از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه

از زیباترین وسایل دکوراتیو مورد استفاده در طراحی داخلی ساختمان‌ها شیشه و آینه است. به طور ویژه میزهای شیشه ای طرفداران زیادی هم در ساختمان‌های مسکونی و هم در فضاهای اداری دارند و در این میان نگهداری و تمیز کردن این المان‌ها از دغدغه‌های برخی افراد به شمار می‌‎رود. به علاوه برخی اوقات خط و خش‌های بر روی این محصولات شیشه‌ای ایجاد می‌شود که برای حفظ زیبایی باید از بین بروند. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره پارتیشن شیشه ای هوشمند و نرده شیشه ای توکار مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت مراجعه کنند.
دلیل ایجاد این خط و خش معمولا کشیده شدن اجسام بر روی سطح میز یا آینه است که می‌تواند با روش‌های مختلف صنعتی و خانگی از بین برود و در عین حال با افت کیفیت مواجه نشود. اگر با چنین مشکلی در محیط منزل با شرکت خود روبرو هستید، تا پایان این مطلب همراه باشید تا شما را با روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه آشنا کنیم.

روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه

علاوه بر روش‌های حرفه‌ای مانند پولیش‌های صنعتی یا استفاده از دستگاه‌های خاص، می‎توان از روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه هم استفاده کرد و نتیجه‌ی قابل قبولی گرفت. در این میان روش‌های بسیاری توصیه شده است. ولی موثرترین این موارد که امتحان خود را پس داده‌اند شامل سه روش پولیش کاری با خمیر دندان، استفاده از جوش شیرین و استفاده از لاک ناخن است که در ادامه هر کدام از این روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه را با هم بررسی می‌کنیم.

پولیش‌ کاری خراش ایجاد شده با خمیردندان

به طور کلی پولیش‌کاری شامل انجام فرایندهایی برای براق کردن یک سطح یا از بین بردن زبری‌ آن است. به همین ترتیب می‌توان از خمیردندان به عنوان پولیش برای محو کردن خطوط روی میز شیشه‌ای یا آینه استفاده کرد. این روش در واقع یکی از روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه محسوب می‌شود. برای انجام درست این کار لازم است موارد زیر را انجام دهید.

– ابتدا لازم است سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید تا آلودگی بر روی آن وجود نداشته باشد. سپس از یک دستمال یا پارچه‌ی نرم که نسبتا دارای نم آب باشد استفاده کنید.
– مقداری خمیردندان بر روی دستمال بریزید. بهتر است خمیردندان‌ مورد استفاده برای پولیش کاری حاوی جوش‌شیرین باشد و لازم است از نوع ژله‌ای نباشد. دقت کنید مقدار خمیردندان روی پارچه زیاد نباشد.
– دستمال آغشته به خمیردندان را با حرکت دورانی و بدون فشار بر روی خط و خش‌ها بکشید و این کار را به مدت 30 ثانیه ادامه دهید.
– در صورت باقی ماندن خراش بر روی سطح شیشه یا آینه، این کار را با قرار دادن مقدار دیگری خمیردندان بر روی دستمال تکرار کنید.
– در نهایت پس از پاک شدن و محو شدن خط و خش، سطح مورد نظر را با یک دستمال دیگر تمیز کنید تا درخشش خود را باز یابد. این دستمال بهتر است خشک باشد و بهترین نوع دستمال برای این کار دستمال نانو می‌باشد. به دلیل این‌که موجب ایجاد خط و خش بر روی سطح نمی‌شود.

از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه

محو کردن خط و خش ایجاد شده با جوش شیرین

به طور کلی جوش‌ شیرین به عنوان یک ماده قلیایی کاربرد زیادی در تمیز کردن و پاک کردن خط و خش‌ها از روی سطوح صیقلی مانند شیشه و آینه دارد. به همین دلیل جزو روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه نیز محسوب می‌شود. به خصوص اگر خط و خش‌ها به دلیل مواد اسیدی مانند آبمیوه‌ها ایجاد شده باشند، استفاده از یک ماده قلیایی مانند جوش شیرین به راحتی خطوط ایجاد شده را محو خواهد کرد. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

– ابتدا سطح مورد نظر را با یک دستمال به صورت کامل تمیز کنید. به صورتی که حتی گرد و غبار هم بر روی سطح میز یا آینه باقی نماند. این کار به عنوان تمیز کردن سطح زیر کار و جلوگیری از نفوذ آلودگی به میان خطوط و ایجاد خط و خش مجدد اهمیت دارد.
– سپس جوش شیرین را با آب ترکیب کنید. به طور معمول استفاده از نسبت مساوی این دو ماده مناسب است. اما در صورت زیاد بودن میزان خط و خش‌ها بهتر است میزان جوش شیرین دو برابر مقدار آب باشد. در این صورت ترکیب شبیه یک خمیر در می‌آید.
– در نهایت لازم است خمیر را بر روی سطح مورد نظر بکشید. برای انجام این کار بهتر است از یک دستمال میکروفایبر که آن را به دور انگشتتان پیچیده‌اید استفاده کنید تا مانع برداشتن مقدار زیادی خمیر و قرار دادن آن بر روی سطح میز یا آینه شود. به دلیل این‌که در صورت آغشته کردن سطح شیشه با مقدار زیادی جوش شیرین، امکان از بین رفتن سطح مورد نظر وجود دارد.
– آغشته کردن دستمال خمیری به سطح کار را برای 30 ثانیه ادامه داده و چند بار تکرار کنید. پس از خشک شدن محلول خمیری با یک دستمال دیگر خمیر را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.
– در صورت پاک نشدن کامل خطوط ایجاد شده، پس از مدتی دوباره همین مراحل را تکرار کنید. در نهایت از یک دستمال مرطوب برای تمیز و شفاف کردن سطح شیشه یا آینه استفاده کنید. در صورت پاک نشدن کامل جوش شیرین از روی سطح، پس از چند ساعت مجدد از دستمال مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.

رفع خط و خش با پاک‌کننده لاک ناخن

استفاده از پاک کننده لاک ناخن نیز یکی دیگر از روش های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه ای و آینه است. در واقع ماده اصلی در این زمینه استون است که می‌توانید آن را از داروخانه‌ها به راحتی تهیه کنید. انجام این روش با مراحل زیر صورت می‌گیرد.

– ابتدا با یک دستمال میکروفایبر سطح شیشه یا آینه را کاملا را تمیز کنید.
– از یک قلم مو مانند اپلیکاتور لاک ناخن برای آغشته کردن سطح با لاک و پاک کردن آن کمک بگیرید.
– قلم‌ مو را در استون قرار دهید و مقدار کمی از استون را به پاک کننده آغشته کنید.
– با کمک قلم‌‌ مو استون را روی خط و خطوط بکشید.
– پس از خشک شدن محلول که حدود یک ساعت به طول می‌انجامد، استون را با کمک یک دستمال میکروفایبر از روی سطح پاک کنید.

در این مطلب به مرور روش ‌های خانگی از بین بردن خط و خش میز شیشه‌ ای و آینه پرداختیم. البته روش‌های دیگری هم ممکن است موثر باشند ولی روش‌های ذکر شده در این مطلب آزمایش شده و تایید شده می‌باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا