شیشه دوجداره سنتی و صنعتی چه تفاوتی دارند؟

شیشه دوجداره از دو یا چند لایه شیشه موازی به فاصله چند میلی متر ساخته می شود و معمولاً فضای بین شیشه ها توسط سازنده با گازهای بی اثر مانند آرگون و… پر می شود. این فضای خالی به عنوان یک عایق عمل می کند و از عبور صدا و تبادل دمای داخل خانه با محیط بیرون جلوگیری می کند. شیشه های دوجداره سنتی و صنعتی دو مدل از شیشه های دوجداره میباشند که هرکدام با روش های متفاوت تولید میشوند و دارای مزایا و معایب مختلفی نیز هستند و این را بدانید که شیشه دوجداره سنتی با صنعتی دارای تفاوت هایی میباشد که در این مقاله قصد دارم شما را با تفاوت بین شیشه دوجداره سنتی و صنعتی آشنا سازم و هرآنچه لازم است بدانید را به شما ارائه دهم پس با من همراه باشید. علاقه مندان جهت اطلاع از محصولات شیشه سکوریت ، نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید

تفاوت شیشه دو جداره صنعتی و سنتی

روش ساخت آن ها

اولین تفاوت شیشه دوجداره صنعتی و سنتی در روش ساخت آن ها است.

اولین‌ مرحله تولید شیشه دوجداره،برش نام دارد.این مرحله نیاز به دقتی بالا و زیادی دارد تا شیشه دوجداره به درستی  در جای خود یعنی فریم قرار بگیرد.

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای چیست؟

دقتی که برای تولید شیشه دوجداره نیاز است؛حداقل یک میلی متر می باشد که در روش های شیشه دوجداره صنعتی این عملکرد امکان‌پذیر است اما در مقابل در روش های شیشه دوجداره سنتی این امکان وجود ندارد و احتمال اشتباه در آن بسیار زیاد است.

مواد اولیه به کار رفته در آنها

دومین تفاوت شیشه دوجداره سنتی با صنعتی در مواد اولیه استفاده شده در آنها میباشد.

احتمالا شما نیز تجربه این را دارید که مشاهده کردید بخاری روی شیشه های دوجداره نشسته است ویا لکه های کثیفی در شیشه داخلی آنها موجود باشد.

این تفاوت به دلیل مواد رطوبت گیر استفاده شده در آنها میباشد.

در شیشه های دوجداره صنعتی تزریق ماده رطوبت گیر یعنی سیلیکاژل به صورت یکنواخت و مساوی  داخل اسپیسر تزریق میشود و از بخار گرفتن شیشه ها جلوگیری میکند اما در شیشه های دوجداره سنتی  تزریق سیلیکاژل به صورت مساوی انجام نمیگیرد و حتی ممکن است در بعضی از بخش های آن بیشتر و یا کمتر تزریق شود و همین دلیلی بر بخارزدن شیشه ها میباشد.

مرحله ی عایق سازی آنها

سومین تفاوت شیشه دوجداره سنتی و صنعتی مرحله عایق سازی شیشه میباشد.در این مرحله لازم است هیچ درزی در شیشه باقی نماند و بر طبق استاندارد ساخته شود.

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کنیم؟

در روش های تولید شیشه دوجداره صنعتی چون از دستگاه های پیشرفته استفاده میشود، این دستگاه ها قادر هستند فشار یکسان را بر  جداره های شیشه وارد کنند و در مرحله ی چسب زنی،آنها میتوانند فاصله و درزهای موجود را به خوبی بپوشانند؛ اما در شیشه های دوجداره سنتی شما همچین چیزی را نخواهید دید و قطعا این مرحله یکسان سازی در آنها وجود ندارد و همین باعث میشود شما کدری و بخار گرفتن آنهارا نیز مشاهده کنید.‌

این‌نکته را نیز به خاطر بسپارید که ترکیبات موادی که در مرحله عایق بندی مورد استفاده قرار میگیرند باید تحت نظر باشد که قطعا در روش های سنتی امکان پذیر نیست.

این را نیز بدانید که اسپیسر یکی از قسمت های مهم شیشه های دوجداره میباشد که جنس آن و همچنین ضخامت آنها تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی روی عایق بندی شیشه دارد و هر شیشه ی دوجداره ای که در بازار میبینید عایق نیست.

برای اطلاع از تفاوت‌ ها و شباهت‌ های شیشه سکوریت و شیشه معمولی کلیک کنید.

تفاوت شیشه دوجداره سنتی و صنعتی

گاز آرگون موجود در آنها

تفاوت دیگر شیشه دوجداره سنتی با صنعتی تزریق غیر یکنواخت گاز در آنها است.

لازم است بدانید پس از وصل شدن شیشه ها باهم و انجام‌مرحله عایق سازی،گاز فضای بین شیشه هارا پر میکند.

در روش سنتی اول یک سوراخ در گوشه های شیشه ایجاد میکنند و بعد از آن از یک طرف گاز آرگون به محفظه داخل شیشه تزریق میکنند و بعد ازآن از سمت دیگر به داخل شیشه تزریق و در همین مرحله در سوراخ دیگر اقدام به تخلیه ی هوای موجود در آن میکنند تا بتوانند گاز آرگون را وارد آن بنمایند.

‌اما این را بدانید که این روش در شیشه ی دوجداره سنتی دارای ایراداتی میباشد که یکی از آنها این است که باعث میشود گاز به صورت یکسان و یکنواخت در کل محفظه ی شیشه وارد نشود.

اما در مقابل  تزریق گاز آرگون در شیشه دوجداره صنعتی مانند سنتی نمیباشد و در این روش اول ،اسپیسر با بوتیل که چسب مخصوص برای چسباندن شیشه ها میباشدبه شیشه میچسبدسپس دستگاه فیلینگ گاز،شروع به تزریق یکسان و یکنواخت گاز در کل شیشه مینماید و سپس شیشه بعدی را به اسپیسر میچسباند‌.

تفاوت پارتیشن های اداری دوجداره و تک جداره چیست؟

این روش تزریق گاز آرگون در شیشه دوجداره صنعتی باعث میشود که شیشه های تولیدی آنها از کیفیت بالا و مرغوبیت کافی برخوردار باشند و همچنین عایق بندی شیشه های دوجداره را نیز بالا میبرد.

مرحله ی چسب زنی 

تفاوت بعدی شیشه دوجداره سنتی با صنعتی تفاوت در مرحله چسب زنی و استفاده از نوع چسب های مختلف است.

قبل از فهمیدن تفاوت های آنها در این مرحله ،بهتر است به شما بگویم که مرحله چسب زنی به دو دلیل مهم یعنی حفظ مقاوت و استحکام شیشه و جلوگیری از خروج و به هدر رفتن گاز های موجود در شیشه انجام‌میپذیرد.

در روش سنتی شیشه دوجداره،چسب به قسمت انتهایی شیشه به وسیله یک کاردک مالیده میشود و مشکلی که در این روش وجود دارد این است که احتمال دارد بخش هایی از شیشه چسب نداشته باشند و هم باعث ضعیف بودن شیشه های تولیدی میشود و هم باعث میشود گاز درون آنها نیز خارج ‌شود.

تأثیرات پارتیشن‌ های اداری بر راندمان کاری کارمندان چیست؟

اما در روش صنعتی،از طریق نازل  چسب به صورت مساوی در بین محافظ شیشه وارد میشود و این مرحله با دقت بسیاری انجام‌میشود که خود یک مزیت برتر این روش تولیدی میباشد و چسب های به کار رفته در  روش شیشه دوجداره صنعتی دارای مرغوبیت بالایی هستند.

همانطور که در قسمت های پیشین این مقاله خواندید، شیشه دوجداره به دو روش سنتی و صنعتی تولید میشود که منظور از شیشه دوجداره سنتی و یا صنعتی روش ساخت آنها میباشد  که بزرگترین تفاوت آنها نیز همین میباشد و این دو شیشه تفاوت های دیگری نیز مانند مواد اولیه به کار رفته در آنها،روش عایق سازی و چسب زنی و حتی تزریق گاز آرگون نیز دارند.

به عنوان سخن آخر باید بگویم که قطعا شیشه دوجداره صنعتی در مقابل سنتی آن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است  و قطعا شما با شیشه های دوجداره صنعتی مشکلاتی از قبیل بخارگرفتن شیشه ها و یا کثیف شدن شیشه ی داخلی به کار رفته در آنها روبرو نخواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا