شیشه دود بند

امروزه زندگی آپارتمان نشینی محبوبیت زیادی پیدا کرده و کاملا گسترش یافته است. با ایجاد این سبک زندگی گاهی خطراتی نظیر آتش سوزی در انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و… ایجاد میشود. خوشبختانه به دلیل گسترش و پیشرفت صنعت شیشه‌سازی شیشه هایی تولید شدند که می‌توانند ایمنی ساختمان را تضمین کنند. یکی از این شیشه ها شیشه دود بند می‌باشد. اما سوال این است که این شیشه چیست و چه کاربردی در ساختمان ها دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه مشکی ، شیشه لمینت و شیشه کابینت کلیک کنید.

شیشه دود بند چیست ؟

شیشه دود بند نوعی شیشه نوعی شیشه سکوریت می‌باشد که ایمنی بسیار بالایی دارد. این نوع  قابلیت بسیار مفیدی دارد و آن جلوگیری از ورود دود و آتش به ساختمان است. بنابراین این شیشه یک انتخاب بسیار مناسب برای ایمن سازی ساختمان در برابر آتش می‌باشد. لازم به ذکر است که شیشه های ضد حریق آسانسور و راه پله های ساختمان را از هم جدا می‌کند و با قابلیتی که دارد مانع از انتشار گاز های سمی در زمان آتش سوزی میشود. این شیشه میتواند به شکل های متفاوت استفاده شود که همگی بسته به نظر و سلیقه مشتری می‌باشند. این شیشه میتواند لولایی، ریلی، فکی، اسپایدری و… باشد. این شیشه همچنین به شکل اتوماتیک در انواع ساختمان‌ها مشاهده میشود. 

شیشه میرال چیست ؟

لازم به ذکر است که شیشه دود بند نه تنها در برابر حرارت مقاوم است بلکه در برابر ضربه نیز مقاوت بسیار بالایی دارد. در واقع این شیشه به دلیل فرایند انبساط و انقباضی که روی آن صورت میگیرد مقاوت بسیار بالایی پیدا میکند. بنابراین این موضوع سبب نشکن شدن شیشه میشود. لازم به ذکر است که از این شیشه به دلیل امنیت بیشتر، جلوگیری از گرد و خاک، ایجاد فضای خصوصی بین طبقات و جلوگیری از دود آتش استفاده میشود. همچنین آن ها به صورت نود درجه باز و بسته میشوند. 

انواع دود بند شیشه ای

دود بند بسته به کاربرد و شکل انواع متفاوتی دارد. از نظر شکل این شیشه ها در انواع شفاف، مات، برنزی، دودی و… وجود دارد. این شیشه ها همچنین می‌توانند با یراق آلات سلیور و یا طلایی تولید و طراحی شوند. آن ها همچنین با مواد مختلفی قابل اجرا هستند. به طور مثال ضد حریق، شیشه های سرامیکی ضد حریق، دود بند فلزی و… همگی از انواع این شیشه ها هستند. همچنین شیشه های ضد حریق میتوانند از نوع خام و یا لمینت باشند. شیشه های خام مقاوت و ایمنی نسبتا کمتری دارند اما شیشه های تشکیل شده از لمینت دارای مقاوت و ایمنی بسیار بالایی هستند. 

 لازم به ذکر است که بیشتر دود بندهایی که در ساختمان ها و یا راه پله ها استفاده میشود از نوع لولایی هستند. همچنین شیشه ها میتوانند بسته به نقشه و ابعاد محل مورد نظر، طرح ها و مدل های مختلفی داشته باشند. به این صورت که می‌توانند بدون فریم، فریم دار و فریم لس، تک در، دو در، با کتیبه و یا بدون کتیبه باشند.

قیمت خرید شیشه سکوریت بالکنی ، شیشه ضد گلوله و شیشه سکوریت مغازه را از ایران هندریل بخواهید.

قیمت شیشه دود بند

نمیتوان گفت که قیمت دقیقی برای شیشه ها وجود دارد چرا که این شیشه ها در کیفیت متفاوتی و توسط برند های  متعددی تولید میشود. به طور کلی قیمت این شیشه ها متفاوت است و به عواملی چون جنس یراق آلات نصبی, میزان ضخامت، اندازه و ابعاد و… بستگی دارد. البته قیمت شیشه دود بند به عوامل زیر نیز بسیار وابسته است.

رنگ شیشه دود بند

دود بند شیشه ای میتواند بیرنگ و یا رنگ دار باشد. معمولا این شیشه ها در نوع بی رنگ دیده میشوند اما بسته به سلیقه مشتری این شیشه ها میتوانند رنگی تولید شوند در این صورت قیمت این شیشه ها تغییر می‌کند. در قیمت نهایی این محصولات اتصالات نقش مهمی را ایفا میکنند. 

ابعاد شیشه دودبند

ابعاد دود بند میتواند یکی از گزینه های تعیین کننده قسمت باشد. لازم به ذکر است که هرچه ابعاد شیشه ها بزرگتر باشد قیمت آن ها نیز بیشتر می‌شود. به روزترین قیمت خرید میز شیشه ای را از کارشناس فروش ایران هندریل بخواهید.

کیفیت شیشه دود بند

کیفیت شیشه تا حد زیادی میتواند بر روی قیمت  شیشه دود بند سکوریت موثر باشد. طبیعتاً کیفیت بالای شیشه و متفاوت بالای آن سبب میشود که قیمت شیشه نیز بیشتر شود. البته قیمت این شیشه  به عواملی چون یراق آلات مصرفی، دستگیره انتخابی، داشتن استوپر با گارانتی معتبر، نیاز به آهن کشی، تک لنگه بودن و یا نبودن و… بستگی دارد. 

نمایندگی دود بند ایران هندریل

نمایندگی ایران هندریل یکی از بزرگترین نمایندگی های عرضه کننده انواع پارتیشن و شیشه دود بند می‌باشد. ایران هندریل بیشتر از ۳۰ سال است که در ساخت و تولید انواع نرده های شیشه ای، پارتیشن شیشه ای و… سابقه موفق و درخشانی دارد. ایران هندریل همواره از تجهیزات و ماشین آلات ایتالیایی بروز استفاده میکند. ناگفته نماند که نمایندگی ایران هندریل همواره از کادر مجرب و حرفه ای در تولید دود بند استفاده میکند. بنابراین ایران هندریل یک واحد تولیدی مفید در صنعت شیشه سازی به حساب می آید. 

طراحی دود بند شیشه ای در نمایندگی ایران هندریل

تیم فنی و مهندسی نمایندگی ایران هندریل محصولات خود را با هندسه ای جذاب و ساده تولید میکند. نمایندگی ایران هندریل همواره قابلیت تولید محصولات سفارشی مطابق با نظر و سلیقه مشتریان را دارد. همچنین طراحان این نمایندگی از آزادی کامل برای تولید شیشه ها در انتخاب سبک و ترکیب محصول برخوردار هستند.

امنیت ایران هندریل 

لازم به ذکر است که همواره محصولات ایران هندریل با بیشترین استانداردهای امنیتی تولید میشوند. کارکنان این نمایندگی همواره از جهت طراحی و تولید محصولات مطابق با مشخصات آن ها مطمئن هستند. لازم به ذکر است که در نمایندگی دود بند ایران هندریل تیم توسعه، محاسبات خاصی را انجام می‌دهند و دفتر های محاسباتی آن ها دقیق است و مطابق با استاندارد های جهانی طراحی شده است. 

کیفیت محصولات ایران هندریل

کیفیت محصولات ایران هندریل  از سوی تیم طراحی و تولید این نمایندگی همواره تضمین شده است. محصولات این نمایندگی از جهت مهارت، استفاده از تکنولوژی مدرن و بهترین ابزار آلات در صنعت، نوآوری و ثبات کیفیت و… همواره در سطح بالایی قرار دارند. 

فروش شیشه دود بند

دود بند شیشه ای در انواع متفا‌ت، رنگ دار یا بی رنگ، کاربرد های متفاوت، قیمت های مختلف و… به فروش می‌رسد. فروش آن ها به صورت حضوری و آنلاین صورت میپذیرد. همچنین فروش شیشه ها با گارانتی شش ماه امکان پذیر است. لازم به ذکر است که این شیشه ها نسبت به کیفیت خود قیمت مقرون به صرفه ای دارند. همچنین در هنگام خرید و فروش این شیشه بسته به سلیقه طراح، ابعاد محصول و کیفیت آن زمان لازم است تا شیشه مورد نظر طراحی و تولید شود. 

ویژگی های شیشه دود بند

شیشه دود بند ویژگی های خاصی دارد که سبب شده است آن از سایر شیشه ها متمایز شود. شیشه مصرفی در ساخت آن ها به میزان ده میلیمتر سکوریت است. از ویژگی های این شیشه میتوان به تحمل دمای بسیار آن اشاره کرد. شیشه ضد حریق توانایی تحمل دمای را تا دمای ۲۵۰ سانتی گراد بالای صفر دارد. این شیشه همچنین میتواند دمای ۸۰ درجه سانتی گراد زیر صفر را میتواند تحمل کند. ویژگی بارزی که در این شیشه ها مشاهده میشود مقاومت بالای آن است به طوری که این نوع از شیشه به راحتی شکسته نمیشود.

برای کسب اطلاعات در رابطه با شیشه رومیزی ، شیشه رنگی و شیشه سفید کلیک کنید.

جنس این شیشه ها بسته به نوع و تعداد طبقات متفاوت است. اما این شیشه  ها عموما از جنس سکوریت، چوب و فلز هستند. از دیگر ویژگی های دود بند میتوان به این مورد اشاره کرد که این شیشه ها به طور خودکار بعد از شنیدن اخطار زنگ بسته میشوند. دستگیره های این نوع شیشه ها به طوری ساخته شده تند که گرما را جذب نمی‌کنند بنابراین به راحتی باز میشوند. لازم به ذکر است که در ساخت این شیشه ها شیشه های نسوزی استفاده میشود که در قسمت های داخلی و خارجی درب قرار دارند.

 مواد ساخته شده در این شیشه ها عبارتند از چوب، آهن، آلومینیوم، سنگ گچ 

به عنوان جاذب گرما، پرلیت، سنگ گچ به عنوان جذب کننده گرما، ورمیکولیت، سنگ پشم، سنگ سرامیک و… می‌باشند. در نصب این شیشه از شیشه سکوریت که طی یک شوک حرارتی تولید میشود، استفاده میشود. لازم به ذکر است که این شیشه نه تنها در برابر گرما مقاوم است بلکه در مقاوم سرما نیز نفوذ ناپذیر است. 

فواید دود بند شیشه ای 

دود بند شیشه ای ضد حریق هستند و فواید فراوانی دارند. این فواید به صورت زیر می‌باشند.

مقاومت بالا

مزیت اصلی آن ها را میتوان مقاوت بالای آن دانست. این شیشه های ضد حریق در مقابل آتش سوزی و حرارت تا حدود نود دقیقه مقاومت می‌کنند. بسته به کیفیت آن ها این زمان میتواند بیشتر و یا کمتر باشد. در طول این نود دقیقه دود بند هیچ نوع آسیبی را نمی‌بیند همچنین از نفوذ گرما، دود و… جلوگیری میکند. مزیت این ویژگی این است که در طول این زمان آتش نشانان می‌توانند خود را به محل وقوع حادثه برسانند. 

مانع شدن از نفوذ دود 

درب های شیشه ای از این نوع این قابلیت را دارند که از ورود و نفوذ دود آتش تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. بنابراین این درب ها سبب میشوند که گازهای سمی مانند مونوکسید کربن باعث مرگ افراد نشود و جان افراد سالم بماند. لازم به ذکر است که وجود دود از خود آتش سوزی خطرناک تر است بنابراین دود بند قابلیت جلوگیری از خطر آن را دارد.

عایق صدا

یکی از مزایایی که این نوع شیشه را از سایر شیشه ها جدا میکند این است که این شیشه میتواند مانع از نشر صدا شود. در صورتی که شیشه های عادی این قابلیت را ندارند و صدا را پخش می‌کنند. این موضوع سبب شده است که از دود بند ها در محیط های پر صدا استفاده شود. با اینکه کاربرد اصلی آن ها بخاطر مقاوت آن ها است اما عایق صدا بودن نیز سبب شده است از این شیشه ها در ساختمان ها برای جلوگیری از نشر صدا استفاده شود. 

سازگاری با محیط 

شیشه های دود بند با محیط کاملا سازگار هستند چرا که در تولید آن ها از ترکیبات مضر برای محیط استفاده نشده است. لازم به ذکر است که این شیشه ها به وسیله رنگ های پودری پوشیده شده‌اند بنابراین در هنگام آتش سوزی هیچ دودی از خود پخش نمی‌کنند. 

عدم انتقال آتش

این شیشه ها بعد از آتش سوزی آتش را در یک محیط خاص نگه میدارند. بنابراین با این کار آتش به جاهای دیگر منتقل نمی‌شود و به سایر ساختمان ها آسیبی نمی‌زند. 

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

این شیشه ها برای استفاده از شرایط جوی متفاوت بسیار مناسب هستند. بنابراین این شیشه ها میتواند در معرض نور آفتاب در مدت زیادی بدون هیچ تغییر قرار گیرند. 

ماندگاری و طول عمر بالا

شیشه های دود بند دو برتر شیشه های عادی مقاوت دارند. چرا که از موادی با مقاوت بسیار بالا تشکیل شده‌اند. 

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی رنگی کلیک کنید.

معایب شیشه دود بند

شیشه های ضد حریق به طوری ساخته شده‌اند که گاهی با محدودیت‌هایی مواجه میشوند. بنابراین این محدودیت‌ها میتواند برای آن‌ها  معایب به حساب بیایند. به طور مثال این شیشه ها میتوانند به طور کامل بسته نشوند. در این صورت نمیتوانند مانع از بروز آتش شوند. همچنین این درب ها باید محفظه ای برای جریان هوا داشته باشند در این صورت نیز نمیتوانند مانع از نفوذ آتش شوند. همچنین با اینکه این شیشه در معرض آسیب خیلی کم قرار میگیرد اما ممکن است در اثر ضربه شدید شکسته شود. در این صورت از حالت رگلاژ خارج می‌شود. با این حال این عیب بزرگ نیست چرا که اگر شیشه خورد شود تبدیل به تکه های برنده نمیشود. 

موارد مصرف شیشه دود بند

از دود بند در مکان های متفاوتی استفاده میشود این مکان ها عبارتند از:

 شیشه ی ضد حریق آسانسور

 شیشه ضد حریق درب

 شیشه ی ضد حریق ساختمان

شیشه ی ضد حریق راه پله

همچنین از نظر شکل ان ها شامل تاشو،  لمینت،  فلوت،  سند بلاست،  کریستالی و خم میباشد.

دود بند شیشه ای آسانسور

دود بند شیشه ای در سیستم آسانسور همواره در حال رشد و بهبود بوده است تا بتواند امنیت جانی افراد را تضمین کند. امروزه آسانسور ها با وجود دود بند به طوری طراحی شده‌اند که بتوانند در مقابل آتش سوزی مقاوم بمانند. در واقع استفاده از این شیشه در آسانسور ها سبب شده است که آن ها ضد حریق شوند و در زمان آتش سوزی کمترین گرما و دود را جذب کنند. همچنین استفاده از این شیشه ها  در آسانسور سبب شده است که زمینه فرار افراد در هنگام آتش سوزی برقرار شود. 

دود بند شیشه ای درب

دود بند شیشه ای درب یکی از کاربرد های اساسی این نوع شیشه می‌باشد. تولید درب های شیشه ای از نوع ضد حریق کمک می‌کند که درب ها از دربرابر آتش سوزی مقاوم شوند. میتوان گفت که استفاده از آن ها  در درب ها امروزه ضروری است. لازم به ذکر است که این درب ها به طور کاملا مدرن و جذاب طراحی شدند که زمینه نجات افراد در ساختمان ها را به طور کامل فراهم می‌کنند. 

همچنین استفاده از این نوع شیشه ها در درب ها کمک می‌کند که نور طبیعی وارد محیط شود و شفافیت محیط افزایش یابد. لازم به ذکر است که درب شیشه ای باید به صورت لولایی مورد استفاده قرار بگیرد تا بهترین مقاوت را در برابر آتش سوزی نشان دهند. 

دود بند شیشه ای ساختمان

خطر آتش سوزی در ساختمان یک خطر بسیار جدی به حساب می‌آید که باید به آن توجه ویژه ای کرد. از آن جهت که آتش سوزی در ساختمان ها میتواند منجر به تلفات جانی و مالی زیادی شود، بنابراین استفاده از این شیشه ها در ساختمان ها امری الزامی به حساب میآید. علاوه بر استفاده برای جلوگیری از آتش سوزی، این شیشه ها سبب زیبا سازی و ایجاد نور طبیعی در ساختمان میشود. 

دود بند شیشه ای راه پله 

استفاده از دود بند شیشه ای در راه پله سبب میشود که خطرات ناشی از آتش سوزی تا حد زیادی در راه پله ها کاهش یابد. همچنین استفاده از این شیشه ها میتواند راه پله ها را به محیطی باز و نورگیر تبدیل کند. در واقع میتوان گفت که این  شیشه ها علاوه بر مانع از آتش سوزی سبب میشود که راه پله ها از شکل تاریک و تنگ خود به مکان های باز و روشن تبدیل شوند. با استفاده از این نوع شیشه در راه پله این مکان ها ضد حریق میشوند.

دود بند شیشه ای پارکینگ 

پارکینگ محل سکونت ماشین‌ها در هر ساختمانی می‌باشد. بنابراین همیشه دود حاصل از اتومبیل ها در پارکینگ وجود دارد و ممکن است وارد طبقات بالا نیز شود. این امر موجب آزار و اذیت افراد در ساختمان میشود. استفاده از این شیشه ها در پارکینگ ساختمان های مختلف سبب میشود که دود خودرو ها در دیگر طبقات بالا منتشر نشوند.

برای ایمنی ساختمان‌های متفاوت استفاده از  شیشه دود بند از بهترین گزینه ها به حساب می اید. چرا که این شیشه سبب امنیت جانی و مالی مکان و وسایل میشود. شیشه ضد حریق میتواند بسته به مکان قیمت و انواع مختلف داشته باشد.

همچنین فوایدی که این شیشه دارد نسبت به قیمت و معایب آن بسیار مقرون به صرفه است.  به طوری که میتوان گفت استفاده از دود بند یک امر الزامی در هر ساختمانی می‌باشد. ناگفته نماند علاوه بر اینکه این شیشه مقاوت بالایی دارد سبب زیباسازی محیط تا حد بسیار زیادی میشود چرا که باعث نور پردازی، محیط شفاف و ایجاد فضای باز میشود. در کل این شیشه ها بهترین گزینه برای استفاده می‌باشد.  ممنون از همراهی ما. منتظر نظرات شما هستیم. 

پیمایش به بالا