پارتیشن شیشه ای ریلی

در معماری مدرن از پارتيشن شيشه اي به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای بهینه سازی فضا استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از مهمترین ابزارهای کاربردی برای طراحان داخلی است که برای جداسازی فضا و ایجاد حریم خصوصی برای ساکنین استفاده می شود. پارتیشن شیشه ای در دو نوع متحرک و ثابت تولید می شود. به طور معمول پارتیشن شیشه ای متحرک جابجایی آسانی دارد و بیشتر در فضاهایی که نیاز به تغییرات موقتی دارند استفاده می شود. در پارتیشن های شیشه ای متحرک بخشی از شیشه ثابت و قسمت دیگر نقش درب ورودی را دارد. رایج ترین درب های مورد استفاده در پارتیشن های شیشه ای متحرک درب های لولایی، درب های اتوماتیک و درب های ریلی می باشد.

از پارتیشن شیشه ای در معماری جدید برای استفاده بهینه از فضای مورد نظر، تفکیک فضا، ایجاد حریم خصوصی و افزودن عناصر مدرن به طراحی داخلی ساختمان استفاده می‌شود. در این میان پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحان داخلی است که در دو مدل متحرک و ثابت طراحی و تولید می‌گردد. در این مطلب قصد داریم در مورد این نوع پارتیشن شیشه ای، انواع موجود در بازار و عوامل موثر بر قیمت آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از پرفروش‌ترین پارتیشن‌های موجود در بازار است که به خصوص در فضاهای اداری و تجاری کاربرد زیادی دارد. اصلی‌ترین مزیت این نوع درب شیشه ای قابلیت باز و بسته شدن آسان آن است که توسط ریل‌های آلومینیومی یا استیل صورت می‌گیرد. به روز ترین قیمت پارتیشن شیشه ای را از ایران هندریل بخواهید.

انواع پارتیشن های شیشه ای ریلی

پارتیشن شیشه ای با درب ریلی

پارتیشن شیشه ای با درب ریلی یکی از پرفروش ترین پارتیشن های نصب شده در ساختمان های اداری و تجاری می باشد. باز و بسته شدن پارتیشن شیشه ای با درب ریلی توسط ریل آلومینیومی یا استیل انجام می شود. دلیل استفاده از آلومینیوم و استیل کیفیت و طول عمر بالای آنهاست که در نهایت باعث افزایش طول عمر پارتیشن و کاهش بسیار زیاد هزینه های نگهداری می شود.

در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای باغ بدانید، کلیک کنید.

پارتیشن ریلی خونگی

پارتیشن خانه متریالی برای جداسازی فضاهای مختلف ساختمان است. در زندگی مدرن امروزی استفاده از مدل های مختلف پارتیشن خانگی بسیار رایج شده است. این پارتیشن ها علاوه بر کاربردی کردن فضاهای مختلف خانه، ظاهری شیک نیز در ساختمان ایجاد می کنند. با توجه به کاربری و فضای متفاوت منزل و ادارات، تفاوت های زیادی در طرح ها و مدل های پارتیشن اداری و خانگی وجود دارد.

مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای منزل 

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای مزایای منحصر به فردی همراه دارد که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره میکنم:

  • مقیاس پذیر بودن پارتیشن‌های شیشه‌ای
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به مصالح ساختمانی 
  • امکان نسب آسان و بدون دردسر
  • امکان حذف آن در هر زمان و بدون دردسر
  • امکان تمیز کردن آن‌ها با مواد شوینده
  • شفافیت منحصر به فرد 
  • دلباز بودن فضای پارتیشن
  • امکان استفاده از آن‌ها در تمامی فضاهای خانه

در صورتی که علاقه مند هستید اطلاعاتی را در رابطه با پارتیشن شیشه ای اداری بدانید، کلیک کنید.

قیمت پارتیشن شیشه ای ریلی

قیمت پارتیشن شیشه ای ریلی به مواردی نظیر رنگ، جنس و ضخامت پنل شیشه ای و نوع طراحی و متراژ آن بستگی دارد. نوع و ضخامت فریم نیز در مدل‌های آلومینیومی تاثیر زیادی در میزان قیمت این نوع پارتیشن دارد. نوع پنل شیشه ای و سکوریت یا لمینت بودن آن و هم‌چنین کیفیت اتصالات نصب نیز از آیتم‌های تاثیرگذار در قیمت این نوع پارتیشن می‌باشد. خود عامل جنس فریم مورد استفاده در صورت آلومینیوم یا استیل بودن در تعیین قیمت سازه موثر است.

به علاوه مواردی مانند ویژگی عایق صدا که ناشی از دوجداره بودن شیشه‌ها است، نیز می‌تواند در افزایش قیمت این محصول موثر باشد. خرید پارتیشن شیشه ای حمام از ایران هندریل

البته نوع متحرک این پارتیشن به دلیل استفاده از یراق آلات بیشتر، قیمت بالاتری دارد ولی به دلیل مزیت اشغال فضای کم جزو انواع پرطرفدار است. در نهایت درب این پارتیشن از ابزارهایی مانند ریل، تسمه، چشمی، جعبه کنترل و غیره نیز برخوردار است که هر کدام از آن‌ها بسته به کیفیت و جنس و ایرانی یا وارداتی بودن می‌تواند در افزایش یا کاهش هزینه نهایی موثر باشد.

انواع پارتیشن های شیشه ای ریلی

همان‌گونه که اشاره شد، دو نوع اصلی پارتیشن های شیشه ای ریلی شامل نوع ثابت و نوع متحرک است که خود پارتیشن شیشه ای متحرک زیرمجموعه‌های متنوعی دارد. پارتیشن شیشه ای متحرک در واقع شامل پنل ‌های شیشه ای است که توسط بست به کف زمین اتصال می‌یابند و برای نصب در فضاهایی مناسب است که دارای کاربری موقتی باشند تا در صورت لزوم این دیوارهای شیشه ای را به راحتی باز کرده و به مکان مورد نظر دیگر منتقل نمود. برای اطلاع از قیمت پارتیشن شیشه ای رنگی کلیک کنید.

دو مدل پارتیشن شیشه ای ریلی نوع متحرک شامل موارد زیر است :

در مدل اول بخشی از پنل شیشه ای به صورت ثابت و بخشی نیز به صورت متحرک است و بخش متحرک می‌تواند به عنوان درب ورودی مورد استفاده قرار گیرد. این درب ورودی می‌تواند از نوع ریلی یا لولایی یا اتوماتیک تعبیه گردد. پارتیشن شیشه ای مات چیست؟

در مدل دوم پارتیشن شیشه ای متحرک، پنل شیشه ای به لت های مساوی تقسیم شده و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در صورت تمایل، کل دیوار شیشه ای یا بخشی از آن را باز کند.

در این مطلب با پارتیشن شیشه ای ریلی آشنا شدیم. این نوع پارتیشن به دلیل طراحی مدرن طرفداران زیادی دارد و قابل سفارش با شیشه‌های براق، مات، طرح دار و رنگی به صورت شیشه تک جداره، لمینت، سکوریت، و دوجداره می‌باشد.

قیمت خرید پارتیشن شیشه ای کرکره ای مدرن و شیک از iranhandrile.com

اسکرول به بالا