پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به دلیل هماهنگی با سبک‌های طراحی مدرن و مینیمال انتخاب مناسبی در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری، شرکت‌ها و منازل است. این نوع پارتیشن ها به دلیل داشتن شفافیت هم در عبور نور و کنترل صدا موثر هستند و هم فضایی برای اجرای تبلیغات در شرکت‌ها فراهم می‌کنند. در واقع اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای ضمن کارکرد اصلی یعنی امکان جداسازی فضاهای مورد نظر در دفاتر و حتی منازل، در زیبایی دکوراسیون داخلی این فضاها نیز نقش موثری ایفا می‌کند. به روزترین قیمت پارتیشن سکوریت را از ایران هندریل بخواهید.

این نوع پارتیشن‌ها در واقع شامل شیشه و آلومینیوم هستند که پروفیل و یراق آلات مورد استفاده در آن‌ها از نظر رنگ و کیفیت تنوع مناسبی دارد. در مطلب پیش رو قصد داریم در مورد انواع پارتیشن‌های شیشه ای شامل نوع متحرک، فریم دار و فریم لس و هم‌چنین دوجداره و تک جداره توضیحاتی به شما ارائه دهیم. به علاوه در مورد عوامل موثر بر تعیین قیمت هرکدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند نیز، اطلاعات مفیدی را با هم بررسی خواهیم کرد.

- پارتیشن شیشه ای2

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای متحرک یا ریلی زیرمجموعه‌ای از پارتیشن‌های شیشه‌ ای است که قابلیت حرکت و جابجایی به منظور باز و بسته شدن در طول محور کف یا سقف را دارد. معمولا در اجرای این نوع پارتیشن از شیشه سکوریت با ضخامت 10 میل استفاده می‌شود. از مزایای این نوع پارتیشن می‌توان به کاربری راحت، انعطاف بالا، اشغال فضای کم، قابلیت عبور نور، قابل جابجایی، تغییر و انتقال به فضاهای مورد نیاز مختلف، طراحی مدرن و زیبا، قابلیت اجرا با استفاده از انواع شیشه‌های براق، مات، طرح دار، تک جداره، دوجداره، سکوریت، لمینت و حتی شیشه رنگی اشاره کرد. هم‌چنین اجرای این نوع پارتیشن قابلیت نصب سریع و به طور کلی هزینه‌ی مناسبی را به دنبال دارد.

قیمت پارتیشن شیشه ای

به منظور تعیین قیمت پارتیشن ‌‌شیشه‌ای عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، نوع متریال مصرفی، وزن کل سازه، کیفیت و استاندارد و غیره نقش زیادی در کاهش یا افرایش قیمت دارند. به علاوه مواردی مانند ابعاد درب شیشه‌ای، تعداد شیشه‌های مورد نیاز، نوع پارتیشن شیشه‌ای شامل پارتیشن فریم لس یا دارای قاب، پارتیشن دوجداره یا تک جداره، و غیره نیز می‌تواند بر قیمت پارتیشن موثر باشد.

هم‌چنین نوع و جنس شیشه شامل شیشه لاکوبل رنگی، شیشه سکوریت یا لمینت کردن شیشه مورد استفاده نیز تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده پارتیشن دارد. به علاوه جنس و کیفیت اتصالات و یراق الات سکوریت و غیره در در اجرای پارتیشن‌های شیشه ای شامل دستگیره شیشه سکوریت، لولای پارتیشن و لولای اتصال شیشه به دیوار، دستگیره فرودگاهی و موارد دیگر نیز در تعیین قیمت نقش ایفا می‌کنند.

- پارتیشن شیشه ای3

پارتیشن شیشه ای ارزان

همان‌گونه که گفتیم، عوامل بسیاری در تعیین قیمت نهایی پارتیشن‌های شیشه‌ای تاثیرگذار هستند. اگر به دنبال پارتیشن شیشه ای ارزان هستید می‌توانید عوامل نام برده شده را در کنار هزینه حمل و نصب این محصول مورد بررسی قرار دهید و از بین انواع پارتیشن‌های شیشه‌ ای موجود در بازار مدل‌های ارزان‌تر را انتخاب نمایید. برای مثال برخی پارتیشن‌ها از ارزان به گران شامل پارتیشن تک جداره شیشه ای، پارتیشن فریم لس شیشه ای، پارتیشن ام دی اف و پارتیشن آلومینیوم و شیشه می‌باشد. همان‌گونه که مشخص است معمولاً شیشه‌های پارتیشن‌ها با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی یا انواع پروفیل‌های محصوص در جای خود نگه داشته می‌شوند. بنابراین هرچه از الومینیوم کمتری استفاده شده باشد، قیمت پارتیشن ارزان‌تر خواهد بود.

در همین زمینه قیمت پارتیشن دوجداره به دلیل وجود دو لایه شیشه و استفاده از متریال بیشتر شامل پروفیل‌های آلومینیومی عریض‌تر، هم‌چنین هزینه‌های نصب بالاتر در مقایسه با نوع تک جداره بالاتر است. به همین ترتیب پارتیشن فریم لس ارزان تر از سیستم‌های دارای فریم می‌باشد.

پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

همان‌گونه که می‌دانید، پارتیشن شیشه‌ای در واقع یک دیوار شیشه‌ای است که می‌تواند از هر جنس شیشه شامل مات و شفاف باشد و به هر حال در نورپردازی و طراحی داخلی فضای مورد نظر نقش مهمی دارد. به همین دلیل استفاده از انواع پارتیشن شیشه ای به خصوص نوع مات آن شامل دوجداره و تک جداره یا شیشه ساده و رنگی برای در جدا کردن سرویس بهداشتی و ایجاد محیطی ایمن برای ساکنین کاربرد زیادی دارد. به علاوه این پارتیشن می‌تواند به صورت ثابت و متحرک اجرا شود.

جداسازی در این قسمت معمولا بین حمام و دستشویی انجام می‌شود و البته در خود حمام یا سرویس بهداشتی نیز می‌توان با استفاده از پارتیشن یک محیط مجزا ایجاد کرده و از فضاها به بهترین شکل ممکن استفاده نمود. مزیت این دیوارهای شیشه‌ای مقاومت در مقابل رطوبت و حرارت است و در صورت نصب به صورت چند جداره و ضخیم، در مقابل فشار و ضربه نیز مقاوم خواهند بود.

پارتیشن شیشه‌ ای فریم دار

یکی از انواع پارتیشن‌های شیشه ای نوع فریم دار آن است که استفاده از آن در دفاتر کار و اداری امروزی بسیار متداول شده است. این نوع پارتیشن در مقایسه با سایر پارتیشن های شیشه ای از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است. این سازه بر اساس نوع فریم و شیشه می‌تواند شامل انواع شیشه های تک جداره یا دوجداره و شیشه کریستالی یا ساتینا و غیره باشد.

- لیست قیمت پارتیشن شیشه ای

لیست قیمت پارتیشن شیشه ای

قیمت پارتیشن شیشه ای بستگی به مواردی نوع شیشه از بین سکوریت و ساده یا لیمنت و تعداد لایه‌های شیشه مورد استفاده شامل تک جداره و دو جداره دارد. به علاوه مواردی دیگری مانند ضخامت شیشه‌ها و اتصالات و میزان آلومینیوم مورد استفاده در نصب و بسیاری موارد دیگر در تعیین قیمت این سازه نقش دارند. برای برآورد حدودی از لیست قیمت پارتیشن‌های شیشه ای می‌توان به شیشه سکوریت اشاره کرد که قیمت‌گذاری آن شامل هزینه شیشه، حمل، نصب و هم‌چنین مواردی مانند چسب و رگلاژ در تابستان 1401 به ازای هر متر مربع بین یک تا سه میلیون وابسته به طرح شیشه و سایر موارد در بازار ارائه شده است.

قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک

همان‌گونه که اشاره شد قیمت پارتیشن‌های شیشه ای متحرک مانند انواع پارتیشن‌های شیشه ای بسته به نوع و متریال استفاده شده در آن متفاوت است. عوامل موثر بر قیمت انواع پارتیشن شامل جنس شیشه استفاده شده، تک جداره و یا دوجداره بودن آن، متراژ شیشه مورد نیاز، طرح دار یا ساده بودن شیشه، نوع پارتیشن (فریم لس یا فریم دار)، ضخامت شیشه مورد استفاده، میزان و کیفیت اتصالات و یراق آلات مورد استفاده در نصب به خصوص میزان پروفیل‌های آلومینیوم به کار برده شده، هزینه حمل و نصب و غیره می‌باشد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره

مزیت اصلی این نوع پارتیشن استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی محدود است که علاوه بر اشغال فضای بسیار کم، در زیباسازی محیط و اجرای سبک مینیمال نقش موثری ایفا می‌کند. به همین دلیل برای نصب در فضاهای کوچک و مدرن بسیار مناسب است. از دیگر مزایای این نوع پارتیشن بدون قاب می‌توان به قیمت مقرون به صرفه و قابلیت نصب سریع‌ آن اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس دوجداره

این نوع پارتیشن دارای قابلیت دو جداره و بدون فریم است. به همین دلیل با داشتن قابلیت عایق صوتی قوی‌تر از مدل تک جداره بوده و برای به کار گیری در فضاهای کوچک و بزرگ دارای سر و صدا و شلوغی بالا بسیار مناسب است. هم‌چنین ظرافت و مدرن بودن طراحی آن، این نوع پارتیشن را به انتخاب مناسبی برای فضاهای دارای طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال شامل منازل و ادارات تبدیل کرده است. پارتیشن های دو جداره فریم لس در واقع دارای فریم‌های مخفی و کشویی است که ظرافت خاصی برای محیط مورد استفاده فراهم می‌کند.

- پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم دار

پارتیشن شیشه ای تک جداره فریم دار

یکی از پرکاربردترین مدل‌های پارتیشن نوع شیشه ای فریم دار، مدل تک جداره آن است که ظرافت و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشد. البته به دلیل قابلیت عایق صدای کمتر در مقایسه با مدل دارای شیشه دو جداره، برای فضاهای آرام و کوچک اداری مناسب‌تر است. از مزایای آن می‌توان به قیمت پایین و به صرفه اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای دوجداره فریم دار

این نوع پارتیشن مناسب افرادی است که به حفظ حریم خصوصی در محیط کار اهمیت می‌دهند و یا به طور کلی در محیط‌های شلوغ و دارای سر و صدای زیاد به دنبال پارتیشن دارای قابلیت عایق صدا هستند. این نوع پارتیشن در عین حال به دلیل شفافیت بالا، نور و روشنایی لازم برای محیط را به خوبی تامین می‌کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به امکان نصب پرده کرکره به منظور فراهم کردن فضای خصوصی در صورت نیاز، مقاومت در برابر حرارت و آسیب ناشی از ضربه و در نهایت امکان سفارشی کردن نوع و طرح شیشه‌ها اشاره کرد. نوع شیشه‌ها می‌تواند سکوریت یا لمینت باشد که هر دو در مقایسه با شیشه معمولی مقاومت مناسبی دارند. در نهایت قابل ذکر است که در اجرای پارتیشن های دو جداره فریم دار از پروفیل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود و به همین دلیل برای فضاهای شلوغ و کوچک بهترین گزینه است.

خرید پارتیشن شیشه ای

پیش از اقدام برای خرید پارتیشن‌های شیشه ای لازم است مواردی را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را متناسب با نیازها و ویژگی‌های فضای مورد نظر خود انتخاب و اجرا نمایید. مهم‌ترین عامل ایمنی در ساختار پارتیشن است. برای این امر لازم است از پروفیل‌های آلومینیومی برای استحکام چارچوب استفاده شود و پنل‎‌های شیشه ای نیز از نظر جنس، کیفیت و ضخامت مناسب باشند. مورد بعدی قابلیت عایق صدا است که باید با در نظر گرفتن شرایط فضای مورد نظر و میزان نیاز به این قابلیت از انواع دوجداره یا تک جداره استفاده نمایید.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم نوع پارتیشن است. می‌دانیم هر کدام از انواع پارتیشن‌های شیشه ای موجود در بازار ویژگی‌های و مزایای متفاوتی دارند و انتخاب شما باید متناسب با نوع فعالیت، بودجه و مکان نصب انجام گیرد. در نهایت سعی کنید به طراحی پارتیشن‌ها متناسب با فضای مورد نظر و الزامات محیطی شامل ابعاد دقیق و در نظر گرفتن طراحی سفارشی در پنل‌ها یعنی استفاده از شیشه‌های مات و طرحدار و هماهنگی آن‌ها با سایر اجزای موجود در محیط توجه نمایید.

پارتیشن های شیشه ای، در واقع دیوارهایی از جنس شیشه هستند که جایگزین سایر متریال مانند گچ و آجر شده‌اند. اگر به استفاده از این نوع پارتیشن ها در منزل یا محل کار خود علاقه دارید، می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر کدام از انواع موجود در بازار و انتظارات و بودجه‌ی مورد نظرتان، مناسب‌ترین انتخاب را اجرا نمایید.

پارتیشن شیشه ای از بهترین و لوکس ترین سازه ها است که کمک به جدا سازی محیط میکند. این سازه شیشه ای به علت شفافیت علاقه‌مندان زیادی دارد. درواقع استفاده از پارتیشن شیشه ای کمک می‌کند که بتوان از بیشترین میزان نور استفاده کرد و همچنین دید شفافی در محیط داشت. نصب پارتیشن شیشه ای همچنان سبب بزرگتر شدن محیط می شود. بنابراین پارتیشن سازه شیشه ای زیبا و پرکاربرد به حساب می آید. پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند و بر اساس مواردی تقسیم بندی میشوند. تک جداره، دوجداره، فریم لس، رنگی، مات ، ریلی و تاشو همگی از انواع پارتیشن ها هستند. 

پارتیشن شیشه ای منزل

یکی از پرکاربردترین پارتیشن های مصرفی، پارتیشن شیشه ای منزل است. این سازه طراحی های مختلف و متنوعی دارد بنابراین می تواند بر اساس سلیقه مشتری ساخته شود. پارتیشن شیشه ای منزل سبب میشود که نور دریافتی منزل افزایش پیدا کند و همچنین خانه نیز بزرگتر نشان داده شود. به علت استفاده شیشه های مقاوم در ساخت پارتیشن شیشه ای مانند شیشه سکوریت، این سازه مقاومت بالایی دارد بنابراین میتواند انتخاب خوبی برای جداسازی منزل داشته باشد. همچنین پارتیشن شیشه ای منزل میتواند در مکان ها و محیط های دیگری مانند اداره، مطب و… استفاده شود. 

پروفیل پارتیشن شیشه ای

شاید یکی از مهمترین مشکلات پارتیشن شیشه ای نداشتن پروفیل برای چارچوب های آن است. پروفیل های پارتیشن شیشه ای ساختاری هستند که سبب افزایش استقامت و پایداری پارتیشن میشوند. همچنین این قسمت مهم کمک میکند که هیچ گونه جداسازی در اطراف شیشه ها ایجاد نشود. پروفایل همچنین باعث میشود که به عایق بندی فضا در طول زمان آسیبی وارد نشود. پروفیل شیشه ای با اینکه از ظاهر ساده ای تشکیل شده است اما در قیمت پارتیشن شیشه ای تاثیر فراوانی دارد. مهم ترین ویژگی این بخش نیز آلومینیومی و شکل پذیر بودن آن است. 

پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن شیشه ای مات از پراستفاده‌ترین پارتیشن ها هستند که برای جداسازی مکان های همچون دفتر مدیر،  اتاق جلسات، اتاق کنفرانس و مکان های دیگر استفاده میشوند. پارتیشن شیشه ای مات ویژگی خاصی دارد و آن افزایش حریم خصوصی مکان است که این مورد بسیار مورد توجه کاربران است. همچنین این نوع از پارتیشن به جلوگیری از عبور اضافی و بیش از حد کمک میکند. و در مکان هایی که پروژکتور و یا دیتا وجود دارد بسیار پرکاربرد است. همچنین این پارتیشن بسیار سبک مدرن و زیبایی دارد.

پارتیشن شیشه ای ضد گلوله

پارتیشن های شیشه ای ضد گلوله همچون پارتیشن شیشه ای ظاهری عادی بدون تفاوت دارند. شاید این موضوع کمی تشخیص را مشکل کند. بنابراین ممکن است این مشکل ایجاد شود که از شیشه سکوریت تقلبی در ساخت پارتیشن شیشه ای ضد گلوله استفاده شود. این پارتیشن ها اغلب برای مکان هایی استفاده می شوند که باید امنیت بالایی داشته باشند. مثلا در طلا فروشی ها این پارتیشن به طور فراوانی دیده می شود چرا که باعث افزایش امنیت شیشه میشود. 

پارتیشن شیشه ای هوشمند

پارتیشن شیشه ای هوشمند نیز یکی از زیر مجموعه های پارتیشن است که در مکان های اداری بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. این فناوری نوین برای جداسازی اتاق های اداره تولید شده است و همچنین از نور ورودی جلوگیری می کند. این پارتیشن از قابلیت های جالبی برخوردار است به طوری که می‌تواند تحت تاثیر نور، گرما و یا الکتریسیته فعال شود. طراحی این نوع پارتیشن ها به طوری است که بعد از اینکه در معرق نور و یا گرما قرار میگیرند، از حالت شفافی که دارند، خارج میشوند و به شکل مات در می آیند. در واقع این تغییر سبب می‌شود که همه یا حداقل بعضی از طول موج ها نتوانند وارد شوند و جدا سازی و فضا ها قابل رویت نباشد. 

انواع درب پارتیشن شیشه ای

درب های پارتیشن شیشه ای هر کدام شفافیت خاص خودشان دارد. درب های پارتیشن شیشه ای نیز از مدل های مختلفی تشکیل شده اند. اما به طور کلی می‌توان درب های پارتیشن شیشه ای را به سه مدل کشویی، لولایی و آکاردئونی تقسیم بندی کرد.  درب های لولایی توسط لولاهای پارتیشنی به پروفیل دو درب متصل هستند. همچنین این درب ها به دو صورت قفل دار و بدون قفل مورد استفاده قرار میگیرند. درب های قفل دار امنیت بیشتری دارند. درب شیشه ای کشویی نیز از دیگر انواع درب های پارتیشن است که از کف تا سقف قرار گرفته و به دسته فریم دارد و فریم لس دسته بندی نشود. این نوع از درب معمولا در محیط های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. درب های کشویی هم‌چنین قابلیت نصب به طور توکار را دارند که در این صورت غلتک ها به صورت توکار قرار گرفته اند. درب شیشه آکاردئونی نیز با حرکت در راستای دو محور به موازات همدیگر حرکت می کند. این درب همچنین مساحت کوچکی را اشغال میکند و قابلیت تاشو نیز دارد.

پارتیشن شیشه ای آشپزخانه

پارتیشن شیشه ای به دلیل مزیت های زیادی که دارد، در سال های اخیر کاربرد های فراوانی داشته است. امروزه از این سازه در جداسازی ساختمان های مسکونی و یا اداری استفاده میشود‌ از دلایل کاربرد پارتیشن شیشه ای مایوان به جداسازی محیط، افزایش سبک مدرن و کلاسیک محل، زیباسازی ساختمان، افزایش استفاده از نور دریافتی، کاهش مصرف برق و روشنایی مصنوعی و… همچنین پارتیشن شیشه ای بهترین انتخاب برای آشپزخانه است چرا که این سازه در آشپزخانه سبب جلوگیری از عبور بوی غذا در خانه میشود. همچنین دید آشپزخانه به محل های دیگر را افزایش می‌دهد. 

انواع شیشه مناسب برای نصب پارتیشن شیشه ای

در ساخت پارتیشن شیشه های از شیشه های خاصی استفاده میشود چرا که شیشه های معمولی برخی مشکلات دارند. همچنین این شیشه ها برای عایق سازی صدا، گرما و سرما عایق خوبی به شمار نمی روند. همچنین شیشه های معمولی در برابر ضربات شکسته می شوند. در ساخت پارتیشن شیشه ای شیشه های متنوعی وجود دارد که رایج‌ترین آن ها شیشه سکوریت می‌باشد. شیشه سکوریت از شیشه های معمولی تولید شده است که در اثر قراری گیری در دمای مشخص باعث شده است که شیشه مستحکم تری شود. این شیشه مقاومت بیشتری در برابر شیشه های معمولی دارد و در صورت شکست نیز به تکه های برنده تبدیل نمی شود بنابراین گزینه ای خوبی برای استفاده در پارتیشن شیشه ای به حساب می‌آید. 

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای 

یکی از مهمترین نکات برای خرید و نصب پارتیشن شیشه مراحل نصب آن  می‌باشد. برای اجرا و استفاده از پارتیشن های شیشه ای باید ابتدا پارتیشن مورد نظر خود را سفارش دهید. مرحله بعد مرحله اندازه گیری است. این مرحله باید دقیق صورت بگیرد. چرا اگر دچار مشکل باشد نصب به طور دقیق رخ نمی دهد. مرحله بعد مرحله اجرا است. دقت کنید که در این مرحله باید از افراد با مهارت کمک بگیرید. 

ویژگی های پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد امروزه بسیار پرکاربرد است. این سازه میتواند به صورت یک های صوتی عمل کند. قیمت ارزان تری نسبت به سازه های جدا کننده دیگری دارد. همچنین پارتیشن شیشه ای ظاهری مدرن و زیبا دارد و جذابیت محیط را افزایش  میدهد. از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و در صورت شکست به تکه های بدون آسیب تبدیل میشود. انواع متنوعی دارد و برخی از این پارتیشن ها نیز حرکت راحت دارند. استفاده از آن ها سبب افزایش نور دریافتی و حریم خصوصی میشود.

چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد؟

استفاده از پارتیشن شیشه ای در میان مشتریان بسیار مورد توجه قرار گرفته است که دلیل این امر مقاومت و ایمنی بالای این پارتیشن‌ها در ایجاد فضاهای تفکیک شده و خصوصی در محیط‌های مورد نظر در کنار زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون‌های مدرن امروزی می‌باشد. از دیگر دلایلی که در پاسخ به پرسش چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد باید به آن اشاره کرد، تامین نور محیط با استفاده از نور طبیعی خورشید است. به خصوص در دفاتر اداری که در آن‌ها ساعات روزانه بیشترین ساعات کاری را شکل می‌دهند و این امر موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های برق و روشنایی می‌شود.

هم‌چنین در بسیاری از ساختمان‌ها که در این بخش هم می‌توان به شرکت‌ها اشاره کرد، نیاز ضروری به ایجاد دیوارهای شفاف برای ارتباط بیشتر میان تیم‌ها و ایجاد فضاهای عایق در برابر ورود سر و صدا به منظور حفظ تمرکز کاری و برگزاری جلسات مهم اداری و حتی استراحت در زمان‌های کوتاه وجود دارد که این نیازها هم می‌توانند به عنوان بخشی از پاسخ پرسش چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد مفید واقع شود. در این مطلب علاوه بر پاسخ به پرسش شما در مورد این‌که چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد، برخی ویژگی‌های پارتیشن شیشه ای مانند رنگ‌بندی، زمان اجرا، ارتفاع اجرا و تفاوت آن با شیشه‌ های مورد استفاده در فضای خارجی را با هم بررسی می‌کنیم.

کدام دسته از پارتیشن ها از همه ارزان تر هستند؟

در پاسخ به سوال چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد باید به قیمت مناسب پارتیشن شیشه ای (البته نوع بدون فریم آن) در مقایسه با پارتیشن‌های چوبی اشاره کرد. البته پارتیشن‌های ساخته شده از پارچه، چرم و حتی ام دی اف نیز با قیمت پایین قابل اجرا هستند. ولی در انتخاب نوع پارتیشن باید به هزینه‌های آینده ناشی از تعویض یا تعمیر آن هم توجه کنید. ممکن است یک پارتیشن با قیمت ارزان تنها یک سال برای شما کار کند. هم‌چنین در مورد پارتیشن‌های شیشه ای بسیاری از مشتریان و کارفرمایان به دنبال اجرای پارتیشن شیشه ای با قیمت پایین‌تر و مطابق با بودجه‌ی خود هستند. در میان انواع پارتیشن شیشه ای، نوع تک جداره و فریم لس در مقایسه با سایر پارتیشن‌ها با قیمت کم‌تری قابل تولید و اجرا است. ولی پارتیشن ساخته شده از شیشه و آلومینیوم با قیمت بالاتری اجرا می‌شود و البته دوام و ماندگاری بالاتری نیز برای شما به دنبال دارد.

در مورد سایر پارتیشن‌ها مانند نوع دوجداره نیز می‌توان با کاهش استانداردها در ویژگی‌ها و مشخصات فنی، این سازه را با قیمت کم‌تری تحویل داد. مواردی مانند جنس شیشه، ضخامت آن و معمولی یا هوشمند بودن آن در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارند. هم‌چنین پارتیشن‌ های ثابت به دلیل عدم نیاز به چرخ، ریل و سایر لوازم مورد نیاز برای حرکت و جابجایی در مقایسه با پارتیشن متحرک ارزان‌تر خواهند بود. بنابراین در زمان خرید پارتیشن‌های شیشه ای سعی کنید علاوه بر بررسی قیمت، مشخصات فنی و کیفیت اجرای به کار رفته در آن را نیز مد نظر قرار دهید و با مقایسه‌ی این دو مورد بهترین انتخاب را داشته باشید.

پارتیشن شیشه ای دارای چه رنگ بندی می باشد ؟

یکی از نکاتی که می‌توان در پاسخ به پرسش چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد به آن اشاره کرد، رنگ ‌بندی متنوع پارتیشن‌های شیشه ای در مقایسه با سایر مدل‌های چوبی یا ساخته شده با مصالح دیگر است. انواع شیشه‌ها شامل شیشه لاکوبل یا شیشه‌های رنگی در رنگ‌های متنوع در ساخت پارتیشن‌های شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که قابلیت ست شدن با رنگ‌بندی دکوراسیون ساختمان یا رنگ‌های متناسب با هویت بصری برند شرکت‌ها را دارند. به علاوه استفاده از پنل‌های شیشه ای رنگی در بهبود روحیه ساکنین منزل یا کارکنان شرکت‌ها و افزایش انرژی آنان نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر شیشه می‌توان در فریم‌های آلومینیومی نیز از رنگ‌بندی موجود در بازار بهره گرفت. به این صورت که پارتیشن شیشه ای فریم لس دارای انواع رنگ بندی در فریم آلومینیوم، دستگیره، اتصالات و یراق‌ها شامل رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای می‌باشد که مطابق با نظر کارفرما و طراحی دکوراسیون داخلی قابل انتخاب و اجرا است.

پارتیشن های شیشه ای تا چه ارتفاعی قابل اجرا هستند ؟

به طور کلی ارتفاع اجرا برای پارتیشن‌های شیشه ای به فاکتورهایی مانند نیاز و کاربری پروژه و تناسب آن با نیازها و ویژگی‌های فضای نصب پارتیشن بستگی دارد. به علاوه نوع پارتیشن انتخابی برای اجرا هم در این امر موثر است. به عنوان مثال در صورت دو جداره بودن شیشه‌ها لازم است پارتیشن از بالا به سقف متصل شود تا بتواند پاسخگوی نیاز کاربران به قابلیت عایق صدا باشد. ویژگی عایق صدا در پارتیشن‌های شیشه ای نیز یکی از نکاتی است که می‌توان در پاسخ به سوال چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد، به آن اشاره کرد. در صورت نیاز به بزرگ‌تر نشان دادن فضا هم بهتر است از پارتیشن‌های دارای ارتفاع زیاد استفاده شود. ولی در برخی موارد به دلیل نیاز کارفرما یا محدود بودن سیستم‌های سرمایش و گرمایش در فضای مورد نظر مجبور به اجرای پارتیشن با ارتفاع کم‌تر هستیم.

زمان اجرا در پارتیشن های شیشه ای چه مدت می باشد؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید که چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد، لازم است به کوتاه‌تر بودن زمان اجرای این نوع پارتیشن در مقایسه با انواع دیگر مانند فلزی و چوبی اشاره کنیم. در مورد زمان اجرای پارتیشن شیشه ای نیز باید گفت که این زمان شامل دو مرحله‌ی تولید و نصب است و با توجه به نوع پارتیشن مشخص می‌شود. به این معنی که مدل فریم لس به کمترین زمان در طراحی و اجرا نیاز دارد و مدل‌های دارای قاب و دوجداره در زمان طولانی‌تری تحویل داده می‌شوند. البته خود کارفرما نیز می‌تواند سفارش پارتیشن را به صورت نرمال یا به صورت فورس ماژور ثبت کند که در این صورت با صرف هزینه‌ی بیشتر قادر به تحویل سفارش خود در زمان کوتاه‌تری می‌باشد.

تفاوت پارتیشن شیشه ای با شیشه های فضای خارجی (میرال) در چیست ؟

تفاوت اصلی پنل‌های شیشه ای مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای با شیشه های فضای خارجی که اغلب از جنس سکوریت هستند و به میرال معروف می‌باشند، در ساختار و عملکرد آن‌ها است. پارتیشن های شیشه ای به دلیل اجرا در فضای داخلی باید برای برآوردن احساس راحتی و امنیت ساکنین دارای کم‌ترین میزان لرزش باشند. ولی وجود لرزش در شیشه‌های خارجی مشکلی ندارد. به علاوه از پارتیشن‌های مورد استفاده در فضای داخلی معمولا ویژگی‌هایی مانند زیبایی، ظرافت، اشغال فضای کمتر، عایق صوت، شفافیت و بازتاب بیشتر نور و هم‌چنین وسعت دید بالا انتظار می‌رود. ولی در فضای خارجی امنیت و مقاومت بسیار بالا در مقابل فشار و ضربه در کنار شفافیت و وسعت دید اهمیت بیشتری خواهد داشت.
در این مطلب در کنار پاسخ به پرسش چرا استفاده از پارتیشن شیشه ای توصیه می گردد، برخی ویژگی‌ها و مزایای این پارتیشن را در مقایسه با سایر انواع پارتیشن ها مرور کردیم.

اسکرول به بالا