عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای

عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای موجب می‌شود امکان تعیین قیمت این سازه به صورت ثابت و اعلام آن به مشتریان وجود نداشته باشد. هندریل‌های شیشه ای از سازه‌های مدرن و پرطرفدار امروزی هستند که به دلیل زیبایی و امکان بهره بردن بیشتر از نور طبیعی کاربردهای زیادی در بسیار از قسمت‌های ساختمان دارند. پرکاربردترین بخش در ساختمان برای اجرای نرده شیشه ای در تراس‌ها و بالکن‌ها و سپس در پله‌هایی است که در سالن منازل مسکونی قرار دارند. موارد دیگر مرتبط با پله‌های فضاهای تجاری اداری و سپس پوشش دور استخرها و فضاهای باز مانند روف گاردن می‌باشد. به دلیل اهمیتی که مشتریان برای اطلاع قیمت این سازه قائل هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای بپردازیم.

عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای کدامند؟

موارد زیادی را می‌توان در پاسخ به این سوال نام برد که در ارتباط با شیشه، روش اجرا و یراق‌آلات لازم و هم‌چنین روش نصب و سایر موارد جانبی مانند حمل می‌باشد.  بنابراین یکی از مهم‌ترین عوامل، نوع و ویژگی‌های شیشه مورد استفاده در ساخت هندریل شیشه ای می‌باشد. به خصوص این‌که پنل‌های شیشه ای اصلی‌ترین بخش این نوع نرده را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل بیش‌ترین تاثیر بر قیمت را نیز خواهند داشت. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

عوامل موثر در قیمت شیشه ی نرده های شیشه ای

شیشه‌های موجود در بازار که می‌توان از آن برای ساخت و اجرای پنل‌های شیشه ای استفاده کرد، تنوع بالایی دارند که هر کدام نیز از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند.

– کیفیت و نوع شیشه

یکی از عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای کیفیت و نوع شیشه است. شیشه‌های موجود در بازار تقریبا شامل شیشه کریستال، شیشه سوپر کلییر و شیشه فلوت هستند که در میان آن‌ها شیشه کریستال بهترین کیفیت را دارد. ولی به دلیل عدم تولید در داخل کشور باید از برندهای وارداتی استفاده کرد که البته لازم به پرداختن قیمت بالایی هم هست. در میان شیشه‌های تولید شده در کشور شیشه سوپر کلییر کیفیت خوبی دارد و با قیمت منطقی‌تری عرضه می‌شود. ولی شیشه فلوت به عنوان یک شیشه درجه دو با داشتن قیمت پایین معمولا مناسب استفاده در انواع هندریل‌های شیشه ای نیست.

– برند شیشه و کارخانه‌ی تولید کننده

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای برند تولیدکننده‌ی شیشه است. به طور کلی شیشه‌های تولید شده توسط برندهای معتبر و شناخته شده به دلیل کیفیت بالایی که دارند، با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسند. این کیفیت متفاوت از نوع شیشه و سوپرکلییر یا فلوت بودن آن است و به کیفیت کارهای انجام شده بر روی شیشه بستگی دارد. به عنوان مثال برخی شرکت‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های نامناسب و قدیمی، در فرایند سکوریت کردن شیشه بر روی سطح آن موج ایجاد می‌کنند. ولی شرکت‌های معتبر با استفاده از دستگاه‌های به روز فرایندهایی مانند سکوریت کردن، لمینت کردن، مات کردن شیشه و غیره را با بهترین کیفیت انجام می‌دهند. بنابراین با وجود قیمت بالا می‌توانید از مرغوبیت شیشه مطمئن باشید. به خصوص این‌که معمولا برای انواع نرده شیشه ای از شیشه‌های سکوریت شده یا لمینت شده استفاده می‌شود.

– ضخامت، رنگ و شکل هندسی شیشه

هم‌چنین شیشه‌های سکوریت و لمینت دارای انواع متنوع هستند و هر کدام از نظر مقاومت، ضخامت، رنگ و شکل هندسی با هم تفاوت دارند.

به عنوان مثال لمینت‌های مورد استفاده در نرده شیشه ای باید از استانداردهای خاصی برخوردار باشند. لایه‌های شیشه سکوریت و طلق pvb مورد استفاده باید ضخامت تعیین شده را داشته باشد. این استانداردها به منظور افزایش مقاومت شیشه به کار می‌رود که البته به میزان تردد فضای مورد نظر و ارتفاع آن هم بستگی دارد. ضخامت بیشتر شیشه قطعا با افزایش قیمت آن همراه است. در مورد رنگ شیشه که در صورت تمایل به استفاده از شیشه‌های رنگی صدق می‌کند، باید به تفاوت برخی رنگ‌های شیشه و گران‌تر بودن آن‌ها اشاره کرد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نرده شیشه ای شکل هندسی شیشه است. به عنوان مثال شیشه های برش داده شده به صورت ذوزنقه ای یا متوازی الاضلاع در مقایسه با شیشه های مستطیلی قیمت بالاتری دارند. این تفاوت قیمت می‌تواند بین 30 تا 50 درصد باشد.

عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای

عوامل موثر در قیمت یراق آلات نرده شیشه ای

پس از شیشه، اجرای نرده شیشه ای با اتصالات و یراق‌آلات مورد استفاده در نصب آن انجام می‌شود. بنابراین یکی از عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای یراق‌آلات نگهدارنده و اتصالات این نوع نرده و قیمت آن‌ها است.
به صورت کلی هندریل‌های شیشه ای به دو روش توکار یا دفنی و روکار نصب می‌شوند و پروفیل‌های آلومینیومی مورد استفاده در نصب آن‌ها متفاوت است. روش نصب و جنس پروفیل مورد استفاده و این‌که از جنس استیل و آهن باشد و میزان ضخامت آن موجب تفاوت قیمت می‌شود. به عنوان مثال پایه‌ها و پروفیل‌های ساخته شده از استیل ضد زنگ به دلیل کیفیت و مقاومت بالا، قیمت بالاتری دارند.

عوامل موثر در قیمت نصب نرده شیشه ای

روش‌های نصب نیز از عوامل موثر در قیمت هندریل شیشه ای است. این روش‌ها که شامل اسپیگات، دفنی یا توکار، اسکوئرلاین، دی لاین، هنزا، فیکس پویت و غیره می‌باشد، میزان فعالیت متفاوتی برای نصب را لازم دارد و موجب تفاوت در دستمزد نصاب می‌شود. به خصوص روش دفنی که به زیرسازی و نصب پروفیل و پایه‌های نگهدارنده نیاز دارد، هزینه نصب بالاتری هم به دنبال خواهد داشت. هم‌چنین سوراخ کاری‌های مورد نیاز برای نصب به روش فیکس پوینت باعث افزایش قیمت می‌شود. سایر عوامل موثر بر قیمت نرده شیشه ای شامل هزینه حمل شیشه از محل تولید و هم‌چنین حمل در طبقات است که با توجه به شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات متفاوت می‌باشد.

در این مطلب با عوامل موثر در قیمت نرده شیشه ای شامل عوامل مرتبط با ویژگی‌های شیشه، اتصالات نصب و هزینه‌های مرتبط با نصب و حمل صحبت کردیم. البته موارد دیگری مانند شهر و محل انجام پروژه هم در میزان قیمت موثر هستند. به عنوان در شهرستان‌های دارای فاصله زیاد از محل شرکت تولید کننده هزینه‌های حمل و ایاب و ذهاب نصاب بیشتر است. یکی دیگر از عوامل موثر و بسیار مهم متراژ شیشه مورد نیاز برای اجرای پروژه است که در قیمت واحد شیشه ضرب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا