خواهد ماند.

ویژگی های دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش های شیشه ای از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که آن‌ها را نسبت به سایر دیوار پوش‌ها با متریال متفاوت متمایز می‌کند. از جمله بارزترین این ویژگی‌ها مقاومت در برابر حرارت است. به صورتی که این شیشه ها در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند و به همین دلیل حتی برای درهای فر و گاز رومیزی نیز قابل استفاده می‌باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سازه‌ها خاصیت ضدرطوبت است. این شیشه ها در برابر رطوبت و آب عایق کامل هستند و بنابراین در سرویس‌ها، حمام و سینک‌های ظرفشویی کاربرد زیادی دارند. به دلیل این‌که به طور کلی شیشه در برابر رطوبت دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های دیوار پوش شیشه ای می‌توان به تنوع رنگ بندی و طرح اشاره کرد که موجب می‌شود بتوان به راحتی رنگ‌های مناسب با فضا را انتخاب و اجرا نمود. هم‌چین قابلیت اجرا طرح‌های دلخواه مشتریان بر روی این دیوار پوش‌ها وجود دارد که به موجب جذابیت زیاد این متریال برای طراحی داخلی شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این متریال قابلیت انعکاس نور است که در شیشه به صورت ذاتی وجود دارد و هم به بزرگ و روشن نشان دادن محیط کمک می‌کند و هم در افزایش نور طبیعی در محیط موثر است.

به علاوه شیشه دیوار پوش به طور کلی سازه‌ای شیک و مدرن است و به همین دلیل با انواع سبک‌های جدید طراحی دکوراسیون داخلی متناسب و قابل هماهنگی می‌باشد. هم‌چنین جلوه‌ی جذاب و مدرنی به محیط می‌بخشد.

از دیگر ویژگی‌های شیشه دیوار پوش می‌توان به قابلیت تمیز شدن راحت آن اشاره کرد. به طوری که به راحتی و به سرعت هرگونه کثیفی حتی لکه‌ی روغن از روی سطح شیشه پاک می‌شود. به علاوه پس از شستشو دوباره براق و شفاف می‌شود.

فواید دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش شیشه ای به عنوان یک متریال کاربردی و جدید دارای مزایای زیادی است. طرفداران این سازه مزایای زیر را برای انواع شیشه دیوار پوش برشمرده‌اند.

– تولید و عرضه در رنگ‌های متنوع
– سبک بودن نسبی شیشه
– عایق حرارت و تغییرات دمایی
– بزرگتر نشان دادن فضا
– انعکاس نور در محیط
– ضد خط و خش
– مقاومت در برابر رطوبت
– نشکن بودن
– نصب آسان و سریع
– قابلیت شستشوی آسان
– براق بودن و شفافیت
– ظاهر شیک و مدرن به خصوص در ترکیب با نور
– قابلیت اجرا در طرح دلخواه
– عایق صوتی
– عدم نیاز به نگهداری و تعمیر

معایب دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش شیشه ای با داشتن مزایای بسیار، مانند هر متریال دیگری از معایبی نیز برخوردار است. یکی از این معایب امکان شکستن شیشه به خصوص در صورت برخورد جسم سنگین با لبه‌ها می‌باشد. به دلیل این‌که شیشه سکوریت در قسمت کناره‌های شیشه اندکی آسیب‌پذیر است. از دیگر معایب این متریال این است که پس از چسباندن شیشه ها به دیوار، جدا کردن آن زمانبر است و به راحتی و سرعت قابل جداسازی و تعویض نیست.

موارد مصرف دیوار پوش شیشه ای

دیوار پوش‌های شیشه‌ای در مکان های مختلفی قابل نصب و استفاده هستند. جنس، طرح و رنگ پوشش دیوار به عنوان یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از دیوار پوش های شیشه ای با شفافیت و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد، تاثیر خاصی در زیبایی محیط خواهد داشت. انواع این دیوارپوش در منازل مسکونی به عنوان دیوار پوش آشپزخانه و شیشه بین کابینتی، سرویس و حمام و هم‌چنین نشیمن و اتاق خواب بسیار مناسب است. چون هم

ایمنی مورد نیاز برای ساکنین را تامین می‌کند و هم در زیبایی محیط داخل منزل تاثیر زیادی دارد. هم‌چنین این نوع دیوار پوش برای اجرا و نصب در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها، مراکز اداری و شرکت‌ها، لابی ساختمان‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌های دندانپزشکی، مهد کودک‌ها، هتل‌ها، مراکز آموزشی و بسیاری از فضاهای عمومی بسیار کاربردی می‌باشد.

در این مطلب با انواع دیوار پوش شیشه ای و نکاتی که لازم است برای انتخاب و اجرای این سازه بدانید صحبت کردیم. در نهایت مهم‌ترین نکته مراجعه به فروشندگان و سازندگان معتبر این نوع دیوار پوش است تا بتوانید در کلیه‌ی مراحل از کیفیت بالای خدمات این مراکز بهره مند شوید و در مورد بروز مشکلات احتمالی نگرانی نداشته باشید.

پیمایش به بالا