عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه

معماری مدرن با کاربرد انواع شیشه و آینه همراه است. استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی موجب مدرن شدن طراحی دکوراسیون و افزایش زیبایی و جذابیت فضا می‌شود. هم‌چنین شیشه و آینه به دلیل شفافیت و انعکاس نور موجب روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دادن محیط می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این متریال می‌توان به هماهنگی با سایر متریال مورد استفاده در طراحی ساختمان مانند چوب و فلز و هماهنگی با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون از مینیمال گرفته تا سنتی اشاره کرد. به همین دلیل برای بسیاری از مشتریان آشنایی با عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگر قصد استفاده از انواع آینه را در دکوراسیون داخلی خود دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره قیمت پارتیشن سکوریت و نرده شیشه ای اکسپوز مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند.

عوامل تاثیر گذار در قیمت انواع آینه

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه شامل چندین مورد است که البته در ادامه برخی از مهم‌ترین این عوامل مانند نوع آینه مورد نظر، کیفیت و شفافیت، شکل و ابعاد آن، میزان تراش مورد نظر برای آینه، ابزار برش و نصب، رنگ آن، هزینه حمل و نصب و هم‌چنین قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد را توضیح می‌دهیم. به طور کلی انواع مختلفی از آینه با ویژگی‌های متفاوت در بازار موجود است. بنابراین هر آینه با توجه به ویژگی‌های و قابلیت‌ها یا کاربردهای خاصی که ارائه می‌دهد، با قیمت متفاوتی هم به فروش می‌رسد.

نوع آینه

انواع مختلفی از آینه‌ها تولید و عرضه می‎شود که شما می‌‎توانید بر اساس کاربری فضای مورد نظر، نیاز و ترجیح خود یا میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، نسبت به انتخاب آینه‌ی مناسب برای خود اقدام نمایید. پرکاربرترین انواع آینه شامل آینه دکوراتیو، آینه دیواری، آینه گرد، آینه لوزی، آینه فانتزی، آینه سلطنتی، آینه قدی و بسیاری دیگر می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه

کیفیت و شفافیت آینه

یکی دیگر ازعوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه، کیفیت آن است که با شفافیت و یکنواخت بودن سطح آن مشخص می‌شود. در واقع شفافیت آینه و عدم وجود موج بر روی سطح آن نشانه‌ی مرغوبیت آینه است که در این صورت قیمت بالاتری هم در مقایسه با آینه‌های درجه دو خواهد داشت.

شکل و ابعاد آینه

شکل و ابعاد آینه شکل و ابعاد آینه تاثیر مستقیمی در افزایش یا کاهش قیمت آن خواهد داشت. روشن است که آینه دارای ابعاد بزرگ‌تر به دلیل نیاز به متریال و زمان بیشتر برای ساخت با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسد. به خصوص در صورت سفارش آینه با اشکال هندسی خاص یا پیچیده به دلیل نیاز به محاسبات دقیق‌تر و ابزار بیشتر و هم‌چنین صرف زمان و هزینه‌ی بیشتر برای تولید، قیمت محصول افزایش خواهد داشت.

میزان تراش مورد نظر برای آینه

در بسیاری از موارد لازم است آینه با استفاده از دستگاه‌های مختلف برش و برای زیبایی بیشتر تراش داده شود. در این فرایند تکه‌های آینه زاویه‌دار می‌شوند تا مانند قابی دور آن قرار بگیرند. بنابراین هرچه برش‌ها به فرایند بیشتری نیاز داشته باشند یا طرح پیچیده‌تری مورد نظر باشد، موجب افزایش قیمت تمام شده آن خواهد شد. به خصوص برای تراش‌های ظریف به دلیل نیاز به دقت و هنر بالا، قیمت افزایش خواهد یافت.

ابزار برش و نصب آینه

به خصوص در صورت داشتن تراش و طرح بر روی آن، به ابزاری و موادی مانند چسب مخصوص، قلم طراحی و گچ نرم نیاز دارد. به همین دلیل از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه کیفیت و قیمت این ابزار و مواد است.

رنگ آینه

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه رنگ این محصول است. آینه‌ها با رنگ‌های متنوعی شامل مسی، سبز، طلایی، دور سفید، دودی، آبی، طلایی بژ، و برنز ساخته و عرضه می‌شوند و رنگ مناسب معمولا با توجه به سلیقه مشتری و هماهنگی با سایر المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی مشخص می‌شود. در این میان برخی رنگ‌های آینه به دلیل نوع رنگ یا بیشتر بودن تقاضا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. رنگ طلایی از جمله این رنگ‌ها است.

قابلیت‌های انتخابی آینه

برخی آینه‌ها دارای قابلیت‌های خاص و کاربردی هستند که البته پس از پایان تولید به آن اضافه می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها که از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه است، ویژگی ضد بخار بودن است. این قابلیت با نصب یک المنت در پشت آینه فعال می‌شود و موجب شفاف و تمیز ماندن سطح آینه در مواجهه با بخار آب خواهد شد. به طور ویژه این قابلیت برای فضاهایی مانند حمام بسیار کاربردی است. از قابلیت‌های دیگر در این زمینه می‌توان به امکان پخش ویدئو و موسیقی از طریق آینه، امکان نمایش زمان و دمای محیط بر روی صفحه آن و موارد دیگر اشاره کرد که همه‌ی این قابلیت‌ها با توجه به متریال یا تکنولوژی لازم برای اجرا موجب افزایش قیمت این محصول خواهند شد.

هزینه حمل آینه هزینه

حمل آینه از محل تولید یا فروش به محل نصب نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه است. این هزینه به نوع آینه و حساسیت آن، ابعاد آن و هم‌چنین مسافت حمل آینه تا مقصد بستگی دارد. با توجه به حساس بودن این فرایند و نیاز به حمل اصولی توسط افراد متخصص، از انجام آن به صورت شخصی و با هدف کاهش هزینه‌ها خودداری کنید. در این صورت ممکن است به دلیل بروز آسیب در آینه متحمل هزینه‌های اضافی بیشتری برای تعویض آن شوید که منطقی به نظر نمی‌رسد.

هزینه نصب آینه

نصب آینه از مهم‌ترین مراحل اجرای آن در دکوراسیون داخلی است و به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد. به دلیل این‌که انجام اصولی و دقیق این کار موجب افزایش زیبایی و کیفیت کار نهایی شده و در ماندگاری آن برای سال‌های طولانی تاثیر زیادی خواهد داشت. در مقابل نصب آینه توسط افراد غیرمتخصص می‌تواند منجر به آسیب دیدن آینه و تحمل هزینه‌های بیشتری برای جبران محصول از بین رفته داشته باشد. بنابراین سعی نکنید برای کاهش هزینه از افراد غیرحرفه‌ای برای این کار استفاده کنید.

در این مطلب با عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع آینه آشنا شدیم. بنابراین می‌توانید با تعیین ویژگی‌ها و عوامل موثر در قیمت این محصول و بررسی ویژگی‌های آینه مورد نظر با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی طراح دکوراسیون یا ساکنین ساختمان و هم‌چنین در نظر گرفتن بودجه‌ای که برای این امر اختصاص داده‌اید، به انتخاب آینه مناسب اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا