نرده شیشه ای تراس

یکی از متریال جدید به منظور ساخت نرده‌ یا حفاظ‌ در ساختمان‌‎های امروزی، شیشه است. به این نوع سازه‌ها نرده شیشه ای گفته می‌شود که علاوه بر حفظ ایمنی افراد در زمان حضور روی تراس، نمایی زیبا و مدرن به فضای مورد نظر می‌بخشد. اگر به استفاده از نرده شیشه ای تراس یا بالکن علاقه دارید و می‌خواهید با انواع موجود در بازار این نوع نرده شیشه ای و عوامل موثر بر قیمت آن آشنا شوید، تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

نرده شیشه ای تراس

نرده شیشه ای تراس حفاظی است که برای محافظت از پرتاب شدن آن از صخره بر روی بالکن تعبیه شده است و جنس اصلی آن شیشه است. تراس یک فضای مسقف است و از یک یا چند جهت به نمای بیرون راه دارد، بنابراین باید هم به امنیت و هم به زیبایی این فضا فکر کنید. نرده شیشه ای تراس یکی از جدیدترین روش های روز دنیا برای بالکن و تراس می باشد. که برای جداسازی فضای خارجی و داخلی نصب می شوند. از آنجایی که بیشترین متریال استفاده شده در این سازه شیشه است، باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. به روز ترین قیمت نرده شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

ضخامت و نوع شیشه سکوریت را می توان بر اساس موقعیت پروژه تعیین کرد ، استفاده از شیشه های سکوریت شفاف و یا مات در این نوع نرده شیشه به سلیقه ی شخصی کارفرما مربوط می شود. نرده های شیشه ای بالکن با پایه های مختلفی قابل اجرا می باشد ، انتخاب نوع پایه به سلیقه ی کارفرما و همچنین تشخیص کارشناس فنی بعد از بازدید حضوری از محل پروژه صورت می گیرد. در ادامه به بررسی این سازه ی زیبا می پردازیم.

جان پناه تراس

امروزه به دلیل کوچک شدن فضاهای مسکونی، اداری و حتی تجاری، برای ارتباط بصری با محیط بیرون به مکان هایی که به عنوان عرشه دید، تراس، بالکن شیشه ای و … می شناسیم نیاز داریم. و استفاده از دیوارهایی با ارتفاع استاندارد 80 تا 110 سانتی متر و بالاتر بسته به فضا از مصالحی مانند فلز، چوب، شیشه، آجر، یا بتن ساخته می شود. جان پناه شیشه ای یکی از زیباترین و پرکاربردترین نمونه هاست که علاوه بر زیبا جلوه دادن فضای داخلی و خارجی می تواند در نجات جان افراد موثر باشد.

نرده شیشه ای پله گرد چیست؟

متریال اساسی این سبک از جان پناه ها شیشه می باشد که به دو صورت سکوریت و یا لمینیت طراحی و تولید می شود این عناصر باید به نحوه ای طراحی،تولید و اجرا شوند که هیچگونه نقص و یا عیبی در آن ها وجود نداشته باشد و در برابر نیروهای مختلف باد های شدید و زلزله مقاومت لازم را داشته باشد در صورت عدم اجرای دقیق و یا تولید ناقص این شیشه ها قطعا معایبی پیش خواهد آمد که خسارات زیادی را به بار خواهد آورد.

نصب نرده شیشه ای در تراس

هنگام نصب  نرده های شیشه ای طراحی و تامین زیر سازی مناسب جهت انتقال نیرو به سازه اصلی ساختمان بسیار مهم و حیاتی است. این زیر سازی با توجه به نوع سازه و اسکلت ساختمان اعم از فلزی یا بتنی بودن متفاوت است و با توجه به نوع نرده و کاربری آن در ساختمان و میزان ایمنی مورد نیاز، زیر سازی مناسب طراحی و محاسبه می شود.

اولین مرحله در نصب هر نوع سیستم نرده شیشه ای نصب قطعات نگهدارنده شیشه می‌باشد. قطعات نگهدارنده در سیستم های نرده شیشه ای وظیفه اصلی انتقال نیرو به سازه اصلی را دارند. این قطعات با توجه به زیرساخت و نوع پروژه متفاوت و دارای انواع مختلفی مانند پروفیل های آلومینیومی، پایه های نگهدارنده استیل یا آلومینیومی، پایه های اسپیگات و یا قطعات فیکس پوینت می‌باشند. تمامی این قطعات به سازه اصلی متصل می‌شوند و بار و نیروی وارد شده به شیشه را به سازه اصلی انتقال می‌دهند.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعاتی را در رابطه با نرده شیشه ای اینفلور بدانید، کلیک کنید.

پروفیل حفاظ تراس

امروزه شاهد آن هستیم که بیشتر خانه ها به سمت تجمل گرایی رفته اند و از اجزای لوکس برای افزایش زیبایی و جلوه محیط در این خانه ها استفاده می شود. گاهی ممکن است پارتیشن ها به زیبایی محیط بیافزایند، گاهی مصنوعات چوبی به زیبایی محیط می افزایند و گاهی این امکان وجود دارد که افراد از نرده های شیشه ای برای افزایش زیبایی محیط استفاده کنند. پروفیل هندریل شیشه ای یکی از اجزای منحصر به فرد و زیبایی بخش محیط شما است که با حداکثر میزان زیبای تولید می شود و از نظر کیفیت، مقاومت و ماندگاری نیز جزو برترین پروفیل های جهان به شمار می آید

نرده شیشه ای بالکن و یا حفاظ شیشه ای تراس

همانطور که می دانید نرده شیشه ای به دلیل شفافیت در برابر نور و استقامت بالا در برابر فشار می تواند به عنوان نرده بالکن استفاده شود. نرده شیشه ای بالکن را می توان با شیشه های سکوریت و لمینت در ضخامت های 8 تا 16 میلی متر استفاده کرد. حفاظ شیشه ای بالکن با چندین سیستم مهار شیشه ای مختلف مانند نرده شیشه ای طرح آلکان، نرده شیشه ای عنکبوتی و نرده شیشه ای با پایه همراه با نگهدارنده شیشه ای اجرا می شود. حفاظ های شیشه ای تراس با استفاده از بهترین مواد و قطعات تولید و اجرا می شود. با توجه به زیبایی و دوام شیشه های امروزی استفاده از حفاظ شیشه بالکن با استقبال زیادی روبرو شده است.

به روزترین قیمت نرده شیشه ای روکار را از ایران هندریل بخواهید.

شاسی از قطعات لولایی و ریلی آلومینیومی با دوام ساخته می شود تا در استفاده مداوم کیفیت آن تغییری نکند و در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد. دیواره اصلی بالکن های شیشه ای از جام های یک اندازه و شفاف از شیشه های سکوریت یا لمینت می باشد که به صورت دیواره های یک اندازه است با قابلیت جابه جایی به طرفین که کمترین مانع را برای عبور نور و روشنایی بیرون به داخل بالکن ایجاد می کند. اجرای بالکن شیشه ای به حفظ پاکیزگی فضا کمک می کند و می تواند به عنوان یک درب متحرک کشویی یا لولا دار از آن در بالکن ها استفاده کرد.

جان پناه شیشه ای مقاوم و زیبا

همانطور که گفته شد ، جان پناه محافظی دیوار مانند است که به صورت ساختاری ممتد، يكپارچه، محكم و استوار از جنس شیشه، آجر، سنگ، بتن، چوب يا فلز و… ساخته می‌شود. ضخامت ديوار در مقايسه با طول و ارتفاع نازك بوده و معمولاً به‌عنوان جداكننده فضاها از يكديگر به‌صورت مجزا عمل می‌کند يا به‌عنوان محافظ يك فضا است

استفاده از جان‌پناه شیشه‌ای از جمله راهکارهایی است که علاوه بر زیباسازی محیط، شفافیت و امکان نورپردازی‌های خلاقانه در محیط، به دلیل نصب سریع و بدون نیاز به تخریب و مقاومت و دوام بالا توانسته به‌راحتی جای مناسبی را در ذهن طراحان و معماران بیابد. همچنین بسته به نوع طراحی معماری مدنظر می‌توان از جان‌پناه شیشه‌ای ثابت و متحرک بهره برد

این دیوارهای شیشه ای دارای مزایای زیر هستند :

  • تامین امنیت برای سهولت در حمل و نقل
  • سادگی و زیبایی در عین حال کارایی
  • استفاده از مناظر طبیعی بدون ایجاد اختلال بصری
  • هزینه مقرون به صرفه نسبت به انواع موجود در بازار
  • قابل ترکیب با مواد دیگر از جمله چوب ترمووود، بتن، آجر و غیره.
  • مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی و باد
  • قابل استفاده به عنوان لمینت و نشکن برای حفظ امنیت

کاربردهای نرده شیشه ای تراس

استفاده از شیشه در بالکن ها به ایجاد یک نمای شفاف و روشن که باعث استفاده بهتر از نور طبیعی می شود کمک می کند به همین دلیل نرده های شیشه ای بهترین روش برای رسیدن به این هدف ها است. .

نرده شیشه ای بالکن از نظر زیبایی و از جهت ایمنی می تواند اولین انتخاب باشد

زیرا شیشه های استفاده شده در این مدل نرده بالکن بسیار با استحکام هستند و توان بالایی برای تحمل فشار و ضربه از محیط اطراف دارند و می توانند به رنگ های متنوع متناسب با دید کلی نمای بیرونی و داخلی ساختمان تولید شوند.

ارتفاع نرده شیشه ای بالکن معمولا از ۱۱۰ سانتیمتر تا ۱۴۰ سانتیمتر می باشد و شیشه استفاده شد در اجزای این نرده ها ازنوع سکریت یا لمینت با ضخامت های ۱۲ و ۱۶ میلیمتر می باشد.

مزایای نرده شیشه ای تراس

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده امروزه نرده های شیشه ای در طراحی مدرن تراس  بسیار مورد استفاده قرار گیرند این است که به ایجاد حس فضایی بزرگتر و داشتن دید حداکثری در ساختمان کمک می کنند. و باعث می شوند آن ناحیه بزرگتر از حد واقعی نمایان شود.

نور یکی از مهم ترین فاکتور های طراحی در معماری می باشد ، استفاده از متریال ها و ایجاد فضاها به نحوی که بتوان حداکثر استفاده را از نور روز نمود یک ویژگی بسیار مهم در طراحی و معماری می باشد ، از این رو میتوان به یکی از مهم ترین مزایای نرده های شیشه ای نیز اشاره نمود که این سیستم بدون اینکه مانعی در دید شما باشد نمایی شفاف ارائه می‌دهند

استفاده از این سیستم در بالکن و یا تراس ، نگرانی از جهت خطر احتمالی سقوط افراد و مسائل این چنینی در حوزه امنیت وجود ندارد. زیرا این نوع نرده ها از شیشه های سکوریت و لمینت مقاوم در برار ضربه و فشار ساخته شده‌اند و نگرانی جهت عملکرد پایین برای این شیشه ها وجود ندارد.

یکی از مزیای این سیستم سرعت نصب بالای آن است. با استفاده از گیره ها و پروفیل‌های آلومینیومی مناسب می‌توان این سیستم را در کمتر از دو روز پیاده کرد.

از مزایای دیگر میتوان گفت  هنگام طراحی نرده شیشه ای برای نمای بالکن و یا تراس خود می‌توانید از بین انواع مختلف شیشه‌های طرح دار، رنگی، مات و شفاف انتخاب و استفاده نمایید.

از مزایای دیگر میتوان گفت نرده های شیشه ای هزینه نگهداری و تعمیرات کمتری نسبت به المان‌هایی چون چوب و فلز دارند. زیرا برخلاف سیستم‌های نرده چوبی که هر سال نیاز به رنگ زنی و تعمیر دارد این مشکل برای این سیستم وجود ندارد. نرده شیشه ای به دلیل جنس شیشه به کار رفته در آن به سرعت و به راحتی تمیز می‌شود. در مدت عمر این نرده ها هزینه نگهداری از آن‌ها تقریبا صفر می‌باشد

به عنوان آخرین مزایای نرده شیشه ای در تراس میتوان گفت نرده های شیشه ای طراحی متنوعی دارند و با سایر مواد موجود کاملا سازگار می شوند. به این معنی که شما ممکن است از چوب، فلز و سنگ نیز در کنار نرده های شیشه ای خود استفاده کنید و افزودن این مواد نمای کلی را تکمیل می کند.

انواع نرده شیشه ای تراس

نرده شیشه ای تراس در واقع به عنوان یک محافظ استفاده می‌شود که با وجود استفاده از شیشه بسیار مستحکم و ایمن است. تراس ساختمان ارتباط ساکنین را با فضای بیرون را فراهم می‌کند و در صورتی که از جنس شیشه باشد، نمایی جذاب و مدرن از نظر بصری به ساختمان می‌دهد. به همین دلیل این نوع حفاظ طرفداران بسیاری دارد که در حال افزایش نیز هستند.
انواع نرده شیشه ای تراس را می‌توان از نظر مدل قاب بررسی کرد که در این صورت شامل سه نوع فریم دار، فریم لس و نیم فریم می‌شود.

1. نرده شیشه ای فریم دار تراس

در مدل فریم دار پنل‌های شیشه ای درون یک قاب کامل قرار دارند و توسط ستون‌هایی از جنس آلومینیوم یا استیل از هم جدا شده و به زمین اتصال پیدا می‌کنند. از نظر قیمت، نرده شیشه‌ای فریم دار قیمت کمتر و اقتصادی‌تری‌ دارد. از نظر بصری نیز می‌توان رنگ قاب‌ها را با رنگ دیوارها یا آجرها یا سایر المان‌های موجود در فضا هماهنگ کرد.

2. نرده شیشه ای فریم لس تراس

مدل فریم لس نرده شیشه ای تراس دارای پنل‌های شیشه ای و بدون چارچوب یا قاب است و صرفا با استفاده از یک نوع پایه به زمین یا دیوار فیکس می‌شود. این مدل به دلیل طراحی مینیمال و زیبا طرفداران زیادی در میان طراحان و مشتریان دارد. این نوع نرده شیشه ای قابل نصب و اجرا به سه مدل اکسپوز، اسپیگوت و فیکس پوینت می‌باشد.
در نرده شیشه ای اکسپوز، صفحات شیشه‌ای درون پایه‌های یو شکل تعبیه شده در درون زمین فیکس می‌شوند. این مدل نرده که به توکار یا دفنی نیز معروف است، به دلیل مخفی بودن نگهدارنده‌ها و پایه‌ها بسیار زیبا و پرکاربرد می‌باشد.
در نرده شیشه ای اسپیکات یا اسپیگوت صفحات شیشه‌ای با دو شاخه‌ از جنس استیل یا آلومینیوم به زمین پیچ می‌شوند. این مدل نصب برای حفاظ شیشه ای دور استخر و نرده‌های جدا کننده بسیار مناسب است.
نرده شیشه ای فیکس پوینت یا دکمه ای دارای صفحات شیشه‌ای است که با استفاده از بست‌های دکمه‌ای در پایین‌تر از سطح زمین نصب شده و نمای زیبایی به تراس می‌بخشد.

3. نرده شیشه ای نیم فریم تراس

این مدل در واقع ترکیبی از دو مدل قبلی است و در آن پنل‌های شیشه ای بدون قاب بوده و با استفاده از ستون‌های آلومینیوم یا استیل جداسازی و به زمین متصل می‌شوند.

نرده شیشه ای تراس

قیمت نرده شیشه ای تراس

محاسبه‌ی قیمت نرده شیشه ای تراس با در نظر گرفتن مواردی مانند اندازه و متراژ صفحات شیشه ای مورد نیاز، جنس و کیفیت شیشه‌های مورد استفاده شامل لمینت، سکوریت، مات، براق و غیره، ضخامت شیشه‌ها، نوع نرده از میان انواع نیم فریم، فریم دار و فریم لس، جنس و کیفیت ابزار و یراق آلات مورد استفاده در نصب شامل استیل، آلومینیوم، رنگ اتصالات و یراق آلات و فضای نصب نرده بر حسب متر مربع انجام می‌شود.

قیمت نرده شیشه ای بالکن

نرده شیشه ای بالکن علاوه بر کاربرد به عنوان حفاظ و جلوگیری از سقوط یا پرت شدن، مزایای دیگری مانند زیبایی، ایجاد جلوه‌ی نمای مدرن در ساختمان، فراهم کردن دید وسیع و بدون مانع، ورود نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان و غیره را فراهم می‌کند.
در مورد قیمت این محصول باید گفت که با توجه به طراحی و تولید نرده شیشه ای در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوع تعیین قیمت آن باید پس از اندازه‌گیری دقیق محل اجرای نرده شیشه ای و محاسبه متراژ لازم از پنل‌های شیشه ای و تعداد یراق آلات و اتصالات نگهدارنده لازم در نصب آن، هم‌چنین تعیین نوع، جنس و ضخامت شیشه‌ها و کیفیت متریال و اتصالات انجام شود. البته موارد دیگری مانند هزینه‌ی حمل و نصب نیز از عوامل موثر بر قیمت هستند.
بنابراین تعیین دقیق قیمت نهایی پروژه با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری و شرایط کاربری فضای مورد نظر می‌تواند کاملا متغیر و برای هر پروژه متفاوت باشد.

- نرده شیشه ای تراس2


نرده شیشه ای در واقع حفاظی است که از پنل‌های شیشه ای ساخته شده و توسط پایه‌ها و چارچوب‌های استیل یا آلومینیوم در جای مورد نظر نصب و فیکس می‌شود. این نوع نرده در تراس، بالکن، راه پله، اطراف استخرها و روف گاردن‌ها کاربرد دارد و از مزایای آن می‌‌توان به افزایش دید و ارائه نوعی زیبایی مدرن به فضا اشاره کرد. در این مطلب در مورد انواع نرده شیشه ای تراس شامل فریم دار یا قاب دار، بدون قاب یا فریم لس و هم‌چنین نیم قاب آشنا شدیم. به علاوه در مورد روش‌های تعیین تخمینی پروژه‌های نصب و اجرای نرده‌های شیشه ای تراس و بالکن اطلاعات مفیدی به شما ارائه کردیم.
بنابراین اگر به استفاده از نرده شیشه ‌ای تراس در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان یا ویلای خود علاقه دارید، لازم است در ابتدا کاربری فضای مورد نظر، میزان تردد در اطراف آن و ارتفاع نصب را بررسی کرده و سپس با در نظر گرفتن این موارد، جنس شیشه، مدل نرده، ضخامت لازم برای شیشه، روش نصب مناسب و غیره را انتخاب نمایید. به منظور نصب این نوع نرده نیز لازم است حتما از افراد متخصص کمک گرفته و کلیه‌ی موارد امنیتی لازم را رعایت نمایید.

اسکرول به بالا