شیشه ضد گلوله

شیشه ضد گلوله از نظر فنی شیشه بالستیک یا شیشه مقاوم در برابر گلوله  نامیده می شود، اما به عنوان شیشه امنیتی، شیشه ایمنی یا شیشه زره دار نیز شناخته می شود. شیشه های ضد گلوله معمولاً از ترکیب دو یا چند نوع شیشه ساخته می شوند که برای خواص مختلفی مانند سختی و کشش انتخاب می شوند. در صورت برخورد، لایه‌های چند لایه شیشه رفتار متفاوتی دارند، لایه‌های سخت‌تر پرتابه را متوقف می‌کنند در حالی که لایه‌های نرم‌تر انعطاف‌پذیرتر خم می‌شوند، انرژی را جذب می‌کنند و از خرد شدن جلوگیری می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیشه مشکی ، شیشه لمینت و شیشه کابینت کلیک کنید.

در این مقاله هرآنچه که نیاز است در مورد شیشه ضدگلوله بدانید را به شما ارائه داده ام پس به خواندن ادامه دهید.

تاریخچه شیشه ضد گلوله

مفهوم شیشه های ضد گلوله یا مقاوم در برابر گلوله برای اولین بار در سال ۱۹۰۹توسط ادوارد بندیکتوس شیمیدان فرانسوی به ثبت رسید. او درمفهوم اولیه از سلولوئیدها استفاده می کرد که پیش ساز اولیه پلاستیک بود. بهتر است بدانید سلولوئیدها مابین دو ورق قرار می گرفتند. با گذشت زمان، این ایده به چندین روش مختلف با اثربخشی متفاوت تبدیل شده است. سال ها پیش، استفاده از چندین لایه شیشه ای که فقط با پلی وینیل بوتریال ساخته شده بودند بسیار رایج بود. با توجه به مقرون به صرفه تر شدن پلاستیک، در شیشه های مقاوم در برابر گلوله در حال حاضر معمولا از ورق های اکریلیک یا پلی کربنات استفاده می کنند.

شیشه ضدگلوله چیست؟

 کلمه ی “شیشه ضد گلوله” به صورت معمول برای توضیح ماده ای  که میزان خاصی از مقاومت را در برابر تهدیدات مختلف دارد به کار میرود.  با این حال، این یک نام اشتباه است، زیرا هیچ ماده ای نمی تواند به طور کامل در برابر انواع گلوله ها محافظت کند. این نکته را فراموش نکنید که شیشه هرچقدر هم که عالی طراحی شده باشد و بالاترین سطح حفاظتی را نیز داشته باشد در نهایت درمقابل یک حمله سنگین مقاومت خود را از دست خواهد داد. شیشه میرال چیست ؟

اکثر محصولات شیشه ای مقاوم در برابر گلوله در واقع از پلی کربنات، اکریلیک یا پلی کربنات با روکش شیشه ساخته شده اند. سطح حفاظت ارائه شده به مواد مورد استفاده، نحوه تولید و همچنین ضخامت آن بستگی دارد. در حالی که هیچ ماده‌ای نمی‌تواند واقعاً شیشه «ضد گلوله» باشد،امروزه فناوری‌های نوآورانه توانسته اند شیشه‌ای مقاوم در برابر گلوله و لعاب را برای ارائه محافظت فیزیکی در برابر حمله بالستیک ارائه کنند. مواد مقاوم در برابر گلوله نه تنها می توانند از کارکنان و دارایی های شما محافظت کنند، بلکه به عنوان یک بازدارنده سرقت،موثر عمل می کنند.

انواع شیشه ضدگلوله

از انواع رایج شیشه ضد گلوله عبارتند از:

  • پلی کربنات روکش شیشه ای
  • شیشه بالستیک عایق شده
  • شیشه لمینت سنتی
  • اکریلیک
  • پلی کربنات

شیشه لمینت سنتی

شیشه لمینت همان “شیشه ضد گلوله” اصلی است. این از لایه‌های شیشه و رزین ساخته شده است و شبیه به پشته ضخیم شیشه‌های جلو اتومبیل مدرن میباشد. این شیشه قدیمی دیگر در اکثر تاسیسات مقاوم در برابر گلوله کاربرد چندانی ندارد: سنگین و شکننده است و نمی توان آن را به راحتی برش داد، یا به راحتی در یک سیستم یکپارچه مقاوم در برابر گلوله گنجانید.

شیشه بالستیک عایق

شیشه‌های بالستیک عایق‌شده نسل جدیدی از لعاب‌های امنیتی مقاوم در برابر گلوله هستند. اینها از نظر فنی،ایمن هستند و برای اولین بار برای مدارس و اهداف مشابه مقرون به صرفه و غیر سنتی (مانند عبادتگاه ها و مراکز اجتماعی) توسعه یافتند. به عنوان یک لعاب امنیتی مبتنی بر شیشه، هم برای کاربردهای داخلی و هم برای بیرونی خوب است و نگهداری آن آسان‌تر است. به روزترین قیمت خرید میز شیشه ای را از کارشناس فروش ایران هندریل بخواهید.

اکریلیک

تا کنون، رایج ترین نوع “شیشه ضد گلوله” که می بینید اکریلیک یکپارچه است. این یک تکه از پلاستیک جامد 1 1/4 اینچ تا 1 3/8 اینچ است. اکریلیک را می توان سوراخ کرد، مسیر داد، برش داد، شکاف داد و حتی به شکل پنجره های منحنی نیز  تغییرداد. اکریلیک تقریباً به خوبی نور را از خود عبور می دهد. لبه های برش ناهموار آن را می توان با شعله جلا داد و اکریلیک را به ماده ای مناسب برای نصب های جذاب و محبوب که در اکثر ساختمان های عمومی مورد علاقه است تبدیل می کند.

قیمت شیشه ضدگلوله

در مقایسه با شیشه استاندارد، شیشه ضد گلوله از استحکام بالاتری برخوردار است. می تواند در برابر گلوله ها، زلزله ها، طوفان ها و ضربات خشمگین مقاومت کند. برخی از شیشه های ضد گلوله نیز می توانند بمب ها را منحرف کنند. شناخته شده است که ایمنی را افزایش می دهد و به عنوان مواد شیشه ای ایده آل برای پنجره ها، درها، و حتی دیوارهای شیشه ای و اتومبیل در نظر گرفته می شود.
همانطور که دارای ویژگی های منحصر به فرد از شیشه های معمولی است، این تفاوت قیمت را نیز جذب می کند. شیشه ضد گلوله می تواند گران باشد؛ با این حال، عوامل بیشتری قیمت این شیشه را تعیین می کنند:

عواملی که بر قیمت شیشه ضد گلوله تاثیر می گذارد

لازم است بدانید قیمت شیشه ضد گلوله بسته به جنس، اندازه و سطح حفاظت و همچنین میزان بزرگی پنجره و نوع قاب نصب شده متفاوت خواهد بود.

نمایندگی شیشه ضدگلوله ایران هندریل

قبل از خرید شیشه ضدگلوله این نکته را فراموش نکنید که شیشه را از جای معتبر خریداری کنید.

امروزه در جای جای کشور نمایندگان فروش شیشه ضدگلوله وجود دارد اما این را بدانید یک نمایندگی معتبر موظف است محصولاتی با کیفیت بالا به شما ارائه دهد و از کسب و کار شما محافظت کرده و ایمن و موثر باشد. خرید شیشه دود بند از iranhandrile.com

نمایندگی شیشه ضدگلوله ایران هندریل یکی از نمایندگانی است که با دارا بودن چندین سال تجربه در این عرصه،محصولاتی با کیفیت بالا و ایمن تولید میکند و با اطلاعات فنی گسترده خود میتواند به شما در شناسایی نیاز های خود کمک کرده و راه حلی را ارائه دهد که نیاز های شمارا برآورده سازد.

فروش شیشه ضدگلوله

امروزه اهمیت شیشه ضدگلوله،برای حفظ امنیت وسایل نقلیه و مکان ها به جایگاه والایی رسیده است. بسیاری از مشاغل مانند بانک ها،طلافروشی،صرافی و… برای امنیت و حفظ جان و مال خود از شیشه های ضد گلوله استفاده میکنند و همین موضوع باعث شده است که امروزه در سراسر کشور نمایندگی ها و شرکت های تولید این شیشه را،به صورت گسترده مشاهده کنیم و در زمینه فروش این نوع از شیشه به مرتبه بالایی در اقتصاد برسیم.

ویژگی های شیشه ضدگلوله

در نگاه اول، شیشه ضد گلوله مانند یک شیشه معمولی به نظر می رسد. اما، ظاهر فقط بین آنها مشترک است. شیشه ضد گلوله یک شیشه محافظ چند منظوره برای وسایل نقلیه و سازه هایی است که به سطح امنیتی بیشتری نیاز دارند. بسته به سلاح شلیک، ضخامت شیشه به گونه ای طراحی شده است که در برابر یک یا چند گلوله  مقاومت کند.

شیشه ضد گلوله با جذب انرژی گلوله ها، سرعت را کاهش می دهد. با این حال، کاملا غیر قابل نفوذ نیست. این بدان معنی است که “شیشه ضد گلوله” بیشتر برای توصیف محصول استفاده می شود، اما اصطلاح دقیق تر “شیشه بالستیک زره دار یا شیشه مقاوم در برابر گلوله” شبیه به یک ساعت مقاوم در برابر آب است.

توانایی محافظت آن کاملاً به کیفیت و تولید کنندگان آن بستگی دارد زیرا اگر تولیدکنندگان مواد با کیفیت یا مرغوب را برای تولید شیشه انتخاب نکنند، چنین شیشه ای ممکن است کارایی نداشته باشد.
به طور مشابه، ضخامت شیشه ضد گلوله یکی دیگر از عوامل مهم برای بررسی میزان محافظت شیشه است. شیشه با ضخامت کمتر ممکن است محافظت کافی را در برابر انواع خاصی از گلوله ها داشته باشد اما با این حال ممکن است برخی از گلوله ها به آن نفوذ کنند.

فواید شیشه ضدگلوله

همانطور که از نام آن پیداست، شیشه ضد گلوله می تواند با مقاومت در برابر نفوذ، از ایمنی شی محافظت کند.

برای کسب اطلاعات در رابطه با شیشه رومیزی ، شیشه رنگی و شیشه سفید کلیک کنید.

از فواید شیشه ضدگلوله میتوان موارد زیر را نام برد:

داشتن ایمنی

 شیشه ضد گلوله دارای خواص ضد الاستیک و مانع محافظ شفاف است.

عبور نور

عبور نور شیشه های ضد گلوله به طور کلی 78٪ یا بالاتر است.

الزامات درجه

شیشه ضد گلوله نیاز به گزارش بازرسی صنعت دارد که متعلق به مواد استاندارد ملی است و گریدها و مدل‌های مختلف شیشه ضد گلوله دارای درجه حفاظتی هستند.

 مقاوم در برابر اجسام

 سال ها در موسسات مالی مورد استفاده قرار می گیرد , این شیشه به گونه ای طراحی شده است که از عبور گلوله از دیوار بیرونی به داخل جلوگیری کند و در عین حال گلوله ها را از داخل به بیرون عبور دهد .

به دلیل دوام این ماده، سنگ ها، گلوله ها و سایر اجسام سنگین در هنگام برخورد به شیشه وارد محوطه نمی شوند، فرد مسلح می تواند بایستد و مستقیماً به سمت درها شلیک کند بدون اینکه به مردم آسیب برساند و قطعا این یک مزیت بزرگ برای مشاغل پرخطر است‌

معایب شیشه ضدگلوله

سنگین وزن :

چون شیشه ضد گلوله از 3 تکه شیشه یا بیشتر تشکیل شده است، طبیعتاً وزن آن بسیار سنگین تر از شیشه معمولی خواهد بود و لایه  میانی نیز وزن خاصی دارد که به ضعف شیشه ضد گلوله تبدیل می شود.

کم بودن شفافیت :

شیشه ضد گلوله شیشه لمینت است و چندین لایه  در وسط آن وجود دارد و دارای شفافیت کمتر از یک لیوان است، اما بر روی مشاهده تأثیر نیم گذارد.

داشتن محدودیت های عملکردی :

شیشه افسانه ای ضد گلوله آسیب ناپذیر نیست. پس از شلیک موثر یا نقض شیشه ضد گلوله، همچنان ترک هایی روی سطح شیشه ظاهر می شود، اما در تعداد محدودی از شلیک های سطح مربوطه نمی توان به شیشه نفوذ کرد.

گران بودن آن:

شیشه ضد گلوله گرانتر از شیشه معمولی است، ممکن است پرهزینه و گاهی بسیار گران باشد زیرا می تواند چند هزار نفر دیگر به پروژه ساخت و ساز شما اضافه کند، اما در آخر باعث کاهش هزینه های بیمه ای شما میشود.
از آنجایی که درهای شیشه ای ضد گلوله ضخیم تر از مواد شیشه ای معمولی هستند و امنیت بیشتری را که از این ماده انتظار دارید را ارائه می دهند، بنابراین قیمت آن متورم است.

برای اطلاع از قیمت شیشه رومیزی رنگی کلیک کنید.

موارد مصرف شیشه ضد گلوله

شیشه ایمنی مدرن معمولاً در ساختمان‌های تجاری و دفاتر و جایی که حفاظت بالاترین اولویت است استفاده می‌شود. این شیشه برای خنثی کردن تهدیدات مسلحانه عالی است و به مقامات امنیتی زمان لازم برای انجام اقدامات متقابل را می دهد. شیشه های مقاوم در برابر گلوله روز به روز در مدارس جهان رایج تر می شود. علاوه بر این، استادیوم ها، میدان ها، صنایع، انبارها، مؤسسات مالی و حتی ایستگاه های پلیس به طور گسترده ای از شیشه های ضد گلوله استفاده می کنند.

آنها معمولاً در پنجره ها و درهای بیرونی استفاده می شوند که ایمنی و زیبایی هر دو اهمیت یکسانی دارند. شیشه با استحکام بالا برای محیط های بیرونی که استفاده از شیشه به دلیل خاصیت انتقال نور آن ضروری است، جذاب و ایده آل است

شیشه  های ضدگلوله مدرن به گونه ای طراحی شده اند که ورود گلوله را از یک انتها محدود می کنند و اجازه می دهند گلوله از انتهای دیگر نفوذ کند. این ویژگی باعث می شود که این شیشه برای ایستگاه های پلیسی که در آن باید اقدامات متقابل برای جلوگیری از حمله مهاجم انجام شود، مناسب باشد و مهمتر از همه، بازارهای محلی، مغازه ها، و جواهرات فروشی ها به شدت به چنین اقدام محافظتی نیاز دارند. این شیشه نه تنها از جان افراد محافظت می کند بلکه از اموال نیز محافظت می کند و به حداقل رساندن ضرر کمک می کند.

میزان ایمنی شیشه ضدگلوله

شیشه ضد گلوله یک نجات دهنده ایده آل است و چندین نمونه واقعی وجود دارد که این شیشه  به کمک افراد بی گناه آمده است. با افزایش نگرانی های ایمنی  استفاده از شیشه ایمنی بیشتر و بیشتر رایج می شود. این شیشه ها همانطور که گفته شد در انواع مختلف موجود هستند و همگی اهداف مشابهی دارند. در بیشتر شیشه های ایمنی معمولی، استحکام به شدت به ضخامت شیشه بستگی دارد. با این حال، شیشه‌های مدرن مقاوم در برابر گلوله نیز می‌توانند ایمنی کافی را با شیشه‌های نازک‌تر فراهم کنند.

انتخاب نوع و ضخامت شیشه  بر اساس نیاز به امنیت و حفاظت می باشد. شیشه هایی که معمولاً در فروشگاه‌ها و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای حفظ ضربه گلوله تفنگ‌ها و تپانچه‌ها که بیشتر در سرقت‌های مسلحانه و دزدی استفاده می‌شوند، کافی هستند. در مدرسه و سایر محیط‌ها، شیشه‌های ضخیم‌تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای تحمل آسیب‌های ناشی از تفنگ‌های خودکار و سلاح‌های پیشرفته قوی‌تر و کافی‌تر است.

شیشه ضد گلوله چگونه کار می کند؟

گلوله مدرن یک جسم بسیار کوچک، بسیار سبک و بسیار صاف است که بسیار سریع حرکت می کند. هنگامی که به مانع برخورد می کند، آن مانع باید تکانه گلوله را جذب کند، در غیر این صورت گلوله مستقیماً شکافته می شود.

در حالی که یک گلوله لایه بیرونی یک پنجره امنیتی چند لایه را سوراخ می کند، لایه های داخلی پلی کربنات انرژی گلوله را جذب می کنند. این امر مانع از نفوذ گلوله به کل قطعه شیشه می شود. ویژگی های “جذب نیرو” پلی کربنات همچنین آن را در برابر ورود اجباری، انفجارها و آب و هوای شدید بسیار مقاوم می کند.

گلوله هایی که از داخل یک ماشین زرهی شلیک می شوند می توانند به شیشه مقاوم در برابر گلوله نفوذ کنند زیرا ابتدا با انرژی متمرکزتر به لایه پلی کربنات نرم تر برخورد می کنند. لایه شیشه شکننده سپس به سمت بیرون می شکند و از گلوله دور می شود و به آن اجازه می دهد تا با اتلاف انرژی جزئی از آن عبور کند.

چه چیزی می تواند شیشه های ضد گلوله را بشکند؟

همانطور که قبلاً بحث کردیم، انواع مختلفی از مواد در تولید شیشه های مقاوم در برابر گلوله استفاده می شود. هر ماده فقط تا حدی می تواند مقاومت کند. برخی از انواع شیشه در برابر اجسام  آسیب پذیر هستند، اما برخی دیگر آسیب پذیر نیستند.

شکستن شیشه اکریلیک ضد گلوله

شیشه های ساخته شده از اکریلیک را می توان با ضربه زدن به مدت 5 دقیقه با یک پتک به آنها شکست. به علاوه یک گلوله به راحتی میتواند آن را بشکند

شکستن شیشه پلی کربنات

پلی کربنات از اکریلیک قوی تر است، بنابراین حتی در برابر تفنگ های قدرتمند نیز مقاومت می کند. بنابراین شما نمی توانید چنین شیشه ای را با پتک یا سنگ بشکنید.

همانطور که در این مقاله خواندید هنگامی که شرایط به سطح بالایی از امنیت نیاز دارد، تهیه و نصب شیشه مقاوم در برابر گلوله باید در اولویت قرار گیرد. برای بهترین نتیجه، استفاده از ورق های پلی کربنات مهم است زیرا بالاترین مقاوت را در بین انواع دیگر دارد. اگر محافظت اولیه در برابر پرتابه ها و گلوله های سلاح هایی مانند اسلحه دستی مورد نیاز باشد، ورق های مقاوم در برابر گلوله پلی کربنات می توانند سطح حفاظتی کافی را ارائه دهند.

شیشه های ضد گلوله در هر اندازه و فرمت برای ایمن سازی وسایل نقلیه و ساختمان ها موجود است.  گلوله ها و سایر پرتابه ها را کاهش می دهد و از شما محافظت می کند. اگرچه گلوله های تفنگ های پرقدرت هنوز هم می توانند از شیشه عبور کنند، اما همچنان خطر را به شدت کاهش می دهد. بنابراین، خوب است که از وسایل نقلیه ضد گلوله برای سیاستمداران، سرمایه گذاران تجاری مانند طلافروشان و سایر افراد مهمی که ابزاری برای محافظت از خود نیاز دارند استفاده کنند.

پیمایش به بالا